Gå til innhold

Harry mat

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 11.10.2016 den 16.02, O.G. skrev:

Jeg blir irritert når tradisjonsmat blir betegnet som Harry.

De betegner det som harry fordi de er 15 år, ikke vet bedre og aldri har lært å sette pris på slik mat, dvs. mødrene laget det aldri i heimen.  Er ikke så mange som kan lage mat fra bunnen av lengre.  Brun saus er nærmest for kunst å regne nå om dagen. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, DreamOn skrev:

De betegner det som harry fordi de er 15 år, ikke vet bedre og aldri har lært å sette pris på slik mat, dvs. mødrene laget det aldri i heimen.  Er ikke så mange som kan lage mat fra bunnen av lengre.  Brun saus er nærmest for kunst å regne nå om dagen. 

Helt sjukt det her.

Skrevet

Blir litt grinete på dere som kaller norsk tradisjonsmat for Harry!!  :bond:

Men det bryr dere nok ikke. Og det er greit. ☺

Men gjentar til det kjedsommelige at jeg syns det blir feil å nedgradere mat andre elsker kun for at DERE ikke liker det.

Skrevet
5 timer siden, DreamOn skrev:

:Nikke:

Så setter jeg meg stille ned og lurer på om jeg nå må legge til ordet "kunstner" på visittkortene mine.

En j**el til å lage baccalao. Brune sauser kommer i flere utgaver, - helt avhengig av hvilket kjøtt de skal serveres til:

Lys brun til kalvekjøtt, mellombrun til svinestek og dyp brun til oksestek. Sukkerkulør er juks, jerngryte, ventilatoren på full pinne, lukk døra til kjøkkenet når du heller kraft oppi jerngryta med smør og mel som har den riktige brunfargen (ellers kommer brannvesenet på middagsbesøk   :ler: )

Kjøttkaker i brunsaus er ikke de ferdigstekte i plastpose fra Gilde varmet i en utrørt pose "Original kjøttkakesaus" fra Toro :trist:

Skrevet
1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev:

Så setter jeg meg stille ned og lurer på om jeg nå må legge til ordet "kunstner" på visittkortene mine.

En j**el til å lage baccalao. Brune sauser kommer i flere utgaver, - helt avhengig av hvilket kjøtt de skal serveres til:

Lys brun til kalvekjøtt, mellombrun til svinestek og dyp brun til oksestek. Sukkerkulør er juks, jerngryte, ventilatoren på full pinne, lukk døra til kjøkkenet når du heller kraft oppi jerngryta med smør og mel som har den riktige brunfargen (ellers kommer brannvesenet på middagsbesøk   :ler: )

Kjøttkaker i brunsaus er ikke de ferdigstekte i plastpose fra Gilde varmet i en utrørt pose "Original kjøttkakesaus" fra Toro :trist:

👍   :klem:

Skrevet
På 10/11/2016 den 16.00, O.G. skrev:

Er komle, Erter, kjøtt og Flesk og FåriKål harry???? 

Totalt uenig.

Ikke noe som slår flesk og duppe :)

Anonymkode: 28ded...033

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flesk og duppe er blodharry! :) Lite som slår det i harryhet, ja! 

Anonymkode: 0bd37...da9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra godt ja.

Vel, fredagstaco begynner å ligne noe...

Skrevet

Kan være så harry det bare vil! Når fleskelukta brer seg i nabolaget er det fred i heimen :)

Skrevet

Om mat er Harry så er det i så fall halv- og helfabrikata! 

Alt som er godt tilberedt fra bunnen av gode råvarer er ikke Harry i min bok. Uansett hva det er!

• Liker 1
Skrevet

Jeg digger tydeligvis harry mat, og jeg er stolt av det:opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Synes det er harry å drikke brus til middag hver dag. Enig med h*n som sa thousand island dressing, folk må for all del spise hva de vil men kan ikke forstå at noen vil ødelegge mat på den måten. Det smaker jo pøkk. 

• Liker 2
Skrevet
På 22.10.2016 den 13.55, Spekulasjoner&hets skrev:

Hva har et elendig norsk band fra midten av 90-tallet med mat å gjøre??? For øvrig enig i at det er Harry. Ble fort borte og, kom vel bare med den ene plata. 

Må forresten le av de som tar denne tråden og at folk syns mat de liker er Harry personlig. Herregud, det er snakk om MAT og ikke noe personlig! Jeg skal spise Harry mat idag jeg, kebab. Blodharry, men jævlig godt en gang i blant. Skal drikke cola til, ekte cola med sukker, fy farao så Harry. Godteri har jeg også og det er ikke sånn sunn, mørk 80% kakao-sjokolade for å si det sånn. Harryheten vil ingen enda ta. Men det bor en Harry i oss alle! ;) Sådetså! 

Jeg snakker om retten Flava to da Bone. Aldri hørt om noe band som heter det

Anonymkode: e79b9...0ba

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om retten Flava to da Bone. Aldri hørt om noe band som heter det

Anonymkode: e79b9...0ba

Søk på YouTube, så finner du. Kom med en plate og et par låter rundt 94/95. "Even if the rain" heter den ene låta. Elendige greier. 

Skrevet

Tradisjonell norsk mat er da ikke harry! Helt enig med enkelte her.

Den utskjelte Thousand Island kan da også være en delikatesse hvis den er hjemmelaget. Vil heller si at takawaymat med brus hver dag kan kalles harry eller vulgært om man vil.:)

Skrevet
På 24.10.2016 den 19.46, Mis(s)Understood skrev:

Jeg jukser og bruker sukkerkulør da, men bruner noe for det. Er redd sausen skal smake brent om jeg bruner for mye.

Skrevet
14 timer siden, Halogen skrev:

Synes det er harry å drikke brus til middag hver dag. Enig med h*n som sa thousand island dressing, folk må for all del spise hva de vil men kan ikke forstå at noen vil ødelegge mat på den måten. Det smaker jo pøkk. 

Samme med de som MÅ ha ketsjup på alt de spiser.  DET er harry i mine øyne. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke tenkt så mye over sånt, men i det jeg drakk av en 1,5l brusflaske på bussen idag, følte jeg meg litt harry! :P 

• Liker 2
Skrevet

Hva jeg anser for å være harry ...

På kafe, kvinner med ulloddent hår, småbølgete etter litt regn, skjørt, røde kinn, drømmende blikk, nette sko eller sjøstøvler, polkadotter...

...

Sitter pertentlig og snus-spiser på en croissant eller noe annet som de forsiktig bryter av, for så å føre biten sakte opp mot munnen. Som om det ikke er noen kraft i dem. Alle de rare og teite tingene de gjør for å signalisere for omverdenen at de er så skikkelige. Ofte i flokk. De glemmer å ta med seg det viktigste, kjærligheten for mat... Som minst er like viktig. Alt handler om det overfladiske og selvfølgelig salatbladene på pizzaen, som gir litt grønn farge.

Anonymkode: 7c6e2...1d6

Gjest NotNaomi
Skrevet

Lurer litt på hvem som mener at norsk tradisjonsmat er harry?? Har forøvrig aldri tenkt på mat som harry,kun sunn og usunn liksom. Og enkel og litt mer ekslusivt,som i finere selskaper og bedre restauranter. Men hvis jeg skal mene noe mat er harry,så tenker jeg Fjordland. Men har kjøpt det selv når jeg holder på å sulte hjel på vei hjem etter å ha vært borte mange timer uten å ha spist. Jeg er ingen mesterkokk for å si det pent,så jeg bare sørger for å hive i meg mest mulig løk og grønnsaker og fisk. Tilberedt på enkleste måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...