Gå til innhold

Gjorde læreren rett her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke sikkert den pakkeløse jenta satte så sabla stor pris på gesten heller. Det hadde ikke jeg gjort, var jeg henne.

Her må læreren rydde opp. Det er lærerens idiotiske ide, da får vedkommende stile opp med reservegave, OG gi gave til din datter, som har en gave til gode fra i fjor.

Anonymkode: 35aa3...6b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er grunnen til at jeg og flere medlærere har gått vekk fra gavekalenderen for lenge siden. Velger heller morsomme løsninger der alle får en oppmerksomhet, og der jeg har kontroll på innhold og at alle får. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert svært sårt for den vesle jenta. Stusser litt over at de har pakkekalender i det hele tatt. Hvis det er aktuelt i år også ville jeg på en hyggelig måte forklart at barnet mitt var svært lei seg på grunn av det som skjedde i fjor, og at du håper han sørger for å ha noen gaver i bakhånd. Svært lite gjennomtenkt av en lærer synes jeg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke tok opp denne med læreren i fjor når det skjedde, eller evt på nyåret om det var juleferie rett etter. 

Anonymkode: cf642...d7a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var dårlig og urettferdig gjort av læreren. Han skulle heller sørget for at det var en ekstra gave i kalenderen den siste dagen slik at alle hadde fått en gave. Uansett om den andre ungen hadde annen bakgrunn og ikke hadde så mye. De er barn og det er rettferdig at enten får alle en gave hver eller så får ingen gave. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Jeg ville uansett heller kontaktet læreren og spurt rundt saken. Det kan jo være at læreren prøvde å rette opp i det f.eks. ved å ta en prat med jenta di i ettertid? Og dette var nok ikke en god situasjon for læreren å komme i, og jeg vil tro at vedkommende lærte til neste gang. Men lærere er ikke perfekte de heller. Hvis du gjør en tabbe i jobben din, ønsker du da at noen prater med deg om det og dere får det ut av verden, eller vil du risikere å oppdage at du nesten fremstilles som dum i en tråd på KG? 

Læreren har ikke snakket med datteren min om dette, annet enn å si at hun "klarte seg uten" da hun protesterte mot at den andre jenta fikk den siste gaven. Jeg må innrømme at jeg ikke er så bekymret over lærerens tanker om å bli tema for en tråd på KG. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt, veldig utrolig at du ikke sa i fra til denne læreren der og da straks etter at det hadde skjedd i fjor - og forlangte at han ordnet opp vd å skaffe en gave ti din jente!! Når hun bidro med en fin gave og det var meningen at alle skulle få en gave og din jente gledet seg - ja, da skulle DU ha ordnet opp vedå 1) Si klart i fra til læreren at dette IKKE er greit og 2) forlangt at han ordnet opp ved å be din datter om unnskyldning OG kjøpte en gave!! 

 

Dette går jo ikke an - det er snakk om smaå barn som gleder seg og legger mye inn i dette!!!

 

 

Elendig dustelærer!!!

Anonymkode: 88e84...db0

Jeg burde vel kanskje sagt i fra i fjor, men samtidig så er jeg jo litt enig i at den andre jenta sikkert behøvde gaven mer enn min datter, og jeg ønsker jo ikke at den minst privilegerte eleven i klassen skal bli holdt utenfor heller... Jeg ble rett og slett litt usikker på om det å klage over dette hadde vært litt navlebeskuende og egoistisk, ergo tråden. Ser nå at flertallet er enige med meg at dette ble feil. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive: 

 

Jeg ville ah nektet å være med i årets juekalender og IKKE kjøpt inn noen gave - fordi fjoråret satt friskt i minne: kjøpte fin gave og ga til andre - men null og nade tilbake: Nope, da streiker vi i år. 

Anonymkode: 88e84...db0

Joda, men jeg vil jo ikke ødelegge moroa for resten av klassen, som alle sikkert gleder seg til pakkekalenderen...

 

1 time siden, Zienna skrev:

Selvfølgelig opplevde datteren din dette som urettferdig. Og læreren hadde sikkert rett når den siste gaven ble gitt til det andre barnet, sett ut fra behov. 

Men hvorfor har man pakkegaver i skolen?  Lærere vet at der alltid er noen av de små som har foreldre som ikke følger opp av forskjellige grunner.  Hvorfor ha ordninger som får disse små til å føle seg "utenfor"?  For det kan du være sikker på at hun gjorde, jenta som ikke hadde pakke å bidra med i kalenderen. 

Det finnes mange andre måter å lage kalender på, for eksempel tegninger med hilsener fra hver av klassekameratene, fint pakket inn :)


 

Jeg liker ditt forslag til kalender mye bedre :) Det vil dessverre alltid være foreldre som ikke følger opp eller ønsker å delta på pakkekalendere, så det mest inkluderende er absolutt en kalender hvor barna selv kan lage noe de pakker inn for å gi bort. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke si til datteren din at læreren opptrådte helt feil i denne settingen? Det er viktig å fortelle henne at disse følelsene hun kjenner på er helt naturlig i en slik situasjon, og at det ikke skal være slik at et barn blir utelatt. Videre må du følge opp det du sier og ta det opp med den aktuelle læreren. Å si til et barn som har vært med på opplegget at "du trenger ikke gave" er helt hårreisende. 

Jeg synes det er flott at jenta di reagerte på den måten med blyanten, for dette er ikke greit. Synd at du ikke tok det opp umiddelbart etter hendelsen. Det tror jeg de fleste andre foreldre hadde gjort. 

Anonymkode: 7a05e...364

Ja, jeg er kanskje veik, men jeg syntes det ble veldig vanskelig når det var ei jente som nok ikke har så mye det gjaldt... Jeg kan jo ikke si at datteren min burde fått gaven og den andre jenta ikke, da jenta selv ikke er skyld i at hun ikke hadde med gave. Jeg skulle bare ønske læreren hadde ordnet med en reservegave eller spurt oss foreldre om noen kunne kjøpe inn en ekstra gave. Det er ikke store summen det er snakk om, så det hadde jo ikke vært noe problem å kjøpe inn en ekstra for å unngå at noen skulle bli utelatt. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne læreren bagatelliserte jo at barnet til TS stod uten gave. Læreren gjorde det mindre viktig. Det er nøyaktig det motsatte av å løse problemet. 

Anonymkode: 7a05e...364

I følge min datter protesterte hun da læreren ga gaven til den andre jenta, læreren sa: "Du klarer deg uten" og alles oppmerksomhet ble vendt mot jenta som åpnet gaven sin. Min datter følte seg glemt og ble veldig lei seg siden ingen brydde seg om at hun ikke fikk noen gave, som hun hadde gledet seg til i hele desember. 

 

1 time siden, Marimba skrev:

Det er mulig, og da burde kanskje mor ha tatt dette opp med læreren slik at de kunne ha funnet ut av dette. Lærere vil gjerne vite dersom det er noen av elevene deres som synes noe er vanskelig, men de er dessverre ikke tankelesere. 

Nå kan det jo være at læreren tok seg en skikkelig prat med jenta i desember, og trodde saken dermed var ute av verden, men jenta har blitt påminnet det nå som de snakket om pakkekalenderen nok en gang, og kunne dermed trengt en ekstra liten prat med læreren for å sikre litt ekstra trygghet og tillit. Da burde mor, som oppdaget denne usikkerheten, tatt det opp med læreren. 

Læreren har ikke snakket med datteren min om dette. Og dersom han hadde gjort det; Hva skulle han sagt, egentlig? "Noen barn er fattige og har ikke så mye som deg og meg"? Alderen tatt i betraktning hadde nok datteren min absolutt ikke hatt noe filter ift. å annonsere til alle at den andre jenta er mindre priviligert, dersom hun hadde blitt gjort oppmerksom på det :P 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kjøpt inn en ekstra gave. Så hadde jeg sendt mail til lærer med  kopi til rektor som lød "Jenta mi gruer seg til deserter og tenker allerede nå at hun i år igjen ikke kommer til å få gave i pakkekalenderen fordi det ikke var nok gaver til alle elevene. Vi har likevel kjøpt gave og leverer med en ekstra slik at det ikke kommer til å sitte igjen enda et skuffet barn siste skoledag som blei eksludert fra gavekalenderen og ikke" trengte" å få gave når alle andre hadde fått fordi det var tommt. Ha en fin juleforberedelse, min jente gleder seg desverre ikke". 

Anonymkode: 687ac...d64

Hehe, dette virker litt passivt aggressivt :P 

 

 

 

Anonymkode: 550db...6c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Dette er grunnen til at jeg og flere medlærere har gått vekk fra gavekalenderen for lenge siden. Velger heller morsomme løsninger der alle får en oppmerksomhet, og der jeg har kontroll på innhold og at alle får. 

Dette syntes jeg høres ut som en veldig god ide :blomst: 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke tok opp denne med læreren i fjor når det skjedde, eller evt på nyåret om det var juleferie rett etter. 

Anonymkode: cf642...d7a

Jeg er vel kanskje litt konfliktsky, og jeg trodde vel hun kom til å glemme det hele temmelig snart... Jeg undervurderte vel hvor mye hun hadde gledet seg til denne kalenderen. 

 

 

Anonymkode: 550db...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Teddi skrev:

For det første var det utrolig dårlig av læreren å ikke telle over gavene før de ble delt ut. Siden han startet dette, skulle han selvfølgelig kjøpt inn den gaven som manglet. Enda verre er det at han sa at din datter ikke trenger gave. Visst pokker gjør hun det!! Like mye som alle de andre barna som deltok og gledet seg til å høre sitt navn bli ropt opp. 

Jeg syntes du skal ta det opp med læreren, og få han til å gjøre det veldig godt igjen i år. Han bør sørge for at hun får en gave som får henne til å glemme året før. 

Som svar på overskriften: Nei, læreren gjorde ikke rett. Men det høres ikke ut fra startinnlegget som om TS tok opp dette skikkelig med læreren, heller. Og det er en kombinasjon av å føle seg sviktet av både læreren og foreldrene sine i denne saken som gjør st hun reagerer så aggressivt som det fremkommer i startinnlegget.

TS må ta kontakt med læreren og gi klar beskjed om at fjorårets fadese ikke skal gjentas.

Anonymkode: 4a4fd...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei lita jente som går i 2. klasse. I fjor hadde klassen pakkekalender til jul, hvor alle i klassen skulle ta med en liten gave, og de trakk et barn som fikk en kalendergave hver dag. Min lille jente hadde handlet inn et fint skrin med skrivesaker som hun pakket inn, og gledet seg stort til det skulle bli hennes tur til å få gave på skolen. Desember var godt i gang og veslejentas navn var fortsatt ikke blitt trukket ut. Hver dag gikk hun på skolen spent på om det skulle bli hennes tur denne dagen. Til slutt var det bare en kalendergave igjen, og to barn som ikke hadde fått gave; Min datter og ei jente som ikke hadde hatt med kalendergave. Da den andre jentas navn ble trukket ut sa min jente til læreren at hun måtte få gaven, siden den andre jenta ikke hadde tatt med kalendergave. Læreren svarte at jenta mi "klarer seg uten gave", og ga den siste kalendergaver til den andre jenta. Datteren min ble selvsagt veldig lei seg siden hun var den eneste i klassen som ikke fikk. 

I år skal klassen igjen ha pakkekalender. Jeg liker å være litt tidlig ute med juleforberedelsene, og spurte datteren min om vi skulle dra og kjøpe en liten gave til kalenderen sammen. Da slang hun en brukt blyant på bordet og erklærte sint at vi kunne pakke inn den for hun "får jo ikke noen gave likevel". Jeg blir trist over at datteren min ikke gleder seg pga. hendelsen i fjor, samtidig føler jeg at jeg ikke kan si at lærerens avgjørelse var feil ? Min datter har jo alt hun behøver og denne andre jenta er fra et annet land og det er godt mulig de ikke har en så romslig økonomi (eller så er de kanskje ikke kristne og ønsker rett og slett ikke å delta i juleforberedelser?) Foreldrene deltar aldri på foreldremøter og lignende, så jeg kan bare anta at denne jenta ikke kommer til å ha med gave til pakkekalenderen i år heller. 

Hva bør jeg gjøre her? Ingenting, og håpe min datter ikke blir trukket ut sist igjen, og på den måten overføre problemet til et annet barn? Spørre læreren om alle barna har levert gave når vi kommer litt ut i desember, og tilby meg å kjøpe inn en ekstra gave for den som mangler? Eller ta opp med læreren at jeg syntes han bør stå for innkjøpet av ekstra rosa viskelær og dilldall siden det er han som har satt i gang denne julekalenderen? 

Anonymkode: 550db...6c3

Jeg synes det var merkelig gjort av læreren. Han/hun burde ha sett at det ikke ble nok gaver, og fått foreldrekontaktenes tillatelse til å kjøpe en ekstra kalendergave fra klassekassa, eller spurt rektor om en bitteliten bit av budsjettet. Dette problemet kunne ha vært løst på en langt bedre måte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Det er mulig, og da burde kanskje mor ha tatt dette opp med læreren slik at de kunne ha funnet ut av dette. Lærere vil gjerne vite dersom det er noen av elevene deres som synes noe er vanskelig, men de er dessverre ikke tankelesere

Nå kan det jo være at læreren tok seg en skikkelig prat med jenta i desember, og trodde saken dermed var ute av verden, men jenta har blitt påminnet det nå som de snakket om pakkekalenderen nok en gang, og kunne dermed trengt en ekstra liten prat med læreren for å sikre litt ekstra trygghet og tillit. Da burde mor, som oppdaget denne usikkerheten, tatt det opp med læreren. 

Du tuller nå, ikke sant? Du mener ikke oppriktig at en lærer må være tankeleser for å skjønne at en 6-7åring ble lei seg over å ikke få pakkekalender? 

Det er jobben deres! At du forsvarer noe sånt sier ganske mye om deg som lærer, og for meg som mor, så er det ikke positive tanker jeg får. Det er små barn det gjelder, 1. og 2.klassinger vi snakker om her. Jeg håper virkelig du jobber med eldre unger, for det er litt skremmende at du ikke ser hvordan sånne ting kan sette seg i små barnsinn. 

De aller, aller fleste forstår at "en prat", uansett om den er skikkelig eller ikke, ikke er nok for en slik skuffelse. Her har jenta gledet seg i bortimot tre uker til endelig å få sin gave, og så blir hun avfeid med noe sånt. Det trengs ingen rakettforsker til for å skjønne at det er sårt og vondt. 

Hvis læreren det gjelder tenker likt som deg (og faktisk forsvarer noe sånt!), så hadde h*n fortjent at mor hadde tipset media om dette. Det minner litt om det å ikke få gjester i bursdagen sin, og det verste er at det er en voksenperson som jobber med barna som har stelt i stand dette. 

Anonymkode: f07c3...1d8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Kanskje du kan foreslå et alternativ til pakkekalender for læreren? Omvendt julekalender fra f.eks SOS barnebyer er veldig fin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei lita jente som går i 2. klasse. I fjor hadde klassen pakkekalender til jul, hvor alle i klassen skulle ta med en liten gave, og de trakk et barn som fikk en kalendergave hver dag. Min lille jente hadde handlet inn et fint skrin med skrivesaker som hun pakket inn, og gledet seg stort til det skulle bli hennes tur til å få gave på skolen. Desember var godt i gang og veslejentas navn var fortsatt ikke blitt trukket ut. Hver dag gikk hun på skolen spent på om det skulle bli hennes tur denne dagen. Til slutt var det bare en kalendergave igjen, og to barn som ikke hadde fått gave; Min datter og ei jente som ikke hadde hatt med kalendergave. Da den andre jentas navn ble trukket ut sa min jente til læreren at hun måtte få gaven, siden den andre jenta ikke hadde tatt med kalendergave. Læreren svarte at jenta mi "klarer seg uten gave", og ga den siste kalendergaver til den andre jenta. Datteren min ble selvsagt veldig lei seg siden hun var den eneste i klassen som ikke fikk. 

I år skal klassen igjen ha pakkekalender. Jeg liker å være litt tidlig ute med juleforberedelsene, og spurte datteren min om vi skulle dra og kjøpe en liten gave til kalenderen sammen. Da slang hun en brukt blyant på bordet og erklærte sint at vi kunne pakke inn den for hun "får jo ikke noen gave likevel". Jeg blir trist over at datteren min ikke gleder seg pga. hendelsen i fjor, samtidig føler jeg at jeg ikke kan si at lærerens avgjørelse var feil ? Min datter har jo alt hun behøver og denne andre jenta er fra et annet land og det er godt mulig de ikke har en så romslig økonomi (eller så er de kanskje ikke kristne og ønsker rett og slett ikke å delta i juleforberedelser?) Foreldrene deltar aldri på foreldremøter og lignende, så jeg kan bare anta at denne jenta ikke kommer til å ha med gave til pakkekalenderen i år heller. 

Hva bør jeg gjøre her? Ingenting, og håpe min datter ikke blir trukket ut sist igjen, og på den måten overføre problemet til et annet barn? Spørre læreren om alle barna har levert gave når vi kommer litt ut i desember, og tilby meg å kjøpe inn en ekstra gave for den som mangler? Eller ta opp med læreren at jeg syntes han bør stå for innkjøpet av ekstra rosa viskelær og dilldall siden det er han som har satt i gang denne julekalenderen? 

Anonymkode: 550db...6c3

Det er uten tvil læreren som var ful og ikke gjorde jobben sin her.

H*n burde sett over og sikret at det var nok til alle og evt kjøpt inn noe dill til den eller de det manglet til.

Når en lærer setter igang noe sånt burde vedkommende være såpass voksen at h*n skjønner at det alltid er noen som ikke vil komme med pakke av ulike grunner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Det er mulig, og da burde kanskje mor ha tatt dette opp med læreren slik at de kunne ha funnet ut av dette. Lærere vil gjerne vite dersom det er noen av elevene deres som synes noe er vanskelig, men de er dessverre ikke tankelesere. 

Nå kan det jo være at læreren tok seg en skikkelig prat med jenta i desember, og trodde saken dermed var ute av verden, men jenta har blitt påminnet det nå som de snakket om pakkekalenderen nok en gang, og kunne dermed trengt en ekstra liten prat med læreren for å sikre litt ekstra trygghet og tillit. Da burde mor, som oppdaget denne usikkerheten, tatt det opp med læreren. 

OK jeg skjønner at du føler for å forsvare jobben din, men en trenger ikke under noen omstendigheter å være tankeleser for å skjønne at ett så ungt barn vil bli dypt skuffet og vil sette visse spor.

Ja alle gjør feil men om det TS beskriver er rett så er dette en som ikke er rett lærer til å takle å håndtere en pakkekalender.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som svar på overskriften: Nei, læreren gjorde ikke rett. Men det høres ikke ut fra startinnlegget som om TS tok opp dette skikkelig med læreren, heller. Og det er en kombinasjon av å føle seg sviktet av både læreren og foreldrene sine i denne saken som gjør st hun reagerer så aggressivt som det fremkommer i startinnlegget.

TS må ta kontakt med læreren og gi klar beskjed om at fjorårets fadese ikke skal gjentas.

Anonymkode: 4a4fd...c89

Jeg tok ikke dette opp med læreren nei. Følte på en måte at han hadde litt "rett" siden jeg er temmelig sikker på at den andre jenta nok ikke får så mye gaver som datteren vår. Jeg tror dog ikke datteren vår kjenner seg sviktet av oss ? Hun får jo alt hun behøver hjemme og lassevis med gaver til jul. Jeg tror hun hadde blitt flau dersom jeg hadde tatt det opp med læreren og hun hadde måttet få en kalendergave som"trøstepremie" i januar, lenge etter at pakkekalenderen var over. 

Jeg tror jeg velger enkleste utvei her, og ringer læreren og gir beskjed om at datteren min ble skuffet i fjor fordi hun ikke fikk noen gave, og at dersom han ikke har tenkt til å supplere med eventuelt manglende gaver i år så vil jeg få vite det slik at jeg kan kjøpe en gave ekstra. 

Jeg regner med at det er liten sjanse for at min datter blir trukket ut sist i år også, men jeg ønsker jo heller ikke at et annet barn blir skuffet heller. Og jeg ønsker virkelig ikke at jenta som ikke fikk med gave hjemmefra skal holdes utenfor ved at hun ikke får navnet sitt på en lapp heller! 

Anonymkode: 550db...6c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der skjedde med meg på barneskolen også, og jeg husker det utrolig godt! Var en gutt i klassen som egentlig var ganske slem, han mobbet og var generelt ufin mot alle. Han hadde ikke kjøpt inn gave, men resten av klassen hadde. Jeg satt igjen til slutt sammen med denne gutten, og hans navn ble lest opp av læreren. "Ops, det var vist bare én gave igjen. Det var dumt, men sånn er det" sa læreren. Læreren brydde seg niks og nada. Synes det er så utrolig feil og ekstremt upedagogisk gjort, skulle ikke vært slik. Det burde være slik at den som ikke har med gave får ingen gave. Jeg mener alle har råd til en liten pakke omså det er snakk om 20 kroner. Det er jo bare slik at barna skal få en liten overraskelse/oppmerksomhet. Blir egentlig litt sint av å tenke på hvordan læreren avfeide det som om følelsene mine ikke betydde noe, og at jeg ikke fikk gave ikke hadde noen verdens betydning. For barn så betyr slike ting ganske mye, og det er ikke noe man bare glemmer. 

Endret av Mb26
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du er så konfliktsky og selvutslettende da, TS...?

Anonymkode: 88e84...db0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette skjedde på jobben, og den som ikke fikk pakke ble skuffet og irritert (såklart). Er ikke rart at jenta di i 2.klasse synes det var trist.

Ville sendt denne eposten:
 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kjøpt inn en ekstra gave. Så hadde jeg sendt mail til lærer med  kopi til rektor som lød "Jenta mi gruer seg til deserter og tenker allerede nå at hun i år igjen ikke kommer til å få gave i pakkekalenderen fordi det ikke var nok gaver til alle elevene. Vi har likevel kjøpt gave og leverer med en ekstra slik at det ikke kommer til å sitte igjen enda et skuffet barn siste skoledag som blei eksludert fra gavekalenderen og ikke" trengte" å få gave når alle andre hadde fått fordi det var tommt. Ha en fin juleforberedelse, min jente gleder seg desverre ikke". 

Anonymkode: 687ac...d64

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marimba skrev:

..... har flere ganger hatt pakkekalender etter ønske fra elevene, men jeg gjør det slik at når elevene leverer pakke så skriver de samtidig navnet sitt på en lapp og legger i en boks. På den måten er man sikret pakke, om man har levert. Men ja, trist med de som ikke leverer.. og veldig ofte er det ikke barnas egen skyld heller... 

Tuller du? Du kan jo ikke gjøre sånt! :angry:

Så hele pakkekalendergreia blir en morsom lek for 90% av klassen, mens de siste 10% bare sitter og ser på? Du sier også at i noen tilfeller er det vel ikke barnas egen skyld at de ikke har med gave. Nei, tenk det....

Så fordi foreldrene glemmer, ikke vil gi, eller synes det er noe tull osv, så må ungen i hele desember sitte og se på klassekameratene glede seg og være spent, men selv være utenfor?

Hvis du ikke klarer å se at dette er helt hårreisende, lurer jeg virkelig på om du egner deg som lærer for barn. 

Anonymkode: 4c27a...f80

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Er man pedagog lærer man barna at alle kan gjøre feil, og man snakker om det, finner en løsning og går videre. 

Jammen herregud.....det er maks 30 elever i klassen, ikke veldig avansert matte å regne ut hvor mange gaver som trengs for at ungene skal få en hver.

Anonymkode: 4c27a...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sløvt av læreren.

Godt at mattekravet har blitt hevet de siste årene!

Anonymkode: 744c7...8c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...