Gå til innhold

Barnebidrag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mente ikke å framstå som at jeg ikke klarer å forstå at det er tøft, det jeg mener er bare at hvis du går til NAV for å fastsette så kan det hende at det ender med at han betaler mindre.. I tillegg må dere betale et gebyr på over 1000,- hver, for å få det fastsatt. 

Jeg også mener at far BØR bidra mer når han ser at det er trangt økonomisk for deg, moralsk sett, men dessverre er det ikke noe du kan KREVE av han. Så får det være han som sitter igjen med dårlig samvittighet når datteren deres blir eldre og har et dårlig forhold til han fordi han ikke har stilt opp (hverken økonomisk eller ved å være der fysisk) i barndommen hennes. 

 

Det jeg derimot ville vurdert (selv om ikke du får noe mer penger av den grunn) er å melde han inn til skatteetaten anonymt (eller hva som blir riktig instans) siden han jobber så mye svart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Borgen skrev:

Jeg er velsignet med en eks som er ekstremt vanskelig og lite samarbeidsvillig og har gjort noen fryktelig ugreie valg, men til og med han innser at det er ungene han straffer om han er vanskelig økonomisk. Han legger ikke skjul på at han hater meg dypt og inderlig, og det kommer til uttrykk på mange måter. Men han bidrar til både pc og lappen for ungene, og ellers ved behov

Nettopp, det er fullt mulig å kjøpe ting til ungene fordi om man betaler bidrag, og kjøper man konkrete ting som nevnt her, så nytter det ikke å snakke om uenighet. Hver enkelt har sjansen til å prioritere sine barn uavhengig av krangel med eksen. 

 

4 timer siden, Britt Banditt skrev:

2. Bidrag skal dekke alt, med unntak av mat når han har samvær, ting de gjør sammen, ting som skal være fast hos far (leker, møbler til rommet osv), konfirmasjon, regulering etc. Så lenge du fikk bidrag er det riktig at du skulle betale SFO.

Da synes jeg man er rimelig spesiell om man forlanger at den med hovedomsorgen skal betale ting som skal være fast hos far. Nei takk, det betaler jeg selv.

Anonymkode: 2a169...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, det er fullt mulig å kjøpe ting til ungene fordi om man betaler bidrag, og kjøper man konkrete ting som nevnt her, så nytter det ikke å snakke om uenighet. Hver enkelt har sjansen til å prioritere sine barn uavhengig av krangel med eksen. 

 

Da synes jeg man er rimelig spesiell om man forlanger at den med hovedomsorgen skal betale ting som skal være fast hos far. Nei takk, det betaler jeg selv.

Anonymkode: 2a169...b4b

Da tror jeg kanskje du misforsto det jeg skrev, jeg mente at det var ett av unntakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Britt Banditt skrev:

Jeg mente ikke å framstå som at jeg ikke klarer å forstå at det er tøft, det jeg mener er bare at hvis du går til NAV for å fastsette så kan det hende at det ender med at han betaler mindre.. I tillegg må dere betale et gebyr på over 1000,- hver, for å få det fastsatt. 

Jeg også mener at far BØR bidra mer når han ser at det er trangt økonomisk for deg, moralsk sett, men dessverre er det ikke noe du kan KREVE av han. Så får det være han som sitter igjen med dårlig samvittighet når datteren deres blir eldre og har et dårlig forhold til han fordi han ikke har stilt opp (hverken økonomisk eller ved å være der fysisk) i barndommen hennes. 

 

Det jeg derimot ville vurdert (selv om ikke du får noe mer penger av den grunn) er å melde han inn til skatteetaten anonymt (eller hva som blir riktig instans) siden han jobber så mye svart. 

Nei, jeg synes ikke du fremstår som en som ikke forstår, og jeg setter pris på tilbakemelding :) Jeg ser at jeg kanskje skrev litt mye, men noen ganger tar følelsene litt overhånd, og jeg er alene om absolutt alt, da jeg ikke har noen til å hjelpe til rett og slett.

