Gå til innhold

Frekke barn med uakseptabel adferd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville kalt det der drittunge... Rett og slett.... 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er ikke drittunger eller problembarn, ingen fortjener å bli frmstilt på den måten!

Årsak til all adferd, dette barnet har det ikke bra-kartlegg, finn årsak.

Anonymkode: 3ffa4...bef

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med deg, og aner smerten bak slik adferd!

Dette gjelder ikke mitt barn, stebarn eller noen i min familie eller vennekrets.

Innlegget kommer av en samtale med noen, der noen hadde opplevd forskjellige beskrivende uttrykk ble gjort om barnet. Så ble jeg da nysgjerrig på hva folk bruker av ord som beskriver slike personer, og kom på at KG er jo et fint sted å spørre om nettopp dette!

Er ute etter et slags samlebegrep som er vanlig for denne type adferd, ikke nødvendigvis et pedagogisk faguttrykk. For eksempel: Hun er skikkelig rampete...Han er en drittsekk... Hun er så brautende...

-Hva ville du sagt om adferden, barnet?  Ikke i en pedagogisk situasjon, men i samtale hjemme innenfor husets fire vegger, med for eksempel din mann eller kone, der ingen andre kan høre dere.

Anonymkode: 69b93...1eb

Uoppdragen og grenseløs?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en studieoppgave, siden du lister opp på denne måten?

Anonymkode: 75509...996

Nei, dette er ikke en studieoppgave.

Opplistingen var for å belyse hvilken adferd jeg var ute etter å høre, om hva andre folk kaller den for! Skrev dette punktvis for at det skulle være mer oversiktlig.

Skrevet

Trollunger

Anonymkode: 4aa07...2af

Endelig noen som svarte på det jeg spurte om! Eller var det kanskje ikke svar til mitt innlegg, men heller det du kalte den personen bak anonymbruker som du siterte? :fnise:

Skrevet

I dagligtale ville jeg rett og slett kalt ungen en drittunge.

Anonymkode: fe38f...6a6

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, KodakPorta skrev:

Ville kanskje sagt at barnet hadde noen uhensiktsmessige narsissistiske trekk, men barnet må hjelpes og eventuelt familien barnet lever sammen med. Barn har ikke problemadferd uten grunn og de må møtes med empati og ikke fordømmelse.

Så absolutt! Enig i det, selv om det her ikke var snakk om årsak til adferden.

Skrevet

Men hvordan vet du at det er sant ?

Anonymkode: 4d31d...4d0

Hvem sa det var sant?

Det finnes jo dessverre flere barn som opptrer slik som beskrevet. Har du aldri hørt om liknende tilfeller?

Om du leste hovedinnlegget, så er jeg ute etter å høre hva andre kaller slik adferd. Adjektiver.

Skrevet

Dette hørtes ut som et barn jeg "kjenner". Så og si alt du listet opp stemmer, bortsett fra at han fremsnakker seg selv. Dette barnet er så vanvittig stygg i kjeften at jeg mister munn og mæle. En gang ble jeg spurt om jeg skulle på svømming, så sa jeg nei osv, og så sa dette barnet: Da skulle jeg hatt deg ut på dypet, og drukner deg o.l. Bare sånn helt ut av det blå! I tillegg har jeg hørt han har sagt: Skal jeg slå deg i hjel??! Til andre barn. En gang sa han at når han ble 18 år så kom han ikke til å få billappen fordi han kjører ulovlig med noen i familien ( et søsken). Dette barnet er 8 år gammelt!!! 8! Det er MYE mer som jeg ikke nevner her også som dette barnet sier. Han lyver ekstremt MYE, så mye at han nesten tror på det selv. Han skylder på andre hele tiden, ingenting han gjør er feil eller galt. Han sier hold kjeft til voksne mennesker osv.. Jeg lurer på hva som gjør at et barn oppfører seg slik? Hva ligger til grunnlag for dette? Og hvilken fremtid vil dette barnet få? Jeg tenker at dette barnet vil bli meget utagerende som tenåring, så sant barnet ikke får MASSIV hjelp. 

Anonymkode: df4a9...bf0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa det var sant?

Det finnes jo dessverre flere barn som opptrer slik som beskrevet. Har du aldri hørt om liknende tilfeller?

Om du leste hovedinnlegget, så er jeg ute etter å høre hva andre kaller slik adferd. Adjektiver.

Jo jeg var sett selv men det vil jeg ikke diskutere. Ivertfall ikke når jeg ser hvor respektløs folk i denne tråden er.

Men det var ingen venners venner eller sin omgangskrets så kan du jo begynne og lure hva som er poenget med tråden.

Skrevet
2 timer siden, sol87 skrev:

Jeg ville kalt det atferdsproblemer med utagering. Det dekker jo det meste her.

Det er sant!

Skrevet

Han er et problembarn. 

Anonymkode: 9e173...6b8

Takk! Slike uttrykk jeg var ute etter!

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig noen som svarte på det jeg spurte om! Eller var det kanskje ikke svar til mitt innlegg, men heller det du kalte den personen bak anonymbruker som du siterte? :fnise:

jeg siterte meg selv, som du kritiserte fordi jeg ikke ga noe adjektiv.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barn er ikke drittunger eller problembarn, ingen fortjener å bli frmstilt på den måten!

Årsak til all adferd, dette barnet har det ikke bra-kartlegg, finn årsak.

Anonymkode: 3ffa4...bef

Det er jeg enig i, selv om at det ikke var snakk om hvorvidt å fortjene, og finne årsak i dette innlegget.

Var ute å høre hva andre kaller slike barn. For let's get real, mange kaller slike barn for drittunger, problembarn og andre ting. Og det var jo dette jeg var ute etter å få tak i, hvilke ord andre setter på slik adferd og barn.

Skrevet

Høres for meg ut som at han kan ha en diagnose under hva som kalles dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Kriteriene er: "Personlighetsforstyrrelse kjennetegnet ved likegyldighet for sosiale forpliktelser og uttalt mangel på forståelse for andres følelser. Det foreligger stor diskrepans mellom atferd og gjeldende sosiale normer. Atferden er ikke særlig påvirkelig av negative erfaringer, herunder straff. Pasienten har lav frustrasjonstoleranse og lav terskel for aggresjonsutbrudd, herunder voldshandlinger. Det er en tendens til å bebreide andre, eller til å gi plausible rasjonaliseringer for den atferden som bringer pasienten i konflikt med samfunnet." (klippet fra ung.no, familiepsykologen). 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, MapleSirup skrev:

Uoppdragen og grenseløs?

Det var dekkende og beskrivende ord!

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg var sett selv men det vil jeg ikke diskutere. Ivertfall ikke når jeg ser hvor respektløs folk i denne tråden er.

Men det var ingen venners venner eller sin omgangskrets så kan du jo begynne og lure hva som er poenget med tråden.

Poenget med tråden: Om du leste hovedinnlegget, så er jeg ute etter å høre hva andre kaller slik adferd. Adjektiver

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt! Enig i det, selv om det her ikke var snakk om årsak til adferden.

Ok, ser jeg misforsto litt nå. I dagligtalen kunne man kanskje sagt at barnet var krevende, vanskelig, bråkmaker, problembarn, oppmerksomhetssyk, syk, aggresjonsproblemer, egoist, skrytete og sikkert mange fler. Mener selvfølgelig ikke at dette er ord man bør bruke om noen som har problemer.

Anonymkode: dfd2f...24b

• Liker 1
Skrevet

Vi på kg er ikke de riktige personene å rådføre seg med for dette. Jeg hater når folk skal leke hobby-psykologer, hobby-leger, og skal diagnotisere folk i tide og i utide. Hvilken relasjon har det med barnet det gjelder? Jeg får så på følelsen at det er snakk om ett konkret barn her, også lurer jeg på om du er 1) mor til ett av barnets venner, eller 2) barnets lærer??

Anonymkode: e7d0e...e54

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg siterte meg selv, som du kritiserte fordi jeg ikke ga noe adjektiv.

Det var det jo! :fnise: Fikk det ikke med meg, jeg så ikke på anonymkoden. Mente ikke å kritisere, håpet bare på et adjektiv fra deg. Og det fikk jeg, takk skal du ha! Enig også i det, at i slike tilfeller bør man vise hvor skapet skal stå. Det er det for så vidt mange måter å gjøre på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...