Cuntzilla Skrevet 8. oktober 2016 #21 Del Skrevet 8. oktober 2016 Rart å gi gave om man ikke er invitert i bursdagen. Jeg tar alltid med gave om jeg skal i bursdags- eller innflyttingsfest selv om det ikke er spesielt nære venner engang, men kjøper vel sjelden eller aldri bursdagsgave om jeg ikke skal på feiringen eller møte dem på dagen. Så selv med de nærmeste så blir det litt sånn at vi gir hverandre gaver bare de årene vi feirer sammen. Synes denne venninna burde skrive talen sin selv, det er ikke kult å være med på å lage den type opplegg og ikke være der og se det bli mottatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyIian Skrevet 8. oktober 2016 #22 Del Skrevet 8. oktober 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Nja, nå er det vel ikke henne som ber om hjelp, men ei venninne som skal holde tale. Uansett, hadde det vært meg så hadde jeg bare begynt å være overfladisk med denne venninnen heretter. Ooops, ser at jeg har lest litt feil. Men allikevel, jeg synes ikke TS skal tenke på verken gave til en venninne hun ikke skal i bursdagen til eller å hjelpe denne andre venninna med noen tale. Tror jeg ville fadet ut begge to som venner, for å være ærlig, for de behandler jo ikke TS som en venn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 8. oktober 2016 #23 Del Skrevet 8. oktober 2016 Hvor stor er denne venninnegjengen og hvor mange er invitert og hvor mange er utelatt? Jeg hadde ikke anstrengt meg for verken gave, sang eller noenting til ei venninne som har selskap uten at jeg er invitert. Synd for den felles venninna som blir litt i midten, men jeg hadde allikevel ikke bidratt. Og så hadde jeg sendt en gratulasjon på Facebook når venninna har bursdag og så langt hadde jeg strukket meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2016 #24 Del Skrevet 8. oktober 2016 Ok, men nå tror jeg ikke det har vært noe ilt fra bursdagbarnet her sånn sett, det handler antageligvis om hvor mange det er plass til og så har hun invitert de som hun føler hun har mest kjemi med fra gjengen. Problemet er mye godt at grunnen blir unngått å snakke om istedet for å si det som det er, og så blir den der mangelen på invitasjon til noen i gjengen den der digre elefanten i rommet som skaper splid i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. oktober 2016 #25 Del Skrevet 8. oktober 2016 Man må få lov å velge hvem man ber i bursdag. Men man kan ikke forvente gave av de som ikke blir invitert. Når det gjelder den tale trengte venninnen, mangler hun litt sosiale ferdigheter. Hva har hun egentlig tenkt med talen sin, stille bursdagsbarnet i forlegenhet med bidrag fra de bursdagsbarnet selv har valgt å ikke invitere? Blir ikke det veldig kleint? Jeg gir vanligvis heller ikke gave med mindre jeg er invitert i laget. Det er vel det som er normalen med voksne venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 8. oktober 2016 #26 Del Skrevet 8. oktober 2016 8 minutter siden, MyIian skrev: Ooops, ser at jeg har lest litt feil. Men allikevel, jeg synes ikke TS skal tenke på verken gave til en venninne hun ikke skal i bursdagen til eller å hjelpe denne andre venninna med noen tale. Tror jeg ville fadet ut begge to som venner, for å være ærlig, for de behandler jo ikke TS som en venn. Man kan jo ikke alltid invitere alle vennene sine da, det er jo snakk om plass og eventuelt penger om man har tenkt å kjøre opplegg med mat og drikke. Er selvsagt dumt hvis man plukker ut noen få i en sammensveisa gjeng hvor man skulle tro alle var på samme "nivå" da, men oftest er det jo sånn at man kjenner noen bedre enn andre, og folk forstår jo også det. Men enig i at man ikke kjøper gave når man ikke er invitert. Det blir jo nesten som å gi et lite stikk i mine øyne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2016 #27 Del Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, Cuntzilla skrev: Men enig i at man ikke kjøper gave når man ikke er invitert. Det blir jo nesten som å gi et lite stikk i mine øyne! Nja, man blir mer ei dørmatte hvis man kjøper gave og man ikke er invitert til selskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyIian Skrevet 8. oktober 2016 #28 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) 5 minutter siden, Cuntzilla skrev: Man kan jo ikke alltid invitere alle vennene sine da, det er jo snakk om plass og eventuelt penger om man har tenkt å kjøre opplegg med mat og drikke. Er selvsagt dumt hvis man plukker ut noen få i en sammensveisa gjeng hvor man skulle tro alle var på samme "nivå" da, men oftest er det jo sånn at man kjenner noen bedre enn andre, og folk forstår jo også det. Jeg tror jeg ville strukket meg langt for å invitere det jeg anså som venninner, ergo tror jeg at dette mennesket anser TS mer som en bekjent, en «venn av en venn» kan man kanskje si. Jeg får vondt av TS når jeg leser startinnlegget. Den hun anser som en venninne ser nok ikke på henne på samme måte. Endret 8. oktober 2016 av MyIian 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 8. oktober 2016 #29 Del Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Nja, man blir mer ei dørmatte hvis man kjøper gave og man ikke er invitert til selskapet. Kanskje det og eventuelt. Men man kan også se på det som "her, jeg er så god venninne at jeg kjøper gave til deg, men ikke god nok for selskapet ditt likevel tydeligvis". Kunne blitt litt utilpass om en av de jeg ikke hadde invitert til en bursdagsfest kom med en gave til meg. Avhengig av person og situasjon selvsagt. Men kunne nok tenkt litt sånn fuck, burde visst invitert henne også, flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2016 #30 Del Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, Cuntzilla skrev: Kanskje det og eventuelt. Men man kan også se på det som "her, jeg er så god venninne at jeg kjøper gave til deg, men ikke god nok for selskapet ditt likevel tydeligvis". Kunne blitt litt utilpass om en av de jeg ikke hadde invitert til en bursdagsfest kom med en gave til meg. Avhengig av person og situasjon selvsagt. Men kunne nok tenkt litt sånn fuck, burde visst invitert henne også, flaut. He, he, he, da blir gavegivningen en ren fiendtlig handling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2016 #31 Del Skrevet 8. oktober 2016 4 minutter siden, MyIian skrev: Jeg får vondt av TS når jeg leser startinnlegget. Den hun anser som en venninne ser nok ikke på henne på samme måte. Er tøft det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 8. oktober 2016 #32 Del Skrevet 8. oktober 2016 6 minutter siden, MyIian skrev: Jeg tror jeg ville strukket meg langt for å invitere det jeg anså som venninner, ergo tror jeg at dette mennesket anser TS mer som en bekjent, en «venn av en venn» kan man kanskje si. Jeg får vondt av TS når jeg leser startinnlegget. Den hun anser som en venninne ser nok ikke på henne på samme måte. Ja, jeg ville jo silt ut de som ikke føltes som de nærmeste og som jeg ville trodd ikke hadde tenkt noe over det. Nettopp derfor det kan være kleint å gi gave likevel, da ville jeg kanskje tenkt at de satt relasjonen vår en del hakk høyere enn hva jeg gjorde, og følt at jeg hadde driti på draget. Men jeg er litt enig med deg og altså, jeg kom inn i en jentegjeng på ny jobb for ikke så lenge siden og de inviterer meg på ALT. Det har nok med at de inkluderer alle i jobbgjengen, selv om de garantert har andre venner de kjenner bedre enn meg som burde hatt mitt sete rundt bordet. Men det er jo fint å bli inkludert siden vi nå først er en slags gruppe, selv om det kanskje bare er en av dem jeg faktisk anser som "ordentlig" venn. Ulempen er jo at jeg må invitere alle dem i min bursdag og da, og så blir det mindre plass til andre jeg kjenner bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2016 #33 Del Skrevet 8. oktober 2016 Er bursdagsfesten i kveld, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 8. oktober 2016 #34 Del Skrevet 8. oktober 2016 Du er ikke invitert. Hun skal feire. Jeg ville ikke gitt henne annet enn en bursdagshilsen sendt over melding. Kanskje et fint kort. Ingen gave. I hvert fall ikke dikt, sang eller noe som helst annet. Hun har utelatt deg med viten og vilje. Hadde det vært sånn at hun ikke valgte å feire i det hele tatt/feire med kun familie, så ville det stilt seg helt annerledes. Da kunne du tatt henne med ut og spise etc., og gitt en fin gave. Men det er ikke sånn. Hun har valgt å feire uten deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. oktober 2016 #35 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hvordan gikk det her, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #36 Del Skrevet 15. oktober 2016 Om dere er voldsom på å gi bursdagsgaver til alle dere er venner med, så kjøp gave. Hvis ikke, så kan du til nøden få levert en blomst på døren siden det er rund dag. Jeg hadde selv synes det hadde vært veldig pinlig å fått gave av en venninne til bursdagen som jeg ikke hadde bedt i et selskap jeg hadde bedt andre venninner i. Underholdningen får gjestene stå for selv. Herlighet. Si du dessverre ikke har tid. Anonymkode: 41605...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå