AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg er kommet i den berømte etableringsfasen. Har samboer og en grei jobb, men det er endel ting i tilværelsen som ikke er helt tipp topp. Det får gå, tenker jeg til vanlig. Men, så er det de gangene en venninne har blitt gravid eller forlovet eller har kjøpt hus. Og virker skikkelig, skikkelig happy og bombesikker på tilværelsen. Da kjenner jeg en stygg følelse av misunnelse velle opp i meg. Huff. Jeg er så klart glad på mine venninners vegne, de fortjener alt det gode de kan få! Men det blir så tydelig at jeg og min samboer hverken er gifteklare eller i en situasjon der vi bør få barn. Vi har mer enn nok med å få det til å gå rundt og jobbe med utfordringene i forholdet; krangle mindre, være mer tolerante, tålmodige osv. Det kjennes litt vondt. Jeg forsøker å trøste meg med at ikke alle er like happy som det ser ut til fra utsiden, men det får meg likevel til å lure; er jeg i feil forhold? Ville jeg følt meg gifteklar osv hvis jeg hadde funnet en som var "riktigere" for meg? Er det et dårlig tegn om vi ikke har kommet dit etter fem år som samboere? Jeg har aldri kjent på en slik følelse av misunnelse før, men nå føler jeg at det jeg har er ganske deprimerende sammenlignet med jevnaldrende som det virkelig klaffer for. Tror ikke det er så sunt! Anonymkode: 1189a...cf3
stan Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Misunnelse er nok en vanlig drivkraft blant folk: https://www.nrk.no/viten/xl/studie_-en-av-tre-drives-av-misunnelse-1.13150863 Man legger dessuten mest merke til når andre lykkes med noe. Da legger de det ut på facebook, og forteller og skryter av det på ulike vis. Men det er sjelden man får like god info om når det går dårlig. Når hørte vi sist noen fortelle vi kjøpte ikke hus denne måneden heller fordi vi stadig ikke har råd. Eller, jeg tar ikke sjansen på å fri denne uka heller. Men er dere enda usikker på hverandre etter fem år, er det vel på tide å gjøre en jobb, bli sikre, enten på det ene eller det andre som blir konklusjonen. 1
Gjest O.G. Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Kan bli sånn noen ganger når ens eiga liv står på hold. Det er da man må finne ut av noe nye muligheter sånn at det løsner for en selv også. For det være misunnelig på en venninne er ikke produktivt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå