Lady T Skrevet 3. desember 2016 #181 Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne serien er virkelig spennende, men jeg klarer ikke helt se forbi det med dialektene. Hvorfor er Lars rogalending når moren er svensk og faren prater østlandsk, liksom? Og Helene snakket østlandsk selv om både faren og stemoren pratetr vestlandsk. Dessuten er det ingen svensker som snakker svensk etter så lang tid i Norge. Akkurat det kan jeg riktignok tilgi henne, da jeg hater å høre på svorsk Anonymkode: 63106...dd4 Hehe, ja, litt merkelig all denne sammensurien av dialekter. Men merkelig nok bryr jeg meg ikke så mye om det 🙊 2
hobbykokken Skrevet 3. desember 2016 #182 Skrevet 3. desember 2016 Hvem er moren til Helene? Og hva er greia med Eva og Lars? Og er mai Britt egentlig syk? Hun glapp seg jo når aksel spurte hun hvorfor Erik var lei seg "det hadde vel du å vært hvis det var du som. .
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #183 Skrevet 3. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Lars er sønnen til William og Mai Britt, og ble adoptert av Eva og William. Så hadde Lars og Eva et forhold og Karine oppdaget det, og ringte til politiet og sa at det var incest. Så løp Lars etter Karine for å stoppe henne fra å fortelle til noen og ved et uhell så dreper han henne. William ser det og derfor skylder han på Aksel nå, for å forsvare Lars. Så Lars og Eva hadde sex eller noe nå, og Helene oppdager dem, og får vite sannheten. Og så tar hun selvmord... Anonymkode: 81002...7c8 Hæ? Alle hadde jo visst det om Mai Britt var moren til Lars. Hvordan skulle hun ha klart å skjule noe sånt? Anonymkode: 6700c...a44
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #184 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne serien er virkelig spennende, men jeg klarer ikke helt se forbi det med dialektene. Hvorfor er Lars rogalending når moren er svensk og faren prater østlandsk, liksom? Og Helene snakket østlandsk selv om både faren og stemoren pratetr vestlandsk. Dessuten er det ingen svensker som snakker svensk etter så lang tid i Norge. Akkurat det kan jeg riktignok tilgi henne, da jeg hater å høre på svorsk Anonymkode: 63106...dd4 Lars er ikke rogalending, han er sørlending. Men ja - helt enig med deg ellers! Syns det er veldig rart at ikke produksjonen har fremstilt dette mer realistisk Anonymkode: 5fb31...ee7 2
Thyra Skrevet 4. desember 2016 #185 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er det ingen svensker som snakker svensk etter så lang tid i Norge. Anonymkode: 63106...dd4 Jo. Mange som holder på dialektene sine etter mange år. Svebsk og norsk er jo ikke mer forskjellig enn mange dialekter. Så ingen grunn til å gå inn for å lære seg norsk når man kan svensk eller omvendt. Men det er ingen logikk i dialektene i denne serien. 1
KapteinKrisa Skrevet 4. desember 2016 #186 Skrevet 4. desember 2016 Det er noen løse tråder som bør oppklares i siste episode! Hvem er egentlig moren til Helene? Og hvorfor er hun så fryktelig lik Karine? Det må jo være en grunn til at moren aldri har blitt snakket om, eller har vært involvert. Jeg tror det er Eva. Hun er den eneste kvinnen vi kjenner til i Hansteen-familien. Forholdet mellom Eva og Lars er veldig spesielt. Det så man jo i episode 7, etter begravelsen. Jeg holder en knapp på de to!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #187 Skrevet 4. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Alle hadde jo visst det om Mai Britt var moren til Lars. Hvordan skulle hun ha klart å skjule noe sånt? Anonymkode: 6700c...a44 Du vet at det er mulig å skjule en graviditet sant? Anonymkode: 81002...7c8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #188 Skrevet 4. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det er mulig å skjule en graviditet sant? Anonymkode: 81002...7c8 Ja, men da må jo Eva ha faket en graviditet samtidig. Hvorfor skulle Mai Britt adoptere bort barnet sitt? Det bor ca 30 personer i lifjord, jeg kan ikke skjønne at det har latt seg gjøre. Anonymkode: 7076b...637
BlomsterMaja Skrevet 4. desember 2016 #189 Skrevet 4. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror Lars er sønnen til William og Mai Britt, og ble adoptert av Eva og William. Anonymkode: 81002...7c8 Hm, ja kanskje det? Hun har jo hele tiden vært livredd for at noen skal ta fra henne sønnene og reagerer jo kraftig på at politiet "tar Erik fra henne". Kanskje det ligger noe gammelt grums her? Noen som vet aldersforskjellen på Lars, Aksel og Erik?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #190 Skrevet 4. desember 2016 Jeg holder en knapp på Tonje. Hun var på knærne etter Aksel i ungdommen, men Karine tok han. Derfor drepte hun henne. Tror ikke det var med i beregninga at han skulle reise utenlands da hun hjalp han ut av fengsel. Som 40åring er hun fortsatt ugift og barnløs, og på knærne etter Aksel. Når han ikke vil ha sx med henne mer nektet hun mer samarbeid ang solar tech, alle så vel blikkene og ansiktsuttrykkene hun gav han når han ikke ville mer med henne. Og i begravelsen i kirka; alle satt med tårer i øynene, unntatt Tonje, som hadde fanden selv i blikket... Jeg vet ikke HVORDAN Helene evt fant det ut, men min teori er at Tonje drepte både Karine og Helene. Anonymkode: 095f8...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #191 Skrevet 4. desember 2016 Jeg drømte denne teorien i natt: Det er Maibritt som er mordersken. Da Karine sa "det er incest", mente hun at Maibritt misbrukte Aksel. Karine ville gå ut med dette, og da kverket Maibritt henne. Aksel så hele greia og fortrengte både misbruket og drapet. Helene fikk vite dette, og da gikk det samme veien med henne. The end. Anonymkode: 63106...dd4 1
Lady T Skrevet 4. desember 2016 #192 Skrevet 4. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg drømte denne teorien i natt: Det er Maibritt som er mordersken. Da Karine sa "det er incest", mente hun at Maibritt misbrukte Aksel. Karine ville gå ut med dette, og da kverket Maibritt henne. Aksel så hele greia og fortrengte både misbruket og drapet. Helene fikk vite dette, og da gikk det samme veien med henne. The end. Anonymkode: 63106...dd4 Tenk så kult om det var sant 😅 Da får du få deg jobb som sanndrømt 😜
Lady T Skrevet 4. desember 2016 #193 Skrevet 4. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder en knapp på Tonje. Hun var på knærne etter Aksel i ungdommen, men Karine tok han. Derfor drepte hun henne. Tror ikke det var med i beregninga at han skulle reise utenlands da hun hjalp han ut av fengsel. Som 40åring er hun fortsatt ugift og barnløs, og på knærne etter Aksel. Når han ikke vil ha sx med henne mer nektet hun mer samarbeid ang solar tech, alle så vel blikkene og ansiktsuttrykkene hun gav han når han ikke ville mer med henne. Og i begravelsen i kirka; alle satt med tårer i øynene, unntatt Tonje, som hadde fanden selv i blikket... Jeg vet ikke HVORDAN Helene evt fant det ut, men min teori er at Tonje drepte både Karine og Helene. Anonymkode: 095f8...2ac Men hvilken link har Helene og Tonje? Hvorfor skulle Helenes verden falle i grus fordi Tonje hadde drept tanten hennes som døde før hun ble født..?🤔 1
PhilosopherSe7en Skrevet 5. desember 2016 #194 Skrevet 5. desember 2016 Noen som kan si om dette stemmer? Helene er 19 år i serien? Det er 20 år siden Karine ble drept? I så fall ble jo Karine drept mens mor til Helene var gravid. Kanskje Karine fant ut hvem som var faren, og derfor alle ropene om incest, som igjen førte til at hun ble drept? Mor eller far til Helene er morderen, eller noen i nær familie som skal beskytte omdømme til familien. Nå husker jeg ikke hvor gammel Helene er i serien, så mulig dette ikke passer med når det har skjedd. 2
RayOfShine Skrevet 5. desember 2016 #195 Skrevet 5. desember 2016 (endret) Tror Helene skal være 17, ikke 19(tror erik sa det i episode 7), Men jeg tenker det også det er noe mystisk med mora til Helene, spesielt siden hun ikke kom i begravelsen? Med mindre moren også er død. Når det kjem til hvem morderen er tenker jeg litt at det må være Mai Britt(mora til Aksel) siden ho er så avhengig av erik. De blei sagt i forrige episode at erik va forelska i karine også, kanskje som et hint. Men igjen så blei telefonen til hun helene funnet utenfor huset hennes hvor Lars var, og hun skal jo ha vore med Eva og William og Erik, og ringt Aksel 7 gonger. Så det virker som Lars sikkert va den siste som såg hun. Vil gjerne høre fleire teorier- hvem er moren til Helene og hvor er hun? Endret 5. desember 2016 av RayOfShine
Angelheart2 Skrevet 5. desember 2016 #196 Skrevet 5. desember 2016 Ser flere henger seg opp i at mor til Karine ikke kom i begravelsen. Dette tror jeg ikke har noen betydning. Det er jo som regel alltid slik i tv-serier at det kun er de som allerede er presentert i serien som dukker opp i både bryllup og begravelser. Nå har ikke jeg sett denne episoden enda, så dersom det da ikke faktisk var et tema i begravelsen at mor ikke var til stede, så tror jeg altså dette kun er et regimessig grep uten betydning for handlingen.
RayOfShine Skrevet 5. desember 2016 #197 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, Angelheart2 skrev: Ser flere henger seg opp i at mor til Karine ikke kom i begravelsen. Dette tror jeg ikke har noen betydning. Det er jo som regel alltid slik i tv-serier at det kun er de som allerede er presentert i serien som dukker opp i både bryllup og begravelser. Nå har ikke jeg sett denne episoden enda, så dersom det da ikke faktisk var et tema i begravelsen at mor ikke var til stede, så tror jeg altså dette kun er et regimessig grep uten betydning for handlingen. Ja, men synes det er spesielt at vi vet så lite om moren i det heletatt når denne siden av familien er så sentral.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #198 Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, Angelheart2 skrev: Nå har ikke jeg sett denne episoden enda, så dersom det da ikke faktisk var et tema i begravelsen at mor ikke var til stede, så tror jeg altså dette kun er et regimessig grep uten betydning for handlingen. Vi vet jo strengt tatt ikke om hun var der, siden vi ikke aner hvem hun er eller hvordan hun ser ut. Men det kan helt klart være noe mystisk der, siden vi ikke får vite. Kanskje Karine ble klonet, eller de hadde nedfryste egg så Helene er Karines tvilling Anonymkode: 63106...dd4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #199 Skrevet 5. desember 2016 Er ikke Mai Britt (mor til Aksel)og William søsken?hann heter hansteen og hun er gift ? Nilsen? Anonymkode: 6b169...c8e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #200 Skrevet 5. desember 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke Mai Britt (mor til Aksel)og William søsken?hann heter hansteen og hun er gift ? Nilsen? Anonymkode: 6b169...c8e Da vet de ikke om det selv, i hvert fall. Spørs om ikke William hadde latt være å innrømme at han fikk barn med Maibritt da. Anonymkode: 63106...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå