Gå til innhold

Mange av min samboers venner misliker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jolene skrev:

Hadde det vært min samboer, hadde han fått høre det. Én ting er at disse jævlene behandler deg dårlig, men det gjør jaggu samboeren din også når han er så feig. Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på mennesker som ikke hadde vært hyggelig mot min samboer (da skulle de hatt en god grunn), det samme mener han. Jeg hadde bare kuttet dem ut, og KUN vært med på å invitere et fåtall til et bryllup. Når de behandler deg som dritt, hvorfor skal de være med på å feire samboer og DIN dag? Å skulle gå på tå hev på min egen bryllupsdag hadde vært totalt uaktuelt.

Klem til deg TS som har giddet å kaste bort tiden din over så lang tid. Du er rausere enn meg, for å si det sånn. Jeg hadde skjelt dem ut, og ikke sett meg tilbake.

Fodi det er samboer sin dag og han bryr seg om disse gutta. Men jeg kommer til å legge ned veto på ca 5 par. De skal ikke i mitt bryllup, da er det nesten så jeg lar være å ha etterpåfesten 😜

Anonymkode: 1a4d4...bfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du det opp igjen.. også sier du "vi er voksne mennesker og etter jeg sist tok dette opp ble det bare verre. Så jeg ville bare si jeg vil ikke omgås med folk som støter meg ut (haha heter det det? Som å vende ryggen mot deg) også Sier du "så ta kontakt om dere faktisk vil være venner med meg. Hadet" så går du.

Faen for noen damer!! Greit de ikke er "dine" venner men det er folk dere tydeligvis er ofte med. Jeg har veldig god kontakt med venninnene til min samboer og han syntes det et så godt. Jeg kan treffe de uten han og snakker med de uten at han vet det. 

Stakars deg❤️

Anonymkode: fc9af...48a

Jeg ser egentlig ingen grunn til å bruke energi på ennå en samtale. Tenker at nå tar jeg avstand og hvis noen kommer til meg så er det ok da kan vi prate om det. Men da ser man jo hvem som er interessert og tar kontakt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.  Ikke bry deg om de! Hva sier samboeren din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått så langt nå at de prater nedsettende om jobben min. Type "tenk at hun er frisør, sånn som hun ser ut på hodet." Så spør de mer en  gjerne om jeg kan ordne de på fritiden min, men når jeg legger opp nesten nornal betaling som likevel er lavere enn i salongen så er jeg for dyr. Og da er det snakk om det og 😜 så er man jo litt avhengig av godt rykte i et slikt yrke da det er mange om beinet, så jeg er jo nervøs for om de sprer og ødelegger for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.  Ikke bry deg om de! Hva sier samboeren din om dette?

Han sier som sagt at han er der for kompisene sine. Han syns jentene er falske. Han mener at jeg skal heve meg over det. Han syns det er trist når jeg blir sittende hjemme alene hvis det skjer noe med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får samboeren din støtte deg litt mer og si til gutta "jeg er ikke med så lenge damene deres er med. De har nå vært så stygg mot (ditt navn), holder hun utenfor, baksnakker og slenger drit om frisørjobb og frisyren hennes. Sorry mate, men jeg klarer ikke omgås de damene når de er slik mot min og håper dere kan respektere det og ta en alvorsprat med de"

Faen for noen bitcher!!! Håper de leser her inne👿

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da får samboeren din støtte deg litt mer og si til gutta "jeg er ikke med så lenge damene deres er med. De har nå vært så stygg mot (ditt navn), holder hun utenfor, baksnakker og slenger drit om frisørjobb og frisyren hennes. Sorry mate, men jeg klarer ikke omgås de damene når de er slik mot min og håper dere kan respektere det og ta en alvorsprat med de"

Faen for noen bitcher!!! Håper de leser her inne👿

Hehe. Jeg prøvde å anonymisere litt med yrke, jeg er ikke frisør, men jeg har egne kunder jeg er avhengig av. 

