AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #21 Skrevet 7. oktober 2016 Når du etterlyser at man skal gjøre noe for "andre enn seg selv", og mener at man gjør noe "for seg selv" om man gjør det for kvinner generelt, så lurer jeg litt på hvor denne grensen går. Er det kun dersom en kvinne gjør noe som ganger kvinner at det blir egoistisk, eller gjelder det også om man gjør noe som gagner alle med samme hudfarge, nasjonalitet, religion eller verdisyn, alle som bor i samme nabolag eller alle som har samme yrke? Siden jeg blir glad av å se andre mennesker glade, så tror jeg uansett jeg faller utenfor den moralen du etterlyser, da jeg faktisk alltid får noe igjen for det når jeg gjør noe for andre. Jeg hjelper ikke andre fordi det gjør meg glad, men det skjer jo like fullt. Anonymkode: 0e585...5f0 1
AmandaVI Skrevet 7. oktober 2016 #22 Skrevet 7. oktober 2016 😃 Etter halvannet år med kun flyktninger og islam savnet jeg faktisk disse trådene. Men bare for et øyeblikk... 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #23 Skrevet 7. oktober 2016 Kan det også ha noe med refleksjonsevnen? Menn er jo gjerne mer analytiske enn kvinner(eksempel er jo at realfag er mannsdominert). Man må jo ha evnen til å analysere for å kunne vite hva som er moralsk og ikke bare hva man "føler". Alle har jo en følelse av hva som er riktig, men om man ikke analyserer problemet så kan jo den følelsen være bunnet i egoisme. Anonymkode: eba50...e09
Gjest Psychonaut Skrevet 7. oktober 2016 #24 Skrevet 7. oktober 2016 Så klart de finnes. Men siden de er nettopp moralske kvinner, så tier de i forsamlinger. Derfor vet du kanskje ikke om dem.
Sh999 Skrevet 7. oktober 2016 #25 Skrevet 7. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det kvinner med god moral? Hva som er god moral kan jo diskuteres, men mitt kriterium er at man ikke kun handler i egeninteresse. Man må ha et verdisystem hvor man også bryr seg om andre enn seg selv. Finnes slike kvinner? Grunnen til jeg lurer er at kvinner gjennomgående kun bryr seg om seg selv. Feminisme f.eks handler jo om å kjempe for kvinners rettigheter. Kvinner kjemper jo derfor for å selv få det bedre, vanskelig å se noe nobelt i det. Selvbestemt abort er å kjempe for kvinners rettigheter på bekostning av det uskyldige fosteret. Anonymkode: eba50...e09 Jeg kjenner meg ikke igjen i dette! Er vel heller motsatt, bryr meg for lite om meg selv og for mye om alle andre, så det blir vel feil det og! Men jeg går lett en ekstra mil for de jeg er glad i og setter meg selv til siden! Jeg liker å gjøre andre glad, det gir meg så mye tilbake😊 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #26 Skrevet 7. oktober 2016 7 minutter siden, Psychonaut skrev: Så klart de finnes. Men siden de er nettopp moralske kvinner, så tier de i forsamlinger. Derfor vet du kanskje ikke om dem. Synes jeg blir flåsete måte å avfeie problemstillingen min. TS Anonymkode: eba50...e09
wintergirl Skrevet 7. oktober 2016 #27 Skrevet 7. oktober 2016 Kvinner med god moral finnes, på lik linje som det finnes menn med god moral. Kvinner med dårlig moral finnes også, på lik linje med menn med dårlig moral. Menn skal ikke snakke høyt om egoisme, som ikke engang tåler at mange kvinner i dag selvrealiserer seg selv i større grad enn før, da det var en selvfølge at hun gikk hjemme og passet på barna, laget middag hver dag og stelte hjemmet. I dag vil kvinner gjøre og arbeide med noe de også har interesse av, mange vil vente med barn, de vil reise og bruke tid med venner og nyte livet før de slår seg til ro. Er det dette som er egoistisk? For hører stadig om menn som ikke liker at damer lever det livet de ønsker, de skulle sett mer til at hun var en hjemmeværende hustru som stelte i stand alt til mannen. Også finner se seg ei fattig og undertrykt dame fra et annet land, som er opplært til å forsømme seg selv og ofre seg for mannen. Mange av disse har fått dårlig behandling av mennene fra deres eget hjemland også og kjenner ikke helt sin egen verdi. Hvorfor har menn så dårlig selvinnsikt ? Er det ikke det ene, så er det noe annet. Menn og kvinner er like når det kommer til bra og dårlig moral, menn er langt i fra noe helgener selv. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #28 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, wintergirl skrev: Kvinner med god moral finnes, på lik linje som det finnes menn med god moral. Kvinner med dårlig moral finnes også, på lik linje med menn med dårlig moral. Menn skal ikke snakke høyt om egoisme, som ikke engang tåler at mange kvinner i dag selvrealiserer seg selv i større grad enn før, da det var en selvfølge at hun gikk hjemme og passet på barna, laget middag hver dag og stelte hjemmet. I dag vil kvinner gjøre og arbeide med noe de også har interesse av, mange vil vente med barn, de vil reise og bruke tid med venner og nyte livet før de slår seg til ro. Er det dette som er egoistisk? For hører stadig om menn som ikke liker at damer lever det livet de ønsker, de skulle sett mer til at hun var en hjemmeværende hustru som stelte i stand alt til mannen. Også finner se seg ei fattig og undertrykt dame fra et annet land, som er opplært til å forsømme seg selv og ofre seg for mannen. Mange av disse har fått dårlig behandling av mennene fra deres eget hjemland også og kjenner ikke helt sin egen verdi. Hvorfor har menn så dårlig selvinnsikt ? Er det ikke det ene, så er det noe annet. Menn og kvinner er like når det kommer til bra og dårlig moral, menn er langt i fra noe helgener selv. Dette er hva jeg snakker om. Når kvinner drar opp moralske spørsmål så handler det alltid om noe som gavner kvinner. Eksempel er f.eks kvinners selvrealisering(positivt for kvinner) og å begrense konkurransen fra utenlandske kvinner. Gjerne også med vikarierende argumentasjon også "stakkars fattige damer som blir utnyttet" når det er snakk om kvinner som frivillig flytter til Norge for å få et bedre liv. Nei, bedre at kvinnene lever i absolutt fattigdom og lager billige tekstiler for norske kvinner enn at de får komme over til Norge og får et godt liv. TS Anonymkode: eba50...e09 2
sol87 Skrevet 7. oktober 2016 #29 Skrevet 7. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det kvinner med god moral? Hva som er god moral kan jo diskuteres, men mitt kriterium er at man ikke kun handler i egeninteresse. Man må ha et verdisystem hvor man også bryr seg om andre enn seg selv. Finnes slike kvinner? Grunnen til jeg lurer er at kvinner gjennomgående kun bryr seg om seg selv. Feminisme f.eks handler jo om å kjempe for kvinners rettigheter. Kvinner kjemper jo derfor for å selv få det bedre, vanskelig å se noe nobelt i det. Selvbestemt abort er å kjempe for kvinners rettigheter på bekostning av det uskyldige fosteret. Anonymkode: eba50...e09 Nei, alle kvinner er slemme og egoistiske fordi de ikke er enig med deg. Sånn, da har du fått ditt verdensbilde bekreftet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #30 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er hva jeg snakker om. Når kvinner drar opp moralske spørsmål så handler det alltid om noe som gavner kvinner. Eksempel er f.eks kvinners selvrealisering(positivt for kvinner) og å begrense konkurransen fra utenlandske kvinner. Gjerne også med vikarierende argumentasjon også "stakkars fattige damer som blir utnyttet" når det er snakk om kvinner som frivillig flytter til Norge for å få et bedre liv. Nei, bedre at kvinnene lever i absolutt fattigdom og lager billige tekstiler for norske kvinner enn at de får komme over til Norge og får et godt liv. TS Anonymkode: eba50...e09 Men det er jo fordi vi kvinner er viktigere enn menn Anonymkode: 23680...8ad
Gjest Psychonaut Skrevet 7. oktober 2016 #31 Skrevet 7. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg blir flåsete måte å avfeie problemstillingen min. TS Anonymkode: eba50...e09 Jeg avfeier ikke problemstillingen din, men de aller fleste kvinner er ikke feminister. Så det blir ikke helt rett å holde kvinner generelt ansvarlige for at feminister mangler integritet. Det å være kvinne er tross alt ikke en politisk eller religiøs overbevisning man kan si ifra seg i protest.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #32 Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, sol87 skrev: Nei, alle kvinner er slemme og egoistiske fordi de ikke er enig med deg. Sånn, da har du fått ditt verdensbilde bekreftet. Jeg dømmer selvsagt ikke alle kvinner for din evne til å argumentere saklig, Samtidig som jeg ikke vil si at slike innlegg er helt uventet. Anonymkode: eba50...e09 1
