Gå til innhold

Hva gjør jeg. Har drukket i går...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gikk bra, og jeg tok ikke valium. Valium er bare noe jeg har hvis jeg får panikkanfall. Reagerer på at noen synes jeg bør holde meg unna alkohol fordi jeg er eldre enn gjennomsnittet på kg. En bestemor burde vel helst være over dette med å like vin. Det er sånn jeg leser noen av svarene. Av andre grunner bør jeg redusere forbruket, men jeg drikker ikke like ofte mer og har redusert mye. Det ble bare en flaske vin lørdag, fordelt på mange timer. Men, kort oppsummert: det var koselig i går. Det var min egen angst og dørstokksperre som fikk meg til å tvile på meg selv. Angst opptrer ofte på den måten at den blir overdreven hvis man blir hjemme og gir den ekstra energi. Jeg var veldig trett, og da kan angsten som kjent øke. Det er noe alle som sliter med angst har erfart. Jeg lurer på hva dere forventer av dagens besteforeldre?

Ts

Anonymkode: 38490...c30

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎02‎.‎10‎.‎2016 den 6.51, Tvist skrev:

Kommer vel an på hvor ille det er. Om du bare er litt sliten, men ikke kvalm og klarer å se normal ut og ikke er spesielt var for lyder, er det vel ok. Bare pass på at barnebarna ikke merker noe rart med bestemor.

Takk for svaret. Jeg var bare litt sliten. Men fikk jo energi av å gå ut i frisk luft og møte dem. Det var angsten som laget en sperre, men jeg fikk sove par timer til og da hjalp det med en dusj og kaffe. Tror ikke barnebarna merket noe. Jeg følte meg klar i hodet når jeg hadde bestemt meg for å dra.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk bra, og jeg tok ikke valium. Valium er bare noe jeg har hvis jeg får panikkanfall. Reagerer på at noen synes jeg bør holde meg unna alkohol fordi jeg er eldre enn gjennomsnittet på kg. En bestemor burde vel helst være over dette med å like vin. Det er sånn jeg leser noen av svarene. Av andre grunner bør jeg redusere forbruket, men jeg drikker ikke like ofte mer og har redusert mye. Det ble bare en flaske vin lørdag, fordelt på mange timer. Men, kort oppsummert: det var koselig i går. Det var min egen angst og dørstokksperre som fikk meg til å tvile på meg selv. Angst opptrer ofte på den måten at den blir overdreven hvis man blir hjemme og gir den ekstra energi. Jeg var veldig trett, og da kan angsten som kjent øke. Det er noe alle som sliter med angst har erfart. Jeg lurer på hva dere forventer av dagens besteforeldre?

Ts

ble du fyllesjuk av en flaske vin? 

Anonymkode: 8916b...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎10‎.‎2016 den 6.18, Cyrus skrev:

Dersom du visste om denne lunsjen på forhånd, men allikevel valgte å drikke deg såpass full at du idag er fyllesyk så vil jeg si du har et rusproblem.

Er det alkoholabstinenser det er snakk om? Tror du det er så smart å skjule en type rus med en annen?

Jeg synes du skal fortelle dine nærmeste at du dessverre ikke klarte å kontrollere inntaket ditt igår, og at du derfor må stå over lunsjen. Deretter bør du gå i tenkeboksen og bestemme deg for hva du skal gjøre med situasjonen din, da rusbruken din åpenbart går utover din daglige livsførsel. 

Jeg var ikke så fyllesjuk i går, men sliter litt med angst så når jeg ikke følte meg uthvilt kom angsten forsterket. Jeg tok ikke valium. I året har jeg et forbruk på cirka ti piller. Men, jeg trodde jeg var mer fyllesjuk enn jeg var fordi jeg var trett.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎10‎.‎2016 den 7.33, Cyrus skrev:

Jeg hører mange unnskyldninger, men jeg hører ingen selvkritisk tenking som kan hjelpe deg til en bedre hverdag.

Du drikker på at mannen din døde. De andre i familien din mistet også noen da han døde. Jeg synes det er egoistisk å la dem se at rusen gjør deg til noe mindre enn det du kunne ha vært.

De andre i familien min mistet ingenting når mannen min døde. De ble bekymret for meg, men de hadde ikke møtt han mange ganger nok til at han var en selvsagt del av familien. Vi levde særbo, feiret ikke runde dager sammen selv om vi var sammen i noen år. Hva vet du om hva jeg tenker? Selvkritisk? Og har jeg kommet med noen unnskyldninger? Trenger jeg å gjøre det?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Klarer nesten ikke ta deg seriøst. Man forventer at en kronisk alkoholiker ikke pælmer ned en flaske med vin, i tillegg til hasj. Det er normalforventninger til oppegående besteforeldre. 

Anonymkode: 93302...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer nesten ikke ta deg seriøst. Man forventer at en kronisk alkoholiker ikke pælmer ned en flaske med vin, i tillegg til hasj. Det er normalforventninger til oppegående besteforeldre. 

Hva får du ut av å tråkke på folk som allerede ligger nede? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ble du fyllesjuk av en flaske vin? 

Anonymkode: 8916b...073

Ble sent på fredag også når jeg var på besøk med tilbud om drinker, vin, øl, og 14 prosent i vinflaska lørdag. Var jo egentlig ikke fyllesjuk, bare trett. Men nå spoiler noen for mye her.

Har du tenkt å oppdra en som er gammel nok til å være din mor?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normale forventninger? Hva tenker du, kan du utdype det?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Violetta skrev:

Hva får du ut av å tråkke på folk som allerede ligger nede? 

Hun ligger slettes ikke nede. Hun er meget aktiv. En virkelighetsorientering har enhver behov for, ingen er unntatt for ansvar ovenfor andre, særlig når man gjør ting man ikke bør, som også er skadelig for andre mennesker rundt en. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Selv om TS er bestemor så kan hun kose seg med en flaske med vin om hun vil, og røyke hasj om hun vil. Så lenge vedkommende har kontroll på eget liv og relasjoner til menneskene rundt seg så er ikke det noe noen har noe med, og hvordan dette fungerer for TS og familien vet du dessuten svært lite om :) 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun ligger slettes ikke nede. Hun er meget aktiv. En virkelighetsorientering har enhver behov for, ingen er unntatt for ansvar ovenfor andre, særlig når man gjør ting man ikke bør, som også er skadelig for andre mennesker rundt en. 

Tror du helt seriøst at det du skriver hjelper? Hun møtte opp. Hva mer mener du at hun skulle gjort? 

Endret av Violetta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...