Det du skriver til slutt her, bekymrer meg mye mer enn pengene han ikke gidder å hjelpe til med når det røyner på som verst innimellom. Jeg ser det allerede at han har vært altfor mye fraværende, og det preger henne. Jeg gruer meg til tenårene, og håper vi kommer oss gjennom dem uten de altfor store bekymringer og hendelser. Jeg hadde trengt at han var litt mer på banen og den trygge gode pappaen hun trenger. Jeg klarer ikke å være både mamma og pappa. Det sier seg selv. Jeg har en veldig god venn som har vært i livet mitt siden 1997, som ikke har barn selv, men som er veldig glad i barn. Han er en god rollemodell, og spiller fotball med henne, hjelper med lekser innimellom, samt bare sitter å skravler med henne, og jeg hører at hun er trygg på han, selv om jeg skulle ønske det var pappaen hennes som tok den delen av livet hennes. Hun hadde trengt så mye mer..

Anonymkode: 86233...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Britt Banditt skrev:

Jeg mente ikke å framstå som at jeg ikke klarer å forstå at det er tøft, det jeg mener er bare at hvis du går til NAV for å fastsette så kan det hende at det ender med at han betaler mindre.. I tillegg må dere betale et gebyr på over 1000,- hver, for å få det fastsatt. 

Jeg også mener at far BØR bidra mer når han ser at det er trangt økonomisk for deg, moralsk sett, men dessverre er det ikke noe du kan KREVE av han. Så får det være han som sitter igjen med dårlig samvittighet når datteren deres blir eldre og har et dårlig forhold til han fordi han ikke har stilt opp (hverken økonomisk eller ved å være der fysisk) i barndommen hennes. 

 

Det jeg derimot ville vurdert (selv om ikke du får noe mer penger av den grunn) er å melde han inn til skatteetaten anonymt (eller hva som blir riktig instans) siden han jobber så mye svart. 

Nå må du gi deg, far betaler jo 2700 kr til mor hver mnd. Du kan ikke si at han ikke bidrar da. Kjipt at han drar nyttår når han skulle ha henne, men en ferie betyr ikke at han ikke er der for datteren sin.

Anonymkode: c60db...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg, far betaler jo 2700 kr til mor hver mnd. Du kan ikke si at han ikke bidrar da. Kjipt at han drar nyttår når han skulle ha henne, men en ferie betyr ikke at han ikke er der for datteren sin.

Anonymkode: c60db...d61

"Er der" når han bare har 4 netter per 4 uker (dvs 4 av 28 netter, dvs sannsynligvis annenhver fredag til søndag), og han gjerne også sier i fra seg noen av disse helgene? Er det tilstrekkelig? Det er ikke snakk om en mor som nekter far samvær, denne faren har ikke engang "vanlig samvær" (som er 8 netter per 4. uke). 

Jeg tror faktisk at datteren kommer til å reflektere over hva slags far han har vært når han nesten ikke var tilstede, og i tillegg ikke bidro mer enn han var helt nødt til økonomisk slik at hun og moren slet mer enn nødvendig økonomisk. Jeg sier ikke at mor har krav på det, eller at far skal forsørge mor her, men han, som har 50 000,- inn i måneden (mesteparten svart) hadde sikkert ikke lidd noen nød av å avse en 1000-lapp en gang i halvåret til en ny jakke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir bidraget regnet ut i fra alder? Ble nysgjerrig på svaret ditt. 2700 kr for en 10-åring er relativt lite.

Anonymkode: c60db...d61

Ja, det er fire aldersklasser:

0–5 år

6–10 år

11–14 år

15 år og meir

 

Du kan se mere her: https://www.nav.no/rettskildene/forskrift/F20030115-123

 

Du burde ta bidragsveilederen og se hva som kommer opp der. Du vet ca lønnen til far, og du vet hva du har hatt i lønn og hva du har nå. Du får ta og manipulere din egen lønn og se utfra det om en vurdering fra nav er hensiktsmessig eller ei. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/beregn-barnebidrag--90659

 

Les heller inne på nav sine sider framfor å spørre her. Du får, som du sikkert har skjønt, veldig mange forskjellige svar.

Du skrev at far også har samboer. Dette øker hans bidragevne. Dersom du har gått arbeidsledig siden januar, kan det være at de setter arbeidsledighetstrygden som inntekt på deg.

Hvorfor du ikke har søkt om stødnad til barnetilsyn da du hadde barnet i sfo er for meg en gåte... Der hadde du fått dekket 64% av kostanden (antar du tjente under 6G, tilsvarende 540k i dagens verdi).

Anonymkode: cae02...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt dagpenger siden 4 januar. Jeg er piss lei (!) av å ikke ha noe å gjøre, bortsett fra de få vaktene i hjemmesykepleien. Jeg har inntekt i form av dagpenger på 11000 kr etter skatt, bostøtte på litt over 200 kr, barnetrygd og bidrag fra han. Dette er ikke veldig mye å kaste seg rundt med. Jeg har også en på 3 år som krever sitt. Han har jeg minstebidrag fra nav for, da pappaen hans døde av et hjerteinfarkt når minstemann var 13 uker gammel. 

Det jeg reagerer på, er at han har betalt det samme siden vi gikk fra hverandre for mange år siden. Den gangen gikk jeg på skole (som jeg har gjort fra 2005-2013) og hadde ikke veldig høy inntekt den gangen heller. Den gangen var det mye penger,(synes jeg) og jeg ble faktisk overrasket over at han ville betale så mye. Men bidraget har økt jevnt og trutt med årene, uten at han bryr seg om det. Jeg krever INGENTING av han, bortsett fra bidrag. Jeg kjøper inn nye klær til stadighet (jenta mi er 156 cm høy, og vokser i rekordfart) og ikke minst sko som slites veldig fort. Hun går på turn og fotballtrening. Turningen koster 1200 pr halvår. Pluss treningsklær, turndrakt, fotballsko, fotball, osv. Hun får lommepenger hver uke fordi hun hjelper til hjemme. Og det er stadig ting som dukker opp som hun trenger. Det er jeg som kjøper sykkel når hun trenger større str, og den er med hjem til han når hun ønsker det. Det er jeg som kjøpte mobiltlf sånn at jeg kan få tak i henne når hun er ute med venner hvis hun glemmer tiden.

Akkurat nå synes jeg det ble mer enn nok, da det var bøssebærere på døren her i går, som vi selvfølgelig gav til, og i dag skulle dem løpe til inntekt for FORUT, (da gir vi altså for andre gang, noe som også er greit, men jeg synes som sagt det blir litt mye. Er du det barnet som har med minst penger, så kan jeg love deg at det legges merke til, og det får hun selvfølgelig høre) på lørdag som kommer er det Halloweenfest på skolen som koster 100 kr pr person i inngang, pluss penger til å kjøpe brus, pølser, osv, og mandag er det halloweenfeiring. Noen ganger føles det litt overveldende, og jeg har lite lyst til å si til datteren min at hun ikke kan være med på verken det ene eller det andre fordi mamma ikke har penger til alt dette akkurat her og nå. Jeg vet med meg selv at hadde jeg hatt hans inntekt, pluss en god del tusen rett i lomma pr uke pga svartjobben, så hadde jeg bidratt litt ekstra innimellom. Vi snakker ikke om mye penger. Jeg snakker om kanskje 2-300 kr til denne uka hvor det blir en del ekstra pga Halloween. Til kostymet hennes for eksempel. Noen ganger er det ikke så mye som skal til faktisk.

