Gå til innhold

Hvordan takle avslutning hos psykiater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått til samme psykiater i litt over 2år, 1-2 ganger i uken, og avsluttet for litt siden. Jeg synes det er kjempevondt og fælt, og vet ikke hvordan jeg skal takle det. Føler heller ikke at jeg har fått avsluttet ordentlig og takket han nok for all jobben han har gjort, alle møtene han har vært med på, telefonene han har tatt, henvisningene han har skrevet osv. Jeg vet jo at det er jobben hans, men alikevel. Akkurat nå føler jeg meg "lost" og alene, selvom jeg fortsatt får tett oppfølging andre steder...

Noen som har noe tips til hva jeg bør gjøre og hvordan jeg kan føle at det er ferdig? Nå klarer jeg ikke helt å skjønne at det er over..

Anonymkode: 12028...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er naturlig å knytte seg til personer, men fra psykologen din sitt ståsted, så er det beste du kan gjøre for hans del, er å stå på egne ben og fungere i livet ditt, uten han. Det er jo takk nok. Det er jo det han har sittet på skolebenken i åresvis for å klare å oppnå med pasientene sine. At pasienter blir følelsesmessig tilknyttet og avhengige av sine behandlere er en kjent problemstilling, og ikke positivt, hvis det går ut over selvstendigheten. Ta tiden til hjelp, se fremover og utover, så finner du andre du kan knytte bånd med, og mest av alt trenger du å se til deg selv, for indre styrke. Det er slik vi alle kommer gjennom tap og det er en del av læringen vi gjør i livet. Livet har sjelden tydelige begynnelser og slutter, ting glir mer over i hverandre. Du kan se på det slik, nå er du ute av det trygge redet og bakser litt med vingene, men etterhvert blir du erfaren og kjent med også denne situasjonen. 

Anonymkode: c8788...93b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...