Gjest Sugemerke Skrevet 5. oktober 2016 #61 Del Skrevet 5. oktober 2016 Sendt en Mail. Ang pakkekalenderen. I fjor fikk ikke min datter pakke til tross for at vi kjøpte inn pakke. Forventer at dere har bedre kontroll på dette i år og sørger for at alle barn får pakke. Dersom dette er et økonomisk spørsmål fra skolens side vennligst gi beskjed så sender jeg med flere pakker så jeg slipper få et skuffet barn hjem i år og. Vennlig hilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #62 Del Skrevet 5. oktober 2016 Jeg støtter på ingen måte det læreren gjorde. Om mitt barn kom hjem fra skolen og fortalte noe slikt ville jeg kontaktet rektor på skolen å spurt om dette var stemte og om han ville ta tak i det. Men hva har det med saken å gjøre at ungen ikke er norsk!? Hva vet du om deres økonomi? Hvorfor sitter du å følger med på om de er på foreldremøter? Om det hadde vært ei blond, lubben jente med musefletter og trang hettegenser som satte seg med leppa og furta fordi hun ikke fikk gaven, så greit, hun er bortskjemt. Men på en annen side, navnet til den andre jenta ble trekt først. Det ville vært dårlig gjort å gitt den til jenta som ikke ble trekt. Men man kunne tilrettelagt dagen etterpå eller noe så hun også fikk som ikke ble trekt. Men slutt å bland inn om folk er norske eller ikke, det har ingenting med saken å gjøre. Læreren vet ikke hvem som har best økonomi av deg og den andre familien, den "unorske" jenta sitt navn ble trekt først! Eneste læreren gjorde feil var å ikke kjøpe med seg en eventyrsjokolade eller ta med en barnebok hjemme fra eller noe som dattern din kunne fått dagen etterpå. Eller tilrettelagt på en annen måte. Anonymkode: 90a3d...a5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 5. november 2016 #63 Del Skrevet 5. november 2016 Har du fått snakket med læreren/skolen? Hvordan gikk det i såfall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #64 Del Skrevet 5. november 2016 Det var veldig trist og forståelig at jenta di ble lei seg for at hun ikke fikk gave når alle andre fikk - sånn skal det jo ikke være. Men jeg blir ganske fortvilet, faktisk, over alle svarene som kommer her. Folk kaller læreren for en drittlærer, mener at denne moren skal "forlange" at læreren kjøper ekstra gaver osv osv. Det er jo ikke lærerens jobb, det er foreldrenes jobb. Hele dette problemet bunner jo i foreldre som ikke har gjort jobben sin, og det er ikke lærerens feil. Jeg leser at flere skriver at det jo er læreren som har dratt i gang julekalender. Ja, det er riktig. Men det er akkurat som om folk tror at læreren har tid og mulighet til å bruke timevis på å planlegge og gjøre klar kalender. Det er altså ikke tilfelle! Det er en ekstra oppgave man virkelig ikke har tid til, på toppen av andre og viktigere oppgaver man heller ikke har tid til. Og hva skjer om man dropper det? Da blir det selvsagt stor fortvilelse og klaging fra halvparten av foreldrene om hvor slem læreren er. Det oppstod et problem i klasserommet der og da, og læreren løste det så godt han kunne. Jeg ville heller ikke tatt gaven fra barnet som ble trukket fordi hun ikke hadde betalt. Det lyser det både forumtråder og fete typer i avisene av. Det var jo heller ikke ok av datteren din å si som hun gjorde, i klasserommet. Det må jo ha ødelagt øyeblikket for den stolte jenta som fikk navnet sitt trukket den dagen. Man kan heller ikke som lærer la barna bestemme hvordan man skal organisere sånt. At de fleste her mener at læreren skulle gått inn, tatt gaven fra hun som faktisk trakk den, og gitt den til hun som hadde betalt, det bare sier alt om hvor lite mange av dere vet om hvordan ting fungerer i et klasserom. Om dette hadde skjedd meg, ville jeg gjort som denne gjorde der og da, men så forsøkt å finne en løsning. Om det hadde vært mulig ville jeg løst det slik at jeg hjalp den jenta som ikke leverte gave med å lage noe, en perlet figur feks, eller noe kontorutstyr barna syns er litt gjevt, fått det pakket inn og hengt den opp. Så hadde den blitt trukket (av jenta di) neste dag. Om det hadde blitt sure miner fra deg eller jenta di da, hadde jeg faktisk ikke hatt særlig forståelse for det. Om du hadde hatt problemer med det, så burde du faktisk tenke deg om. Ja, jeg er lærer. Og ja, jeg er sliten. Anonymkode: 403a1...e14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #65 Del Skrevet 5. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var veldig trist og forståelig at jenta di ble lei seg for at hun ikke fikk gave når alle andre fikk - sånn skal det jo ikke være. Men jeg blir ganske fortvilet, faktisk, over alle svarene som kommer her. Folk kaller læreren for en drittlærer, mener at denne moren skal "forlange" at læreren kjøper ekstra gaver osv osv. Det er jo ikke lærerens jobb, det er foreldrenes jobb. Hele dette problemet bunner jo i foreldre som ikke har gjort jobben sin, og det er ikke lærerens feil. Jeg leser at flere skriver at det jo er læreren som har dratt i gang julekalender. Ja, det er riktig. Men det er akkurat som om folk tror at læreren har tid og mulighet til å bruke timevis på å planlegge og gjøre klar kalender. Det er altså ikke tilfelle! Det er en ekstra oppgave man virkelig ikke har tid til, på toppen av andre og viktigere oppgaver man heller ikke har tid til. Og hva skjer om man dropper det? Da blir det selvsagt stor fortvilelse og klaging fra halvparten av foreldrene om hvor slem læreren er. Det oppstod et problem i klasserommet der og da, og læreren løste det så godt han kunne. Jeg ville heller ikke tatt gaven fra barnet som ble trukket fordi hun ikke hadde betalt. Det lyser det både forumtråder og fete typer i avisene av. Det var jo heller ikke ok av datteren din å si som hun gjorde, i klasserommet. Det må jo ha ødelagt øyeblikket for den stolte jenta som fikk navnet sitt trukket den dagen. Man kan heller ikke som lærer la barna bestemme hvordan man skal organisere sånt. At de fleste her mener at læreren skulle gått inn, tatt gaven fra hun som faktisk trakk den, og gitt den til hun som hadde betalt, det bare sier alt om hvor lite mange av dere vet om hvordan ting fungerer i et klasserom. Om dette hadde skjedd meg, ville jeg gjort som denne gjorde der og da, men så forsøkt å finne en løsning. Om det hadde vært mulig ville jeg løst det slik at jeg hjalp den jenta som ikke leverte gave med å lage noe, en perlet figur feks, eller noe kontorutstyr barna syns er litt gjevt, fått det pakket inn og hengt den opp. Så hadde den blitt trukket (av jenta di) neste dag. Om det hadde blitt sure miner fra deg eller jenta di da, hadde jeg faktisk ikke hatt særlig forståelse for det. Om du hadde hatt problemer med det, så burde du faktisk tenke deg om. Ja, jeg er lærer. Og ja, jeg er sliten. Anonymkode: 403a1...e14 Jeg er også lærer, og jeg er ikke enig med deg i det hele tatt. Det var helt riktig av ts sin datter å sette ord på urettferdigheten ved at en som ikke hadde bidratt til kalenderen, fikk pakke, mens en som hadde bidratt, ikke fikk noe. Læreren her gjorde en stor feil. Anonymkode: 787f9...525 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #66 Del Skrevet 5. november 2016 Så du syns at barn som har foreldre som ikke gjør jobben sin godt nok skal utestenges og nærmest henges ut i klasserommet? Og at når andre barn forsøker seg på slikt skal læreren appaludere det? Forstår jeg deg virkelig rett? Anonymkode: 403a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 5. november 2016 #67 Del Skrevet 5. november 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du syns at barn som har foreldre som ikke gjør jobben sin godt nok skal utestenges og nærmest henges ut i klasserommet? Og at når andre barn forsøker seg på slikt skal læreren appaludere det? Forstår jeg deg virkelig rett? Anonymkode: 403a1...e14 Det er vel ikke mer riktig at TS' sin datter utestenges og henges ut ved å få høre at "hun ikke trenger noe gave". Så klart skal barn få lov til å uttrykke ting de synes er urettferdig. Hvis læreren, da han oppdaget problemet, hadde smilt lurt, blunket og sagt at julenissen kanskje kom innom en tur før jul (og så ordnet med en gave - uansett hvordan han valgte å løse dette) så hadde det ikke vært et problem. Problemet er jo at han lot ett barn være den eneste som ikke fikk være med på en aktivitet, og rettferdiggjorde det ved å si at hun ikke hadde behov for å være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #68 Del Skrevet 5. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var veldig trist og forståelig at jenta di ble lei seg for at hun ikke fikk gave når alle andre fikk - sånn skal det jo ikke være. Men jeg blir ganske fortvilet, faktisk, over alle svarene som kommer her. Folk kaller læreren for en drittlærer, mener at denne moren skal "forlange" at læreren kjøper ekstra gaver osv osv. Det er jo ikke lærerens jobb, det er foreldrenes jobb. Hele dette problemet bunner jo i foreldre som ikke har gjort jobben sin, og det er ikke lærerens feil. Jeg leser at flere skriver at det jo er læreren som har dratt i gang julekalender. Ja, det er riktig. Men det er akkurat som om folk tror at læreren har tid og mulighet til å bruke timevis på å planlegge og gjøre klar kalender. Det er altså ikke tilfelle! Det er en ekstra oppgave man virkelig ikke har tid til, på toppen av andre og viktigere oppgaver man heller ikke har tid til. Og hva skjer om man dropper det? Da blir det selvsagt stor fortvilelse og klaging fra halvparten av foreldrene om hvor slem læreren er. Det oppstod et problem i klasserommet der og da, og læreren løste det så godt han kunne. Jeg ville heller ikke tatt gaven fra barnet som ble trukket fordi hun ikke hadde betalt. Det lyser det både forumtråder og fete typer i avisene av. Det var jo heller ikke ok av datteren din å si som hun gjorde, i klasserommet. Det må jo ha ødelagt øyeblikket for den stolte jenta som fikk navnet sitt trukket den dagen. Man kan heller ikke som lærer la barna bestemme hvordan man skal organisere sånt. At de fleste her mener at læreren skulle gått inn, tatt gaven fra hun som faktisk trakk den, og gitt den til hun som hadde betalt, det bare sier alt om hvor lite mange av dere vet om hvordan ting fungerer i et klasserom. Om dette hadde skjedd meg, ville jeg gjort som denne gjorde der og da, men så forsøkt å finne en løsning. Om det hadde vært mulig ville jeg løst det slik at jeg hjalp den jenta som ikke leverte gave med å lage noe, en perlet figur feks, eller noe kontorutstyr barna syns er litt gjevt, fått det pakket inn og hengt den opp. Så hadde den blitt trukket (av jenta di) neste dag. Om det hadde blitt sure miner fra deg eller jenta di da, hadde jeg faktisk ikke hatt særlig forståelse for det. Om du hadde hatt problemer med det, så burde du faktisk tenke deg om. Ja, jeg er lærer. Og ja, jeg er sliten. Anonymkode: 403a1...e14 Hva har det med at du er sliten å gjøre her? Anonymkode: a7831...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #69 Del Skrevet 5. november 2016 På 4. oktober 2016 den 1.25, AnonymBruker skrev: Synd du er så konfliktsky og selvutslettende da, TS...? Anonymkode: 88e84...db0 Dette! Og sorry at jeg sier det TS, men makan til veik mor du er. Du avfeier datteren din sine følelser, og med det forteller du henne at det hun føler er ikke så viktig. Og hvorfor?! For det er ubehagelig for deg! Makan til egoistisk dame! Blir utrolig vred på slike damer som kaster barna sine under bussen, og skjule seg bak " at man må ha forståelse for andre!! sorry, men lenge siden en tråd har provosert meg så mye som denne har gjort. Stakkars datteren din! skam deg!!!!!! Anonymkode: f6892...0af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 5. november 2016 #70 Del Skrevet 5. november 2016 (endret) Jeg hadde nevnt til læreren hennes at hun ikke gleder seg til pakkekalender i år pga det som skjedde i fjor. Om læreren gjorde det riktige da, kan diskuteres. Men jeg kan være så smålig å si at de som ikke kjøper kalendergave til pakkekalenderen, da velger å ikke være med i trekningen om en pakke. Dette kan læreren faktisk si i år. Jeg er klar over at det kan være stygt gjort, men hvis denne ene jenten i klassen ikke har med seg gave i år heller, så vil det være en gave mindre i år også. Jeg ville tatt dette opp med læreren og sagt i fra på en fin måte. Læreren må jo forstå det at det er ikke kjekt å være den ene eleven som ikke får pakke, bare fordi en annen elev i klassen ikke har giddet å kjøpe en kalenderpakke. Men samtidig mener jeg også at læreren må ta forhåndsregler i tilfelle en sånn sitiuasjon som dette oppstår. Jeg er også konfliktsky og hater å ta opp ting jeg synes er ubehagelige. Men når man har barn som går på skolen, så må man svelge den kamelen og ta opp enkelte ubehagelige ting. Og det kan være alt mellom himmel og jord. I dette tilfellet så trenger din datter at du snakker for henne til læreren. Jeg har tatt opp flere ting som jeg ikke har likt med kontaktlærerne til barna våre, men alt jeg har fått er full forståelse tilbake igjen. Ting er alltid verre enn man tror. Endret 5. november 2016 av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #71 Del Skrevet 5. november 2016 At hun som ikke leverte gave er fra et annet land gir da ikke henne mer rett på gaven enn jenta di. Ærlig talt. Anonymkode: 92972...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #72 Del Skrevet 5. november 2016 4 timer siden, melly666 skrev: Det er vel ikke mer riktig at TS' sin datter utestenges og henges ut ved å få høre at "hun ikke trenger noe gave". Så klart skal barn få lov til å uttrykke ting de synes er urettferdig. Hvis læreren, da han oppdaget problemet, hadde smilt lurt, blunket og sagt at julenissen kanskje kom innom en tur før jul (og så ordnet med en gave - uansett hvordan han valgte å løse dette) så hadde det ikke vært et problem. Problemet er jo at han lot ett barn være den eneste som ikke fikk være med på en aktivitet, og rettferdiggjorde det ved å si at hun ikke hadde behov for å være. Nei, det er ikke mer riktig. Etter situasjonen i klasserommet ville det vært naturlig at læreren forsøkte å fikse det, slik jeg sa jeg ville gjort. Men der og da måtte han jo la den som trakk gaven få gaven. Det er jo sånn at om man trekker lapp skal man få en gave. Jeg fatter ikke at så mange her mener at han skulle tatt gaven fra den som faktisk trakk lappen fordi en annen elev sier at hun heller burde få. Jeg syns det hadde vært galskap å gi etter for dette "kravet" fra din jente når en annen elev har trukket gave. Men læreren burde selvsagt ordnet noe til henne senere. Kanskje han skulle det og så ikke fikk gjort det fordi han måtte ha krisemøte med noen andre foreldre, hadde elever som begynte å slåss eller ble opptatt med andre så viktige ting at han faktisk ikke fikk mulighet. Anonymkode: 403a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #73 Del Skrevet 5. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har det med at du er sliten å gjøre her? Anonymkode: a7831...24c Det er så utrolig mange her som mener at læreren er en drittlærer fordi han ikke hadde vært ute og kjøpt ekstra gaver, sjekket lister opp og ned og i mente for å forsikre seg om at ant gaver var riktig osv, og jeg prøvde å forklare at læreren har IKKE TID til å planlegge denne kalenderen så nøye. Den eneste grunnen til at det gjennomføres er fordi det blir ramaskrik fra foreldrene og sure miner overalt om man lar være. Men dette kommer oppå alt annet man skal gjøre. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og derfor bruker jeg time på time på sånne ekstraoppgaver. Likevel kan jeg ikke garantere at ting aldri blir feil. Noe blir sikkert feil hver dag. Derfor er jeg sliten og derfor er lærere slitne. Anonymkode: 403a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #74 Del Skrevet 5. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig mange her som mener at læreren er en drittlærer fordi han ikke hadde vært ute og kjøpt ekstra gaver, sjekket lister opp og ned og i mente for å forsikre seg om at ant gaver var riktig osv, og jeg prøvde å forklare at læreren har IKKE TID til å planlegge denne kalenderen så nøye. Den eneste grunnen til at det gjennomføres er fordi det blir ramaskrik fra foreldrene og sure miner overalt om man lar være. Men dette kommer oppå alt annet man skal gjøre. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og derfor bruker jeg time på time på sånne ekstraoppgaver. Likevel kan jeg ikke garantere at ting aldri blir feil. Noe blir sikkert feil hver dag. Derfor er jeg sliten og derfor er lærere slitne. Anonymkode: 403a1...e14 Tviler ikke på at du gjør jobben din så godt du kan . Du får slappe godt av i feriene! Anonymkode: a7831...24c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #75 Del Skrevet 5. november 2016 Jeg jobbet hele ferien sist. Men takk likevel. Anonymkode: 403a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #76 Del Skrevet 5. november 2016 Skal man ha pakkekalender på skolen, så må alle få pakke selv om ikke alle foreldrene har kjøpt inn. Skolen skal være gratis. Og spesielt gale er det når det er én som blir utelatt, enten det er TS sin datter, eller noen som ikke har fått med pakke fra foreldrene. Pepperkakekalender synes jeg er fint i disse dager da alt skal være så dyrt. Adventskalendere til flere 1000 kroner, skolevesker til 30000 kroner, etc. Liker også at de bytter ut kalenderen med at de som vil kan ha med en gave som gis til fattige. Da får ungene en positiv følelse av å gi til andre som trenger det, i stedet for å gi i forbindelse med tvang og ekskludering. Anonymkode: 302b4...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 5. november 2016 #77 Del Skrevet 5. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke mer riktig. Etter situasjonen i klasserommet ville det vært naturlig at læreren forsøkte å fikse det, slik jeg sa jeg ville gjort. Men der og da måtte han jo la den som trakk gaven få gaven. Det er jo sånn at om man trekker lapp skal man få en gave. Jeg fatter ikke at så mange her mener at han skulle tatt gaven fra den som faktisk trakk lappen fordi en annen elev sier at hun heller burde få. Jeg syns det hadde vært galskap å gi etter for dette "kravet" fra din jente når en annen elev har trukket gave. Men læreren burde selvsagt ordnet noe til henne senere. Kanskje han skulle det og så ikke fikk gjort det fordi han måtte ha krisemøte med noen andre foreldre, hadde elever som begynte å slåss eller ble opptatt med andre så viktige ting at han faktisk ikke fikk mulighet. Anonymkode: 403a1...e14 Jeg synes også det er riktig at jenta som ble trukket fikk gaven, men når han da ikke fikset opp i etterkant så må han tåle å bli kritisert. Det er mange måter han kunne løst denne situasjonen på uten å bli en "slem lærer". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #78 Del Skrevet 6. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig mange her som mener at læreren er en drittlærer fordi han ikke hadde vært ute og kjøpt ekstra gaver, sjekket lister opp og ned og i mente for å forsikre seg om at ant gaver var riktig osv, og jeg prøvde å forklare at læreren har IKKE TID til å planlegge denne kalenderen så nøye. Den eneste grunnen til at det gjennomføres er fordi det blir ramaskrik fra foreldrene og sure miner overalt om man lar være. Men dette kommer oppå alt annet man skal gjøre. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og derfor bruker jeg time på time på sånne ekstraoppgaver. Likevel kan jeg ikke garantere at ting aldri blir feil. Noe blir sikkert feil hver dag. Derfor er jeg sliten og derfor er lærere slitne. Anonymkode: 403a1...e14 Hvis læreren ikke greier å gjennomføre pakkekalender sånn at alle elevene i klassen får hver sin pakke, så må han la være å ta initiativ til pakkekalender. Jeg tror ikke det blir ramaskrik hvis læreren ikke organiserer kalender på skolen. Vi har bare hatt kalender sporadisk her, avhengig av hvilken lærer barna har hatt. Har aldri falt meg inn å skrike for det om det har uteblitt et år. Derimot har jeg tenkt "å, takk for det!" De fleste får uansett kalender hjemme, og kalendergave til skolen er bare enda en ting å huske på oppi en travel hverdag, som ikke akkurat er mindre travel i desember. Læreren glippet, og jeg synes absolutt ikke han fortjener halhugging, men jeg synes han håndterte situasjonen nokså uklokt. Det burde da virkelig ikke være spesielt vanskelig å se med et halvt øye når det nærmet seg juleferie, at det faktisk var en gave for lite. Da fikser man det. Hvordan gidder jeg ikke henge meg opp i, men man fikser det, for ungenes skyld. Hadde jeg vært i lærerens sko hadde jeg antagelig bare kjøpt den lille tingen (som uansett sikkert hadde et kostnadstak på 25 kr eller noe). Anonymkode: 7408b...9d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #79 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis læreren ikke greier å gjennomføre pakkekalender sånn at alle elevene i klassen får hver sin pakke, så må han la være å ta initiativ til pakkekalender. Jeg tror ikke det blir ramaskrik hvis læreren ikke organiserer kalender på skolen. Vi har bare hatt kalender sporadisk her, avhengig av hvilken lærer barna har hatt. Har aldri falt meg inn å skrike for det om det har uteblitt et år. Derimot har jeg tenkt "å, takk for det!" De fleste får uansett kalender hjemme, og kalendergave til skolen er bare enda en ting å huske på oppi en travel hverdag, som ikke akkurat er mindre travel i desember. Læreren glippet, og jeg synes absolutt ikke han fortjener halhugging, men jeg synes han håndterte situasjonen nokså uklokt. Det burde da virkelig ikke være spesielt vanskelig å se med et halvt øye når det nærmet seg juleferie, at det faktisk var en gave for lite. Da fikser man det. Hvordan gidder jeg ikke henge meg opp i, men man fikser det, for ungenes skyld. Hadde jeg vært i lærerens sko hadde jeg antagelig bare kjøpt den lille tingen (som uansett sikkert hadde et kostnadstak på 25 kr eller noe). Anonymkode: 7408b...9d4 Så fint for deg at du ikke tror det. Min erfaring tilsier at det faktisk blir det. Det er ikke noe jeg tror. Ellers tror jeg alle er enige om at det var uheldig og at læreren burde ha fikset det. Poenget mitt er bare at det er menneskelig å glippe, spesielt når man har for mange arbeidsoppgaver og for liten tid hele tiden. Anonymkode: 403a1...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #80 Del Skrevet 6. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig mange her som mener at læreren er en drittlærer fordi han ikke hadde vært ute og kjøpt ekstra gaver, sjekket lister opp og ned og i mente for å forsikre seg om at ant gaver var riktig osv, og jeg prøvde å forklare at læreren har IKKE TID til å planlegge denne kalenderen så nøye. Den eneste grunnen til at det gjennomføres er fordi det blir ramaskrik fra foreldrene og sure miner overalt om man lar være. Men dette kommer oppå alt annet man skal gjøre. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og derfor bruker jeg time på time på sånne ekstraoppgaver. Likevel kan jeg ikke garantere at ting aldri blir feil. Noe blir sikkert feil hver dag. Derfor er jeg sliten og derfor er lærere slitne. Anonymkode: 403a1...e14 Ja, lærere er slitne. Akkurat nå sitter jeg med 41 stiler fra elever på 10.trinn. Får inn 41 historieprøver neste uke. Ting kan absolutt gå feil, jeg gjør feil nesten hver eneste dag, men mine feil skal ikke påvirke mine elever negativt. Jeg kan dumme meg ut, men vi spøker og tuller med det, og så blir det en morsom greie. Jeg kan bli i overkant kjeftete og gå over streken, da beklager jeg ovenfor den det gjelder. Det er feil dersom eleven min går ut av klasserommet med en vond følelse i magen. Visse ting SKAL man ha kontroll på, og visse situasjoner skal man unngå. Denne situasjonen og denne jentas vonde følelser et helt år etterpå er det kun en person som er ansvarlig for, og det er læreren. Det handler ikke om han gjorde rett der og da, selve situasjonen skulle aldri oppstått i utgangspunktet. Det tar ikke lang tid å planlegge en pakkekalender dersom man på død og liv MÅ ha det. 1) Brev hjem til foreldre med info (Pris, hva kan kjøpes, hva kan ikke kjøpes, frist, at de skal være innpakket). Max 30 kroner ville jeg satt. Ikke spiselige gaver. 2) Motta gavene (Spørre i 1.time hver dag). Krysse av på liste etterhvert. 3) Ved frist: Se over hvem som ikke har levert gave. Betale de fra egen lomme (Oh yes, big spender. Min idè, mitt ansvar). Se så. Det tok meg nøyaktig fire minutter. Anonymkode: eb8ba...c8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå