Gå til innhold

den drysser og klumper ikke

silja

Anbefalte innlegg

- kan dere anbefale meg en slik mascara som helst ikke koster for meget?

(vet det har vært x antall tråder om dette og at noen er lei dem, men om noen vil og kan hjelåpe med å anbefale en blir jeg superglad! trenger ikke være vannfast, det viktigste er minus klumper og dryss :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Den eneste jeg kjenner til som faktisk er helt idiotsikker, er klassikeren Spectacular mascara fra Rubinstein. I tillegg tørker den heller ikke ut så raskt som mange mascaraer.

Min favoritt som blir kjøpt om igjen og om igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min soleklare favoritt er Kanebo 38. Den sitter bom fast uten å drysse eller klumpe, og vaskes av veldig lett med lunkent vann (over 38 grader..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min soleklare favoritt er Kanebo 38. Den sitter bom fast uten å drysse eller klumpe' date=' og vaskes av veldig lett med lunkent vann (over 38 grader..)[/quote']

har denne og enig i at den er bra - virkelig. men synes kanskje den blir for "hverdagslig" om du skjønner? gir ikke så veldig bra vipper lengre føler jeg... dessuten synes jeg ofte den kan sitte for fast, føler ofte jeg ikke får av alt - ekkelst dagen etter...

hvor mye koster denne Spectacular mascaraen fra Rubinstein da? hvor lønner det seg å kjøpe? stor børste? ikke klisste altså?

*fristet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Spectacular koster 210 i parfymeri, ca 160-170 hos SN. Børsten er middels stor, vil jeg si. Har litt sånn kongleform, altså ikke kjegleformet. Hverdagslig er den IKKE (da hadde jeg ikke likt den), konsistensen er litt tynn, men du ser den godt allerede etter ett lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med denne queen lash (eller var det motsatt) - hvordan er den i forhold?

og disse fra H.R, blir de veldig "synelige" eller et bra resultat?

*bruker ikke så mye sminke bortsett fra mascara til vanlig...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Har ikke prøvd Lash Queen, og den har fått blandede mottakelser i div. boards jeg besøker (blant annet klager enkelte over at den smitter av). Spectacular blir synlig, ja, men ett lag er naturlig (men ikke slik som Kanebo=usynlig, jeg liker synlig mascara), men den kan også bygges opp for å gi mer volum og lengde.

Jeg bruker også stort sett mascara til daglig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er YSL Faux Cils, det er en volummascara og den koster ca 190 kroner. Jeg bruker linser, så det er viktig at den ikke drysser noe den ikke gjør. Den klumper heller ikke, og tørker heldigvis ikke så raskt at man ikke rekker å ta på nytt strøk. Den sitter veldig godt (den er ikke vannfast, men jeg forventer likevel at den bør tåle noen tårer og det gjør den absolutt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børsten er litt sånn kongleform' date=' altså ikke kjegleformet.[/quote']

ups - formen har jeg lite tenkt på før... hva er greiest og enklest da? eller en smaksak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg synes kongleform er best. Kjegleform (juletre) er litt primitivt, slik som er på billigmascaraer.

YSL EFC liker jeg også, men som festmascara, da jeg ikke synes den sitter så godt, og fordi jeg synes den lett kan bli too much alene uten annen sminke (men det er meg). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jammen jeg skal bestille denne spectacular fra HR jeg da... bestille den brun jeg, blir ikke så "hard" for lyse meg, og ikke SÅ sminka ut..

og Ethereal, jeg er enig i at kanebo 38* er mer eller mindre usynlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Du kommer ikke til å angre :) Jeg har kjøpt den igjen og igjen (innimellom at jeg har prøvd så godt som alle mascaraer på markedet, dyre som billige :oops: ) siden 1993, da den var mitt første møte med dyr sminke.

Det sier litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg har bare prøvd den vanlige, og den har aldri drysset hos meg. I dag overlevde den en 50-minutters løpetur på tredemølla og jeg så like fresh ut som normalt, samtidig som den lett lar seg fjerne med normale sminkefjernere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste jeg kjenner til som faktisk er helt idiotsikker, er klassikeren Spectacular mascara fra Rubinstein. I tillegg tørker den heller ikke ut så raskt som mange mascaraer.

Min favoritt som blir kjøpt om igjen og om igjen! :)

thank you!!!

genial, ganske enkelt, genial :-)

takker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Den går av med de fleste vanlige fjernere. Nå har jeg tre ulike stående. Simple, den fra Dermalogica og tofase-fjerneren til Lancome (til bruk ved vannfast mascara).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...