Gå til innhold

Celleprøve i narkose

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Kanutte skrev:

Hun blir nok ikke lagt i en dyp narkose heller.

"Narkose" er søvemiddel og smertestillende. Samme sovemiddel og smertestillende om du skal ta celleprøve, keisersnitt eller operere ut tarmen. "Dyp" er ikke et begrep annet enn på folkemunne. 

Anonymkode: f1f11...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig at det kun tar 2 minutter, men de 2 minuttene vil innebære skam, skyld, fornedrigelse, skittenhet og jeg vil komme til å si unnskyld for at jeg har et underliv du må undersøke. Jeg kommer aldri til å kunne se den personen som så meg på det skitne og forbudte stedet igjen. Å bli misbrukt fra 2-12 år + en voldtekt som 15-åring setter sine spor...

Anonymkode: 0516b...e96

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har tatt utallige slike prøver og har aldri merket noe spesielt i etterkant. En ørliten blødning kanskje, men ikke noe som krever mer enn et truseinnlegg. Ikke er det mange ukene siden jeg ble lagt i relativt kortvarig narkose heller og det medførte ikke noe ubehag. Som å våkne etter å ha sovet tungt. Var på toalettet for egen maskin noen minutter etter at jeg våknet. Du vil jo ikke ha noe operasjonssår heller, så det burde jo gå enda greiere.

Lykke til! :)

Endret av Leo
Skrevet

De putter inn noe som ligner en maskarabørste og skraper litt slik at litt vev fester seg til kosten.  Har aldri hørt om noen som verken blør eller har vondt etter undersøkelsen. Du vil mest sannsynlig våkne opp og ikke merke noenting nedentil. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte litt i samme baner. 
Kanskje bedre å heller ta en beroligende tablett før undersøkelsen.
Mens den pågår er er triks å bare ligge og lukke øynene og tenke på noe annet, for det er kjempekjapt overstått. 
Be legen varme opp instrumentene, de kan føles litt kalde, men ellers ingen ubehag. 

Ville heller grudd meg mer til narkosen enn gu. Har vært i narkose 2 ganger, gått greit, men det har vært for litt mer alvorlige ting. 

Anonymkode: 099ea...c7d

JEG tenker at om noen er villige til å gå gjennom narkose og alt styret som hører med det for å slippe noe som tar 2 minutter så har de antageligvis veldig gode grunner for å gjøre det

• Liker 2
Skrevet

Jeg verken blødde eller kjente noe i etterkant av celleprøve.

Lykke til!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg spydd ut galle? Hjelpes.

Anonymkode: 845b2...bd5

Ja. Skjønner ikke en gang hvorfor du må spørre om det 

Anonymkode: d87c6...e59

Skrevet

Jeg hadde vurdert å be om 5-10 mg valium i stedet for narkose. Du blir mye dårligere av narkose enn celleprøve. Det er gjort på ett knips, du kjenner det knapt og det blør minimalt om noe i det hele tatt etterpå. Hva med å gi det ett forsøk uten først i det minste? Å ta GU, celleprøve er gjerne noe man må gjennom mange ganger i livet, så å satse på narkose hver gang er ikke smart.

Anonymkode: 06dfa...256

Skrevet

Det er jo ikke opp til dere å bestemme om hun trenger narkose eller ikke. Det skal profesjonelle folk ta seg av. Ts har nok gode grunner. 

Lykke til ts!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...