Eller som innlegget handler om; betale det han skal ut fra inntekt og samvær. Nå drar han til syden (igjen) og den turen faller på nyttårsaften som datteren vår egentlig skal være hos han. Når han prioriterer som han gjør, så føles det bare litt ekstra urettferdig ovenfor henne. Hun er 10 år, og det er ikke enkelt å forklare dette, uten å sverte pappa. Da sier jeg heller at mamma har dessverre ikke penger til alt hele tiden, noe som begynner å bli litt kjipt da jeg har hatt dårlig råd litt for lenge nå. Det går, men det er tøffe prioriteringer. Og til den over her som mener jeg bruker lite penger på datteren min; jeg bruker det jeg må og litt til. Når jeg trenger et nytt klesplagg, noe som ikke skjer ofte, så går jeg på Fretex å handler. Vi lever under fattigdomsgrensa faktisk, og når regninger, husleie og det vi trenger er kjøpt inn, så er det virkelig ikke mye igjen på konto. Men vi har det vi trenger, og det er jeg glad for. Spørsmålet mitt var bare om han kanskje skulle betalt mer.

Jeg hadde ikke tenkt å legge ut hele livshistorien her, men jeg synes det er vondt at en pappa som tjener opptil 50 000 pr mnd (han tjener lett 10 000 kr pr uke svart, på gode uker) ikke kan bidra med en vinterjakke, som han får igjen penger for, eller et par sko når vinteren kommer over natta og vi ikke har fått somlet oss til å ordne det. Jeg forstår det ikke, for jeg hadde aldri i verden gjort dette mot barna mine hvis jeg hadde hatt mulighet til å bidra litt ekstra innimellom.

Jeg håper jeg klarer å ta dette gjennom nav og at det ikke blir for mye pes. Da slipper jeg i alle fall å krangle med han om å øke bidraget. da går det av seg selv frem til den dagen hun fyller 18 år.

Anonymkode: 86233...502

Jeg mener du har krav på mer penger i mnd fra nav enn 11 000 når du har to barn å forsørg. Men alt du ramser opp er det meningen at bidraget skal dekke. Forsto ikke helt dette med børsebærere og innsamlingen, dette er ikke noe du trenger å gjøre, og far skal vel ikke betale deg mer så du kan gi pengene videre. Du skyver mye ansvar over på far her angående din egen dårlige økonomi. Men jeg er enig med deg i at mener du at du får for lite i bidrag, tar du det via nav. Du virker veldig bitter på far, og at han kan dra til syden osv. Han har jo ikke noe ansvar ovenfor deg og din situasjon, og han betaler for datteren sin.

 

Anonymkode: c60db...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Britt Banditt skrev:

"Er der" når han bare har 4 netter per 4 uker (dvs 4 av 28 netter, dvs sannsynligvis annenhver fredag til søndag), og han gjerne også sier i fra seg noen av disse helgene? Er det tilstrekkelig? Det er ikke snakk om en mor som nekter far samvær, denne faren har ikke engang "vanlig samvær" (som er 8 netter per 4. uke). 

Jeg tror faktisk at datteren kommer til å reflektere over hva slags far han har vært når han nesten ikke var tilstede, og i tillegg ikke bidro mer enn han var helt nødt til økonomisk slik at hun og moren slet mer enn nødvendig økonomisk. Jeg sier ikke at mor har krav på det, eller at far skal forsørge mor her, men han, som har 50 000,- inn i måneden (mesteparten svart) hadde sikkert ikke lidd noen nød av å avse en 1000-lapp en gang i halvåret til en ny jakke. 

Vel, 400 000 i året er langt i fra 50 000 i mnd. Her spriker opplysningene veldig. Og jeg tviler på at Ts har så god innsikt i hva han tjener i mnd, iallfall ikke om det er svart, som også er ulovlig.

Men har han 50 000 i mnd bred han jo ha råd til en jakke det har du rett i.

Anonymkode: c60db...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, 400 000 i året er langt i fra 50 000 i mnd. Her spriker opplysningene veldig. Og jeg tviler på at Ts har så god innsikt i hva han tjener i mnd, iallfall ikke om det er svart, som også er ulovlig.

Men har han 50 000 i mnd bred han jo ha råd til en jakke det har du rett i.

Anonymkode: c60db...d61

Hvis du leser innlegget mitt, så vil du se at han jobber svart! Og det gjør han temmelig mye. Såpass mye at det går utover samværet med datteren hans, som sitter å venter på han mens han tjener penger.

