Gå til innhold

Når du skriver en melding, men får bare "sett" tilbake (facebook)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten opptatt eller gadd ikke akkurat da. Sånn er det bare noen ganger, trenger ingen nærmere analyse.

Anonymkode: 50a0d...201

Ding ding. Så enkelt er det!

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Men sånn er det, noen er bare litt rar. 

Anonymkode: 7b20b...708

Ja, og det er deg. Lage tråd fordi en perifer venn ikke svarer på en fb melding på noen timer. :fnise::fart2:

Anonymkode: 8fb38...9c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er deg. Lage tråd fordi en perifer venn ikke svarer på en fb melding på noen timer. :fnise::fart2:

Anonymkode: 8fb38...9c4

Det kan jeg leve med :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har skjedd flere ganger bør du jo la være å sende flere meldinger.

Anonymkode: 05d9c...ef4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det har skjedd flere ganger bør du jo la være å sende flere meldinger.

Ja, tror jeg bare bryter all kontakt. Er ikke vits dette egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har sett meldingen betyr det ikke at man har tid eller mulighet til en chat. Og noen begynner da og chatte hvis man svarer og tror at man er tilgjengelig. Selv om man er innom facebook i noen minutter har man ikke alltid tid.

Anonymkode: 6652d...f8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tror jeg bare bryter all kontakt. Er ikke vits dette egentlig. 

Det var da voldsomt til reaksjon om du ikke liker henne? Ellers pleier vel folk bare venne seg til at noen folk er sløve på meldinger. Noe som blir kjedelig. Så går man lei av dem og prater med de som faktisk vil prate. 

Anonymkode: e4bef...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meldingen ble sendt klokka i fem-seks tida, og h*n har vært pålogget ofte. 

Nei-

Et spørsmål ala "Står til " 

Det er jo bare pjatt, og ikke et reellt spørsmål. Det er ikke alle som har tid til pjatt hver gang de sjekker Facebook, og det er ikke alle som har lyst til å bedrive pjatt hver eneste gang de logger seg på Facebook. Det bør vel være ganske forståelig. 

Det er jo heller du som virker bitter (jfr. hovedinnlegget). 

Anonymkode: 7fede...505

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meldingen ble sendt klokka i fem-seks tida, og h*n har vært pålogget ofte. 

Nei-

Et spørsmål ala "Står til " 

Tomme spørsmål, får gjerne tomme svar.

Anonymkode: b11ff...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempeslitsomt med den type småprating, selv når det er chat, så jeg bruker å vente til jeg har energi til det. Noen ganger kan det gå flere dager før jeg føler/ orker for å småprate.

Anonymkode: fdeb5...fa8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er kjempeslitsomt med den type småprating, selv når det er chat, så jeg bruker å vente til jeg har energi til det. Noen ganger kan det gå flere dager før jeg føler/ orker for å småprate.

Kan utdype. Slitsomt fordi jeg syns det er kjedelig og fordi jeg da må drive og svare på ting jeg ikke er interesert i mens jeg later som om jeg er det, bruke smileyer når det passer seg osv. Det kommer veldig godt til uttrykk når jeg er lei av en samtale, så min sosiale energi må være på topp. Hadde det vært en forelskelse hadde det nok ikke vært så slitsomt. I noen tilfeller snakker man kanskje om noe interessant, men jeg kan bli lett tappet for energi allikevel, da den andre personen ofte vil ha en form for validering og positiv tilbakemelding på det den sier

Men siden jeg vet at jeg er sånn, så bruker jeg ikke lese meldinger før jeg vet jeg orker å svare heller. Da kan ikke den andre personen se at jeg vet om meldingen deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne tråden er litt i ferd med å dø ut, kan jeg jo kuppe den litt, men holde meg på samme emne. Har også nå opplevd dette med noen som har sett meldingen, men ikke svart. Synes det er ubehagelig. Hun er bare en bekjent som jeg gikk på kurs med i vår og som jeg ikke har sett siden da. Sendte henne en melding og spurte henne om hvordan det går, samt et kursrelatert spørsmål. Må si jeg blir usikker på folk som ikke svarer, for jeg synes det virker arrogant. Skjønner at det er en sjanse for at hun bare har glemt å svare, men jeg tenker at det er vel ikke helt tilfeldig hvem man "glemmer" å svare heller.

Jeg så på henne som en mulighet til kanskje å komme litt mer med i miljøet rundt denne aktiviteten fra kurset, da jeg ikke kjenner flere i miljøet, mens hun er aktiv der. Så synes det er synd å bli ignorert. Føler meg vel også dårlig likt når jeg blir ignorert slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke svarer på melding, skjønner dere at den personen kan føle seg avvist eller ignorert? Nå når denne bekjente har latt være å svare på min melding, så vil jeg jo kjenne det ubehagelig neste gang jeg skulle støte på henne. Jeg vil ikke akkurat gå bort og begynne å snakke med henne, men heller være mer avventende. Det oppstår liksom da en kunstig, ubehagelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke svarer på melding, skjønner dere at den personen kan føle seg avvist eller ignorert? Nå når denne bekjente har latt være å svare på min melding, så vil jeg jo kjenne det ubehagelig neste gang jeg skulle støte på henne. Jeg vil ikke akkurat gå bort og begynne å snakke med henne, men heller være mer avventende. Det oppstår liksom da en kunstig, ubehagelig situasjon.

Men hvorfor sender du meldingene? Er det for å få kontakt og kanskje etterhvert be dem på date?

Som sagt i andre tråder så må kvinner være mer påpasselige med hvilke menn de snakker med, for noen menn ender opp med å stalke dem eller oppføre seg dårlig mot dem. Så derfor er kvinner ekstra skeptiske når de får meldinger på fb fra noen de ikke kjenner, og løsningen da blir å ignorere dem før mannen tror at han kan sende meldinger og mase. For det er det som har en tendens til å skje. Kvinnene gir litt oppmerksomhet, og mannen hekter seg på dama som en blodigle. Og dersom dama avviser da, så kan hun lett få mange skjellsord og stygge rykter satt ut om seg

Om du vil ha kontakt med folk, snakk med dem utenfor fb og ikke snakk med dem der før du har blitt litt kjent med dem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor sender du meldingene? Er det for å få kontakt og kanskje etterhvert be dem på date?

Som sagt i andre tråder så må kvinner være mer påpasselige med hvilke menn de snakker med, for noen menn ender opp med å stalke dem eller oppføre seg dårlig mot dem. Så derfor er kvinner ekstra skeptiske når de får meldinger på fb fra noen de ikke kjenner, og løsningen da blir å ignorere dem før mannen tror at han kan sende meldinger og mase. For det er det som har en tendens til å skje. Kvinnene gir litt oppmerksomhet, og mannen hekter seg på dama som en blodigle. Og dersom dama avviser da, så kan hun lett få mange skjellsord og stygge rykter satt ut om seg

Om du vil ha kontakt med folk, snakk med dem utenfor fb og ikke snakk med dem der før du har blitt litt kjent med dem

Jeg er ikke TS, men jeg er en dame som har sendt melding til en kvinnelig bekjent. Jeg bare skriver om at jeg ble usikker på denne personen, og føler det blir kunstig mellom oss da neste gang jeg skulle støte på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått svar siden denne tråden ble opprettet. For et utrolig arrogant menneske.

Uansett, jeg bryr meg ikke så mye (jo, det kan virke slik her...) - jeg skal prøve å ikke legge så mye vekt i det neste gang jeg treffer personen. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener folk har forskjellige oppfatninger av hva som er kotyme i sosiale media. Noen mener det er arrogant eller avvisende å ikke svare på meldinger/snap/younameit med det samme mottaker har registrert det. Jeg har en venn som svarer på ALLE snap jeg sender med et bilde og en kommentar av det jeg sendte. 

Andre oppfatter tilfeldige snaps og meldinger ala "står til..?" som mindre viktige, og prioriterer derfor ikke å svare på dem før de sitter på en holdeplass og kjeder seg (eller kanskje aldri, fordi de glemmer det). 

Anonymkode: f134b...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som ofte sender med slike "står til"-meldinger. De ender alltid i intetsigende fjas da vi ikke egentlig har noe å snakke om, og så har man plutselig sittet klistret til skjermen i et kvarter uten at det ledet til noe mer enn pjatt. 

Når det gjentar seg jevnlig blir det til at jeg hopper over å svare når jeg ikke har tenkt til å sitte med pc/mobil en stund uansett. 

Anonymkode: b2a67...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye forskjellig.

Har glemt å svare selv før på sånne meldinger. Mest når jeg fks har vært veldig opptatt, midt i eksamenstider osv. Kan sjekke meldinger og neste sekund er hodet mitt et helt annet sted pga stress.

Hvis jeg er veldig opptatt der og da kan jeg og vente med å svare på sånne medlinger selv om jeg har sett det, fordi jeg ikke vil initiere en lang fjasesamtale når jeg er midt oppi en oppgaveskriving ellernoe, men som regel sier jeg ifra da, men for noen kan det oppfattes som litt kleint å få svar som "hei går bra, er opptatt, eksamen, ha det" liksom, så da kan det være at man tenker at man svarer senere når man har bedre tid til å fjaseprate, og noen ganger så glemmer man det...

bare rot detta, men jeg aner ikke. :D det kan være mye hvertfall.

Du får bare vente og se.

Endret av Puselusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puselusk skrev:

Kan være mye forskjellig.

Har glemt å svare selv før på sånne meldinger. Mest når jeg fks har vært veldig opptatt, midt i eksamenstider osv. Kan sjekke meldinger og neste sekund er hodet mitt et helt annet sted pga stress.

Hvis jeg er veldig opptatt der og da kan jeg og vente med å svare på sånne medlinger selv om jeg har sett det, fordi jeg ikke vil initiere en lang fjasesamtale når jeg er midt oppi en oppgaveskriving ellernoe, men som regel sier jeg ifra da, men for noen kan det oppfattes som litt kleint å få svar som "hei går bra, er opptatt, eksamen, ha det" liksom, så da kan det være at man tenker at man svarer senere når man har bedre tid til å fjaseprate, og noen ganger så glemmer man det...

bare rot detta, men jeg aner ikke. :D det kan være mye hvertfall.

Du får bare vente og se.

Fortsatt ingen svar,

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som en over her, det krever litt av meg å svare på sånne meldinger som i bunn og grunn er smalltalk på sosiale medier... Jeg bør ha litt overskudd og energi for å svare "riktig" på sånne meldinger, ofte kan det ta flere dager før jeg er i modus. Jeg prøver å ikke gå inn og lese før jeg er klar til å svare, men noen ganger glipper det litt. 

Anonymkode: 23ec3...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...