Gå til innhold

Nabo som kaster opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Herregud så opptatt folk er av hva slags rettigheter de har i enhver situasjon. Man trenger ikke å rettsliggjøre alle ubehagelige relasjoner. Stakkars fyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du syntes dette er ubehagelig TS, men ærlig talt, hvilken rettigheter du har? Naboen din må få lov til å kaste opp i sitt eget hjem! Nå fikk jeg skikkelig vondt av naboen din. Å kaste opp hver eneste kveld i flere år må jo være helt forferdelig for han! Hva med å prøve og spore opp denne naboen og spørre om han trenger hjelp? Han må jo være alvorlig syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, October 14, 2016 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har, men jeg har en nabo som kaster opp kontinuerlig. Det er rart, fordi jeg kan tydelig høre at han er en mann, men kan ikke høre nøyaktig hvor lydene kommer fra. Jeg kan derfor ikke henvende meg direkte til naboen, fordi jeg vet ikke hvilken leilighet han bor i, men jeg hører lydene av at han brekker seg og kaster opp hver kveld. Disse lydene er ganske uapetittelige, som jeg regner med at de fleste forstår. Jeg vet ikke om han har en spiseforstyrrelse eller om han har en sykdom som fører til at han kaster opp, men jeg har hørt på disse lydene hver kveld i årevis. De forekommer aldri på dagtid, kun på kvelden. Jeg har selv lidd av bulimi tidligere, så jeg forstår problemstillingen til en viss grad, men jeg synes det er irriterende å høre på dette kveld etter kveld. Det høres såpass godt at besøkende hører det og jeg må bortforklare det dersom jeg har besøk når spyingen pågår. Jeg skulle ønske dette kunne slutte, fordi jeg kjenner at jeg selv begynner å brekke meg når naboen holder på å kaste opp, og han holder på i en evighet før han lykkes. Hva burde jeg gjøre? Jeg bor i blokk B, men det høres ut som om han bor i blokk A. Jeg er så lei av å høre på disse lydene hver kveld...

Anonymkode: f0e1d...9ca

Du lurer på hvilke rettigheter du har til å gripe inn i et annets menneskes private sfære? 

Plager dette deg så innmariens så er dine rettigheter helt klare, du er fri til å flytte. 

Ingen friske mennesker driver og kaster opp frivillig, hver kveld i årevis. Du kan ikke stoppe noen i deres oppkast, og han er garantert så stille som han kan i sin elendighet. Finn deg noe annet å irritere deg over. 

Anonymkode: 6e05f...2d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del hadde nesten kastet opp selv. Jeg føler med deg, TS, men tror ikke du får gjort stort. Hvis han driver og kaster opp etter klokka 23, så kanskje? Hadde lagt et brev i postkassen om han vennligst kan oppsøke lege for brekkinga si. Det er jo jævla ekkelt. 

Anonymkode: ba01e...3f4

Har hørt at det i enkelte borettslag ikke er lov å trekke ned på do etter kl 23.00. Dvs. at en familie med magesjau må vente med å trekke ned til neste morgen mens doen fylles opp med papir og avføring gjennom natten. Høres rimelig ut,  det? 

Ellers så er det vel slik at å kaste opp,  hoste eller gå på do er noe man gjør fordi man må. Ikke fordi man vil. Å klage over høy musikk og oppussing sent på kveld er forståelig. Men at noen kaster opp?!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.10.2016 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har, men jeg har en nabo som kaster opp kontinuerlig. Det er rart, fordi jeg kan tydelig høre at han er en mann, men kan ikke høre nøyaktig hvor lydene kommer fra. Jeg kan derfor ikke henvende meg direkte til naboen, fordi jeg vet ikke hvilken leilighet han bor i, men jeg hører lydene av at han brekker seg og kaster opp hver kveld. Disse lydene er ganske uapetittelige, som jeg regner med at de fleste forstår. Jeg vet ikke om han har en spiseforstyrrelse eller om han har en sykdom som fører til at han kaster opp, men jeg har hørt på disse lydene hver kveld i årevis. De forekommer aldri på dagtid, kun på kvelden. Jeg har selv lidd av bulimi tidligere, så jeg forstår problemstillingen til en viss grad, men jeg synes det er irriterende å høre på dette kveld etter kveld. Det høres såpass godt at besøkende hører det og jeg må bortforklare det dersom jeg har besøk når spyingen pågår. Jeg skulle ønske dette kunne slutte, fordi jeg kjenner at jeg selv begynner å brekke meg når naboen holder på å kaste opp, og han holder på i en evighet før han lykkes. Hva burde jeg gjøre? Jeg bor i blokk B, men det høres ut som om han bor i blokk A. Jeg er så lei av å høre på disse lydene hver kveld...

Anonymkode: f0e1d...9ca

Tror nok han er bare godt fyllesyk.

Anonymkode: 7786b...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 365vinter skrev:

Herregud så opptatt folk er av hva slags rettigheter de har i enhver situasjon. Man trenger ikke å rettsliggjøre alle ubehagelige relasjoner. Stakkars fyr.

Han har jo rettighet til å kaste opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...