sol87 Skrevet 7. oktober 2016 #33 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer selvsagt ikke alle kvinner for din evne til å argumentere saklig, Samtidig som jeg ikke vil si at slike innlegg er helt uventet. Anonymkode: eba50...e09 Vet du hva, jeg skrev jo bare det du skrev. Se på ditt eget innlegg. Saklighetsnivået og kildegrunnlaget var langt under pari.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #34 Skrevet 7. oktober 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg blir flåsete måte å avfeie problemstillingen min. TS Anonymkode: eba50...e09 Problemstillingen din??? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer selvsagt ikke alle kvinner for din evne til å argumentere saklig, Samtidig som jeg ikke vil si at slike innlegg er helt uventet. Anonymkode: eba50...e09 Jeg etterlyser din evne til å argumentere saklig. Anonymkode: d5021...e2e 1
Nappetass1 Skrevet 7. oktober 2016 #35 Skrevet 7. oktober 2016 Innlegget ditt er jo bare pinlig. Hvorfor poste dette i det hele tatt dersom du mener det er slik det er? Kvinner er jo beviselig omsorgspersoner, som har mer omtanke for de rundt seg. Biologisk. Menn derimot brøyter seg gjennom livet og synes de fortjener så mye bedre enn kvinner, bare fordi det historisk sett har vært slik. Du høres rett og slett ut som om du føler deg veldig snurt og fortjener bedre enn det livet har gitt deg. Tydeligvis ikke, din høyst mannssjåvinistiske fjott. 2
Gothminister Skrevet 7. oktober 2016 #36 Skrevet 7. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det kvinner med god moral? Hva som er god moral kan jo diskuteres, men mitt kriterium er at man ikke kun handler i egeninteresse. Man må ha et verdisystem hvor man også bryr seg om andre enn seg selv. Finnes slike kvinner? Anonymkode: eba50...e09 Alle mennesker handler i egen interesse, uansett kjønn. Og bry seg om andre er nettopp av egen interesse. Det er helt grunnleggende psykologi.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #37 Skrevet 7. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hva jeg snakker om. Når kvinner drar opp moralske spørsmål så handler det alltid om noe som gavner kvinner. Eksempel er f.eks kvinners selvrealisering(positivt for kvinner) og å begrense konkurransen fra utenlandske kvinner. Gjerne også med vikarierende argumentasjon også "stakkars fattige damer som blir utnyttet" når det er snakk om kvinner som frivillig flytter til Norge for å få et bedre liv. Nei, bedre at kvinnene lever i absolutt fattigdom og lager billige tekstiler for norske kvinner enn at de får komme over til Norge og får et godt liv. TS Anonymkode: eba50...e09 Poenget er jo at disse kvinnene faktisk ikke får et godt liv, ikke at vi vil ha mindre konkurranse om mennene. Alle menn jeg kjenner (bortsett fra to) som er gift med utenlandske damer, er enten alt for gamle for meg, eller de er uaktuelle partnere for meg av andre grunner (de drikker for mye, de er voldelige, de er over-sjalu eller de er ute av stand til å føre en samtale). Jeg unner disse kvinnene og familiene deres alle pengene de kan få tak i, men det betyr ikke at jeg ikke synes synd på dem. At en person i en familie må ofre sin lykke for at resten av familien skal kunne leve et OK liv, det unner jeg dem faktisk ikke. Om disse mennene skulle forblitt single, ville det ikke tilført noe positivt i livet mitt, annet enn vissheten om at den utenlandske damen ville sluppet en slik idiot til mann. Jo mer du skriver i denne tråden, jo mer overbevist blir jeg om at du allerede har bestemt deg for at alt kvinner mener og gjør er forankret i et egoistisk motiv, derfor skjønner jeg ikke hva du vil med denne tråden, og hvor du tror det kan lede. Det du vil ha er jo ikke en uselvisk kvinne med god moral, det er en kvinne som har samme moralske kompass som deg. Med tanke på at ditt moralske kompass er på ville veier, så tror jeg det kan bli problematisk. Anonymkode: 0e585...5f0
SunnivaOslo Skrevet 7. oktober 2016 #38 Skrevet 7. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hva jeg snakker om. Når kvinner drar opp moralske spørsmål så handler det alltid om noe som gavner kvinner. Eksempel er f.eks kvinners selvrealisering(positivt for kvinner) og å begrense konkurransen fra utenlandske kvinner. Gjerne også med vikarierende argumentasjon også "stakkars fattige damer som blir utnyttet" når det er snakk om kvinner som frivillig flytter til Norge for å få et bedre liv. Nei, bedre at kvinnene lever i absolutt fattigdom og lager billige tekstiler for norske kvinner enn at de får komme over til Norge og får et godt liv. TS Anonymkode: eba50...e09 Selvrealisering er positivt for den det gjelder,uansett om det er en kvinne eller en mann. Poenget til personen var at menn ikke liker at kvinner tar utdannelse,reiser rundt osv fordi de vil ha en som varter han opp istedenfor. Menn er imot feminisme fordi kvinnene ikke lenger er hand eiendom eller personlige slave. Konkurranse fra utenlandske kvinner? Ja,jo,du skal nå få tro at det er det som er saken😁 De flytter frivillig i ønske om et bedre liv,men kostnadene kan være høye feks det å være 30 år yngre,ikke få lov til å jobbe eller lære norsk og bli kastet ut når oppholdstillatelsen skal underskrives. Sier ikke at alle som henter thai damer er sånn,men steriotyper eksisterer av en grunn. Så er menn moralske? Menn som kjøper sex av 15 år gamle bulgarske jenter? Hvor er moralen? De får en trang mus de kan kjøpe og noen sekunders lystfølelse men tenker de på andre enn sin egen lyst? Hva de menn som går i krig og dreper små barn?Hvor er moralen. Menn som slår og voldtar? Du prøver å provosere,jeg skjønner at det er spennene og alt det der og at du kanskje ikke liker kvinner så godt. Det finnes en side der du kan diskutere dette og møte likesinnede,den kalles Mannegruppa Ottar. Der kan du sitte og true barn med voldtekt og vitse om vold mot kvinner. Ha det gøy da. 2
wintergirl Skrevet 7. oktober 2016 #39 Skrevet 7. oktober 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hva jeg snakker om. Når kvinner drar opp moralske spørsmål så handler det alltid om noe som gavner kvinner. Eksempel er f.eks kvinners selvrealisering(positivt for kvinner) og å begrense konkurransen fra utenlandske kvinner. Gjerne også med vikarierende argumentasjon også "stakkars fattige damer som blir utnyttet" når det er snakk om kvinner som frivillig flytter til Norge for å få et bedre liv. Nei, bedre at kvinnene lever i absolutt fattigdom og lager billige tekstiler for norske kvinner enn at de får komme over til Norge og får et godt liv. TS Anonymkode: eba50...e09 Hvorfor gjøre alt så vanskelig? Vi gjør det vi gjør fordi vi vil! Handler ikke om konkurranse fra utenlandske damer. Det jeg skulle frem til, var jo nettopp hvor egoistiske en del menn er, som viø ha en kvinne som kun gleder han, men ikke seg selv. Og det er nettopp fordi mennene i de landene, og noen her hjemme i Norge er så vanvittig egoistiske og direkte slemme der de forventer at en kvinne er kun til for å behage mannen. Godt at norske damer ser verdien av å være selvstendig og stå på for et godt liv. Det har vel kvinnen fortjent like mye som menn!
Gjest Gliffy Skrevet 7. oktober 2016 #40 Skrevet 7. oktober 2016 Forrige helg var det en demonstrasjon i Oslo imot lovforslaget om å forby abort i Polen. Kan ikke helt se at kvinner i Oslo har så stort behov for å ta abort i Polen, men jada, det var sikkert egoistisk motivert det også. Det er forresten mange kvinner som jobber i Frelsesarmeen og i andre lignende organisasjoner der de hjelper alle slags folk. De har sikkert en hemmelig plan for å styrke kvinners interesser de også. Drittsekker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå