Gerd Karin Skrevet 7. januar 2024 #41 Del Skrevet 7. januar 2024 Det er helt vanvittig sjukt at det finnes mennesker av begge kjønn som mener at vi damer sminker oss for å tiltrekke menn. Jeg har brukt sminke daglig siden jeg var tolv år, det er det samme om jeg skal på tur nedover Hallingdal, ferie, fisketur, fjelltur osv. En ting er at jeg sminker meg selvsagt for min egen del, men sminke og velværeprodukter har alltid vært en veldig stor hobby for meg. Jeg anser meg selv som en pen dame da jeg er sminket og stylet fra topp til tå, men hva menn synes er fullstendig uinteressant. Dette er meg, Gerd Karin ifra Hol, 49 år gammel. Jeg er også glad i menn som elsker å pynte seg med langt hår, sminke, klær og velvære. Jeg syns damer som ikke sminker seg er stygge og tvers igjennom tarvelig og likegyldig med hvordan de tar seg ut. Slike damer fortjener ikke pene menn. Sminke gjør underverker for begge kjønn og er en livsstil for mange av oss. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #42 Del Skrevet 7. januar 2024 Bruker sminke daglig. Naturlig, men man ser det jo. Føler meg bra med det, og jeg endrer ikke på utseendet mitt! Gjør det bare tydeligere. Vippene med mascara, gjør kinnene mer rosa med blush osv. Føler jeg tar vare på meg selv, og ja, Føler meg finere. Ikke for menn. Men joda blir jo glad hvis folk synes jeg er pen liksom. Skal ikke si jeg føler meg like pen uten Anonymkode: 0d57f...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #43 Del Skrevet 7. januar 2024 Anonymkode: a32e9...f51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #44 Del Skrevet 7. januar 2024 lalalamann skrev (På 3.10.2016 den 19.35): Men jeg er allikevel nysgjerrig på hvordan dere jenter selv tenker over det, når dere aktivt gjør dere visuelt forlokkende/sexy. Så, er det hovedsakelige formålet deres, når dere sminker dere og kler dere pent/sexy: 1) Å visuelt tiltrekke menn? Eller 2) Å øke deres individuelle, sosiale verdi ovenfor andre jenter? Eller 3) At det bare føles godt å se bra ut? Eller 4) Å bli "hørt" i et mannsdominert samfunn? Eller 5) En annen årsak som ikke er nevnt her? Ville sagt 3. Føler meg bedre av å se bedre ut. Samme når jeg fikser håret mitt osv. Blir mer selvsikker, naturlig sminke jeg bruker. Føler meg penere, så sånn sett kan jeg føle det hjelper med å tiltrekke menn og at noen synes jeg er pen osv. Men er ikke målet mitt. Anonymkode: 0d57f...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 8. januar 2024 #45 Del Skrevet 8. januar 2024 (endret) For meg må det bli nr. 3, at det føles godt å se bra ut. Får en ekstra selvtillit som kommer godt med i hverdagen. Også syns jeg sminke som hobby er gøy. For å bli hørt så tror jeg det å utstråle selvtillit og styrke kommer best med, å føle man ser bra ut hjelper selvfølgelig her. Gjør det ikke for å visuelt tiltrekke menn, da jeg er homofil. Men ønsker jo å visuelt tiltrekke andre kvinner, ved å se bra ut. Endret 8. januar 2024 av Trish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #46 Del Skrevet 8. januar 2024 Gerd Karin skrev (8 timer siden): Det er helt vanvittig sjukt at det finnes mennesker av begge kjønn som mener at vi damer sminker oss for å tiltrekke menn. Jeg har brukt sminke daglig siden jeg var tolv år, det er det samme om jeg skal på tur nedover Hallingdal, ferie, fisketur, fjelltur osv. En ting er at jeg sminker meg selvsagt for min egen del, men sminke og velværeprodukter har alltid vært en veldig stor hobby for meg. Jeg anser meg selv som en pen dame da jeg er sminket og stylet fra topp til tå, men hva menn synes er fullstendig uinteressant. Dette er meg, Gerd Karin ifra Hol, 49 år gammel. Jeg er også glad i menn som elsker å pynte seg med langt hår, sminke, klær og velvære. Jeg syns damer som ikke sminker seg er stygge og tvers igjennom tarvelig og likegyldig med hvordan de tar seg ut. Slike damer fortjener ikke pene menn. Sminke gjør underverker for begge kjønn og er en livsstil for mange av oss. Og jeg tror Gerd Karin mener og tror det hun sier jeg... Men er det riktig? Neppe... Det her er biologi i praksis ...Kvinners verdi på datingmarkedet avgjøres av utseendet deres..og ingen ting annet. Du kan jobbe med hva du vil...være så rik du vil...ha så mange spennende hobbyer og venner du vil....og ingen mann bryr seg dritten om noe av det!!! 😂.. Det som teller for å tiltrekke seg en så bra mann som mulig er pupper..rumpe..et pent ansikt og selvtillit nok til å prøve. Ikke rart kvinner shopper sminke og klær som fulle sjømenn...🙈 For menn er det andre regler...Her gjelder og utseendet men i tilllegg hva han tjener og om han er smart og ikke minst har selvtillit....og får kvinnen til å føle han kan passe på henne... Ja jeg vet selvsagt feministene setter kaffen i vrangstrupen av en sånn uhyrlig påstand....😂.....uansett er det sånn.... Så for en støgg mann med lite vett kan det lønne seg å flashe cash i form av f.eks et styggdyrt armbåndsur eller en dyr bil...🙈.. Er det rart menn er sykelig opptatt av dyre biler da?..Nei fordi alt det her handler om parring...hvem får barn med hvem.. Naturen leker ikke butikk når det gjelder evolusjon og det er det spillet handler om egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #47 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (6 timer siden): Det som teller for å tiltrekke seg en så bra mann som mulig er pupper..rumpe..et pent ansikt og selvtillit nok til å prøve. Ikke rart kvinner shopper sminke og klær som fulle sjømenn...🙈 For menn er det andre regler...Her gjelder og utseendet men i tilllegg hva han tjener og om han er smart og ikke minst har selvtillit....og får kvinnen til å føle han kan passe på henne... Ja jeg vet selvsagt feministene setter kaffen i vrangstrupen av en sånn uhyrlig påstand....😂.....uansett er det sånn.... Så for en støgg mann med lite vett kan det lønne seg å flashe cash i form av f.eks et styggdyrt armbåndsur eller en dyr bil...🙈.. Er det rart menn er sykelig opptatt av dyre biler da?..Nei fordi alt det her handler om parring...hvem får barn med hvem.. Naturen leker ikke butikk når det gjelder evolusjon og det er det spillet handler om egentlig... Ok, enn vi som ikke er på "markedet" og er i stabile og gode forhold, og fortsatt kler oss pent, holder kroppen i form, sminker og steller oss? Hva tenker du er vår motivasjon? Anonymkode: 0e4fd...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #48 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ok, enn vi som ikke er på "markedet" og er i stabile og gode forhold, og fortsatt kler oss pent, holder kroppen i form, sminker og steller oss? Hva tenker du er vår motivasjon? Anonymkode: 0e4fd...187 Det er alltid den samme underliggende biologien som er driveren..uansett om folk tror de kan rasjonalisere det til noe annet.. Husk på det her er utviklet gjennom enorme tidspenn...minst 200000 år som mennesker og millioner på millioner av år som høytstående primater...trolig 100 000vis av generasjoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #49 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (28 minutter siden): Det er alltid den samme underliggende biologien som er driveren..uansett om folk tror de kan rasjonalisere det til noe annet.. Husk på det her er utviklet gjennom enorme tidspenn...minst 200000 år som mennesker og millioner på millioner av år som høytstående primater...trolig 100 000vis av generasjoner.. Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Evolusjonen er ikke en reell motivasjonsfaktor. Anonymkode: 0e4fd...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #50 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Evolusjonen er ikke en reell motivasjonsfaktor. Anonymkode: 0e4fd...187 Jo jeg svarte men du leste ikke. Kvinnehjernen din lurer deg fordi å pynte seg og holde seg pene for kvinner handler om et dypt biologisk behov...du må gjerne prøve å rasjonalisere det men i bunn og grunn er vi primater (med påbygg mellom ørene).. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #51 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (30 minutter siden): Jo jeg svarte men du leste ikke. Kvinnehjernen din lurer deg fordi å pynte seg og holde seg pene for kvinner handler om et dypt biologisk behov...du må gjerne prøve å rasjonalisere det men i bunn og grunn er vi primater (med påbygg mellom ørene).. Hva er det jeg skriver som får deg til å tro at jeg er ute etter å rasjonalisere? Jeg kjøper bare ikke at evolusjonsteori er hele forklaringen. Jeg er forøvrig 50 år gammel og trenger derfor ikke tiltrekke meg fruktbare hanner for å formere meg, og hadde jeg levd i steinalderen hadde jeg vel vært død for en 10-15 år siden..... Anonymkode: 0e4fd...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #52 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det jeg skriver som får deg til å tro at jeg er ute etter å rasjonalisere? Jeg kjøper bare ikke at evolusjonsteori er hele forklaringen. Jeg er forøvrig 50 år gammel og trenger derfor ikke tiltrekke meg fruktbare hanner for å formere meg, og hadde jeg levd i steinalderen hadde jeg vel vært død for en 10-15 år siden..... Anonymkode: 0e4fd...187 Jeg forteller deg bare hvordan det er...du trenger ikke tro på det for min del...😂..ha en fin dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #53 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (53 minutter siden): Jeg forteller deg bare hvordan det er...du trenger ikke tro på det for min del...😂..ha en fin dag da! Jeg synes forklaringen din er for enkel, for generaliserende og typisk "mansplaining", så jeg konkluderer med at du egentlig ikke vet hva du snakker om, men drar fram noe kvasivitenskap for å virke smart Ha en fin dag, du også. Anonymkode: 0e4fd...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry88 Skrevet 8. januar 2024 #54 Del Skrevet 8. januar 2024 Nå har jeg egentlig aldri hoppet på sminketoget. Så i hverdagen sminker jeg meg aldri. Sminker meg dog til fest, litt for at det kanskje er samfunnsmessig forventet, men også for at det gir den lille prikken over i'en når man har pyntet seg til fest. Men føler samtidig at jeg gjør det mest for meg selv og selvfølelsen min. Og siden jeg ikke sminker meg til hverdags, så har jeg nesten alltid fått høre hvor pen jeg er når jeg kommer sminket til fest. Noe jeg opplever at de som sminker seg til vanlig ikke får i samme grad som meg. Å sminke/pynte meg for menn eller "danke" ut andre damer, sluttet jeg med for snart 15 år siden, da jeg ble sammen med mannen min. Men oppsummert så føles det mer som et samfunnsmessig press og at alle gjør det fordi det er forvente 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #55 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes forklaringen din er for enkel, for generaliserende og typisk "mansplaining", så jeg konkluderer med at du egentlig ikke vet hva du snakker om, men drar fram noe kvasivitenskap for å virke smart Ha en fin dag, du også. Anonymkode: 0e4fd...187 Herlig kommentar! 😂.. Nokså enkel womansplaining da..siden den ikke tar tak i påstanden min..men i mangel på argumenter skyter budbringeren...Du får poeng for forsøket da...🤔..et halvt kanskje..? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #56 Del Skrevet 8. januar 2024 Hensikten er jo å manipulere sine omgivelser. Sminke= kamuflasje= manipulasjon. Men er jeg mot jenter som sminker seg? Nei! Anonymkode: c4c62...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #57 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (9 timer siden): Og jeg tror Gerd Karin mener og tror det hun sier jeg... Men er det riktig? Neppe... Det her er biologi i praksis ...Kvinners verdi på datingmarkedet avgjøres av utseendet deres..og ingen ting annet. Du kan jobbe med hva du vil...være så rik du vil...ha så mange spennende hobbyer og venner du vil....og ingen mann bryr seg dritten om noe av det!!! 😂.. Det som teller for å tiltrekke seg en så bra mann som mulig er pupper..rumpe..et pent ansikt og selvtillit nok til å prøve. Ikke rart kvinner shopper sminke og klær som fulle sjømenn...🙈 For menn er det andre regler...Her gjelder og utseendet men i tilllegg hva han tjener og om han er smart og ikke minst har selvtillit....og får kvinnen til å føle han kan passe på henne... Ja jeg vet selvsagt feministene setter kaffen i vrangstrupen av en sånn uhyrlig påstand....😂.....uansett er det sånn.... Så for en støgg mann med lite vett kan det lønne seg å flashe cash i form av f.eks et styggdyrt armbåndsur eller en dyr bil...🙈.. Er det rart menn er sykelig opptatt av dyre biler da?..Nei fordi alt det her handler om parring...hvem får barn med hvem.. Naturen leker ikke butikk når det gjelder evolusjon og det er det spillet handler om egentlig... Det er trist, for jeg vil ikke ha en mann om alt som betyr noe er mitt ytre. Vil han skal like det, å jeg må også like hans, men at det er alt, det er ikke godt nok. Han kan like utsendet til mange damer, som jeg kan til mange menn, det må være noe mer som blir et bånd og noe å leve med. Anonymkode: dc247...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #58 Del Skrevet 8. januar 2024 Det meste kvinner gjør er for hverandre, sminke spesielt. Menn bryr seg som regel ikke. Anonymkode: 93e47...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #59 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er trist, for jeg vil ikke ha en mann om alt som betyr noe er mitt ytre. Vil han skal like det, å jeg må også like hans, men at det er alt, det er ikke godt nok. Han kan like utsendet til mange damer, som jeg kan til mange menn, det må være noe mer som blir et bånd og noe å leve med. Anonymkode: dc247...74a Du leste ikke det jeg skrev..eller du la inn saker som ikke står der..? Jeg skrev "på datingmarkedet" og "for å tiltrekke seg en bra mann" For å holde på mannen kreves kjemi..følelsen av samhørighet..Mangler det hjelper det ikke hvordan du ser ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #60 Del Skrevet 8. januar 2024 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Du leste ikke det jeg skrev..eller du la inn saker som ikke står der..? Jeg skrev "på datingmarkedet" og "for å tiltrekke seg en bra mann" For å holde på mannen kreves kjemi..følelsen av samhørighet..Mangler det hjelper det ikke hvordan du ser ut.. Du er veldig brå i at kvinner bare er pupp, fint ansikt og rumpe, fikk en tom vibe over seg. Det er sannt og det trenger jeg også som kvinne, ikke at det er forutbestemt hvilke utsender som blir positivt motatt og om det er i virkeligheten kan flere sanser spille inn, som får med personlighet også, det kan gå alle veier, negativt også. Men skal innrømme at høy og mørk flere ganger har vært tingen, stereotypisk nok. Anonymkode: dc247...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå