Gå til innhold

Min 27 år gamle svigerinne furter fordi hun ikke fikk bursdagspakke, men for aldri til oss.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS ta en titt på likesene på innleggene, på første side er 25 stk som mener det motsatte av det du mener sammmed med noen få enkelte brukere, kanskje det kan være verdt å vurdere sitausjonen anderledes, og få litt empati hvordan det føles får den andre personen og ikke trekke til konklusjoner om det og det andre :)

Hun er søstra til mannen din uansett om du liker det eller ei,er de glad i hverandre. ta jobb med å få ett god fohold med henne, og det aller viktigste at broren har ett god forhold med henne, hun lever kanskje ett annet liv enn dere og kanskje tar andre valg enn dere,men hun er fortsatt glad i broren sin,og barna deres, hva med å akspektere at hun er den hun er-og vis at dere er glad i henne, Ikke lage avstand-

For det skinner så igjennom at du ikke liker henne.

Anonymkode: 861ea...dc5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.10.2016 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har da hatt et liv før jeg ble gift! Og jeg satt aldri å forventet å bli behandlet som ei hellig ku fordi andre hadde barn/partner.

Anonymkode: 13589...cc0

Så å gi noen bursdagsgaver etter de har blitt voksne, det er å behandle dem som en "hellig ku"? Eller er det mer galt denne svigerinnen din har gjort? Hun forventer jo ikke å bli behandlet annerledes fordi hun ikke har partner/barn, hun forventer å bli behandlet likt som de med barn. 

Er denne svigerinnen din ekstremt bortskjemt, slik at det har gått utover din mann? Har hun gjort noe slemt mot ham/deres familie? Har hun sagt ja til å være barnevakt ved gjentatte anledninger, for så å avlyse i siste sekund? Enkelt og greit; hvorfor er du så sint på henne? 

Hvis all aggresjonen din kommer av at svigerinnen din fortalte sin mor at hun ble lei seg fordi hun ikke fikk gave fra dere, da tror jeg ærlig talt du har sinneproblemer, for så farlig er det virkelig ikke. I fremtiden burde dere enten gi henne gave, eller forklare på en redpektfull måte hvorfor dere ikke kommer til å gjøre det.

Anonymkode: 97aa9...587

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/6/2016 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Ei voksen dame på 27 år som aldri kjøper bursdagsgaver til bror og svigerinne skal ha rett til å være snurt fordi hun "bare" får kort og tegninger til bursdagen sin?

OG TS skal skamme seg? Haha, for en logikk!

#kunpåkvinneguiden

Anonymkode: 32e4d...f7d

Du glemmer å nevne at svigerinnen gir gaver til ungene.

Kjenner jeg som småbarnsforelder blir flau på Ts vegne. Så kjip. Tenk å ikke engang gidde eller komme på (!) å kjøpe en body lotion eller håndkrem, te, kaffe sammen med konfekt,  noen enkle øredobber el noe annet fra barna til svigerinnen som barna tydeligvis setter sånn pris på. Det er ikke kronene som teller, selv om det kan være dyrt å være single tante og fadder til flere, men hvis man skal slå fast at det er handlingen som teller, hva sier dette om Ts (eller Ts sin mann, som er den som vel bør ta hovedansvaret - men her er det jo Ts som engasjerer seg).

ts, synes du skal heve blikket og se at ikke alt dreier seg om barn og de som har barn. Hvor er DIN glede ved å gi?

Anonymkode: 8053b...429

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/9/2016 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Holder dere på ennå?

Ok, dere som mener ts er så pillråtten fordi de ikke gir en "kjøpegave", hvorfor er det ok for denne svigerinnen å mene at kort og tegninger fra barna ikke er godt nok?

Stakkars unger som ikke gir noe som er godt nok for en voksen dame på 27 år!

Og denne svigerinnen gir jo ikke bursdagsgaver tilbake til ts og mannen, skal hun fritas bare fordi hun er singel og uten barn?

Dette er sånt man greit kan furte over når man er tenåring, når man blir 27 år er det bare flaut i min bok.

Ja, hvorfor skal hun ikke egentlig fritas? Hvorfor må barna ha gaver av tante? Skal barna opplæres til å bare verdsette materielle ting? Kan ikke besøk av henne være godt nok. Egentlig ser jeg ingen grunn til at barnløse skal forventes å måtte gi gaver til andres barn, men de gjør det fordi de ønsker å glede barn og foreldre. Og kanskje fordi de ville blitt kalt umodne, at det er flaut etc 

Småbarnsforeldre derimot, de kan man ikke forvente noe fra....

Anonymkode: 8053b...429

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, hvorfor ikke lære barna om gleden ved å gi noe til andre? Sånn som det er nå, lærer jo bare barna at det er ok å få, ikke å være snill tilbake...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Dessuten, hvorfor ikke lære barna om gleden ved å gi noe til andre? Sånn som det er nå, lærer jo bare barna at det er ok å få, ikke å være snill tilbake...

De lagde tegninger til tanta si. Jeg syns i alle fall det er fint at barn lager hjemmelagde ting. Kanskje det også er gøyere for et barn å lage noe selv enn å være med i butikken å se at moren betaler. En mulighet ville vært at de var med å finne en gave i butikken, men jeg syns det må være innafor å gi tegninger i bursdagsgave. Det var jo heller ikke noe bursdagsselskap slik jeg forstår. I enkelte familier er det heller ikke vanlig å markere bursdag til voksne på noen spesiell måte. Det er det tydeligvis heller ikke i denne familien siden ts ikke pleier å få bursdagshilsen. Jul og julegaver er ofte annerledes. 

Tror uansett at ts undervurderte hvor viktig denne gaven var for svigerinnen. Personlig ville jeg selv aldri forventet gave. Så det handler ikke om at ts er ekkel og usympatisk. Både hun og mannen mente nok at de tok en avgjørelse som ikke var av så stor betydning. Hadde hun visst reaksjonen ville hun kanskje gjort det annerledes. Når man ikke bryr seg om gaver selv, så er det ikke så lett å vite hva gaver betyr for andre. Man antar som regel at andre har like holdninger som en selv - i alle fall hvis man ikke har fått inntrykk av noe annet. 

Anonymkode: 2d7c5...757

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De lagde tegninger til tanta si. Jeg syns i alle fall det er fint at barn lager hjemmelagde ting. Kanskje det også er gøyere for et barn å lage noe selv enn å være med i butikken å se at moren betaler. En mulighet ville vært at de var med å finne en gave i butikken, men jeg syns det må være innafor å gi tegninger i bursdagsgave. Det var jo heller ikke noe bursdagsselskap slik jeg forstår. I enkelte familier er det heller ikke vanlig å markere bursdag til voksne på noen spesiell måte. Det er det tydeligvis heller ikke i denne familien siden ts ikke pleier å få bursdagshilsen. Jul og julegaver er ofte annerledes. 

Tror uansett at ts undervurderte hvor viktig denne gaven var for svigerinnen. Personlig ville jeg selv aldri forventet gave. Så det handler ikke om at ts er ekkel og usympatisk. Både hun og mannen mente nok at de tok en avgjørelse som ikke var av så stor betydning. Hadde hun visst reaksjonen ville hun kanskje gjort det annerledes. Når man ikke bryr seg om gaver selv, så er det ikke så lett å vite hva gaver betyr for andre. Man antar som regel at andre har like holdninger som en selv - i alle fall hvis man ikke har fått inntrykk av noe annet. 

Det er usympatisk og tankeløst å ta imot gave etter gave fra tanten tin barna sine, uten å ofre en tanke tilbake. Det å da kunne lære barna gleden av å finne en fin gave til tanten sin, er god erfaring for dem. For ja, tegninger er fint det og, men det er hyggelig å bli litt ekstra satt pris på ved bursdager. Da jeg var liten, synes jeg det var moro å være med på å finne gave til noen jeg var glad i, samt gi dem et hyggelig kort. Det er lov å ikke bare ta imot, men også gi tilbake. Basert på de videre svarene TS har gitt i tråden, virker det dessuten som om hun ikke liker svigerinnen sin, og dermed bare skal ha uten å gi tilbake. Det kan faktisk være ganske så dyrt å være singel og barnløs=tankeløst av ts og mannen.

