Gå til innhold

Reise til Danmark?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ingen umiddelbare planer, er kun nysgjerrig. Jeg begynner å dra på åra og ser at sjansene for kjernefamilien begynner å minke.  Mest av alt fordi jeg synes ikke det er så mange menn der ute som jeg kunne tenkt meg å oppdra et barn med. Har vært i flere forhold, og ender opp med å irritere meg og miste følelsene ganske kjapt (rundt 18 måneder hver gang, merkelig nok). Kan godt være at jeg er sær og vanskelig å leve med, men jeg synes mange menn er tafatte, lite romantiske og bedagelige. Jeg vil ikke ha en mann som ligger på sofaen og som ikke klarer å koke poteter. Som kikker på andre damer på nettet og spiller pc-spill. Og setter serviset i vasken og ikke i oppvaskemaskinen (greit, en bagatell, men sykt irriterende!).

Også har jeg flere venninner som har fått barn, og forholdet har gått i vasken. Flere har gått fra hverandre, andre lever i sexløse, ulykkelige forhold. Utroskap er heller ikke et uvanlig syn.

Så da tenker jeg: jeg har god økonomi, et stabilt nettverk av venner/familie, og mye kjærlighet å gi (hunden min begynner å bli lei av meg). 

Jeg tenker jo på det faktum at barnet må vokse opp uten en far, men det kan da ikke være så mye verre enn å vokse opp i et splittet hjem, og måtte bo i en koffert? Mitt barn vil jo få både en morfar, en "stemorfar" og to onkler. I tillegg er det jo ikke utenkelig at en stefar kan komme inn i bildet på et tidspunkt... 

Jeg er kanskje litt kontrollfrik, men jeg hadde ikke orket tanken på å sende barnet mitt en hel helg (eller ferie) til en eks hvor jeg ikke vet hva som foregår. Kan tilogmed hende at barnet må bo med en stemor som han/hun ikke går overens med).

Så: er det noen her som har tatt saken i egne hender og fått sæddonor i Danmark? Hvordan har det gått? Har det blitt tyngre enn forventet?

Anonymkode: 49ce4...fb5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar til klinikk i Danmark da mannen er steril. Jeg kan få barn på naturlig måte og det er ingenting som tilsier at jeg ikke kan få barn. Dessverre har jeg hatt inseminasjon 8 ganger som har resultert i 2 SA'er og 5 kjemiske graviditeter. Kjedelig, men lever i håpet. Heldigvis er det ikke så dyrt at vi ruinerer oss for dette, men det er jo klart det er slitsomt.

Tyngre enn forventet? Jo. Men samtidig føler jeg egentlig det går greit. Det er jo tøft, men man lever jo i håpet. Nå har ikke jeg fylt 30 ennå, så gir ikke opp ennå. ;) 

Anonymkode: 42db5...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne skrevet det du skrev. Tenker helt likt. Jeg gjør første forsøk i DK innen et par mnd. Mennene jeg har vært med er like håpløse og tafatte som dine, og er ikke noe et barn trenger uansett, 

Anonymkode: 0b912...48b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt tre forsøk på Stork nå. Skal ta ett til, og så kjøpe en pakke med tre prøverørsforsøk. :)

Anonymkode: aa157...1e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...