Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det kvinner med god moral? Hva som er god moral kan jo diskuteres, men mitt kriterium er at man ikke kun handler i egeninteresse. Man må ha et verdisystem hvor man også bryr seg om andre enn seg selv. Finnes slike kvinner? 

Grunnen til jeg lurer er at kvinner gjennomgående kun bryr seg om seg selv. Feminisme f.eks handler jo om å kjempe for kvinners rettigheter.  Kvinner kjemper jo derfor for å selv få det bedre, vanskelig å se noe nobelt i det.  Selvbestemt abort er å kjempe for kvinners rettigheter på bekostning av det uskyldige fosteret. 

Anonymkode: eba50...e09

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:rolleyes:

Anonymkode: d5021...e2e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke på moral, men jeg handler ikke kun utifra egne interesser heller. Vurderer hver situasjon og hva jeg vil ha utifra den. Setter ikke alltid andre først. Er ikke feminist, identifiserer meg ikke med noen slags ideologi egentlig. Ser ikke hensikten med det. Ser det som mer hensiktsmessig å bare gjøre og formidle det man syns er gode verdier, trenger ikke kalle det feministisk eller anti- feministisk osv.

Drap av foster syns jeg er helt ok. Jeg syns ikke et potensielt eller et menneskeliv har verdi i seg selv, og noen ganger kan drap være et ok alternativ. Syns også bi kunne drept tungkriminelle

Jeg driter for øvrig i begreper som "nobelt"

Anonymkode: 23680...8ad

• Liker 2
Skrevet

Nei. Det handler om biologi og evolusjon. Kvinner er nødt til å sette seg selv først for å gi sitt avkom bedre sjanse til å vokse opp. I mens menn er avhengige av tøm og røm, for å få spredt sine gener på så mange som mulig. Derfor må menn i større grad lykkes med å sjarmere kvinner, ved å vise omtanke og empati, i mens kvinner er avhengige av å være egosentrerte for å sikre sitt avkom. Derfor er så mange kvinner egoister. 

Anonymkode: eecb1...c26

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det handler om biologi og evolusjon. Kvinner er nødt til å sette seg selv først for å gi sitt avkom bedre sjanse til å vokse opp. I mens menn er avhengige av tøm og røm, for å få spredt sine gener på så mange som mulig. Derfor må menn i større grad lykkes med å sjarmere kvinner, ved å vise omtanke og empati, i mens kvinner er avhengige av å være egosentrerte for å sikre sitt avkom. Derfor er så mange kvinner egoister. 

Takk, det var en god  vitenskapelig forklaring på hvorfor kvinner sliter med å tenke på andre enn seg selv. 

TS

Skrevet

Ja, men ikke på KG.

Anonymkode: d5a83...3be

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var en god  vitenskapelig forklaring på hvorfor kvinner sliter med å tenke på andre enn seg selv. 

TS

Hvem tenker du selv mest på i hverdagen?

Anonymkode: d5021...e2e

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Tråden "Mannegruppa Ottar" er vel et bevis på at noen kvinner har moral og verdier vi ikke rokker ved. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg lurer er at kvinner gjennomgående kun bryr seg om seg selv

Men altså, hvis du har bestemt deg for dette^, så er det lite vi kan gjøre for å overbevise deg ;)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er også veldig drevne på å tenne leirbål da dette var noe vi gjorde mye mens vi ventet på at mannen skulle komme hjem med en død hjort kastet over ryggen.

Anonymkode: 23680...8ad

• Liker 4
Skrevet

Likestilling er et gode for hele samfunnet, også menn. Det finner noen menn på bunnen av samfunnet som skylder på feminismen for egen manglende evne til å oppnå den suksess i livet, som de mener de fortjener. Men det er heller ikke særlig rasjonelt. I virkeligheten finnes det også kvinner i samme situasjon, så det er heller snakk om fattigdomsproblematikk eller en annen form for ressursmangel, som absolutt burde bøtes på. Men særlig menn har en tendens til å gjøre egne problemer til noe eksternt, slik finner de heller ingen løsning. 

Anonymkode: 805a2...2e7

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Bossa Nova skrev:

Tråden "Mannegruppa Ottar" er vel et bevis på at noen kvinner har moral og verdier vi ikke rokker ved. 

Den er vel godt eksempel på at kvinner ikke har moral. At kvinner hetser menn fordi de vitser om kvinner er jo en egosentrisk handling. Hadde kvinner hatt moral så hadde de jo heller fokusert på å forsvare andre grupper enn seg selv. 

TS

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er vel godt eksempel på at kvinner ikke har moral. At kvinner hetser menn fordi de vitser om kvinner er jo en egosentrisk handling. Hadde kvinner hatt moral så hadde de jo heller fokusert på å forsvare andre grupper enn seg selv. 

TS

Slik som du forsvarer kvinners rett til likestilling?

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Tja.. Her drar du jo alle kvinner under en kam. Ikke et godt tegn på god moral og menneskesyn.

Anonymkode: 0af17...bf9

• Liker 2
Gjest Bossa Nova
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS

Nei, den er ikke det. Vi forsvarer andre folk som har blitt krenket. Men hvis du opplever det som en egosentrisk handling, så er det som sagt lite jeg kan gjøre/skrive/si for å endre din oppfatning. 

Du åpner ikke i HI med et åpent, spørrende sinn. Men ved en bastant påstand. Da er det nok skrevet i stein for deg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slik som du forsvarer kvinners rett til likestilling?

Jeg er selvsagt for kvinners rett til likestilling og det er jo et godt eksempel på at menn ikke kun tenker på seg selv. Menn generelt er opptatt av likestilling selv om det er snakk om at kvinner får rettigheter på bekostning av menn. Likevel mener menn at likestilling er det moralsk riktige, nettopp fordi menn ikke kun tenker på hva som er best for seg selv.

Finnes det noe lignende eksempel blant kvinner? 

TS

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Nei, den er ikke det. Vi forsvarer andre folk som har blitt krenket. Men hvis du opplever det som en egosentrisk handling, så er det som sagt lite jeg kan gjøre/skrive/si for å endre din oppfatning. 

Du åpner ikke i HI med et åpent, spørrende sinn. Men ved en bastant påstand. Da er det nok skrevet i stein for deg.

Man ser jo at argumentene er av typen "jeg blir kvalm av humoren til mennene så derfor burde de ikke få lov til å vitse om voldtekt". 

Jeg lagde tråden nettopp fordi jeg har et åpent sinn. Men har du et åpent sinn for at det ikke finnes moralske kvinner? Slik at om det ikke kommer saklige argumenter for at kvinner klarer å tenke på andre enn seg selv så blir du enig i påstanden?

TS

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ja, jeg vet at folk er forskjellige. Og jeg sier aldri "kvinner gjennomgående" eller "menn gjennomgående".

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvsagt for kvinners rett til likestilling og det er jo et godt eksempel på at menn ikke kun tenker på seg selv. Menn generelt er opptatt av likestilling selv om det er snakk om at kvinner får rettigheter på bekostning av menn. Likevel mener menn at likestilling er det moralsk riktige, nettopp fordi menn ikke kun tenker på hva som er best for seg selv.

Finnes det noe lignende eksempel blant kvinner? 

TS

Du har en merkelig grunntanke om et mannssamfunn og et kvinne-samfunn. Det er ikke slik at alle menn føler tilhørighet med andre menn, eller at alle kvinner føler tilhørighet med andre kvinner. Folk flest føler tilhørighet med sin familie. Det er heller ikke slik at det er bare menn som er under-priviligerte eller som samfunnsstrukturen ikke har tilgodesett, det gjelder mange, om ikke flere kvinner også. Årsaken til at man har feminisme, er nettopp fordi kvinner har vært svært under-priviligerte i samfunnet og 100% likestilling er enda ikke oppnådd. Men det er en del kvinner som bryr seg om fattigdomsproblematikk, som omfatter både menn og kvinner.  At kvinner får rettigheter på bekostning av menn, da må du gå ut fra en grunnide om at menn har en naturrett, som de aldri har hatt. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. Her drar du jo alle kvinner under en kam. Ikke et godt tegn på god moral og menneskesyn.

Anonymkode: 0af17...bf9

Skjærer alle kvinner over en kam, skjærer alle kvinner over en kam!  :regler:

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Ja, jeg vet at folk er forskjellige. Og jeg sier aldri "kvinner gjennomgående" eller "menn gjennomgående".

Så forskjellige er ikke folk at slik virkelighetsfjern individualisme gir mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...