Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam.. høres ut som du har det litt bedre nå du også... det er kjempefint at man kan få til sånne løsninger med jobben sin, slik at dagene blir litt lettere!!!

Høres ut som en deeeeeeilig ettermiddag i går, med tur og munckholm. Det er jo en stundt til vi kan nyte et glass vin, men det betyr ikke at vi ikke skal kose oss fordet!! :)

Ønsker deg en fin skogstur i dag, og en fin helg med besøk!!!

stor kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har en fin helg på jobbtur og at du får solgt brudekjolen når du kommer hjem!

Når det gjelder blodtrykk, så sier min lege som følger med mitt høye blodtrykk, at de er mest opptatt av om undertrykket har steget (og ditt var jo helt fint). Mitt overtrykk varierer mye fra måling til måling, men de er ikke så opptatt av det som av at ikke undertrykket skal stige mye.

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin helg på jobbtur og at du får solgt brudekjolen når du kommer hjem!

Når det gjelder blodtrykk, så sier min lege som følger med mitt høye blodtrykk, at de er mest opptatt av om undertrykket har steget (og ditt var jo helt fint). Mitt overtrykk varierer mye fra måling til måling, men de er ikke så opptatt av det som av at ikke undertrykket skal stige mye.

:klem: , Cielo.

Takk for beroligende kommentar, Cielo.

Da skal jeg ikke bekymre meg noe mer over det.

Helgen har vært kjempefin.

Det var en fin tur med jobben, selv om jeg gikk og la meg leenge før de fleste andre. Og det var utrolig harde madrasser der, så jeg følte at jeg var helt gul og blå da jeg våknet. Sov dårlig, for det var mye herjing og fyllerør rundt meg. Men det er vel ikke annet å vente. Nordmenn og gratis alkohol....

Det var en ganske bratt stigning opp til hytta, så det ble en fin treningsøkt den dagen.

Hjem igjen på lørdag var det bare å la beina gå. Tenker det var mange som var glad for det. Det var mange som var i mye dårligere form enn meg. :sjarmor:

Absolutt en fordel med å ikke drikke. Savner ikke bakrusen akkurat.

Vi lagde forresten underholdningen selv. Vi ble delt inn i 3 grupper. Vår gruppe dramatiserte en dag på jobben, sånn som det er blitt etter nedskjæringene og det nye datasystemet, og folk holdt på å le seg skakke. Jeg spilte kunde... Morsomt.

I går kom mamma og lillesøsteren på besøk. Vi dro og spiste pizza og gikk på kino etterpå. La oss ganske tidlig. Både jeg og mannen var slitne etter lite søvn natten før.

Også fikk jeg solgt brudekjolen!!

Det var bra. Deilig å få plass i skapet, og penger til barnevogn!

I dag har vi bakt kanelsnurrer. :sikle: De ble supergode! Jeg som skal bli mamma og husmor må vel få litt ordnings på bakingen min etterhvert.

Vi har gått runden i dag, så vi har så vidt vært utenfor døren.

Resten av dager blir nok rimelig sløv - det blir nok noen filmer tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så flott at du fikk solgt kjolen din da Siam!! Jeg har min hengende i skapet enda..mannen maser stadig vekk om at jeg må ta å annonsere den siden jeg ikke har planer om å beholde den! Men jeg kommer meg bare ikke så langt!!

Kjekt å lese at helgen har vært fin også...og tro meg..du har ingen grunn til å savne bakrus... :oops: Jeg skal iallefall aldri mer drikke vin!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk solgt kjolen din:)Deilig å slippe å være fyllesjuk ja,savner ikke det jeg heller gitt.Kanelsnurrer høres godt ut.Fikk lyst på noe godt jeg nå.Heldigvis har jeg pain au chocolat i skapet.

Ha en fortsatt fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.. og god mandag!?!

Hurra for salg av brudekjole.... må jo være deilig å bli kvitt den nå.... koselig at den skal gjøre en annen like lykkelig som deg en gang til!!

Jeg må også si at jeg ikke akkurat savner å være fyllesyk... og når jeg våkner opp etter å ha vært på fest nå for tiden, koser jeg meg med at formen er veldig bra i forhold til de som drakk!!!

Kroppen har sikkert veldig godt av en avholdsperiode... en "renselse"

Ønsker deg en fin dag på jobben, og at du får en deilig spasertur hjem kl. 1400 i dag!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsner Madden, nat26 og shy!!

Det var deilig å endelig få solgt kjolen. Men det som er litt synd er at jeg fikk betalt i kontanter og jeg har pengene i lommeboka nå. Og de kløøøøøør!

Jeg har så lyst til å bruke dem opp. Men de skal brukes til babyutstyr! Dermed basta. Og kanskje en ny bh... For akkurat nå har jeg bare en som passer og det er vel litt lite. Hva med nye sko...? Hm... Selvkontroll kom og hjelp meg!! :ler:

I natt våknet jeg halv fire og ble plutselig skikkelig stressa på at jeg ikke hadde kjent like mye liv de siste dagene som vanlig. Jeg har kjent liv, men det har vært færre og mindre bevegelser. Så jeg lå og dyttet på magen for å prøve og vekke stakkars lille frø, men han sov nok godt. Jeg sov nesten ikke frem til klokka ringte, og jeg var skikkelig deppa på morgenen. Jeg hadde bestemt meg for å ringe til jordmor for å få komme før og sjekke at alt er i orden.

Men så begynte sprellemannen! :hoppe: I dag har det vært masse liv, og det har vært kraftige spark igjen. Heldigvis! Jeg ble litt skremt.

Men det er vel fort gjort at han ligger litt anderledes noen dager og sparker innover, og man må vel kanskje forvente variasjon i aktiviteten.

I går dro jeg rett til frisøren etter jobben. Deilig å få freshet meg opp litt. Så det ble ikke noen gåtur på meg i går.

Men i dag derimot. Det var kjempedeilig å gå hjem i det fine været. Stakk innom IKEA og kjøpte tulipaner igjen.

Også vasket jeg vinduene på stua og kjøkkenet før jeg lagde middag til mannen kom hjem. Juksa litt med posesuppe, da.

Og så var det en time på sofaen etter middag, for da var jeg faktisk sliten.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra yoga. I dag var det stort sett bare pusteøvelser. Gikk gjennom hvordan vi bør puste gjennom en ri. Uæææ! Plutselig gikk det opp for meg hva jeg snart skal gjennom.

Litt varierende hav jeg tenker om det. Noen ganger er det helt greit, og jeg tenker at alle klarer jo det. Det er jo tross alt så mange som går gjennom det hver dag. Og andre ganger får jeg litt mer panikk, men det går heldigvis fort over.

Nå er det sofa før Frustrerte Hustruer. Og litt KG, så klart. Det blir ikke såååå mye tid til det på jobben lenger. Selv om jeg tar "røykepausene" mine der.

25+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Du ble imponert over meg og mitt husarbeid,men jeg må si jeg er imponert over deg også! Minner meg forresten på at jeg også burde vaske vinduene :-?

Så herlig med litt ekstra penger til baby-utstyr! Det er sikkert lett å bli fristet til å bruke litt på seg selv også kan jeg tenke meg...

Skjønner godt tankene dine rundt fødselen.Det høres jo skummelt ut,men det går jo stort sett alltid bra. Smerten er nok fort glemt når babyen er ute :hjerte:

Ha en god natt,Siam! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med salg av kjolen! Nå skal jeg legge ut bilde igjen på finn.no... Så får vi prøve, det skader vel ikke?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått solgt kjolen din. Jeg har fått renset min nå, så jeg skal prøve å henge opp en liten annonse på begge kjolene mine! Men jeg vet ikke hvor lett det er å få solgt de her..

Skjønner godt at de pengene brenner litt i lommeboka ja, de har en tendens til det :wink: Fint å kunne bruke de på babyutstyr! Gjør jo ikke noe om du unner deg litt selv også..

Det går unna for deg også nå! Du kan glede deg, dette er stort.. Jeg koser meg så utrolig mye, selvom det har hun vært litt kavete på natten!

