Gå til innhold

Menn er kvinner overlegne på alle områder

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ser ut til at du er mer fanget av egne fordommer enn realiteter, så friheten din må du nok lete etter hos deg selv, og ikke legge skylda på kvinner.....

Si hva du vil, men hva du vil, men godta at ikke alle ser ditt perspektiv og er enig med deg.

Dere oppføre dere akkurat som menn engang gjorde, da kvinner ville ha "likestilling", men det er ikke lett å få dere til og forstå akkurat DET. På tide at dere tar et skritt videre?

Jeg legger skylda på kvinner så mye jeg vil!! Hvorfor? Fordi dere legger skylda på menn for allt mulig. Så grei er den saken!

Mohikaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere oppføre dere akkurat som menn engang gjorde, da kvinner ville ha "likestilling", men det er ikke lett å få dere til og forstå akkurat DET. På tide at dere tar et skritt videre?

Vi oppfører oss vel neppe slik menn en gang gjorde. Hvis vi snakker om hva menn gjorde for 100 år siden, så ville vi i beste fall vært uten ektefelle/samboer, venner og kollegaer alle sammen. Går vi enda lenger tilbake i tid, ville vi ha sittet i fengsel.

Det kvinner (I Norge vel å merke) har fått er frihet til å velge sitt eget liv. De som har lyst til å ta utdannelse og evt. gjøre karriere kan gjøre det mens de som har lyst til å få mange barn og være hjemme/jobbe mindre kan gjøre det. Menn har også fått større frihet og kan gjøre de samme valgene. Dersom man har en partner så må man gjøre disse valgene sammen. Du finner det vel ikke urimelig at menn og kvinner har like rettigheter?

De "mannhaftige" feministene er borte, så et skritt videre har vi vel allerede gått. Selv anser jeg mange av de sakene som kommer opp som "kvinnesaker" egentlig er "menneskesaker".

Selvfølgelig er det forskjell på menn og kvinner og det vil det alltid fortsette å være; Vi vil alltid angripe ting fra forskjellige vinkler - og godt er det. Hvordan skulle ellers verden gå videre?

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det blitt mer akseptert å være anti-feminist de siste åra.

Jeg både tror og håper det

kvinner i politikken og kvinnelige prester er en uting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tviler på at det er blitt mer akseptert å være anti-feminist med åra :ler:

Skikkelig retro kvinnesyn i endel av innleggene her? :o

Jeg vil heller omskrive den siste setningen din, sofokles:

Politikk og prester er en uting.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nesten i sin helhet menn som har bygd vårt samfunn. :o  

Menn dominerer nesten totalt innen vitenskapen.

Felter som fysikk, matematikk, biologi, kjemi, medisin, psykologi, juss, filosofi, statsvitenskap, sosiologi, økonomi, teknikk, historie, arkitektur, bygg og konstruksjoner, forvaltning, energi, energiøkonomisering, ingeniør, våpen, data, kultur, mat & vin, mote, musikk, sport, film- og tv-produksjon domineres av menn.

De viktigste skjønnlitterære verkene er skrevet av menn. Også Kunst og musikk er dominert av menn.

T.o.m. typiske kvinnedomener som mote og mat er det menn som produserer ny innsikt, trend og viten.

Så og si alle våre oppfinnelser er funnet opp av menn. Nesten alt nytt som skapes og tilføres samfunnet kommer fra menn, -ikke kvinner.

Nesten alt tenkelig og utenkelig på vår planet som er til nytte for menneskeheten er skapt av menn. Kvinner er et lysår unna.  

Prøv å svelg dette dere kvinner som tar dere til rette i samfunnet og krever likestilling på alle områder.

Kvinner er simpelthen ikke like flinke og skapende.

Først og fremst var det jo et glimrende inlegg for kvinneguiden.hihi :)

Og likestilling har vel ikke vært debbattert på evigheter ..OG når det først blir det så er det menn som syter :)

Og hvis det ikke hadde vært for kvinnene hadde det ikke blitt født noen menn.. :)

samt..når man skal skrive et slikt innlegg og begynner og debattere med seg selv under forskjellige nick, så bør du da ikke se deg selv som en grunnstein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyttikattasskinn...

uansett nick, denne diskusjonen er vel utdebbattert. erklæringer om Jihad og annen faenskap mot kvinner av menn i våte underbukser er for dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Og for å ha sagt det... Det finnes godt fungerende samfunn som er matriarkier. Det er lite ufred der, og stor grad av trygghet....

har du noen eksempler på matriarkier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noen eksempler på matriarkier!!

Et stammesafunn i Sør India, samt en øy utenfor kysten av Vest Afrika. Desverre vagt, men jeg har lest om det i ulike pensumsammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et stammesafunn i Sør India, samt en øy utenfor kysten av Vest Afrika. Desverre vagt, men jeg har lest om det i ulike pensumsammenhenger.

m.a.o. noen ytterst få og tilbakestående samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakestående samfunn?...

Ja det er klart! Et godt utviklet samfunn må ha den riktige, moderne strukturen!: Blind vold, rusmisbruk, div sosialtilfeller (mennerker som ikek har arbeid etc og derfor faller utenfor all struktur/hjelp), forurensning, kriminelle gjener som tyr til utstrakt bruk av vold, og et klassesamfunn som skaper flere tapere enn vinnere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
verden er jo fullstendig fucked up, og ja, det er i all hovedsak menn som står bak.

mye å være stolt av i grunn.

dette er hva jeg vil kalle en patetisk avsporing av temaet. Du virker å vare helt uten stand til å diskutere hovedtekstens innhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
tja. personlig vil jeg kalle hovedinnlegget en patetisk avsporing fra all fornuft. this is what you get.

det er ingen patetisk avsporing, det er harde fakta som du tydeligvis ikke takler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff her var det mue kvinnehat på gang.

Syns veldig synd om dere det gjelder, dere går nemlig glipp av mye fint.

Kansje like greitt egentlig, så slipper en kvinne å måtte dele livet sitt med dere stakkarslige menn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg lest alle sidene, så godt mulig jeg gjentar. Men min mening er at vi lever i et samfunn av og for menn. På godt og vondt. Syns også det er tullete å trekke fram mannlige despoter som argumenter på at menn generelt er udugelige, det finnes jammen onde kvinner og! Skal heller ikke glemme at ordtaket "bak enhver stor mann står det en sterk kvinne" historisk sett ofte har noe for seg. Jeg tenker at kvinner har stått bak og trekket i tråder, manipulert, forført, støttet og sloss, backet opp, etc.

Jeg håper vi i framtiden får et samfunn der kjønn ikke er noe kriterium eller hemsko, på linje med religion, rase eller sosiokulturelle aner. (dream on :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nesten i sin helhet menn som har bygd vårt samfunn. :o

Menn dominerer nesten totalt innen vitenskapen.

Felter som fysikk, matematikk, biologi, kjemi, medisin, psykologi, juss, filosofi, statsvitenskap, sosiologi, økonomi, teknikk, historie, arkitektur, bygg og konstruksjoner, forvaltning, energi, energiøkonomisering, ingeniør, våpen, data, kultur, mat & vin, mote, musikk, sport, film- og tv-produksjon domineres av menn.

De viktigste skjønnlitterære verkene er skrevet av menn. Også Kunst og musikk er dominert av menn.

T.o.m. typiske kvinnedomener som mote og mat er det menn som produserer ny innsikt, trend og viten.

Så og si alle våre oppfinnelser er funnet opp av menn. Nesten alt nytt som skapes og tilføres samfunnet kommer fra menn, -ikke kvinner.

Nesten alt tenkelig og utenkelig på vår planet som er til nytte for menneskeheten er skapt av menn. Kvinner er et lysår unna.

Prøv å svelg dette dere kvinner som tar dere til rette i samfunnet og krever likestilling på alle områder.

Kvinner er simpelthen ikke like flinke og skapende.

WOW!

slæpp off!

hvem tror du du er? :fy:

hadde det ikke vært for han Platon-kisen så ville kvinner også ha skapt ting.

du er født minst to hundretall for sent, du!

Jeg vil ikke finne meg i at menn omtaler oss på denne måten! :sinna::kjempesinna::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det er vel kanskje en mann som står bak en stor oppdagelse, men hvem svarte sørget for at kæil'n fikk stelt seg, skiftet til rene klær, oppførte seg som et menneske og ikke lå og purket ut over hele formiddagen? Sansynligvis en kvinne, og helst hans mor :P

(Hvor mange sånne tråder som dette er det i løpet av et år, forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Mali har de to begrep om familien sin.

Mor-familien: det harmoniske, solidarisk, der alle hjelper alle etc. -> positivt.

Far-familien: det svikefulle og intrigerende. -> negativt.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...