AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #21 Skrevet 16. oktober 2016 50 minutter siden, fruenge skrev: Som tidligere alkoholmisbruker så ringer det mange varsellamper her. Spes det du skriver om at hun er sjelden beruset, men at det kan skje dersom dere drikker sammen. Hva når dere ikke drikker sammen, kanskje fordi du ikke er der. Er hun liksom ikke beruset da tror du? Tror ikke på tilfeldigheter st man bare er beruset når det liksom er tillat, fordi de andre rundt henne drikker. Snakk m din far, mange jeg kjenner har begynt å misbruke alkohol når de blir pensjonister Takk for innspill fra en som har førstehåndserfaring med dette. Det med at hun antakelig drikker seg beruset alene er jo også noe av det som bekymret meg. Det var derfor jeg nevnte i HI at jeg vet at hun gjerne drikker seg beruset for eksempel sammen med meg eller med andre. Som sagt drikker hun seg gjerne beruset hver kveld hvis vi er på ferie sammen med henne, jeg føler derfor jeg har grunn til å tro at hun antakelig drikker seg beruset også ved andre anledninger (som for eksempel på en vanlig hverdag hjemme). Dette er langt mer enn hva jeg selv gjør, og også langt hyppigere enn hva jeg noen sinne har gjort. Jeg er 35 år, og har som nevnt små barn, så selv drikker jeg meg merkbart beruset maks 2-3 ganger i året. Men selv før jeg fikk barn, drakk jeg meg merkbart beruset maks én gang i måneden (men som oftest enda sjeldnere). Ut fra det som er min normal ift det å drikke seg beruset, synes jeg derfor hun drikker veldig mye/hyppig. Siden du har vært i situasjonen selv, hvordan tenker du at det ville være fornuftig å gripe an situasjonen videre? Tror som sagt at hun bare vil gå i selvforsvar dersom jeg konfronterer henne direkte med drikkingen... TS Anonymkode: 79965...e40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå