Gjest gotthard Skrevet 20. november 2004 #1 Del Skrevet 20. november 2004 jobber med barn og elsker det, men jeg vil videre. jobber i en barnehage og har lyst til og utdane meg videre men det ser ut til at jeg står fastt her jeg er. skal jeg videre må jeg bli ferdig med førskolelærer utdaning også gå videre derfra og siden jeg tenker på barnehvernet eller arbeid med barn som har adferdsproblemer så er jeg godt over 40 før jeg er ferdig. og hva gjør jeg da med penger i mellomtia?bor alene med et barn i et gammelt falleferdig hus og jeg har ikke hørt om mange som er rike under utdanelse.. først almenfag på kveldstid...så førskolelærer...så spesped også barnevern....pansjonist før jeg går ut i jobb :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 20. november 2004 #2 Del Skrevet 20. november 2004 Hvis du føler deg utbrent etter å ha jobbet i mange år i barnehage, kan du søke yrkesmessig attføring, og få dekket videre utdannelse. Vet ikke så mye om de nye reglene og om du vil gå kraftig ned i inntekt, men kanskje andre her vet mer om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2004 #3 Del Skrevet 21. november 2004 Barnevernspedagog er ei eiga utdanning som tar tre år, førskulelærar tar og tre år, dette reknar eg med du veit. Kvifor ta førskulelærar om det er i barnevernet du vil?? Dessuten veit eg om fleire som har tatt begge desse utdanningane på deltid ved sidan av full jobb, det tar då 4 eller 5 år trur eg. Har du sjekka om du kan komme inn på erfaringsgrunnlag? Nokre studier krev ikkje vidaregåande trur eg, dersom du kan dokumentere relevant erfaring, men dette må veit eg ikkje heilt korleis fungerer. Så kan du jo eventuelt ta spes.ped ved sidan av jobb og, det gjorde far min då eg var lita, gjekk bra det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 21. november 2004 #4 Del Skrevet 21. november 2004 jeg prata med barnevernet her jeg bor og de sa følgende: almenfag,førskoleutdaning også barnevernspedagog. jeg har hvert alenefar i 6 år og jobba i barnehage 3,,har ca 2 årig utdanelse innen det så jeg burde ha erfaringen ja, men jeg har ikke vidergående eller noe og dysleksien gjør det vel ikke enklere trur jeg. vel , jeg for drømme videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 21. november 2004 #5 Del Skrevet 21. november 2004 Om du ikke tar alt dette som du drømmer om, så finnes det mange kurs man kan ta som assistent rettet mot barn med spes.behvo. Hva med barne og ungdomsarbeider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 21. november 2004 #6 Del Skrevet 21. november 2004 er utdanet pedagogisk assistent, har et halvt års kurs i beahandling av barn med adferdsproblemer,jobber nå som 50%pedleder på disp og 50% på en unge med spesbehov. bare veit ikke helt hvordan jeg kan gå videre,b-u er egentlig ikke aktuelt da jeg har mer utdanelse i 3-6 år nå enn du får på b-u, og jeg føler ikke jeg trenger et år på sfo eller et år på småbarn for og vite noe om disse da det ikke er hva jeg vil jobbe med og jeg allerede har erfaring med de aldersgrupene igjenom jobben min nå og at jeg bor alene med ei på 9 år. mulig jeg er lit sta men slik er det bare... merker at alderen spiller inn og trur ikke jeg er no serlig aktiv i sklibakken om noen år liksom, så jeg må videre men vet da ikke helt hvordan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2004 #7 Del Skrevet 21. november 2004 Dei eg kjenner som arbeider i barnevernet her i Oslo har 3- årig høgskuleutdanning som barnevernspedagogar, dei har ikkje førskulelærarutdanning. Trur du skal sjekke det opp med andre eg... Og dersom du har vgs, treng du vel berre allmenn påbygging for å ha studiekompetanse? Eg VEIT at ein ikkje treng førskulelærarutdanning for å vere barnevernspedagog!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 21. november 2004 #8 Del Skrevet 21. november 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2002/02/22/314943.html Her er det litt informasjon om studiet, praksis og slikt. Her er saksa frå Høgskulen i Sør Trøndelag: Barnevernspedagog - Bachelorstudium - 180 studiepoeng - 3 år, fulltid Opptakskrav - Generell studiekompetanse Ta eit søk du, og det finst i deltidsvariant og, trur du klarar dette eg. Og dyskleksi skal skulen ta omsyn til, det gjeld og vgs, sjølv om eg veit det vert synda ganske ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. november 2004 #9 Del Skrevet 21. november 2004 Du trenger artium (mulig del-artium holder?) for å komme inn på barnevern. I allefall var det slik sist jeg hørte om det. (mulig de du har snakket med har tatt utgangspunkt i sin egen bakgrunn?) Det at du har dysleksi; har du papirer på det? I såfall har du visse rettigheter mht studier og eksamen. Lykke til! (og jeg syns ikke du skal bekymre deg over alderen. I våre dager er det ikke uvanlig at 50-åringer tar seg utdannelse - det er flott! For alle som vil bør kunne gjøre det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 21. november 2004 #10 Del Skrevet 21. november 2004 Du trenger ikke delartium når du har jobbet 3-5 år eller vært hjemmeværende med barn, som også teller eller gir poeng. Du søker bare opptak på på særskilt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. november 2004 #11 Del Skrevet 21. november 2004 Det er riktig det som opptil flere her sier. Du må IKKE ha eksamen fra videregående (eller artium, som noen fremdeles kaller det) for å begynne på høyskolestudier. Du kan komme inn med realkompetanse. Da må du være over 25 år og ha minst fem års yrkeserfaring. Man blir individuelt vurdert. Det er tidligere søknadsfrist for dem som søker på den måten (1. mars). Ta kontakt med Høyskolen i Oslo og be om informasjon. Skolen har også deltidsstudium. Da kan du kanskje fortsette å jobbe og ta utdannelsen ved siden av? Uansett, hvis du kommer inn ved vårens opptak, er du ferdig på tre år ved heltidsstudium. Det er da ikke lenge? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 21. november 2004 #12 Del Skrevet 21. november 2004 takk for alle svar,har nå lest og studert dette nøye og bare jeg finner ut hvordan dette skal gjøres økonomisk så er søknaden på vei.... takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 21. november 2004 #13 Del Skrevet 21. november 2004 En del slike studier kan tas på deltid. Også har man vel studielån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 21. november 2004 #14 Del Skrevet 21. november 2004 du får ekstra stipend om du har ansvar for barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 21. november 2004 #15 Del Skrevet 21. november 2004 Ta en titt i Legathåndboken(bibliotek). Masse stipend og legater man kan søke på. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå