Ayesh Skrevet 6. oktober 2016 #1 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg har prøvd å bli gravid veldig lenge nå. Tror ikke jeg kan få biologiske barn. Jeg og min mann vurderer surrogatti fra utlandet. Kan noen fortelle meg hvordan prosessen med visum og pass er når barnet blir født.?Hvor lang tid tar det å få barnet til norge? Jeg vet det koster mye men penger er ikke viktigere enn ett barn. Kan noen hjelpe meg? Hilsen Ayesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #2 Del Skrevet 6. oktober 2016 Hvorfor ikke adopsjon? Dirigering er direkte utbytting av fattige kvinner. Anonymkode: 96819...8a1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Skrevet 7. oktober 2016 #3 Del Skrevet 7. oktober 2016 Heldigvis finnes det flere nyanser enn som så. Hadde det vært utnytting om en norsk kvinne selv valgte å bære frem et barn for noen andre? Det blir for unyansert å tro at hele konseptet surrogati er mishandling av både kvinner og potensielle barn som kommer av det. Hva skjedde med retten til å bestemme over egen kropp? Skal folk nektes å være surrogatmødre bare fordi du selv ikke ønsker å bære frem et barn for andre? Ja til legalisering så det kan forekomme under ordnede forhold! Sjekk NAV sine hjemmesider, de har egne undersider om surrogati. Tidsperspektivet varierer VELDIG for både fødsel og hjemreise. Lykke til! Det er mange som støtter denne formen for reproduksjon til tross for holdningene på nett. P.S. Det er ikke BARE å adoptere. Slutt å si det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det er ikke BARE å adoptere, nei, men det er vel ikke BARE å få et surrogatbarn heller, er det? Både praktisk, tidsmessig og økonomisk fremstår surrogati som en minst like krøkkete måte å "få barn på" som adopsjon, så jeg synes det er merkelig å avskrive adopsjon som vanskelig i forhold til surrogati. Det betyr ikke nødvendigvis at man bare er for det ene og mot det andre, men hvorfor ikke sjekke ut adopsjon først? I tillegg til å ha en juridisk vanntett og utprøvd prosess så man slipper uventede problemer, er det også betraktelig mye rimeligere (en adopsjon koster ca 190 000, og av det får du igjen omtrent halvparten etterpå i stønad) og ventetiden er på vei ned i mange land Til TS, hvis du er bestemt på surrogati så ville jeg googlet meg fram til blogger/sider av de som har gått igjennom prosessen før deg. Det er sikkert flere som har skrevet om egne opplevelser og erfaringer og kan gi deg råd på veien videre. Et raskt søk viser at det er flere norske fora som har innlegg om surrogati, selv om det virker som den tidligere surrogatiforeningen er nedlagt. Tror ikke det er så mange på KG som har direkte erfaring med prosessen, men jeg kan jo ha gått glipp av noe Håper du blir mor på den ene eller andre måten, Ayesh!!! Anonymkode: a2c64...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Skrevet 7. oktober 2016 #5 Del Skrevet 7. oktober 2016 De fleste som ønsker å benytte seg av surrogati har for lengst undersøkt adopsjon. Mange kan ikke fortsette i den retningen, og sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 7. oktober 2016 Vi har prøvd å søke adopsjon men det tar flere år. Jeg syns ikke det er noe feil å ta surrogati.Hvordan kommer jeg i kontakt med de som har tatt surrogati? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Del Skrevet 8. oktober 2016 10 timer siden, Ayesh skrev: Vi har prøvd å søke adopsjon men det tar flere år. Jeg syns ikke det er noe feil å ta surrogati.Hvordan kommer jeg i kontakt med de som har tatt surrogati? Ventetiden er gått kraftig ned. Taiwan for eksempel har ventetid på 4 - 52 uker. Anonymkode: ed009...aa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. oktober 2016 #8 Del Skrevet 8. oktober 2016 På 07.10.2016 den 0.01, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke adopsjon? Dirigering er direkte utbytting av fattige kvinner. Anonymkode: 96819...8a1 Og på hvilken måte er ikke adopsjon utnytting av fattige kviner? Du forstår at den eneste grunnen til at hun i det hele tatt adopterer bort ungen ofte er fordi hun er fattig, ikke sant? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 8. oktober 2016 #9 Del Skrevet 8. oktober 2016 39 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Og på hvilken måte er ikke adopsjon utnytting av fattige kviner? Du forstår at den eneste grunnen til at hun i det hele tatt adopterer bort ungen ofte er fordi hun er fattig, ikke sant? for en teit ting å skrive, selvfølgelig er ikke fattigdom den eneste grunnen til at barn blir satt bort til adopsjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #10 Del Skrevet 8. oktober 2016 På 6.10.2016 den 22.55, Ayesh skrev: Jeg har prøvd å bli gravid veldig lenge nå. Tror ikke jeg kan få biologiske barn. Jeg og min mann vurderer surrogatti fra utlandet. Kan noen fortelle meg hvordan prosessen med visum og pass er når barnet blir født.?Hvor lang tid tar det å få barnet til norge? Jeg vet det koster mye men penger er ikke viktigere enn ett barn. Kan noen hjelpe meg? Hilsen Ayesh Har dere fått utredning hos legen? Med tanke på at du skriver "tror ikke heg kan få biologiske barn".. har dere ikke starter med utredning hos legen ville jeg i hvertfall gjort det først. Anonymkode: 1a135...c20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. oktober 2016 #11 Del Skrevet 8. oktober 2016 26 minutter siden, Tanuki skrev: for en teit ting å skrive, selvfølgelig er ikke fattigdom den eneste grunnen til at barn blir satt bort til adopsjon. For en virkelighetsfjern ting å skrive. Hvorfor tror du det er så få norske barn tilgjengelig for adopsjon, mens det er en overflod av barn fra fattige land tilgjengelig for adopsjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #12 Del Skrevet 8. oktober 2016 1 time siden, Jus sanguinis skrev: For en virkelighetsfjern ting å skrive. Hvorfor tror du det er så få norske barn tilgjengelig for adopsjon, mens det er en overflod av barn fra fattige land tilgjengelig for adopsjon? Det har også en del med at vi har fri tilgang til prevensjon og abort å gjøre. Barn som frigis for adopsjon fra andre land har enten døde eller ukjente foreldre. Anonymkode: 8f60f...75c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. oktober 2016 #13 Del Skrevet 8. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har også en del med at vi har fri tilgang til prevensjon og abort å gjøre. Barn som frigis for adopsjon fra andre land har enten døde eller ukjente foreldre. Anonymkode: 8f60f...75c Det hadde de Øst-Europa også, etter sammenbruddet i det økonomiske systemet der. Likevel var det en formidabel strøm av barn derfra som var tilgjengelig for adopsjon i årene etter kommunismens fall. Jeg mener man skal være temmelig blokkert i topplokket for ikke å forstå at det først og fremst er fordi kvinnene er fattige at det er så mange flere tilgjengelige adoptivbarn fra fattige land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #14 Del Skrevet 8. oktober 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har også en del med at vi har fri tilgang til prevensjon og abort å gjøre. Barn som frigis for adopsjon fra andre land har enten døde eller ukjente foreldre. Anonymkode: 8f60f...75c Dersom foreldrene hadde vært rike eller middelklasse (om det fines) ville de ha kunnet betale en lege for abort. De hadde sikkert ikke vært døde fordi de har råd til medisinsk hjelp, mat osv. Dersom foreldrene har penger, er jeg sikker på at adopsjons statistikken ser anderledes ut. Folk fra velstående familier har mindre alkohol og narkotika problemer. Så kanskje ikke fattigdom er den direkte grunnen, men indirekte er den nok det. Anonymkode: 056ec...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Del Skrevet 8. oktober 2016 På 7.10.2016 den 8.03, Phoenix skrev: Heldigvis finnes det flere nyanser enn som så. Hadde det vært utnytting om en norsk kvinne selv valgte å bære frem et barn for noen andre? Det blir for unyansert å tro at hele konseptet surrogati er mishandling av både kvinner og potensielle barn som kommer av det. Hva skjedde med retten til å bestemme over egen kropp? Skal folk nektes å være surrogatmødre bare fordi du selv ikke ønsker å bære frem et barn for andre? Ja til legalisering så det kan forekomme under ordnede forhold! Sjekk NAV sine hjemmesider, de har egne undersider om surrogati. Tidsperspektivet varierer VELDIG for både fødsel og hjemreise. Lykke til! Det er mange som støtter denne formen for reproduksjon til tross for holdningene på nett. P.S. Det er ikke BARE å adoptere. Slutt å si det. Det er jo nettopp på grunn av fare for utnyttelse at dette er ulovlig i Norge. "Retten" til å bestemme over egen kropp forsvinner sagte men sikkert med økende fattigdom og nød. Jeg tviler veldig sterkt på at "vanlige" norske kvinner ville stilt seg i kø for å være surugatmødre, uten økonomisk kompensasjon, av veldedighetsgrunner. Jeg sier ikke at INEG ville gjort det men ytterst ytterst få. PS. Det er ingen som har sagt det er "bare" å adoptere. Anonymkode: 96819...8a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #16 Del Skrevet 8. oktober 2016 4 timer siden, Jus sanguinis skrev: Og på hvilken måte er ikke adopsjon utnytting av fattige kviner? Du forstår at den eneste grunnen til at hun i det hele tatt adopterer bort ungen ofte er fordi hun er fattig, ikke sant? Jeg er litt enig i det. Det beste ville vel vært å hjelpe de fattige kvinnene til å ta vare på sine egne barn. Det sagt så er ikke fattigdom den eneste (selv om det sikkert er en av de største) grunnene til adopsjon. Adopsjon kan være en fin mulighet for et barn som allerede er her og trenger et nytt hjem. Jeg har aldri påstått at det er bare bare å adoptere, men det er en bedre løsning enn surrogati. Anonymkode: 96819...8a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. oktober 2016 #17 Del Skrevet 8. oktober 2016 Du blir like skitten hvor enn mye du vasker deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arth88 Skrevet 8. oktober 2016 #18 Del Skrevet 8. oktober 2016 På 7.10.2016 den 0.01, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke adopsjon? Dirigering er direkte utbytting av fattige kvinner. Anonymkode: 96819...8a1 Har du sett adopsjonens pris? Å si at ikke adopsjon kan være en utnytting som milevis overgår surrogati er for meg uforståelig. I noen land møter "velmenende" hjelpeorganisasjoner opp i fattige familier og overbeviser om at de bør gi barna sine vekk til vestlige rike, adopsjon er big business for alle involverte, minus biologiske foreldre og adoptivforeldrene selvsagt. Surrogati er småskala i forhold. Man kan velge en surrogatimor fra for eksempel USA, på den måten vet man at kvinnen som skal bære frem barnet faktisk får den kompensasjonen hun har krav på, har tilgang til et av de beste helsevesener i verden og at det formelle er i orden, noen billig affære er det selvsagt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #19 Del Skrevet 8. oktober 2016 5 minutter siden, Arth88 skrev: Har du sett adopsjonens pris? Å si at ikke adopsjon kan være en utnytting som milevis overgår surrogati er for meg uforståelig. I noen land møter "velmenende" hjelpeorganisasjoner opp i fattige familier og overbeviser om at de bør gi barna sine vekk til vestlige rike, adopsjon er big business for alle involverte, minus biologiske foreldre og adoptivforeldrene selvsagt. Surrogati er småskala i forhold. Man kan velge en surrogatimor fra for eksempel USA, på den måten vet man at kvinnen som skal bære frem barnet faktisk får den kompensasjonen hun har krav på, har tilgang til et av de beste helsevesener i verden og at det formelle er i orden, noen billig affære er det selvsagt ikke. ja det har jeg, det er EN dokunmentar, EN sak og EN vinkling av saken. Hvor har jeg sagt at adopsjon ikke kan være utnytting? Det kan selvsagt være problematisk å adoptere, men det er etter min mening alltid problematisk med surrogati. Hvordan beskytte seg mot dette: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/australsk-par-forlot-surrogatbarn-med-downs-syndrom/a/23265887/ http://www.vg.no/nyheter/utenriks/thailand/ap-australsk-far-doemt-for-pedofili/a/23267640/ http://www.tv2.no/a/5934406/ Anonymkode: 96819...8a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #20 Del Skrevet 8. oktober 2016 20 minutter siden, Arth88 skrev: Har du sett adopsjonens pris? Å si at ikke adopsjon kan være en utnytting som milevis overgår surrogati er for meg uforståelig. I noen land møter "velmenende" hjelpeorganisasjoner opp i fattige familier og overbeviser om at de bør gi barna sine vekk til vestlige rike, adopsjon er big business for alle involverte, minus biologiske foreldre og adoptivforeldrene selvsagt. Surrogati er småskala i forhold. Man kan velge en surrogatimor fra for eksempel USA, på den måten vet man at kvinnen som skal bære frem barnet faktisk får den kompensasjonen hun har krav på, har tilgang til et av de beste helsevesener i verden og at det formelle er i orden, noen billig affære er det selvsagt ikke. Tror du det er hvite middeklassekvinner i USA som velger å være surrogatimor? Det er selvsagt også fattige her, som velger dette for pengenes skyld. Same shit different wrapping. Anonymkode: 96819...8a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå