Gå til innhold

Jeg har følt meg alene om prøving. Nå fikk jeg svar av mannen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært til lege for å sjekke at alt er ok. Han har aldri tid.. jeg har lagt om livsstilen for å få en friskere kropp. Jeg maser om prøving rundt eggløsning. Jeg har ikke følt at han er så delaktig og syns det er tungt å dra lasset alene. Noe jeg nå har sagt til han. Første samtalen sa jeg at jeg slutter med prøvingen frem til han viser interesse. Han har kommet med små kommentarer som sier at han vil. Men fortsatt ingen handling.

Nå har vi ikke hatt sex på snart 2 mnd. Jeg er frustrert, sint og lei meg av hele situasjonen. Så jeg tok initiativ til en prat til.

Da kom det frem at han tenker at blir jeg gravid så blir han jo glad. Det skjer når det skjer og all denne prøvingen er han nok ikke helt med på. Han vil vente 2 år kommer det frem.. 

Altså vi hadde praten for ett år siden. Begynte prøvingen i mai. Og nå viser det seg at han har sagt seg enig fordi jeg vil dette så veldig. Men jeg vil ikke så veldig når han ikke vil det like mye.

Så nå skal jeg legge bort alt som er av prøving. Mest sannsynlig på p piller igjen.

Hvordan gi slipp på prøving, tanker om barn etc??

Anonymkode: 5c45f...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om du har lagd et prosjekt av dette og at han kanskje ikke føler seg helt komfortabel med det? Hvorfor ikke bare slutte med prevensjon og ting som det kommer i stedet for å fly til legen og ha sex etter kalenderen? Det høres ikke så veldig hyggelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ekstremt dominerende ut, stakkers mann. 

Anonymkode: 35190...962

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ja til at du skulle slutte med prevensjon, slapp av. Å bli gravid er gørrenkelt, man trenger hverken leger eller å vite hva eggløsning er. Å lese artikler om hvordan man blir gravid hjelper heller ikke. Bare lev som normalt.

Du har klart å gjøre sex til arbeid, til en forpliktelse. Det er litt som avviser, de er gøye å lese hvis de ligger på et fly, et hotell eller et venterom. Men når du har et abonnement og må forholde deg til dem hver dag på spesifikke tidspunkt er det grusomt.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du har styrt å pratet for mye om babylagingen at det har skremt han litt? Det er normalt å bli bestatt på å bli gravid når man først har bestemt seg. Min mann har veldig lyst på barn, men merker at han ikke har samme behov for meg å prate om det. Han er engasjert, men jeg er bevisst på å nevne minst mulig til han. Vi snakker om at eggløsning nermer seg og når mensen kommer. Jeg har prøvd å snakke med han om at om han har et så sterke ønske om å bli far så hadde det vært fint om han viste litt ineresse for en bedre livstil og for å støtte opp min snusekutt feks, men jeg maser ikke mer om det. Hvordan regerte du på hans ærlighet? La det synke litt inn og prøv å få til en samtale til før du eventuelt starter på ppiller igjen? Skjønner dette er et stort slag i magen for deg. Lykke til. Klem

Anonymkode: 575f2...178

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er somregel litt mer på prøvingen en det menn er.. var litt sånn her og, men det er lurt å kansje ikke snakke så mye om det når det skjer. De kan jo holde styr på eggløsning men trenger vel ikke si til han når det er. Bare ta hint til sex eller begynn med å gi han en overraskelse 😉 menn blir ofte litt skremt av hele prøvingen og får heller en motsatt effekt en det vi ønsker. 

Viktig å holde litt liv i sexlivet og å ikke gjøre det til en plikt. Noe nytt undertøy er fint, en massasje, god mat med vin eller andre gøye seksuelle ting. Da blir det koselig å gøy å ikke plikt.

Anonymkode: d2f4a...9bd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2016 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke klarer å si meningen sin så vil jrg heller kalle han en gutt. Ikke en mann. Det er ikke stakkars han fordi han ikke har sagt sin mening tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Damer er somregel litt mer på prøvingen en det menn er.. var litt sånn her og, men det er lurt å kansje ikke snakke så mye om det når det skjer. De kan jo holde styr på eggløsning men trenger vel ikke si til han når det er. Bare ta hint til sex eller begynn med å gi han en overraskelse 😉 menn blir ofte litt skremt av hele prøvingen og får heller en motsatt effekt en det vi ønsker. 

Viktig å holde litt liv i sexlivet og å ikke gjøre det til en plikt. Noe nytt undertøy er fint, en massasje, god mat med vin eller andre gøye seksuelle ting. Da blir det koselig å gøy å ikke plikt.

Anonymkode: d2f4a...9bd

Nå er vel ikke det det store temaet. Det er at han har latt meg tro at han er helt ned for å senere si at han ikke er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel ikke det det store temaet. Det er at han har latt meg tro at han er helt ned for å senere si at han ikke er klar.

Det er jo klart man mister lysten på alt når dama oppfører seg som en avlsforsker. Det er bare å ha sex uten prevansjon.

Anonymkode: e4cc1...790

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vil vente med barn til 2018, så kan han ta ansvar for prevensjonen til da. Ikke rett at du som ønsker deg barn skal begynne å proppe i deg hormonpiller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Denne kommentaren synes jeg at er skikkelig stygg å lire av seg! Jeg hadde også skjult meg bak AB med en slik kommentar. 

Selv så fikk jeg ikke det inntrykket av TS, heller det at hun er frustrert og skuffet over mannen sin som bare har jattet med og ikke har turt å skuffe henne med å si at han heller vil vente.. Egentlig en vrien situasjon for dem begge.

Jeg ville ikke begynt med annen prevansjon enn kondom i en slik situasjon. 

Ønsker deg lykke til TS, håper dere finner ut av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Denne kommentaren synes jeg at er skikkelig stygg å lire av seg! Jeg hadde også skjult meg bak AB med en slik kommentar. 

Selv så fikk jeg ikke det inntrykket av TS, heller det at hun er frustrert og skuffet over mannen sin som bare har jattet med og ikke har turt å skuffe henne med å si at han heller vil vente.. Egentlig en vrien situasjon for dem begge.

Jeg ville ikke begynt med annen prevansjon enn kondom i en slik situasjon. 

Ønsker deg lykke til TS, håper dere finner ut av det.

Det er ikke noe i det hun sier som tyder på at han ville vente i utgangspunktet, men han var vel ikke forberedt på at det skulle dreie seg om noe annet enn å slutte med prevensjon. Man trenger ikke å lage så mye styr og stress ut av det å lage barn som TS tydeligvis gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sex blir plikt, er det ikke lengre noe moro. Høres ut som om du virkelig har laget et prosjekt rundt dette TS og kun fokusert på det. Ikke rart han rygger unna da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok heller ikke villet ha barn med deg om jeg var mannen din TS. Dette går jo fra å få barn sånn tilfeldig, til å bli helt manisk. Jeg hadde blitt skremt selv. Også må du ikke glemme at kroppen ikke fungerer ved stress så det hjelper vel heller ikke på tanken om å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Er det den "organiserte" prøvingen han vil vente med eller er det å få barn? Det høres ut som det er enten/eller for deg? Enten full prøving eller p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hørt menn si at de har aldri noensinne hatt så lite glede av sex som da det var et babyprosjekt. 

Dropp prevensjon, fokuser på forholdet og ha sex når dere vil ha sex. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært til lege for å sjekke at alt er ok. Han har aldri tid.. jeg har lagt om livsstilen for å få en friskere kropp. Jeg maser om prøving rundt eggløsning. Jeg har ikke følt at han er så delaktig og syns det er tungt å dra lasset alene. Noe jeg nå har sagt til han. Første samtalen sa jeg at jeg slutter med prøvingen frem til han viser interesse. Han har kommet med små kommentarer som sier at han vil. Men fortsatt ingen handling.

Nå har vi ikke hatt sex på snart 2 mnd. Jeg er frustrert, sint og lei meg av hele situasjonen. Så jeg tok initiativ til en prat til.

Da kom det frem at han tenker at blir jeg gravid så blir han jo glad. Det skjer når det skjer og all denne prøvingen er han nok ikke helt med på. Han vil vente 2 år kommer det frem.. 

Altså vi hadde praten for ett år siden. Begynte prøvingen i mai. Og nå viser det seg at han har sagt seg enig fordi jeg vil dette så veldig. Men jeg vil ikke så veldig når han ikke vil det like mye.

Så nå skal jeg legge bort alt som er av prøving. Mest sannsynlig på p piller igjen.

Hvordan gi slipp på prøving, tanker om barn etc??

Det er dumt gjort av mannen din å ikke tørre si sin mening. Min eks var sånn..klarte ikke være sammen med en som ikke klarer å bruke stemmen sin!

Men uansett. Jeg føler litt med mannen din. Kanskje han synes dette ble litt for mye? At han er mer på den siden med å vente og se hva som skjer. Ta det dag og for dag. Skjer det så skjer det liksom. Han har kanskje mistet sex lysten pga alt pratet om baby og prøving. Kan dere ikke heller ta det som det kommer? Slutte med all prøvingen og baby pratet og heller bli positivt overraska når testen viser positiv?..

Gjør noe romantisk for hverandre uten at det skal være (baby laging) som grunn. Ha sex fordi dere elsker hverandre og vil ha mer av hverandre..da kommer nok sex lysten tilbake..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Takkoglov

Hvem får lyst på sex når det kun er fokus på at det skal bli en baby? Jeg er kvinne, men selv jeg blir sykt utent av den tanken. Nå har dere ikke hatt sex på to måneder fordi du maser og tjater. Slutt med det, ha et normalt sexliv for sexens skyld og du skal se at det blir både barn og fornøyd mann av denne tilnærmingen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å svare på en okay måte her inne..

Til deg ts, jeg forstår veldig godt at du er skuffet og føler dette litt som om han svikter deg nå. Jeg forstår at du veldig ønsker deg å bli gravid. Det er lett å bli for ivrig med eggløsningstester og pliktsex.. Men prøv å ikke ta det såå langt helt enda. Dersom det skulle vise seg at dere sliter med å bli gravide og prøver i 2 år slik jeg og min mann har så blir man fort utmattet og mister helt motet hvis man lever som om man er ufrivillig barnløse helt fra starten av. Prøv å tenke som så at med et normalt sexliv, du kan jo selvfølgelig ta litt ekstra initiativ uten å nevne eggløsning rundt den tiden avmåneden, så er det faktisk ikke unormalt å prøve i 6-12 måneder før det klaffer. 

Ta en prat med han, forklare han at du innser at det kanskje ble litt mye for fort. Kanskje dere kan fortsette uten prevensjon, men prøve å gjøre det litt mer hyggelig igjen? Jeg forteller ikke min mann når jeg har eggløsning, men han skjønner det jo siden det er den eneste uka i mnd jeg tar initiativ. Men nå har vi prøvd så lenge at han er minst like gira på å treffe som det jeg er nå. 

Lykke til videre!

Anonymkode: 6f4a7...102

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...