Gå til innhold

Min 27 år gamle svigerinne furter fordi hun ikke fikk bursdagspakke, men for aldri til oss.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ganske ensomt å være den single i familiesammenheng. Fx å sitte sammen med barnefamiliene på julaften, som drukner i gaver, og så sitter du der med dine få gaver, ekstra ille om du ikke engang får fra din bror. Han er jo det nærmeste mennesket en singel har! 

Synes ikke verdien teller, men prøv å se det fra hennes side også. Kan hende hun bare er veldig lei seg for å ha blitt utelatt ❤️

Anonymkode: 09eb3...cde

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske ensomt å være den single i familiesammenheng. Fx å sitte sammen med barnefamiliene på julaften, som drukner i gaver, og så sitter du der med dine få gaver, ekstra ille om du ikke engang får fra din bror. Han er jo det nærmeste mennesket en singel har! 

Synes ikke verdien teller, men prøv å se det fra hennes side også. Kan hende hun bare er veldig lei seg for å ha blitt utelatt ❤️

Hvordan får du for deg at vi ikke gir julegaver til henne?

Dette handler om bursdag.

TS

Anonymkode: 13589...cc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du for deg at vi ikke gir julegaver til henne?

Dette handler om bursdag.

TS

Bursdag kan være enda mer ensomt, men antar du har vært så heldig å selv slippe å kjenne på den ensomheten...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bursdag kan være enda mer ensomt, men antar du har vært så heldig å selv slippe å kjenne på den ensomheten...

Hva vet du om det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det?

Hvis du vet det virker dere bare enda mer usympatiske.

Anonymkode: 527f6...3ca

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det?

Du er da for pokker gift og har barn! Da kan du ikke sitte å si at du vet hvordan det er å være singel og barnløs... Synes du og mannen din er usympatiske vesner...

Anonymkode: e34ea...69d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er da for pokker gift og har barn! Da kan du ikke sitte å si at du vet hvordan det er å være singel og barnløs... Synes du og mannen din er usympatiske vesner...

Jeg har da hatt et liv før jeg ble gift! Og jeg satt aldri å forventet å bli behandlet som ei hellig ku fordi andre hadde barn/partner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da hatt et liv før jeg ble gift! Og jeg satt aldri å forventet å bli behandlet som ei hellig ku fordi andre hadde barn/partner.

Du har virkelig ikke tatt til deg hva som har skrevet gjennom tråden.

Hvorfor spurte du?

Og hvorfor bruker du ett så negativt ord som at hun furtner?

Sannheten er at det vet du ikke, du vet ikke om hun furtner. Du har hatt ett en samtale med moren hennes og til din mann. (selvom jeg egentlig tror at det er sønnen moren har snakket med)

Det kommer klart og tydelig at du ikke liker denne jenta.

Anonymkode: 861ea...dc5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder dere på ennå?

Ok, dere som mener ts er så pillråtten fordi de ikke gir en "kjøpegave", hvorfor er det ok for denne svigerinnen å mene at kort og tegninger fra barna ikke er godt nok?

Stakkars unger som ikke gir noe som er godt nok for en voksen dame på 27 år!

Og denne svigerinnen gir jo ikke bursdagsgaver tilbake til ts og mannen, skal hun fritas bare fordi hun er singel og uten barn?

Dette er sånt man greit kan furte over når man er tenåring, når man blir 27 år er det bare flaut i min bok.

Anonymkode: 32e4d...f7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Holder dere på ennå?

Ok, dere som mener ts er så pillråtten fordi de ikke gir en "kjøpegave", hvorfor er det ok for denne svigerinnen å mene at kort og tegninger fra barna ikke er godt nok?

Og denne svigerinnen gir jo ikke bursdagsgaver tilbake til ts og mannen, skal hun fritas bare fordi hun er singel og uten barn?

Dette er sånt man greit kan furte over når man er tenåring, når man blir 27 år er det bare flaut i min bok.

Jo hun gjør det, selvom navnet hennes står sammen med svigerforeldre på gaven betyr ikke det at hun har vært med på å betalt gavene, jeg kjøper aldri gaver selv til mine tre nevøer, men gir penger til mamma, og hun pakker inn, skriver navnet mitt på lappene, og noen ganger på fellesgaver også- men seriøst jeg gidder ikke å gjenta med selv-det er tydelig enkelte folk ikke vil forstå hva som skrevet, synes @Cathrine88 har forkart det bra.

Og hvis det er grunnen som du skriver så ville jeg påstå at TS og mannen er like barnslig som sviggerinnen, som vi strengt tatt ikke vet om hun furtner eller ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo hun gjør det, selvom navnet hennes står sammen med svigerforeldre på gaven betyr ikke det at hun IKKE har vært med på å betalt gavene, jeg kjøper aldri gaver selv til mine tre nevøer, men gir penger til mamma, og hun pakker inn, skriver navnet mitt på lappene, og noen ganger på fellesgaver også- men seriøst jeg gidder ikke å gjenta med selv-det er tydelig enkelte folk ikke vil forstå hva som skrevet, synes @Cathrine88 har forkart det bra.

Og hvis det er grunnen som du skriver så ville jeg påstå at TS og mannen er like barnslig som sviggerinnen, som vi strengt tatt ikke vet om hun furtner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt i dag og ikke ha barn når man er 27 år. I mange deler av landet er gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende 28-30 år. Du snakker som om svigerinnen er en deprimert og barnløs dame på 45 år. Unge i dag lever også som single i større grad enn før - de studerer kanskje, reiser mye, fester, osv. Det er ofte en grunn for at de ikke har giftet seg som 24 åring og fått 2 barn. Tidene forandrer seg, ungdomstiden varer lenger. Vi vet heller ikke om hun er den eneste single i familien. Kan hende det er flere enn henne. 