Personlig forventer jeg gave fra mine nærmeste, så lenge ikke annet er avtalt. Sånn er det i min familie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jolene skrev:

Det er usympatisk og tankeløst å ta imot gave etter gave fra tanten tin barna sine, uten å ofre en tanke tilbake.

Nja, uten å ofre en tanke tilbake?

Slik jeg forstod ts var dette kun denne gangen de ikke har gitt en "kjøpegave", at de har gir bursdagsgave ellers unntatt i år.

Og hva slags svar er det du mener gjør det tydelig at hun ikke liker svigerinnen? Selv synes jeg mange legger veldig store tolkninger av ts på lite grunnlag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, uten å ofre en tanke tilbake?

Slik jeg forstod ts var dette kun denne gangen de ikke har gitt en "kjøpegave", at de har gir bursdagsgave ellers unntatt i år.

Og hva slags svar er det du mener gjør det tydelig at hun ikke liker svigerinnen? Selv synes jeg mange legger veldig store tolkninger av ts på lite grunnlag.

Basert på hvordan hun mener at svigerinnen skal behandles som en hellig ku, at hun furter og slike ting. Rett og slett nedsettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jolene skrev:

Basert på hvordan hun mener at svigerinnen skal behandles som en hellig ku, at hun furter og slike ting. Rett og slett nedsettende.

Ts skrev at HUN SELV ikke forventet å bli behandlet som "en hellig ku" når hun var singel, ikke at svigerinnen skal behandles som det... Snakk om mistolke!

Og det er, beklager å si det, ganske nærliggende furting når man som 27 åring ringer mamma og mener at bror med familie har glemt bursdagen fordi man får kort og tegninger i posten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts skrev at HUN SELV ikke forventet å bli behandlet som "en hellig ku" når hun var singel, ikke at svigerinnen skal behandles som det... Snakk om mistolke!

Og det er, beklager å si det, ganske nærliggende furting når man som 27 åring ringer mamma og mener at bror med familie har glemt bursdagen fordi man får kort og tegninger i posten.

For alt vi vet kan søsteren ha snakket med sin mor, som igjen tok saken videre. Altså at samtalen ikke var ment for verken TS eller broren. Snakk om å mistolke... TS virker bare ekstremt usympatisk og glad i å ta i mot uten å gi noe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

For alt vi vet kan søsteren ha snakket med sin mor, som igjen tok saken videre. Altså at samtalen ikke var ment for verken TS eller broren. Snakk om å mistolke... TS virker bare ekstremt usympatisk og glad i å ta i mot uten å gi noe tilbake.

Nå må du gi deg! Dette har skjedd en eneste gang siden jeg ble sammen med mannen min at hun ikke har fått en kjøpt gave på bursdagen sin.

EN gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg! Dette har skjedd en eneste gang siden jeg ble sammen med mannen min at hun ikke har fått en kjøpt gave på bursdagen sin.

EN gang.

Jeg tror du får ta noen av svarene her med en klype salt.

Forresten kalles dette den "fundamentale attribusjonsfeilen" innenfor psykologien. Folk har en tendens til å sette merkelapper på personer, fremfor å se handlingen i lys av situasjon. Jeg syns det har vært interessant å følge med på denne tråden nettopp pga dette. Personer her inne har karakterisert deg negativt bare pga de små setningene du har presentert. Det er ingen her som har grunnlag for å kalle deg ekstremt usympatisk eller noe annet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EN gang.

Da burde du kanskje gå litt inn i deg selv, særlig med tanke på hvordan du svarer oss som ikke er enige med deg. Tror hun har all grunn jeg til å føle seg litt oversett, sånn som du omtaler henne her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Da burde du kanskje gå litt inn i deg selv, særlig med tanke på hvordan du svarer oss som ikke er enige med deg. Tror hun har all grunn jeg til å føle seg litt oversett, sånn som du omtaler henne her inne.

For svarene dine og andres har vært så konstruktive mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For svarene dine og andres har vært så konstruktive mener du?

Ingen startet med å svare i denne tråden frekt. Du får de svarene du legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Annonse

Hvis dere ble i bursdagen hennes ville jeg gitt. Hvis ikke hadde latt være.

Anonymkode: af4eb...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...