Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Det ble kjempesent i går. Vi var i seng rundt halv fire. Ganske stolt av meg selv som holdt ut så lenge.

Var på Big Horn og spiste middag i går kveld, før vi dro på Latter og så stand-up. Siden vi satt på første rad, ble jeg selvsagt tatt opp på scenen! Satt på en barkrakk med et eple i munnen, mens stand-up-mannen skrev initialene mine på eplet med en motorsag!! :o :o Jeg trodde ærlig talt ikke han skulle gjøre det, men når han først var i gang var det faktisk ikke så skummelt.

Er ikke så glad i stå i spotlighten, men det er jo litt artig etterpå.

Vi tok et glass på Latter før alle 6 dro hjem til oss hvor vi hadde Singstar konkurranse. For første gang ble jeg faktisk slått!! Må legge meg i hardtrening. Mannen og en venninne slo meg. Makan! Sikkert greit å få jekket meg ned litt også... :ler:

I dag sov vi helt til halv elleve. Det ble en sen, treg frokost. Mannen har vel egentlig ikke stått opp helt enda. Han er fyllesyk og ligger på sofaen. Fyllesyke er noe jeg ikke savner! Det gikk veldig greit i går uten å drikke. Har blitt vant til det nå. Det hjalp selvsagt at det var en til som var gravid med oss.

Så jeg har vært på Plantasjen helt alene i dag, og jeg har kjøpt inn litt av hvert. Så nå blir det nok fint her. De fleste blomstene er til innebruk, men jeg skal plante noen påskeliljer i verandakassa og sette ut noen rosebusker. Det er vel kanskje tryggest å vente litt med rosebuskene i tilfelle det blir frost? Påskeliljene er det ikke så farlig med, de skal byttes ut allikevel. Jeg må innrømme at blomster og hage ikke er min sterke side, men man må vel begynne et sted.

Jeg skal plante noen solsikker på kortveggen også, får håpe de trives der.

I kveld har jeg og mannen en "hjemmespa" avtale. Vi skal sette oss i boblebadet med hårkur og ansiktsmaske og bare koooose oss. Det blir deilig.

Så det ser ut til å bli en fin søndag. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia
Satt på en barkrakk med et eple i munnen, mens stand-up-mannen skrev initialene mine på eplet med en motorsag!!  :o  :o  

:o :o :o

Det hadde jeg aldri turt!

Du er modig du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o

Det hadde jeg aldri turt!

Du er modig du!

Jeg visste jo ikke hva som kom til å skje, og det er jo ikke bare å gå ned fra scenen heller, da...

Men jeg er ganske stolt selv, for det var litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So bra at det vart ein fin avskjed. Og ei flott helg har de hatt og - men det der motorsagstuntet høyrest skummelt ut!

Så gøy å handla planter og ordna hage til våren! Misunneleg! Men eg nyter mine blømande krokusar kvar dag og ventar på at tulipanane skal syna seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam-vennen! Høres ut som du har hatt en suuper helg! Håper boble-bad "daten" ble bra i går!!! :wink:

Det høres ut som det blir kjemepfint med alle blomstene du har handlet.. jeg er dessverre så allergisk jeg, så jeg må holde meg unna den slags.. og jeg som er så glad i tulipaner...*sukk*, men hvis jeg får tulipaner i gave, så må jeg alltid gi de bort til andre (mamma/svigermor) fordi jeg bare blir allergisk med en gang.. kiipt!!

Ønsker deg en fin fin mandag, uten alt for mye stress!!

kos fra shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgen var fin, ja.

Og badekar-daten ble en suksess. *fnis*

Jobben i dag var kjempehektisk, men det var vel ikke noe nytt. En kollega ble sykmeldt i 2 uker pga stress. Så det er heldigvis ikke bare meg. Det varer nok ikke lenge før det ryker noen flere. Det går på stumpene for de fleste der nå.

Mannen har bursdag i morgen, men vi har vært ute og spist i dag siden det var fullbooket i morgen. Vi var på Ekebergrestauranten, og det var kjempebra. Fantastisk utsikt og nydelig mat. Kunne tenkt meg det huset, ja... Skal prøve å komme meg dit senere på våren når vi kan sitte ute. Det er sikkert fint.

Vi spiste en 5 retters, så vi er ganske mette og fornøyde nå.

Før vi dro til restauranten måtte jeg stresse rundt i byen og kjøpe bursdagspresanger til mannen. Siden vi har vært borte og det har skjedd så mye de siste ukene, var jeg rett og slett skikkelig dårlig forberedt. Men fikk tak i de gavene jeg hadde bestemt meg for + noen til siden han er så søt og snill, før vi dro opp til restauranten.

Nå er det sengetid for trøtte-Siam, det er en laaang dag i morgen også. Men gleder meg til mannen skal få presangene sine til frokost.

23+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekebergrestaurant ja,det er sikkert veldig fint der.Vi har og tenkt å spise der en gang.Kjipt at det er sånn på jobben din.Pass på å ikke slite deg helt ut nå da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så moro med bursdager! Mannen ble kjempeglad for presangene. Selv om jeg hadde sneket inn noen filmer som egentlig er til frøet... :ler: Tror ikke egentlig han ønsket seg Bambi og Robin Hood... :ler:

I dag er det yoga igjen, og etterpå skal vi på Latter og se stand-up. Må jo finne på noe på selve dagen også.

Vel, vel. Får komme igang med jobbingen, det er hauger av ting som venter på meg.

23+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam,

Har hatt litt "off KG"-tid, har ikke fått tid til å være innom.

Godt å høre at alt er bra med deg og nurket. Håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så flinke dere er til å gå ut da!! Jeg ønsker at vi var litt mer aktive slik vi også! Litt vanskelig pga. boligsituasjonen i øyeblikket men det kommer seg vel!

Kjekt å se at du har det bra iallefall! Ha en fortsatt flott uke Siam!

:klem: fra Madden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen stand-up tur på oss i går, og det var sikkert like greit. Deilig at det ikke er altfor mye som skjer. Etter yoga'en dro jeg hjem og spiste kake med mannen til Frustrerte fruer.

I dag skal vi dra og kikke på barnevogn. Vi skal først og fremst orientere oss littegrann, vi har planer om å gjøre selve innkjøpet i Sverige. Men det er greit å bestemme seg først. Jeg gleder meg, jeg.

Jobben gikk faktisk ganske bra i går. Det var ikke så stress på telefonen, så jeg rakk å ta unna endel mailer og faxer. Men jeg ligger allikvel et par dager bak.

2 dager jobb igjen før legetime.

Vi fikk igjen endel penger på skatten, og det var jo ekstra bra. Jeg fikk igjen nesten 16.000 og mannen det samme, så da får vi greit med penger til frøet kommer. Og det er jo greit siden det er masse utstyr igjen å kjøpe.

23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke var mye stress på jobb i går:)Det blir gøy å titte på vogner ja,det synes i hvertfall jeg.Så deilig at dere fikk såpass mye igjen på skatten da,det hjelper ganske mye når dere venter en liten til sommer.Vi venter fortsatt på selvangivelsen vi,håper den kommer i dag,er så spent jeg.

Ønsker deg en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har det bra Siam - ta det med ro fram til legetimen din. Kjekt å lesa at de kosar dikka og går ut, og at d fekk at pengar på skatten. Det kjem godt med når det skal handlast inn babyutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Road Queen, nat26, Madden, Imax og Soul!!

Nå har vi vært og sett på vogner, og jeg har ikke klart å bestemme meg etter første kikk.

Vi, og spesielt mannen, likte Quinny Freestyle. Men så er den for liten da!

Vi så på Emmaljunga Edge Duo også. Den har større bag, men er ikke så lett å styre.

Det er jammen lettere å svinge en trehjuling enn en med fire hjul!

Så da lurer vi på om det er like fint å ligge i sportsdelen når frøet har vokst fra baggen? Vi må nesten regne med at han vokser ut av baggen rundt juletider, hvis han blir like stor som pappa'n sin.

En annen fordel med Emmaljunga i forhold til Quinny er at styret kan gjøres lenger der. Mannen er ganske høy så det er bedre for han. På Quinny vil han gå og sparke borti kurven når styret er på det øverste hakket.

Men vi får vel kikke litt til før vi bestemmer oss. Brio og Simo synes vi var litt kjedelige, men vi får vel nesten kikke på alt en gang til. Uansett har vi tenkt å kjøpe i Sverige, det er mye penger å spare på det.

Vi har et lite stellebordproblem også... På badet har vi et kjempestort boblebad, så det er ikke plass til så veldig mye mer. Vi tenker litt på å kjøpe en Brio Vegga til å henge over badekaret, men da kommer ikke jeg til å rekke frem til hyllene i bakkant, og da blir det litt klønete. Brio Vegga

Et annet alternativ er å ha et stellebord inn på frøet sitt rom. Stokke har et kjempfint stellebord hvor jeg kan ha vann i to små baljer på sidene. Det er selvfølgelig best å stelle inne på badet hvor vi har tilgang til vann, men det er bare rett over gangen fra rommet til frøet og til badet. Da kan jeg jo bare bære han over og skylle han i dusjen hvis han er veldig grisete. Vi kan ha en sånn "luktdempende" bleie-søppelkasse ved siden av stellebordet også.

Tror kanskje det blir det beste alternativet....

Mye å tenke på, så jeg er glad for at vi endelig har kommet igang, så vi får tenkt oss om før vi må handle. Morsomt er det også.

I dag har det vært kjempestress på jobben igjen. Det er så utrolig mye som ikke går på skinner etter at vi har byttet datasystem. I tillegg har vi mistet halve staben, så det er ikke greit om dagen.

Avdelingen hadde møte med de to sjefene i dag, og det var veldig deilig å få fortalt alt det som har plaget oss de siste måneden. Vi har rett og slett ikke forutsetningene tilstede for å gi den kundeservicen vi ønsker om dagen og det er utrolig frustrerende.

Jeg tror de endelig skjønte alvoret, og skal straks sette i gang med å prøve og hjelpe. Men det kommer til å ta tid før alle systemer er oppe og går, så det kommer ikke til å bli noe særlig bedre på en god stund.

Det var uansett deilig å bli hørt. Så får vi bare se om det hjelper.

Blir det ikke bedre innen kort tid kommer vi til å miste mange kunder.

Jeg har heldigvis bare 1 arbeidsdag igjen før jeg skal til legen på tirsdag.

På fredag har vi fri siden vi skal til Stockholm og besøke broren til mannen.

Phu. Dette ble langt, men det har skjedd litt av hvert i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mrs. Potter

Sikker på at dere finner ei vogn dere er fornøyd med til slutt. Det er jo greit å titte litt rundt før man bestemmer seg. Hvor mye sparer dere sånn ca på å kjøpe vogn i Sverige da?

Bra dere fikk sagt fra om problemene på jobben. Håper det blir bedre fra nå av :Nikke:

Ha en fin dag da,Siam! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at dere finner ei vogn dere er fornøyd med til slutt. Det er jo greit å titte litt rundt før man bestemmer seg. Hvor mye sparer dere sånn ca på å kjøpe vogn i Sverige da?

Jeg har hørt at man kan spare flere tusenlapper på å handle i Sverige, men det lønner seg nok å orientere seg litt i markedet først. Det er jo tilbud både her i landet og i Sverige det kan være lurt å få med seg.

Takk for hilsen, forresten, Mrs. Potter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Vi har vært masse frem og tilbake ang. vogner, men har endelig bestemt oss for Quinny 3xl!! Falt begge for designet og det svingbare forhjulet :rosasmil: Var også veldig usikkre pga den lille bagen, men kom frem til at siden man kan få flat liggestilling i sportsvogn delen så kan vi satse på voksi eller annen type pose når Lille Sprett blir for stor for bagen.

Var en stund vi vurderte å kjøpe en brukt bagvogn (simo) og deretter gå over til Quinny senere, men slo det fra oss etter å ha vært barnepassere og prøvd bagvognen til Simo... Syns den var litt stor og tung, samt den tar jo absolutt hele baggasjeromet på bilen..

Lykke til med valget!!!!

Håper du får gehør hos legen på tirsdag slik at du kan slappe litt av å ikke blir satt under så hart press fra jobben :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så moro at dere har begynt å lete dere frem i junglen av barneutstyr!! Det er jammen meg mye å velge mellom, men så er det jo så gøy også..

Ønsker dere en kjempe fin tur til Stockholm, det blir nok koselig! Kunne tenkt meg dit selv jeg, har aldri vært der. Håper du bruker tiden til å slappe av litt også og at legebesøket på tirsdag gjør så du får mulighet til å stresse ned litt på jobb!

God tur!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...