Gå til innhold

Strikkede tepper, hva kan gjøres med dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått gutt nr 4, og er så heldig at vi har mange rundt oss som er glade i å strikke.. (Jeg kan ikke strikke, og elsker å få det i gave). "Problemet" nå er jo at jeg nå har mange forskjellige vogntepper, alle i forskjellige farger, mønstre og type. Felles er at alle er 1m.. Fått 2-3stk til hvert barn! Setter så pris på de! Men får jo ikke brukt alle. Ingen av barna er noe særlig opptatt av de nå, for de har alle egne fleecepledd med navnene sine på, og i stua har vi ullpledd. Så disse fine teppene blir bare liggende.

Er det noe kreativt jeg kan gjøre med de? Er ikke så kreativ, men vil jo gjerne få de i bruk. Hva bruker man egentlig vogntepper til når man ikke lengre bruker vognen, eller har for mange?

Burde kanskje gitt de vekk, men syns det er litt fælt å gi dem vekk, ihvertfall noen av dem, de som betyr mest er nok de som oldemødrene har strikket.

Anonymkode: 3bdbe...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sy noen av de sammen til et større teppe til å ha over dyna på sengen?

Anonymkode: f6696...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de videre til andre i familien når de får barn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det, men alle er så forskjellige i strikkestil (eller hva man kaller det, har ikke peiling på strikking) og farger. Tor ikke det hadde blitt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gi de videre til andre i familien når de får barn :hjerte:

Det hadde vært det beste, men de andre er ferdige, og har fått egne tepper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært det beste, men de andre er ferdige, og har fått egne tepper..

Gi de til noen som trenger de da, i land der det er nød og mangel på tepper, klær og mat

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått gutt nr 4, og er så heldig at vi har mange rundt oss som er glade i å strikke.. (Jeg kan ikke strikke, og elsker å få det i gave). "Problemet" nå er jo at jeg nå har mange forskjellige vogntepper, alle i forskjellige farger, mønstre og type. Felles er at alle er 1m.. Fått 2-3stk til hvert barn! Setter så pris på de! Men får jo ikke brukt alle. Ingen av barna er noe særlig opptatt av de nå, for de har alle egne fleecepledd med navnene sine på, og i stua har vi ullpledd. Så disse fine teppene blir bare liggende.

Er det noe kreativt jeg kan gjøre med de? Er ikke så kreativ, men vil jo gjerne få de i bruk. Hva bruker man egentlig vogntepper til når man ikke lengre bruker vognen, eller har for mange?

Burde kanskje gitt de vekk, men syns det er litt fælt å gi dem vekk, ihvertfall noen av dem, de som betyr mest er nok de som oldemødrene har strikket.

4 gutter?

Hadde noen av de vært jenter, kunne du sydd om teppene til ponchoer eller "soveposer" for dukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en del tepper, og begge barna er nesten ferdige med å sitte i vogn, brukes de ikke så mye der lenger. Men vi har et par tepper i bilen, til bruk over beina på kalde morgener. Et par er på hytta. Og så har de gjerne et par tepper liggende sammenbrettet på en stol eller nederst i senga på rommene sine. Det ene barnet sover ofte med ulleteppe i stedet for dyne (siden han sparker dyna så lett av seg, mens et teppe sikkert både er mindre varmt og det "klistrer" seg mer til kroppen). Men de elsker også å leke med teppene, bygger hytte osv.

Hvis teppene er store nok til det, kan du jo i prinsippet sy noe til barna, at du bruker det som et stoff og syr en genser, vest eller en hals f.eks. Jeg er nok for sentimental til å gjøre noe sånt, og hadde heller oppbevart det til eventuelle barnebarn, men det er jo mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...