AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Del Skrevet 2. oktober 2016 Ville dere avlyst en lunsj med barn og barnebarn om dere var fyllesjuk? Har valium. Men det demper jo ikke abstinenser. Anonymkode: 38490...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 2. oktober 2016 #2 Del Skrevet 2. oktober 2016 Dersom du visste om denne lunsjen på forhånd, men allikevel valgte å drikke deg såpass full at du idag er fyllesyk så vil jeg si du har et rusproblem. Er det alkoholabstinenser det er snakk om? Tror du det er så smart å skjule en type rus med en annen? Jeg synes du skal fortelle dine nærmeste at du dessverre ikke klarte å kontrollere inntaket ditt igår, og at du derfor må stå over lunsjen. Deretter bør du gå i tenkeboksen og bestemme deg for hva du skal gjøre med situasjonen din, da rusbruken din åpenbart går utover din daglige livsførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Del Skrevet 2. oktober 2016 7 minutter siden, Cyrus skrev: Dersom du visste om denne lunsjen på forhånd, men allikevel valgte å drikke deg såpass full at du idag er fyllesyk så vil jeg si du har et rusproblem. Er det alkoholabstinenser det er snakk om? Tror du det er så smart å skjule en type rus med en annen? Jeg synes du skal fortelle dine nærmeste at du dessverre ikke klarte å kontrollere inntaket ditt igår, og at du derfor må stå over lunsjen. Deretter bør du gå i tenkeboksen og bestemme deg for hva du skal gjøre med situasjonen din, da rusbruken din åpenbart går utover din daglige livsførsel. Jeg har vært ærlig. De vet at jeg sliter med alkohol i perioder. Har sagt at jeg ikke vet om jeg er i form. Men da kan vi møtes til uka. Jeg skjuler ingenting. Jeg er ikke så fyllesjuk, men føler meg sliten. Er ikke tjuve år mer, er jo bestemor, så skal ikke så mye til. I tenkeboksen? Der er jeg ofte, går til terapi, har diagnose kronisk alkoholiker, behandlingsudyktig. Men jeg holder meg edru i lange perioder. Helt blåst er jeg ikke, selv om det føles som om jeg er det akkurat nå, får dårlig samvittighet. Det er tre år siden siden mannen min døde, så jeg drakk på det i går. Ts Anonymkode: 38490...c30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 2. oktober 2016 #4 Del Skrevet 2. oktober 2016 Kommer vel an på hvor ille det er. Om du bare er litt sliten, men ikke kvalm og klarer å se normal ut og ikke er spesielt var for lyder, er det vel ok. Bare pass på at barnebarna ikke merker noe rart med bestemor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Del Skrevet 2. oktober 2016 6 minutter siden, Tvist skrev: Kommer vel an på hvor ille det er. Om du bare er litt sliten, men ikke kvalm og klarer å se normal ut og ikke er spesielt var for lyder, er det vel ok. Bare pass på at barnebarna ikke merker noe rart med bestemor. Det er det da, at jeg er så trett, men la meg tidlig og våknet i natt. Skal sove par timer og se det an. Barnebarna vil ikke merke noe, men jeg føler meg tom for energi. Kan avtale å møte de til uka, i morn eller tirsdag, men akkurat nå føler jeg på et press, som jeg legger på meg selv. Barn krever jo at man skal ha litt overskudd, og det har jeg ikke nå. Ts Anonymkode: 38490...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Del Skrevet 2. oktober 2016 Jeg er ikke fyllesjuk på den måten at jeg er kvalm og skjelven eller har hodepine. Er bare trett, og litt fyllenerver. Har spist nå, skal sove par timer og se det an. Føler meg forpliktet på en måte, og får nerver av det. Men par timers søvn vil sikkert hjelpe på. Jeg er nevrotisk til vanlig og har angstproblemer, men tror det vil gå bra. Jeg røyka hasj i går og det er kanskje derfor jeg er så trett. To timers søvn og en kopp kaffe, da håper jeg at jeg er på beina igjen. Vil jo så gjerne, det er noe jeg har gledet meg til. ts Anonymkode: 38490...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 2. oktober 2016 #7 Del Skrevet 2. oktober 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært ærlig. De vet at jeg sliter med alkohol i perioder. Har sagt at jeg ikke vet om jeg er i form. Men da kan vi møtes til uka. Jeg skjuler ingenting. Jeg er ikke så fyllesjuk, men føler meg sliten. Er ikke tjuve år mer, er jo bestemor, så skal ikke så mye til. I tenkeboksen? Der er jeg ofte, går til terapi, har diagnose kronisk alkoholiker, behandlingsudyktig. Men jeg holder meg edru i lange perioder. Helt blåst er jeg ikke, selv om det føles som om jeg er det akkurat nå, får dårlig samvittighet. Det er tre år siden siden mannen min døde, så jeg drakk på det i går. Ts Anonymkode: 38490...c30 Jeg hører mange unnskyldninger, men jeg hører ingen selvkritisk tenking som kan hjelpe deg til en bedre hverdag. Du drikker på at mannen din døde. De andre i familien din mistet også noen da han døde. Jeg synes det er egoistisk å la dem se at rusen gjør deg til noe mindre enn det du kunne ha vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Del Skrevet 2. oktober 2016 Min første tanke er at det kommer an på hvor mye du har skuffet dem tidligere. Du skriver at du holder deg edru i lange perioder, og hvis du har stilt opp for familien og møtt til alle avtaler og middager det siste halve året, er det ingen krise om du avlyser i dag. Blir det derimot tredje gang på rad at de andre må endre planer fordi du ikke holder deg edru, antar jeg at de er rimelig lei og har tynnslitt tålmodighet. Da er det bare å bite tenba sammen og møte opp, sliten eller ei. Det er du som kjenner dun familie best, og vet hvordan ståa er, men dette er det jeg tenker generelt om saken.. Jeg skal ikke komme med noen moralpreken, for avhengighet er en vanskelig tilstand. Men jeg blir nysgjerrig på hva du mener med at du er behandlingsudyktig. På hvilken måte da? Jeg kjenner mennesker som har kjempet seg opp fra det mørkeste mørke, der det knapt fantes noe håp i det hele tatt, og der de ikke var dyktige til noe som helst, behandling inkludert. Hva er det som gjør at du ikke kan/skal/ønsker å komme ut av dette? Anonymkode: 9d05b...445 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Del Skrevet 2. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min første tanke er at det kommer an på hvor mye du har skuffet dem tidligere. Du skriver at du holder deg edru i lange perioder, og hvis du har stilt opp for familien og møtt til alle avtaler og middager det siste halve året, er det ingen krise om du avlyser i dag. Blir det derimot tredje gang på rad at de andre må endre planer fordi du ikke holder deg edru, antar jeg at de er rimelig lei og har tynnslitt tålmodighet. Da er det bare å bite tenba sammen og møte opp, sliten eller ei. Det er du som kjenner dun familie best, og vet hvordan ståa er, men dette er det jeg tenker generelt om saken.. Jeg skal ikke komme med noen moralpreken, for avhengighet er en vanskelig tilstand. Men jeg blir nysgjerrig på hva du mener med at du er behandlingsudyktig. På hvilken måte da? Jeg kjenner mennesker som har kjempet seg opp fra det mørkeste mørke, der det knapt fantes noe håp i det hele tatt, og der de ikke var dyktige til noe som helst, behandling inkludert. Hva er det som gjør at du ikke kan/skal/ønsker å komme ut av dette? Anonymkode: 9d05b...445 Med behandlingsudyktig mener jeg at jeg har vært på klinikker flere ganger, og hver gang har jeg bare dratt. Mye fordi det er menn der, og angsten min utløses når de er overtallige. Jeg klarer å være edru i perioder ved egen vilje. Vet også at jeg kan søke meg til Bergensklinikkene, der de har avdeling for damer. I Oslo har de Arken, men da må man dele rom. Men en dag skal jeg hjem igjen, så lett er det ikke. Nå har jeg sovet par timer og er fremdeles trett, men skal ta en kopp kaffe og se om jeg ikke drar selv om formen ikke er på plass. Det siste halve året har jeg avlyst bare en gang, men det er en gang for mye. Jeg er ikke veldig fyllesjuk, i går ble det bare en flaske vin. Men er trett likevel. Trettheten er psykisk, røyket hasj også. Men en kopp kaffe og en dusj hjelper. Jeg vil få dårlig samvittighet om jeg ikke drar, og formen blir ikke bedre av å sitte hjemme. Har bestemt meg for å stille opp. Ts Anonymkode: 38490...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prestekragen Skrevet 2. oktober 2016 #10 Del Skrevet 2. oktober 2016 Jeg hadde synes det var kjempeskuffende om noen jeg hadde avtalt med ikke dukket opp til lunsj/middag/whatever pga egoistisk tenking og alkohol. Spesielt når det gjelder oppegående voksne mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Del Skrevet 2. oktober 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville dere avlyst en lunsj med barn og barnebarn om dere var fyllesjuk? Har valium. Men det demper jo ikke abstinenser. Anonymkode: 38490...c30 Gudameg for et spørsmål. Bakfulle bestemødre får holde seg hjemme. Sper du på med Valium så blir du jo bare mer rusa. Og begynn i alle fall ikke med å kjøre bil. Jeg hadde vært flau om jeg hadde lagt ut en slikt spørsmål og satt meg selv i en slik situasjon. Anonymkode: c0428...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikk Skrevet 3. oktober 2016 #12 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 2.10.2016 den 6.12, AnonymBruker skrev: Ville dere avlyst en lunsj med barn og barnebarn om dere var fyllesjuk? Har valium. Men det demper jo ikke abstinenser. Anonymkode: 38490...c30 Du angrer på at du rusa deg, så da vurderer du å ruse deg mer, som en løsning på problemet? Hallo... Skaff deg hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. oktober 2016 #13 Del Skrevet 3. oktober 2016 Håper du kom deg avgårde på lunchen TS! Man klarer å gjennomføre selv om man er litt pumpet for energi. Jeg håper virkelig at du søker deg tilbake på et behandlingsopplegg. Det at du klarer å holde deg edru i lange perioder bare på viljestyrke viser jo at det absolutt er håp for deg! Jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du kommer deg inn på en av de plassene med kvinneavdelinger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 3. oktober 2016 #14 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 2.10.2016 den 6.18, Cyrus skrev: Dersom du visste om denne lunsjen på forhånd, men allikevel valgte å drikke deg såpass full at du idag er fyllesyk så vil jeg si du har et rusproblem. Er det alkoholabstinenser det er snakk om? Tror du det er så smart å skjule en type rus med en annen? Jeg synes du skal fortelle dine nærmeste at du dessverre ikke klarte å kontrollere inntaket ditt igår, og at du derfor må stå over lunsjen. Deretter bør du gå i tenkeboksen og bestemme deg for hva du skal gjøre med situasjonen din, da rusbruken din åpenbart går utover din daglige livsførsel. Så hvis dette hadde vært en jente på 25 år og ikke en bestemor så hadde hun fortsatt hatt et rusproblem? Eller tenker du at det er rusproblem med en gang bare fordi hun har barn og barnebarn? (Sett bort i fra at TS nå har skrevet at hun HAR et rusproblem.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym5000 Skrevet 3. oktober 2016 #15 Del Skrevet 3. oktober 2016 På en søndag? wot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 3. oktober 2016 #16 Del Skrevet 3. oktober 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Gudameg for et spørsmål. Bakfulle bestemødre får holde seg hjemme. Sper du på med Valium så blir du jo bare mer rusa. Og begynn i alle fall ikke med å kjøre bil. Jeg hadde vært flau om jeg hadde lagt ut en slikt spørsmål og satt meg selv i en slik situasjon. Anonymkode: c0428...0d6 Forestående innlegg er også ment til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 3. oktober 2016 #17 Del Skrevet 3. oktober 2016 3 minutter siden, anonym5000 skrev: På en søndag? wot Har du aldri vært fyllesjuk på en søndag? Uansett så er damen kronisk alkoholiker så hun tar nok ikke så mye hensyn til kalenderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ajax Skrevet 3. oktober 2016 #18 Del Skrevet 3. oktober 2016 21 minutter siden, BeautyBox skrev: Så hvis dette hadde vært en jente på 25 år og ikke en bestemor så hadde hun fortsatt hatt et rusproblem? Eller tenker du at det er rusproblem med en gang bare fordi hun har barn og barnebarn? (Sett bort i fra at TS nå har skrevet at hun HAR et rusproblem.) Det er et rusproblem når man blir nødt til å tilpasse livet etter rusen og ikke motsatt. Alder har ingenting å si i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 3. oktober 2016 #19 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 2.10.2016 den 6.12, AnonymBruker skrev: Ville dere avlyst en lunsj med barn og barnebarn om dere var fyllesjuk? Har valium. Men det demper jo ikke abstinenser. Anonymkode: 38490...c30 Nå virker det ikke som om at du er gammel nok til å drikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #20 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 2. oktober 2016 den 6.29, AnonymBruker skrev: Jeg har vært ærlig. De vet at jeg sliter med alkohol i perioder. Har sagt at jeg ikke vet om jeg er i form. Men da kan vi møtes til uka. Jeg skjuler ingenting. Jeg er ikke så fyllesjuk, men føler meg sliten. Er ikke tjuve år mer, er jo bestemor, så skal ikke så mye til. I tenkeboksen? Der er jeg ofte, går til terapi, har diagnose kronisk alkoholiker, behandlingsudyktig. Men jeg holder meg edru i lange perioder. Helt blåst er jeg ikke, selv om det føles som om jeg er det akkurat nå, får dårlig samvittighet. Det er tre år siden siden mannen min døde, så jeg drakk på det i går. Ts Anonymkode: 38490...c30 Man finner alltids en unnskyldning hvis man vil drikke. Synd at grunnene til å ikke gjøre det, omsorg for barn og barnebarn, ikke veier inn tungt nok hos deg. Anonymkode: 93302...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå