AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #1 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har vært utsatt for gjentatte overgrep i barne- og ungdomsalderen. Min mor har hatt en arvelig kreft i livmorhalsen, som førte til at jeg ble født 3 mnd. for tidlig og min søster 2 mnd. for tidlig, og jeg har ikke tatt celleprøve (jeg er nå 34 år). Jeg har nå fått godkjent celleprøve i narkose. Jeg har vært i narkose i utallige ganger, så det uroer meg ikke, men: Blør det i etterkant? Gjør det vondt i etterkant? Bør jeg forberede meg på annet? Tusen takk for svar Jeg skal ta GU i narkoss Anonymkode: 0516b...e96
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #2 Skrevet 14. oktober 2016 Det kan blø noen dråper. Holder med truseinnlegg. Det gjør ikke vondt etterpå, men du kan bli kvalm av narkosen selvfølgelig. Anonymkode: 845b2...bd5 1
LittDiva Skrevet 14. oktober 2016 #3 Skrevet 14. oktober 2016 De gangene jeg har tatt celleprøve , så har det vært nok med en truseinnlegg i en halv dag og overhodet ingen smerter eller annet ubehag i ettertid. Lykke til . Dette går veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #4 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, LittDiva skrev: De gangene jeg har tatt celleprøve , så har det vært nok med en truseinnlegg i en halv dag og overhodet ingen smerter eller annet ubehag i ettertid. Lykke til . Dette går veldig bra. Kommer de til å gjøre mer enn celleprøve ciden jeg er 34 år og har arvelig livmorhalskref? Takk for så raskt svar Anonymkode: 0516b...e96
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer de til å gjøre mer enn celleprøve ciden jeg er 34 år og har arvelig livmorhalskref? De kan jo ikke gjøre noe mer enn å ta prøver av deg. Hvis du må koniserers gjøres det i neste omgang. Og du, selv om din mor har hatt en type kreft som er hereditær betyr ikke det at du har kreft nå. Ikke ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 845b2...bd5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Dette skriver jeg ikke for å være stygg. Har selv blitt sexuelt misbrukt som barn. En celle prøve tar 2min, jeg kjenner det ikke en gang. Har tatt 2 ganger. Hatt litt ekstra utflud ikke blod. Har du noen gang hatt gyn undersøkelse? Jeg personlig hadde aldri gått under narkose for noe så lite. (Igjen tar 2min) jeg blir utrolig dårlig av narkose, lavt blodtrykk, kaster opp. Kvalm i over et døgn. Hadde virkelig revurdert å gjøre det uten: Anonymkode: d38d1...3ac 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skriver jeg ikke for å være stygg. Har selv blitt sexuelt misbrukt som barn. En celle prøve tar 2min, jeg kjenner det ikke en gang. Har tatt 2 ganger. Hatt litt ekstra utflud ikke blod. Har du noen gang hatt gyn undersøkelse? Jeg personlig hadde aldri gått under narkose for noe så lite. (Igjen tar 2min) jeg blir utrolig dårlig av narkose, lavt blodtrykk, kaster opp. Kvalm i over et døgn. Hadde virkelig revurdert å gjøre det uten: Anonymkode: d38d1...3ac Nei, jeg har aldri tatt GU. Jeg blir dårlig og får flashbacks bare med tanken. Jeg har kompleks PTSD og dissosiativ identitetsforstyrrelse (DID). Selv om det tar kun 2 minutter orker jeg ikke tanken på det engang. Mulig jeg er pysete... Jeg har som nevnt hatt narkose mange ganger tidlig og har ikke reagert på den i det hele tatt. Anonymkode: 0516b...e96 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har tatt massevis av celleprøver og GU. Aldri blødd i etterkant, ikke hatt vondt heller. du får sikkert bare lett narkose. Lykke til! Anonymkode: 16204...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt massevis av celleprøver og GU. Aldri blødd i etterkant, ikke hatt vondt heller. du får sikkert bare lett narkose. Lykke til! Anonymkode: 16204...4f2 Tusen takk Anonymkode: 0516b...e96
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #10 Skrevet 14. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skriver jeg ikke for å være stygg. Har selv blitt sexuelt misbrukt som barn. En celle prøve tar 2min, jeg kjenner det ikke en gang. Har tatt 2 ganger. Hatt litt ekstra utflud ikke blod. Har du noen gang hatt gyn undersøkelse? Jeg personlig hadde aldri gått under narkose for noe så lite. (Igjen tar 2min) jeg blir utrolig dårlig av narkose, lavt blodtrykk, kaster opp. Kvalm i over et døgn. Hadde virkelig revurdert å gjøre det uten: Anonymkode: d38d1...3ac Jeg tenkte litt i samme baner. Kanskje bedre å heller ta en beroligende tablett før undersøkelsen. Mens den pågår er er triks å bare ligge og lukke øynene og tenke på noe annet, for det er kjempekjapt overstått. Be legen varme opp instrumentene, de kan føles litt kalde, men ellers ingen ubehag. Ville heller grudd meg mer til narkosen enn gu. Har vært i narkose 2 ganger, gått greit, men det har vært for litt mer alvorlige ting. Anonymkode: 099ea...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #11 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg blødde ikke i det hele tatt etter celleprøve. Merket ingenting i etterkant Anonymkode: 96441...278
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #12 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg tok celleprøve i fjor og merket ingenting og det gikk veldig fort. Blødde ikke og var ikke vondt i ettertid Anonymkode: ee350...495
Kanutte Skrevet 14. oktober 2016 #13 Skrevet 14. oktober 2016 Om TS er blitt innvilget celleprøve i narkose regner jeg med at helsevesenet har vurdert dette nøye og at det er en grunn for det. Hun blir nok ikke lagt i en dyp narkose heller. Du blør sannsynligvis lite etter en celleprøve. Et truseinnlegg er nok. 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor følte du for å spy ut galle da? Hvis det ikke er noe å diskutere? Var det bare for å få ts til å føle seg dårlig som ikke klarer en vanlig gu? Gå å spre hatet ditt et annet sted Anonymkode: 0add9...4ae Har jeg spydd ut galle? Hjelpes. Anonymkode: 845b2...bd5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #15 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Uansett: har tatt celleprøve hos fastlegen som ikke var noe flink og hadde endel smerter to dager i etterkant når jeg tisset. Blødde endel. Det er uansett ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 3e891...5ab Endret 14. oktober 2016 av lillesky
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #16 Skrevet 14. oktober 2016 Stakkars deg. Synes synd i deg som må i narkose for å få utført celleprøve. Forstår det kan være vanskelig. Lykke til. Håper du er super lettet etterpå. :D Anonymkode: 6c5e3...50c
lillesky Skrevet 14. oktober 2016 #17 Skrevet 14. oktober 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod) 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #18 Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har aldri opplevd misbruk. Men har vært gjennom mange GU i forbindelse med prøverørsforsøk. Ved et av forsøkene ble jeg lagt i narkose for egguttak. For meg var dette den verste av alle undersøkelsene, og noe jeg aldri kommer til å gå med på igjen. Det å vite at noen hadde holdt på der nede uten at jeg var bevisst og visste alt som skjedde. Jeg har tatt celleprøve fire ganger. Blør ikke, gjør litt vondt akkurat da det tas, kjenner ingenting i ettertid, og er overstått på 2 minutter. Anonymkode: 9e087...138
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg spydd ut galle? Hjelpes. Anonymkode: 845b2...bd5 I såfall bør du ta det opp med din fastlege Anonymkode: 83826...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 Kun litt ubehag om legens hender er kalde Ellers ingen ubehag, ingen vondt hverken i undersøkelsen eller ettertid, aldri blødd, muligens noe utflod. Anonymkode: dd059...96d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå