Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
39 minutter siden, billy78 skrev:

Ingenting er uaktuelt! Bagasjen må kunne sikres og barnet eller den som sitter der må kunne komme seg ut uten å ta ut barneseter på raden foran.

Med fire barn ville jeg da valgt minibuss. Så får heller garasjen være lagringsplass eller noe en stund. Jeg ville forresten ha kjøpt en liten elbil i tillegg til daglige gjøremål når ikke hele familien skal ut samtidig.

Anonymkode: cb734...6b0

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for gode og mindre gode råd! Kan noen som har fire barn svare meg heretter så blir det ikke så mye synsing og mening! Det bør da være med fire barn som trenger barneseter. 

Skrevet
4 timer siden, billy78 skrev:

Altså ta ut et av barna som sitter på enden av rad to, ut med barnesete og så vippe setet opp? Er dette jeg lurer på. Om man kommer til bak med tre barneseter på midtraden uten å ta ut et av setene?

Du kan nok klare det, men selv har vi brukt det sete som er enklest å flytte på der som vi fjerner når det trengs.

Skrevet
4 timer siden, billy78 skrev:

Nehei? Du har erfaring med å ha fire barn i bil eller? Lasten MÅ sikres. Er det ikke mulighet for det og heller ikke mulig å få barnet ut uten å ta ut barneseter på rad to eller tømme bagasjerom først, så er IKKE dettec  en sikkerløsning for oss og jeg ville heller aldri velge den  verken til å ha barn eller voksen bak der!! Derfor etterspør jeg noen som evt har det slik og hbvordan de løser det :-)

Jeg hadde ikke svart uten erfaring...  4 barn + hund på 40 kg ;) Derfor jeg anbefalte deg stor bil. Har og mye erfaring med ulike biler så da fikk du noen tips der og,! 

mtp brann/kræsj/skade er det ikke trygt å stenge barn inni helt bak uten rask tilgang på å få alle kjapt ut.

  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, billy78 skrev:

Altså ta ut et av barna som sitter på enden av rad to, ut med barnesete og så vippe setet opp? Er dette jeg lurer på. Om man kommer til bak med tre barneseter på midtraden uten å ta ut et av setene?

For å få til det må du fordele de 4 barneseter på to rader.. hvis ikke må du bruke bakluka. 

Skrevet
4 minutter siden, breiflabb skrev:

For å få til det må du fordele de 4 barneseter på to rader.. hvis ikke må du bruke bakluka. 

Du kan og bruke en base stol som er lett å ta inn og ut.

Har forøvrig en hund jeg og, men hun får ikke være med i galaxyen men vi har diverse biler til diverse formål :-)

Skrevet
6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du kan og bruke en base stol som er lett å ta inn og ut.

Har forøvrig en hund jeg og, men hun får ikke være med i galaxyen men vi har diverse biler til diverse formål :-)

Man kan selvfølgelig, men mtp brann ville ikke jeg risikert og sperret direkte tilgang til bakerste rad. 

Skrevet
2 minutter siden, breiflabb skrev:

Man kan selvfølgelig, men mtp brann ville ikke jeg risikert og sperret direkte tilgang til bakerste rad. 

Brann?

Og hva vil du si at oddsen for det er, i moderne biler (bør vel og legge til at jeg kun har en bensiner, og resten er diesel biler)

Har hatt 50+ biler og så langt aldri opplevd brann i bil, ikke engang når bilen er blitt kondemert.

Skrevet
2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Brann?

Og hva vil du si at oddsen for det er, i moderne biler (bør vel og legge til at jeg kun har en bensiner, og resten er diesel biler)

Har hatt 50+ biler og så langt aldri opplevd brann i bil, ikke engang når bilen er blitt kondemert.

Opplevd brann i bensinbil og den var overtent på få sekunder, så OM det skulle oppstå kan det veldig fort gå veldig galt..

så lurt å ta forhåndsregler og holde brannøvelse i bil, kanskje teit men nødvendig.

Skrevet
28 minutter siden, breiflabb skrev:

Opplevd brann i bensinbil og den var overtent på få sekunder, så OM det skulle oppstå kan det veldig fort gå veldig galt..

så lurt å ta forhåndsregler og holde brannøvelse i bil, kanskje teit men nødvendig.

Bensinbil ja, men at det skulle begynne å brenne i en dieselbil (og på lik linje med alle biler er OK hodt) så vil jeg tro at det er omtrent samme oddsene som å vinne vikinglotto og Lotto hver helg en mnd på rad

Brann i bensindrevet og eldrevet bil er langt mer vanlig en det noensinne vil bli med brann i en diesel

Skrevet

Ja ja, den caravellen er vel høyst sannsynlig brent ned innen man har rukket å få ut fire små barn fra barnesetene hvis man er alene voksen på tur. Men det høres veldig tungvindt ut å komme til bak i f.eks en galaxu, så da har jeg fått bekrefta det jeg lurte på mtp det. Bagasjen får man alltids sikra tenker jeg, så det går mest på sikkerheten i en kræsj bakfra, mulighet for å få personen raskt ut etc...

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Hvilken bil til 4 barn under 4 år? Hatt caravelle her i dag og det går ikke.. Tru det eller ei får ikke plass til setene på bakerste rad. Og ikke lett å komme til barna som evt skulle sitti bakover baki der heller...

Anonymkode: 3ae09...019

Skrevet

Ser at noen nevner bagasje i tilhenger her... Vi skulle ha en Kia Carens med 6 seter, men pga EU-regler kunne vi ikke få hengerfeste på den. Så vær obs på at ikke alle 6/7-setere kan ha hengerfeste.

Anonymkode: c38f2...85f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at noen nevner bagasje i tilhenger her... Vi skulle ha en Kia Carens med 6 seter, men pga EU-regler kunne vi ikke få hengerfeste på den. Så vær obs på at ikke alle 6/7-setere kan ha hengerfeste.

Anonymkode: c38f2...85f

Du kan jo få endel i en evt skiboks.

 

Skrevet (endret)
På 9.10.2016 den 13.58, billy78 skrev:

Hvilken bil anbefaler dere til fire barneseter? Mulig at det blir fire bakovervendte. Evt et framover og tre bakover. Må ha plass til tvillingvogn samt annen bagasje. Har skiboks også, men kan ikke ha all verden på taket. I en "vanlig" 7 seter som Galaxy, S-max, sharan f eks, hvordan sikre bagasjen ved siden av passasjeren man må ha bak. Og hvordan komme bak til vedkommende når det er tre seter på raden foran?

Caddy maxi med syv seter, og fremdeles goooood bagasjeplass

Endret av *nordby*
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...