Anonymkode: 86233...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bf har ingen plikt til å betale ut over bidraget han betaler. Om han har ungen så lite i mnd, er jeg ganske sikker på at du ville ha fått mye mer i bidrag i mnd. Men det er kun på bakrunn av hvor lite han har ungen. Hvis han har ungen ca 10 dager, som er det mest normale, får du for mye i barnebidrag. Om dette skulle skje, hva skal du gjøre da? Forstår at du er frustert over hvor lite han betaler, fordi du kan faktisk få mer. Men hva han gjør med sine penger, har faktisk du ingenting med. At han har ekstra penger i mnd og velger å bruke de på seg selv, det kan han gjøre. Han føler vel helt sikkert at de pengene skal dekke det ungen trenger, og ser på det som din oppgave og sørge for dette - siden han har betalt av sin lønn. 

Synes han bf her høres ut som en drittsekk som sitter med så mye penger (hvis det stemmer) og ikke gidder og bidra til at ungen sin kan få det hun trenger fordi du ikke får det til. Men hvor mye innstats gjør du for å komme deg ut i jobb? Har du hørt flere steder om du kan komme på vikarlistene? Selv er jeg vikar på 3 forskjellige steder for å få noo vakter. De som jeg jobber med som er vikar er også vikar flere steder enn bare ett sted. Så det er en noe du kan gjøre med for å få opp inntekten din. OG søke om bidrag via nav. Så får du det riktige beløpet.

Anonymkode: 68501...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener du har krav på mer penger i mnd fra nav enn 11 000 når du har to barn å forsørg. Men alt du ramser opp er det meningen at bidraget skal dekke. Forsto ikke helt dette med børsebærere og innsamlingen, dette er ikke noe du trenger å gjøre, og far skal vel ikke betale deg mer så du kan gi pengene videre. Du skyver mye ansvar over på far her angående din egen dårlige økonomi. Men jeg er enig med deg i at mener du at du får for lite i bidrag, tar du det via nav. Du virker veldig bitter på far, og at han kan dra til syden osv. Han har jo ikke noe ansvar ovenfor deg og din situasjon, og han betaler for datteren sin.

 

Anonymkode: c60db...d61

Dagpenger er regnet ut på grunnlag av tidligere inntekt. Og jeg har sittet på skolebenken fra 2005-2013. Før det jobbet jeg ikke mye dessverre, og det var nettopp derfor jeg tok meg en utdannelse, i håp om å få en fast og god jobb. Så langt har jeg ikke lyktes, og mye av grunnen er fordi min yrkesvalg er mye turnusjobbing, noe som ikke alltid er enkelt når man e blottens alene om alt.

Det med bøssebærere er bare nå selvfølgelig, og har ingenting med far å gjøre. Jeg prøvde bare å formidle at det til tider kan bli mye, og akkurat nå er det både innsamling på dørene, skolen har et løp til inntekt til samme formål hvor vi foreldre gir det vi vil, i tillegg er det Halloweenfest på skolen på lørdag som kommer, og Halloweenfeiring på mandag. Når det er foreldre og klassevenner som er bøssebærere, så blir det ekstra vondt å si nei/gi veldig lite, for jeg kan love deg at barn får med seg ting og tang, og bruker det mot barna som har foreldre som gir lite. Faktisk så ille at dette har blitt tatt opp på skolen fordi noen barn føler seg direkte mobbet. Halloweenfesten blir arrangert fordi ikke alle foreldre har råd til å spare til leirskole, så vi må arrangere foreskjellige aktiviteter for å dra lasset for dem som ikke klarer å spare det dem skal. Jeg har spart 60 kr pr mnd siden første dag i 1 klasse heldigvis, men ikke alle har gjort det.

Jeg er kanskje dum, men ser jo andre venninner som har fedre til barna som kjøper inn litt småtteri innimellom, uten å krangle på bidraget. Vi snakker om et kostyme til 200-300 kr, eller den vinterjakken jeg nevnte tidligere, som han hadde fått igjen penger for så fort jeg hadde fått inn lønn.

 

Jeg mente ikke at dette innlegget skulle eskalere så veldig som det har gjort. Jeg skal ta dette gjennom nav, så får det bli som det blir. Jeg spør MEGET sjelden etter hjelp, og klarer meg stort sett selv. Men når far drar til syden to ganger pr år, (sommerferie og jul/nyttår) uten å ta med seg datteren som har veldig lyst til å være med, og attpåtil drar på mine helger som gjør at hun mister ytterligere tid med han, og ikke så mye som tar henne med seg på en kino, bowling, bading, etc når han har samvær, så gjør det faktisk vondt, fordi jeg ser at hun har det vondt.

Anonymkode: 86233...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagpenger er regnet ut på grunnlag av tidligere inntekt. Og jeg har sittet på skolebenken fra 2005-2013. Før det jobbet jeg ikke mye dessverre, og det var nettopp derfor jeg tok meg en utdannelse, i håp om å få en fast og god jobb. Så langt har jeg ikke lyktes, og mye av grunnen er fordi min yrkesvalg er mye turnusjobbing, noe som ikke alltid er enkelt når man e blottens alene om alt.

Det med bøssebærere er bare nå selvfølgelig, og har ingenting med far å gjøre. Jeg prøvde bare å formidle at det til tider kan bli mye, og akkurat nå er det både innsamling på dørene, skolen har et løp til inntekt til samme formål hvor vi foreldre gir det vi vil, i tillegg er det Halloweenfest på skolen på lørdag som kommer, og Halloweenfeiring på mandag. Når det er foreldre og klassevenner som er bøssebærere, så blir det ekstra vondt å si nei/gi veldig lite, for jeg kan love deg at barn får med seg ting og tang, og bruker det mot barna som har foreldre som gir lite. Faktisk så ille at dette har blitt tatt opp på skolen fordi noen barn føler seg direkte mobbet. Halloweenfesten blir arrangert fordi ikke alle foreldre har råd til å spare til leirskole, så vi må arrangere foreskjellige aktiviteter for å dra lasset for dem som ikke klarer å spare det dem skal. Jeg har spart 60 kr pr mnd siden første dag i 1 klasse heldigvis, men ikke alle har gjort det.

Jeg er kanskje dum, men ser jo andre venninner som har fedre til barna som kjøper inn litt småtteri innimellom, uten å krangle på bidraget. Vi snakker om et kostyme til 200-300 kr, eller den vinterjakken jeg nevnte tidligere, som han hadde fått igjen penger for så fort jeg hadde fått inn lønn.

 

Jeg mente ikke at dette innlegget skulle eskalere så veldig som det har gjort. Jeg skal ta dette gjennom nav, så får det bli som det blir. Jeg spør MEGET sjelden etter hjelp, og klarer meg stort sett selv. Men når far drar til syden to ganger pr år, (sommerferie og jul/nyttår) uten å ta med seg datteren som har veldig lyst til å være med, og attpåtil drar på mine helger som gjør at hun mister ytterligere tid med han, og ikke så mye som tar henne med seg på en kino, bowling, bading, etc når han har samvær, så gjør det faktisk vondt, fordi jeg ser at hun har det vondt.

Anonymkode: 86233...502

Jeg er enig med deg, ta det via nav så slipper du og lure på om du får det du har krav på. Angående samværet så er ikke det greit at han velger bort datteren sin.

Anonymkode: c60db...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bf har ingen plikt til å betale ut over bidraget han betaler. Om han har ungen så lite i mnd, er jeg ganske sikker på at du ville ha fått mye mer i bidrag i mnd. Men det er kun på bakrunn av hvor lite han har ungen. Hvis han har ungen ca 10 dager, som er det mest normale, får du for mye i barnebidrag. Om dette skulle skje, hva skal du gjøre da? Forstår at du er frustert over hvor lite han betaler, fordi du kan faktisk få mer. Men hva han gjør med sine penger, har faktisk du ingenting med. At han har ekstra penger i mnd og velger å bruke de på seg selv, det kan han gjøre. Han føler vel helt sikkert at de pengene skal dekke det ungen trenger, og ser på det som din oppgave og sørge for dette - siden han har betalt av sin lønn. 

Synes han bf her høres ut som en drittsekk som sitter med så mye penger (hvis det stemmer) og ikke gidder og bidra til at ungen sin kan få det hun trenger fordi du ikke får det til. Men hvor mye innstats gjør du for å komme deg ut i jobb? Har du hørt flere steder om du kan komme på vikarlistene? Selv er jeg vikar på 3 forskjellige steder for å få noo vakter. De som jeg jobber med som er vikar er også vikar flere steder enn bare ett sted. Så det er en noe du kan gjøre med for å få opp inntekten din. OG søke om bidrag via nav. Så får du det riktige beløpet.

Anonymkode: 68501...6ee

Barnefar har sin datter fra rundt kl 16.30 på fredag til ca kl 15 på søndag, annenhver helg. Det blir litt mindre enn 10 dager. Onsdager har blitt kuttet ut fordi han mener det blir "bare stress" når det kun blir for noen timer. 

Anonymkode: 86233...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette svaret? Leste du hva jeg skrev? Det blir jo håpløst for ei på 10 år å bo hos far som bor så øde til som han gjør, ikke minst fordi han begynner kl 7 på jobb, og hun begynner 8.30 på skolen. Det går ikke en eneste buss forbi huset deres. Da må hun gå nesten 3 km til nærmeste buss stopp. Jeg har da aldri skrevet at jeg forlanger at han skal kjøre henne til mitt nabolag i tide og utide.

Anonymkode: 86233...502

Om hun hadde bodd hos far vill hun fått taxi til bussen..

Anonymkode: 7729d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er jeg veldig klar over,men det flere grunner som spiller inn her også. Hun er veldig husredd,og det å skulle være alene fra kl 6.45 om morgenen og til hun skal på skolen,ville blitt et problem. Her hos meg,går hun til en venninne,eller venninnen kommer hit. Jeg drar aldri før kl 8 når jeg skal på jobb. Hun begynner 8.30 på skolen. Ikke har hun en eneste venn der,og pappaen jobber hele ettermiddagen og frem til hun skal legge seg. Minst. Så det er ikke noe tema. Hun vil overhodet ikke det selv heller. Og nå var det ikke dette mitt innlegg handlet om i bunn og grunn. Og nå lar jeg dette ligge. Jeg har snakket med nav i dag. I tillegg har jeg fått vite at han har blitt forfremmet til sjef på sin avdeling i februar,noe som sikkert innebærer lønnsøkning. Om han velger å gi henne litt ekstra,i stedet for å øke bidraget,så er det helt greit. Det er ikke JEG som skal ha de pengene. Det er datteren vår. 

Anonymkode: 86233...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har barn på samme alder, og lik inntekt på begge foreldre som hos dere. 

Her betaler far 3000 i mnd, men han er veldig flink og hjelper til hvis det er store innkjøp, klær, sko etc. Noe jeg er svært takknemlig for, da jeg allerede lever med underskudd hver måned, og behov for ny jakke kan velte hele budsjettet vårt. 

Han har barn med ny dame, og ser jo at 850.000 tilsammen i årsinntekt er hakket mer enn mine 180.000. Selv om utregningen stemmer noenlunde, så er det ikke riktig at fars andre barn og far selv skal kunne kjøpe dyre merkeklær, mens vårt barn skal sitte med slitte klær, bruktkjøp etc, som vi kun har råd til. Heldigvis ser far dette selv! :) 

Anonymkode: e00aa...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Britt Banditt skrev:

 

 

Det jeg derimot ville vurdert (selv om ikke du får noe mer penger av den grunn) er å melde han inn til skatteetaten anonymt (eller hva som blir riktig instans) siden han jobber så mye svart. 

Jeg for min del hadde ikke nølt med å presse ham for mer penger siden jeg satt med den informasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...