Håper samboer blir mindre og mindre feig etter hvert som vi prater fremover. 

Håper egentlig ikke at det er så mange av de her 😜 da får jeg vel høre det og.

Er rart at de fleste jentene jobber i pleie og omsorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel nesten flrste gang jeg har sett så mye enighet i en tråd på kg. Og ikke minst så mge støtte. Jeg tar til meg alle støttende kommentarer og kommer ikke til å være veik lengre. Jeg ser det nå at jeg ikke har tatt altfor feil her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fodi det er samboer sin dag og han bryr seg om disse gutta. Men jeg kommer til å legge ned veto på ca 5 par. De skal ikke i mitt bryllup, da er det nesten så jeg lar være å ha etterpåfesten 😜

5 blir jo et fåtall, så er enig med deg der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jolene skrev:

5 blir jo et fåtall, så er enig med deg der.

5 par = 10 stk da. Som igjen blir kanskje litt mange. Men jeg prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 par = 10 stk da. Som igjen blir kanskje litt mange. Men jeg prøver. 

Hva med 3? Da synes jeg du har strukket det langt i grunn. All ære til deg som sier ja til noe sånt, jeg er ikke sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jolene skrev:

Hva med 3? Da synes jeg du har strukket det langt i grunn. All ære til deg som sier ja til noe sånt, jeg er ikke sånn.

Jeg vil jo helst ikke være jenta som nekter kjæresten min ting heller. Selv om det kunne vært veldig godt med disse 😜 

Godt det ennå er 1.5 år til så kan jeg prøve å si at nå har vi ikke hørt fra den og den på såå lenge så da må vi faktisk ikke invitere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo helst ikke være jenta som nekter kjæresten min ting heller. Selv om det kunne vært veldig godt med disse 😜 

Godt det ennå er 1.5 år til så kan jeg prøve å si at nå har vi ikke hørt fra den og den på såå lenge så da må vi faktisk ikke invitere de.

Haha! Får gjøre ditt for at du ikke hører noe fra dem:ph34r: (joda, neida :P)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Jolene skrev:

Haha! Får gjøre ditt for at du ikke hører noe fra dem:ph34r: (joda, neida :P)

Litt enig faktisk 😜 kommer ikke til å legge opp til å ha masse med de å gjøre hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt enig faktisk 😜 kommer ikke til å legge opp til å ha masse med de å gjøre hvert fall.

:fnise:Forstår deg godt! (og har vært der selv, men da tok min samboer mitt parti hele veien)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst

Noe du kan være sikker på er at disse venninnene ikke kan ha så harmoniske liv om de fortsetter med å lage til mer og mer drama, og i tillegg snur om positive erfaringer over til negativt prat. Med mine tidlige venniner så kunne de snakke negativt om det meste, de kunne virke sympatiske ut og positive når de møtte på andre venninner av meg, og så når de var alene med meg ble alt sammen snudd om med et negativt vri.

Ett eksempel er da ei venninne av meg som er make-up artist som vi besøkte sammen sminket dem, ho var veldig flink og de virket da fornøyde der og da, men da de reiste hjem igjen så fikk jeg melding fra dem der de ikke virket så begeistret av det alikevel, hevdet at det var altfor mye sminke. Noe som er skikkelig dumt siden jeg iallefall har sett en av dem sminke seg altfor mye noen ganger, men de kunne klart ha annen smak i sminkestil. Det jeg mener er at alt positivt ble oftest snudd om til noe negativt med disse, det virket nesten som om de likte bedre å klage masse enn å ha et positivt syn av det meste de erfarte. 

Jeg synes du har handlet det bra, det var et modig steg du tok å prate om hele denne situasjonen sammen med dem. Det viser at du står mye sterkere til enn dem som gruppe sammen, ikke mange som er en del av en stor venninneflokk hadde klart å konfrontere hva som blir gjort galt i en situasjon. De trenger ofte mer støtte rundt seg for å føle seg sterkere som person, mens du viser en større styrke og mot over deg ved å si i fra mot en stor gruppe av venninner der du vet det er stor mulighet for å oppleve mer motstand tilbake igjen. Du har da gjort ditt nå som du fortalte om tidligere innpå her, og så er det opp til dem som ville da ønske å ta opp kontakt igjen med deg å ta det neste steget. Men det viktigste nå er å ikke gruble så mye over dette, bedre å heller bruke mer tid på gode venner og på aktiviteter eller hobbier du trives med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Black Amethyst skrev:

Noe du kan være sikker på er at disse venninnene ikke kan ha så harmoniske liv om de fortsetter med å lage til mer og mer drama, og i tillegg snur om positive erfaringer over til negativt prat. Med mine tidlige venniner så kunne de snakke negativt om det meste, de kunne virke sympatiske ut og positive når de møtte på andre venninner av meg, og så når de var alene med meg ble alt sammen snudd om med et negativt vri.

Ett eksempel er da ei venninne av meg som er make-up artist som vi besøkte sammen sminket dem, ho var veldig flink og de virket da fornøyde der og da, men da de reiste hjem igjen så fikk jeg melding fra dem der de ikke virket så begeistret av det alikevel, hevdet at det var altfor mye sminke. Noe som er skikkelig dumt siden jeg iallefall har sett en av dem sminke seg altfor mye noen ganger, men de kunne klart ha annen smak i sminkestil. Det jeg mener er at alt positivt ble oftest snudd om til noe negativt med disse, det virket nesten som om de likte bedre å klage masse enn å ha et positivt syn av det meste de erfarte. 

Jeg synes du har handlet det bra, det var et modig steg du tok å prate om hele denne situasjonen sammen med dem. Det viser at du står mye sterkere til enn dem som gruppe sammen, ikke mange som er en del av en stor venninneflokk hadde klart å konfrontere hva som blir gjort galt i en situasjon. De trenger ofte mer støtte rundt seg for å føle seg sterkere som person, mens du viser en større styrke og mot over deg ved å si i fra mot en stor gruppe av venninner der du vet det er stor mulighet for å oppleve mer motstand tilbake igjen. Du har da gjort ditt nå som du fortalte om tidligere innpå her, og så er det opp til dem som ville da ønske å ta opp kontakt igjen med deg å ta det neste steget. Men det viktigste nå er å ikke gruble så mye over dette, bedre å heller bruke mer tid på gode venner og på aktiviteter eller hobbier du trives med. 

Det er liksom det jeg har gjort i det siste da. Grublet over om jeg har tatt riktige valg, om jeg er paranoid, om jeg burde forandre meg, etc. Jeg innser vel nå at jeg ikke skal forandre på noe og at jeg har prøvd lenge nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja. Uansett hva som skjer så klarer de å se det negative i det. Det er f.eks ei som planlegger en venninne kveld og bruker meningsnåling i sine arangement sider får kommentarer bak sin rygg om at hun planlegger for mye/overdrevent. I stedet for å se hvor mye arbeid hun legger i å invitere veldig mange jenter til en hyggelig kveld.

Det ble laget en chat for oss jentene og det blir kommentert negativt om de som skriver mest der inne. At de blir sett ned på liksom. I stedet for å se på det som en måte å komme nærmere hverandre.

Jeg hører egentlig lite drama og rykter siden det er jeg som blir pratet om stort sett. Men det er flere som har kommet til både meg og samboer og klager på at det er så mye drittslenging der. 

Ei har også kommet til meg og ramset om hvem jeg ikke kan stole på, som jeg tolker som liste for hvem som baksnakker meg mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en periode igjen lot jeg det være og uttalte meg enig i en diskusjon med en av disse jentene og ble mer eller mindre halshugd. 

Inkluderte det tilropet Allahu Akbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Inkluderte det tilropet Allahu Akbar?

Ja så klart.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...