Gå til innhold

Mumsy - Veien mot prøving

Mumsy

Anbefalte innlegg

Hei, hei :biggrin:

Denne dagboken blir laget hovedsaklig for å skrive masse tull, mens jeg venter på å bli prøver. Kan jo skrive litt om meg selv, og hva som er planen framover. 

Jeg og mannen min har vært samboere i 3 år. Vi har en hund, han har et barn fra tidligere forhold, jeg har så lyst på mitt eget barn. Aller helst skulle jeg hatt et barn i går, - neida. Men jeg har alltid hatt innmari lyst til å bli mamma, så jeg har følt meg klar siden dag en i forholdet med mannen :tongue: Han har stått fast på sitt, om å vente litt, å vente litt - venting er så kjedelig! Men nå er mannen enig med meg, han vil også ha baby. Wohoo. Problemet er bare at jeg har lagt på meg mange kilo i løpet av tiden vi har vært sammen, så nå vil jeg gjerne gå ned noen kilo før vi starter med prøving. Skjønner virkelig ikke hvordan alle kiloene bare har hoppet på, å klorer seg fast. Tror faktisk jeg på skylde litt på mannen altså, han lager jo så god mat, hvordan skal jeg holde meg unna? Det er jo ikke akkurat slik at han har åpnet munnen min å stappet mat ned, men så er det et ord som kalles viljestyrke, Mumsy - husk det ordet framover! :vekt:

Nå er planen bare å oppdatere dere litt med vås framover, mens jeg febrilsk prøver å holde meg i skinnet å spise sunt å regelmessig. Tar i mot alt av tips og motivasjon fra dere, jeg har 10 kilo som skal av. Det er tungt å prøve å gå ned i vekt, men motivasjonen er stor, med tanke på premien som forhåpentligvis venter. Den dagen jeg har nådd målet vil bli fantastisk, da kommer pillene til å kastes i søppelen øyeblikkelig.

Hvis du har en dagbok selv - legg igjen en kommentar så jeg kan følge deg:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne følge med her. Var forøvrig i ca samme situasjon som deg for to år siden, skulle ned en del kilo før vi begynte på prøving. Men så ble jeg visst gravid istedet, så nå er jeg litt lettere og mor :P.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Porcelain skrev:

Jeg vil gjerne følge med her. Var forøvrig i ca samme situasjon som deg for to år siden, skulle ned en del kilo før vi begynte på prøving. Men så ble jeg visst gravid istedet, så nå er jeg litt lettere og mor :P.  

Så spennende å høre om folk som har vært i samme situasjon :) Har du gått ned i vekt etter graviditeten, i så fall, hvordan gjorde du det? Lurer veldig hvilke metoder folk bruker, finnes jo tusenvis av råd der ute, ikke enkelt å velge hva man skal tro..:vetikke:Forvirrende!

Har du dagbok? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

Så spennende å høre om folk som har vært i samme situasjon :) Har du gått ned i vekt etter graviditeten, i så fall, hvordan gjorde du det? Lurer veldig hvilke metoder folk bruker, finnes jo tusenvis av råd der ute, ikke enkelt å velge hva man skal tro..:vetikke:Forvirrende!

Har du dagbok? :biggrin:

Jeg har gått ned litt etterpå, men ikke nok. Gikk opp lite underveis så fikk litt gratis etter fødsel, også gikk jeg ned 5 kg til, og der har det stoppa opp.  Har ingen veldig gode strategier, jeg trener litt og spiser sikkert litt for mye.  Er veldig dårlig til å være sulten, så syns det er vanskelig. Tar gjerne imot tips dersom du finner på noe lurt!  Jeg har en per må inaktiv dagbok, har ikke så mye å skrive om for tida. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!
Startet dagen  som vanlig, med å lufte hunden (i morgenkåpen), trodde jeg skulle fryse ihjel:fryser: -8 Grader her.
Nå sitter jeg i sofaen å lader opp til en økt i svømmehallen, før det blir en liten topptur i kveld. Det må jo love bra for både kropp å sinn.

Til frokost har jeg spist kanelknekkebrød med brunost, herlighet så godt! For den som ikke har prøvd det, løp og kjøp:biggrin: Men jeg må jo pent holde meg i skinnet, å ikke overspise. Driver å sier til meg selv hele tiden, det er faktisk nok med to knekkebrød, du trenger ikke fire:tongue:

Nå skal jeg finne fram badetøy, og ikke minst - skrape is av bil, før det blir bading.

Hvordan avslutter man egentlig innlegg i en dagbok? Hadet? Snakkes? På gjennsyn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn, morn!
Mitt største problem så langt har vært at jeg ikke har gått ned i vekt i det hele tatt. Jeg begynte nesten å miste motivasjonen, fordi jeg har jobbet hardt så lenge uten resultat. Men i dag hoppet jeg på vekta igjen for å se, og nå er jeg -2 kg! Hurra:bolledeig: 

Jeg er overlykkelig, har virkelig stått på, så var på tide de to kiloene stakk til skogs. Nå er det helg, så det kan bli spennende med tanke på at det ofte blir litt mer kos med maten da. Får bare holde motet oppe å tenke på hvor glad jeg ble i dag, kjipt hvis jeg på Mandag har gått opp 2 kg igjen :glare:

I dag har vi ingen planer her hjemme, bonusbarnet er syk. Det blir vel disney på skjermen i hele dag, og noen ekstra glass brus. Tror jeg skal komme igang med litt husarbeid, hoppet over helge vasken forrige helg så det er vel på tide å ta seg på tak å få gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!
I dag har det egentlig skjedd en del, har hatt en liten "oppvasksamtale" med min kjære mann. Det viste seg i går kveld, at vi hadde misforstått hverandre angående når vi skulle begynne prøvingen. Hele greia endte jo med at jeg ble super duper mega-trist. Han hadde vært utydelig, å mente at vi kunne begynne prøvingen til sommeren :vetikke:Jeg kunne jo helst tenkt meg å startet prøvingen i går, eller helst ha en baby i går. Etter å ha vært uenig en del i helgen viste det seg i dag, at han omsider skjønte hvordan dette føltes for meg. Tror ikke han har skjønt før i dag hvor viktig det faktisk er, det er en del grunner som gjør at det er viktig for meg å få startet med det så fort som mulig. Mange i slekten min har slitt med å bli gravide, så jeg er selvsagt redd for at dette vil ta tid.

Gladnyheten er: VI STARTER NÅ :bolledeig::danse::biggrin::hoppe::hoppendeglad::ler: (unødvendig mange emojis, men jeg er SÅ GLAD).
Som sagt tidligere opprettet jeg jo denne dagboken for å skrive om vektreduksjon før jeg ble prøver. Nå er konklusjonen at jeg kan gå ned i vekt mens vi prøver, og om vi skulle bli gravid første periode er det bare flott. Da får vekten bare være som den er. Jeg ble ferdig med mensen i går, og skal egentlig starte på nytt pillebrett i dag, men det utgår! Kjenner panikken stiger i meg mens jeg skriver dette, jeg aner jo ikke hvordan man lager baby :fnise: Hehe joda:tongue: Hva er det første dere tenkte i det dere bestemte dere for å slutte med prevensjon? Føler meg teit som sitter her litt pansik, når det er noe jeg gjør høyst frivillig og med så stor glede.

Hvordan kan jeg flytte dagboka mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...