Gå til innhold

Ville dere ringt barnevernet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh. Minner om den kjente "Christoffer-saken" der ingen gjorde noe fordi alle trodde at noen andre hadde kontroll.  Meld i fra! 

Anonymkode: bb306...65e

AMEN!!!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Supersol skrev:

Hvorfor bekymrer du deg så mye for andre? Fritidsproblemer? :)

Gjøk!

Anonymkode: 1fbee...a46

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til en familie der yngstesønnen i huset har en skremmende skjebne i møte. 

Han har fylt elleve år, og han har full kontroll i hjemmet. Han er utagerende og viser tegn som gjør at jeg tror han kan bli farlig om ingen tar tak NÅ. Familien hans er vel muligens redd ham? Han slår, klorer og i verstefall stikker folk med bestikk (hva når han begynner med kniver?), hvis han får noe som helst motgang. 

Moren hans gir ham alle slags mulige diagnoser for å unnskylde oppførselen hans. Dette hører han ofte, og han bruker det for det det er verdt. Han er smart. 

Han er så og si ikke på skolen lenger. Han har langt flere fraværsdager enn han har vært tilstede på skolen siden skolestart. Moren fabulerte om hjemmeskole, men alle  vet at det ikke blir gjennomført. Gutten sitter hjemme og spiller playstation og data hele dagen.

I tillegg er han kraftig overvektig. Så overvektig at det minste av fysisk aktivitet gjør ham andpusten. Han rører ikke på seg, spiser godteri og drikker brus hver dag, og gjerne flere ganger om dagen. Øvrige måltider er stort sett pølser eller pizza. 

Moren later til å slite veldig psykisk, men kommer aldri til å innrømme dette ovenfor noen. 

Man kan si det direkte til moren at hun må få opp øynene, men hun blir bare rasende og overøser oss med unnskyldninger og løgner hun tror på selv.

Langt innlegg, men jeg er så i tvil. Hva er det rette å gjøre her?

Anonymkode: 02ad3...6c5

Mener definitivt at det beste her er å sende en anonym bekymringsmelding til Barnevernet! 

Anonymkode: a142e...66a

• Liker 2
Skrevet

Bedre å melde i fra en gang for mye enn en gang for lite. At skolen har meldt fra og BV har vært inne, trenger ikke nødvendigvis bety at BV følger opp. Tror at du innerst inne vet svaret selv, og det er å si i fra. Som en nevnte her i en tidligere kommentar; Kristoffer saken er et bevis på at folk tror at noen har kontroll og oversikt. Send en anonym bekymringsmelding. Det ville jeg gjort.

Anonymkode: 9a1b9...e83

• Liker 6
Skrevet

Sikkert fordi det å bekymre seg for andre er en medmenneskelig og omsorgsfull egenskap. man kjenner medfølelse, empati og ansvarsfølelse ovenfor andre. Hvorfor stiller du slike unødvendige og nedverdigende sprøsmål? Mangel på medmenneskelig nerveimpulser?  

Anonymkode: 8e4fd...762

"Supersol" er tydeligvis bare et lite nettroll med fritidsproblemer.

• Liker 8
Skrevet

Ring BV og spør hva de synes du skal gjøre. Da kan du legge frem saken anonymt og så sier de om de mener du bør sende bekymringsmelding eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet, ja. Sjøl om dei kan ha blitt kontakta av skulen, er det greitt med innspel frå fleire partar. Det gjer det lettare å få eit godt bilete av situasjonen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner til en familie der yngstesønnen i huset har en skremmende skjebne i møte. 

Han har fylt elleve år, og han har full kontroll i hjemmet. Han er utagerende og viser tegn som gjør at jeg tror han kan bli farlig om ingen tar tak NÅ. Familien hans er vel muligens redd ham? Han slår, klorer og i verstefall stikker folk med bestikk (hva når han begynner med kniver?), hvis han får noe som helst motgang. 

Moren hans gir ham alle slags mulige diagnoser for å unnskylde oppførselen hans. Dette hører han ofte, og han bruker det for det det er verdt. Han er smart. 

Han er så og si ikke på skolen lenger. Han har langt flere fraværsdager enn han har vært tilstede på skolen siden skolestart. Moren fabulerte om hjemmeskole, men alle  vet at det ikke blir gjennomført. Gutten sitter hjemme og spiller playstation og data hele dagen.

I tillegg er han kraftig overvektig. Så overvektig at det minste av fysisk aktivitet gjør ham andpusten. Han rører ikke på seg, spiser godteri og drikker brus hver dag, og gjerne flere ganger om dagen. Øvrige måltider er stort sett pølser eller pizza. 

Moren later til å slite veldig psykisk, men kommer aldri til å innrømme dette ovenfor noen. 

Man kan si det direkte til moren at hun må få opp øynene, men hun blir bare rasende og overøser oss med unnskyldninger og løgner hun tror på selv.

Langt innlegg, men jeg er så i tvil. Hva er det rette å gjøre her?

Anonymkode: 02ad3...6c5

En ting jeg har lurt på lenge, hvorfor skriver så mange inn på forumet her om man skal melde til BV eller ikke? Er man bekymret så ringer man bare, ferdig med det. Synes dette tema snart tar av her på KG. Du vet mer om dette enn noen her inne. Er man virkelig bekymret, så trenger man ikke fremmede utenforstående folk for å avgjøre hva som er riktig eller galt.

En annen ting jeg reagerer på er hvor detaljert du formulerer ditt innlegg ang denne gutten og familien. Er du klar over hvor mange som er inne og leser på dette forumet? Nå får folk begynne og tenke litt snart.

Skrevet

Etter min mening: Ta kontakt med BV. Høres ut som de allerede er i bildet men kan hende de kan nyttiggjøre seg av et annet syn på saken også. Bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite. 

Anonymkode: 53856...cc7

• Liker 2
Skrevet

Om barnet er meget utagerende, så hjelper det nok ikke med en bekymringsmelding.
Barne -og ungdomspsykiatri er nok veien å gå her.
Om barnevernet allerede har vært på banen hos denne familien, så bør de jo kunne hjelpe til..
Avlastning for foreldrene om barnet truer,biter,slår-stikker folk med bestikk..

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Supersol skrev:

Med mindre det ikke er din egen familie du snakker om , altså dine egne barn så synes jeg min kommentar om dine  fritidsproblemer er helt legitim :)

For et usympatisk svar! Det er bra at TS bryr seg, høres ikke ut som en spesielt ressurssterk og funksjonelt familie.

Ts vet sikkert at hun selv ikke kan sparke inn døren og kreve endringer, MEN hun ønsker å hjelpe denne gutten som er iferd med å knuse hele fremtiden sin.  Jeg hadde meldt til krampa tar meg og gjort alt jeg kunne for å hjelpe!

Det er dere som ikke klarer å organisere fritiden, koster ressurssterke folk knapt en kalori å gjøre det rette. De med mindre energi fikser vel ikke å engasjere seg overhodet uten å få sammenbrudd selv.

Anonymkode: 5918f...fe3

• Liker 3
Skrevet

Bedre å melde i fra en gang for mye enn en gang for lite. At skolen har meldt fra og BV har vært inne, trenger ikke nødvendigvis bety at BV følger opp. Tror at du innerst inne vet svaret selv, og det er å si i fra. Som en nevnte her i en tidligere kommentar; Kristoffer saken er et bevis på at folk tror at noen har kontroll og oversikt. Send en anonym bekymringsmelding. Det ville jeg gjort.

Hvis BV ikke tar bekymringsmeldinger fra skolen alvorlig som du her antyder, så tar de iallefall ikke en anonyme bekymringsmeldinger alvorlig. Så lenge skolen allerede har vært i bildet så er jeg sikker på at det blir satt i gang de hjelpetiltak som trengs. Er jo ikke sikkert moren vil fortelle om dette. Men hvis gutten omtrent ikke er på skolen og har en utagerende atferd, så blir dette sett ganske alvorlig på i skolen, og skolen plikter faktisk å gjøre noe med det, så er sikker på at det skjer mer enn TS vet. 

Skrevet

Ring! Sånn som han utagerer vet man aldri når han klikker og utøver en skolemassakre. Sånne barn er farlige både for seg selv og andre v

Anonymkode: 2e196...ae2

• Liker 3
Skrevet

Ikke ring.

Det er ikke så mye barnevern selv kan gjøre.

Når mengden på bekymringsmeldinger overstyger en viss kritisk masse så skal de bare fjerne gutten fra familien og plassere ham hos narkomaner eller gallinger, tvange ham, tungmedisinere og da mister han siste sjanse til menneskets liv eller ha noen som helst i verden som elsker ham rundt ham.

Ikke ødelegg karma di...

Anonymkode: 96c47...e68

Gjest Supersol
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring! Sånn som han utagerer vet man aldri når han klikker og utøver en skolemassakre. Sånne barn er farlige både for seg selv og andre v

:klappe: Grattis!!!! Du kaller en som kanskje ikke er tenåring enda engang for en potensiell massedrapsmann!  Fordi han er utagerende hjemme...... Grattis  igjen! Håper og ber om at ikke du jobber i bv eller helsevesen. Blir kvalm av SÅNNE som DEG.

Skrevet
2 minutter siden, Supersol skrev:

:klappe: Grattis!!!! Du kaller en som kanskje ikke er tenåring enda engang for en potensiell massedrapsmann!  Fordi han er utagerende hjemme...... Grattis  igjen! Håper og ber om at ikke du jobber i bv eller helsevesen. Blir kvalm av SÅNNE som DEG.

Å så sint. Jeg skjelver i buksene! 

• Liker 4
Gjest Supersol
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å så sint. Jeg skjelver i buksene! 

Konstruktiv kommentar. Sluppet opp for gode argumenter? 

Skrevet
3 minutter siden, Supersol skrev:

Konstruktiv kommentar. Sluppet opp for gode argumenter? 

Niks. Jeg sier bare sannheten. Du er sint, jeg skjelver. Soler skal ikke være sinte. Har du ikke hørt uttrykket blid som en sol? Hæ? 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ring.

Det er ikke så mye barnevern selv kan gjøre.

Når mengden på bekymringsmeldinger overstyger en viss kritisk masse så skal de bare fjerne gutten fra familien og plassere ham hos narkomaner eller gallinger, tvange ham, tungmedisinere og da mister han siste sjanse til menneskets liv eller ha noen som helst i verden som elsker ham rundt ham.

Ikke ødelegg karma di...

Anonymkode: 96c47...e68

TULLPRAT!

• Liker 3
Gjest Supersol
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Niks. Jeg sier bare sannheten. Du er sint, jeg skjelver. Soler skal ikke være sinte. Har du ikke hørt uttrykket blid som en sol? Hæ? 

Ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...