Virker som det er mange i denne tråden som konstruerer et bilde av denne situasjonenen basert på egne antagelser, og svarer deretter. 

Anonymkode: 2d7c5...757

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2016 den 16.57, Cathrine88 skrev:

Dere burde i det minste ha kjøpt gave og skrevet at den var fra tantebarna. Hva om hun aldri får barn? Skal hun kjøpe bursdags- og julegaver til ungene deres helt til de blir voksne og aldri få noe annet enn et kort tilbake? 

Greit nok at gaver og pengene som brukes på gaver ikke er det viktigste i verden, men jeg skjønner at hun er skuffet.

Enig med deg. For det er forskjell når man har barn/ikke barn. Så lenge hun ikke har barn, burde dere sørget for en gave TS. Synes rett og slett dere var smålige.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bruker115236
På 7.10.2016 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Vet du hva jeg orker ikke å lese innlegget ditt, lest dine tidligere, og så kjap på slutten, jeg synes du er litt nedlatende, og hva er det med alle disse blunke smila? Uansett I am out.

Reagerte på det samme selv. Du fremstår nedlatende med den smiley-bruken i innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 17.34, lostpenguin skrev:

Hva er det som gjør meg så arrogant?

Siter meg gjerne der jeg har skrevet at andre mener man skal kjøpe gaver av prinsipp og som byttehandel, jeg skrev kun utifra hva JEG mener. Det er likevel slik jeg føler samfunnet har blitt, og det er noe jeg selv ønsker å gå bort i fra. Godt mulig jeg tolker ting helt annerledes enn deg, men det er snakk om forventninger. Det er forventninger om å få noe tilbake fordi man selv har gitt, forventninger skaper press og man føler man må gi fordi man selv har fått - mao man gir av prinsipp. Her ligger også det JEG anser som byttehandel. Dette om forventninger kommer jo frem i diskusjonen, så hvilket nivå jeg har dratt et forstår jeg ikke. 

Det er tydelig at folk har forskjellige meninger om hva som er gaver. I dette tilfellet ble ikke tegningene fra barna sett på som en gave, noe det ville vært for meg. For meg er det ikke riktig å skulle forvente en gave som koster penger bare fordi man selv har gitt gaver til disse barna. Jeg har selv to nieser og tre nevøer som jeg gir gaver til uten at jeg får gaver av foreldrene dems når jeg fyller år. Hvis det spiller noen rolle har jeg heller ingen barn de kjøper gaver til. Søstera mi har også fått bursdagsgaver av meg uten at jeg har fått tilbake, - helt til den dagen jeg overhørte henne si at jeg bare ga dritt. Jeg liker å gi gaver fordi jeg liker å glede andre, og legger derfor mye tanke bak gavene jeg gir. Det blir mye penger i løpet av et år, men jeg velger jo selv hvor mye penger jeg skal legge i det, eller om jeg skal gi i det hele tatt. Det er for meg mye større glede å få en tegning fra ti-åringen som hun har brukt tid på, eller at de kommer på besøk, enn å få noe foreldrene har rasket kjapt med seg fordi de føler de må kjøpe noe. Tid og omtanke er mye mer verdt enn materielle greier. 

Jeg vet ikke om jeg forklarer meg godt nok eller om du skjønner hvor jeg vil hen med dette, for det er tydelig at du ikke forstod poenget mitt i mitt forrige innlegg. Poenget er at jeg ikke forstår hvordan tanten kan bli skuffet, for i mine øyne er ikke gaver en selvfølge. 

Jeg tror du forklarer deg godt, men du ser ikke ut til å sette deg noe særlig inn i hva andre mener? 

Anonymkode: ffb8a...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe med måten du ordlegger deg, er aggressive i dine svar får meg til å ikke ønske å hjelpe deg. Du overdriver noe grasalt og hva vil du med tråden egentlig? Skal vi bare sitte å dulle med deg eller ønsker du hjelp til å forstå 27 åringen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jordbæra skrev:

Noe med måten du ordlegger deg, er aggressive i dine svar får meg til å ikke ønske å hjelpe deg. Du overdriver noe grasalt og hva vil du med tråden egentlig? Skal vi bare sitte å dulle med deg eller ønsker du hjelp til å forstå 27 åringen?

Les innlegget jeg svarte på, så skjønner du kanskje hvorfor jeg hadde den tonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt i dag og ikke ha barn når man er 27 år. I mange deler av landet er gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende 28-30 år. Du snakker som om svigerinnen er en deprimert og barnløs dame på 45 år. Unge i dag lever også som single i større grad enn før - de studerer kanskje, reiser mye, fester, osv. Det er ofte en grunn for at de ikke har giftet seg som 24 åring og fått 2 barn. Tidene forandrer seg, ungdomstiden varer lenger. Vi vet heller ikke om hun er den eneste single i familien. Kan hende det er flere enn henne. 

Virker som det er mange i denne tråden som konstruerer et bilde av denne situasjonenen basert på egne antagelser, og svarer deretter. 

Anonymkode: 2d7c5...757

Holder dere på ennå?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg ser at du er enig med alle som er enig med deg jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...