Gå til innhold

Kan man slutte kontakt med venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bossa Nova

Det spørs jo hvor mye det sliter på deg. Men, plutselig sitter du der alene uten venner på grunn av kommunikasjonssvikt. Jeg synes du skal prøve å lære å uttrykke behov og sette grenser.

Hvis mannen din støtter deg på at hun er urimelig, så kan ha sikkert også støtte deg i å uttrykke hva du trenger i vennskapet med venninnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Bossa Nova skrev:

Det spørs jo hvor mye det sliter på deg. Men, plutselig sitter du der alene uten venner på grunn av kommunikasjonssvikt. Jeg synes du skal prøve å lære å uttrykke behov og sette grenser.

Hvis mannen din støtter deg på at hun er urimelig, så kan ha sikkert også støtte deg i å uttrykke hva du trenger i vennskapet med venninnen.

Veldig enig i dette. Kommunikasjon er et viktig lim i enhver relasjon. Jeg syns det er greit å avslutte relasjoner basert på det man VET, og ikke det man tror. 

Nå forstår jeg jo absolutt hvorfor du føler som du gjør, TS. Men akkurat nå vet du ikke om venninna di er sånn fordi hun har det vanskelig og dermed (ubevisst) bruker deg som en dørmatte (og har mistet evnen til å vise respekt oppi det hele), eller om det er hennes idiotiske måte å vise at hun ikke ønsker å ha deg som venn lenger.

Kanskje hun ikke skjønner at hun er teit mot deg, kanskje hun må konfronteres. Det er mange måter å ta opp ting på, og syns du det er ekkelt å gjøre face to face, så er skriftlig bedre enn ingenting.

Og hvis det resulterer i at vennskapet er over, så kan du ihvertfall vite med deg selv at du prøvde å finne ut av ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg synes venninnen din viser deg at hun er iferd med å kutte tråden til deg med oppførselen sin. Kanskje du bare skal la henne gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...