Gå til innhold

Et nytt skamdrap i Sverige

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Dette her var trist jeg har ikke ord :cry:

Sverige frykter nytt æresdrap

Av SUSANNE BERG-HANSEN

(VG Nett) Den svenske tv-kjendisen ble kvalt med et sjal i april. Nå er faren og lillesøsteren mistenkt for drapet.

Tips en venn om denne saken! - Se dagens mest populære tips!

DREPT: Faren til 26 år gamle Fadime tilsto at han hadde drept sin datter i januar. Nå frykter Sverige at nok en jente har blitt utsatt for æresdrap. Foto: SCANPIX

Svenske aviser spekulerer i om kvinnen ble utsatt for æresdrap- få måneder etter at æresdrapet på Fadime Sahindal (26) rystet landet.

Den 21 år gamle tv-kjendisen ble funnet død i sin leilighet 26. april i år.

Politiet trodde først den muslimske kvinnen hadde hengt seg, men flere ting tydet på at det hadde skjedd noe kriminelt.

Æresdrap?

I går ble programlederens far og lillesøster pågrepet av politiet- mistenkt for å ha kvalt familiemedlemmet, skriver Aftonbladet.

Den 48 år gamle faren mistenkes for mordet, mens den 19 år gamle lillesøsteren er mistenkt for medvirkning til drap.

Den drepte programlederen, som har innvandrerbakgrunn, har blant annet vært programleder på SVT, Sveriges Television, hvor hun ledet et ungdomsprogram.

Ville flytte hjem

21-åringen hadde et sterkt ønske å ta en utdannelse og senere flytte tilbake til hjemlandet. Før hun døde, ga hun flere intervjuer, hvor hun snakket om folks fordommer på grunn av hennes religion.

- Folk har allerede bestemt seg for at jeg blir undertrykt av faren min og at jeg får bank hjemme. De tror at dersom han ser meg snakke med en gutt, så kommer han til å drepe meg, sa hun ironisk.

For kort tid siden ble 21-åringen kjæreste med en australsk gutt.

Lå på sengen

Kvinnen ble funnet død på senga med merker på halsen. Politiet fant rester av et sjal både på sengen og i taket. Programlederen bodde sammen med foreldrene og lillesøsteren i en leilighet nord for Stockholm.

Vitner har fortalt at de hørte lyder fra leligheten på drapskvelden.

- Det lød som et smell eller et dunk, sier vitnene.

Programlederens far, som var hjemme drapskvelden, har sagt at han lå og sov og ikke hørte lydene.

Både faren og lillesøsteren har vært inne til avhør hos politiet en rekke ganger, men først i går ble de pågrepet.

Har en teori

- Vi har en teori om hvorfor kvinnen ble drept, sier aktor Jan Axelsson til Dagens Nyheter.

Han vil verken bekrefte eller avkrefte at teorien er æresdrap.

21. januar i år ble svenske Fadime Sahindal (26) drept av sin far fordi hun hadde forelsket seg i en svensk gutt. Faren ble dømt til livsvarig fengsel.

Dette sakset jeg ut av Vg hvis dere ikke tror meg gå og les selv..

hilsen

Indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...