Ha en fin dag, Siam :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs.Potter: :klem2:

Imax: Legg ut bilde og annonse, pluteslig blir den solgt. Det er fremdeles mange som skal gifte seg til sommeren som ikke har alt i boks enda. Hun som kjøpte min kjole skal gifte seg allerede i juni.

Lykke til med salget.

April: Jeg skjønner godt at du koser deg. Jeg gleder meg bare mer og mer nå.

I går gikk jeg en to-timers tur med en venninne. Deilig, men jeg er ganske sliten nå. Selv om tempoet ikke var av det raskeste.

I dag har jeg ingen planer. Tenkte jeg skulle vaske ferdig vinduene, mangler de nede + at jeg må ta over et av dem jeg allerede har tatt. Vannet var litt møkkete på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam.. så flink du er.. jeg må inrømme at jeg er litt slappere enn som så.. jeg fikk vaskedamen til å ta alle vinduene i går......... utrolig deilig, men gir selvfølgelig ikke samme gledes-følelsen som når man har gjort det selv.....

Så spennende med yoga... jeg tenkte at det får holde med vann-treningen min jeg, men jeg har en yoga cd som jeg har lånt, så jeg får nok forske litt på den.... høres ut som man får mange fine tips der....

Når det gjelder bevegelse fra lille babyen, så varierer det veldig hos meg også... men jeg trøster meg med at h*n har god plass, og at mange av sparkene går i en annen rettning enn den jeg kjenner......

Men det er jo lurt å få sjekket dersom det gjør at man blir bekymret. Nå er det jo typisk at det kommer masse liv når man har bestemt seg for å sjekke, men det var jo fint da, så slapp du den turen...

Ønsker deg en suuper torsdag Siam!!

stoooooooor kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si at du er veldig flink gitt:)Jeg er ganske så slapp,er trøtt hele tiden.I går tok jeg oppvasken og brukte nesten en time på det.Måtte ta pause innimellom,blir sliten av å stå lenge.Mannen har lovt meg oppvaskmaskin men har ikke sett noe til den endaDen står i kjelleren,men vi får ikke lov til å sette den opp av borettslaget siden de snart skal begynne med rehabilitering av badet.Så jeg må nok smøre meg med tålmodighet.

Ha en super torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

:o To-timers turer og vindusvasking?! Hjelpe meg...kan du sende over litt energi Siam?! Jeg bøyer meg i støvet altså!

Har ikke tiltakslyst til noe som helst huslig om dagen...så det hadde vært godt med litt inspirasjon! :ler: Litt sånn rykk og napp dette husarbeidsgreiene med meg..jeg liker å ha det ryddig, men orker ikke rydde så veldig ofte! :wink:

Håper du får en fin torsdagskveld da Siam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, er bare innom for aa si hei egentluig og for en liten oppdatering! Hoeres ut som du er i god form og i godt humoer, jeg som ikke er gravid en gang er doedssliten for tiden og i dag maatte jeg tilbake til hotellet for aa sove...

Ja ja, er nok bare pms...Vi jenter har det ikke lett bestandig sier jeg!

Nok om meg selv - oensker deg en god helg litt paa forskudd og lykke til videre med ruigingen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koselig å lese om hvordan det går med deg Siam! Håper du nyter vårsola og at graviditeten går greit :)

Hos Soul går livet sin vante gang, ingen store forandringer her i gården. Men vi har det bra, i grunn ikke mye å klage på (bortsett fra at jeg syns fordypningen i statistikk/metode er kjip)... Har begynt å lese litt mer på KG her igjen nå, så begynner visst få avhengigheten tilbake sånn smått om sen hehe. ;)

Ha en fin-fin torsdagskveld Siam!!

klem fra Soul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shy: Det var like før jeg ba vaskedamen ta våre vinduer også, men vi har ikke så mange så jeg tenkte jeg kunne ta dem selv. Jeg vasker ikke vinduer mer enn en gang i året allikvel... :oops:

Det er godt å høre at du også har variasjon i bevegelsene i magen. Da er nok alt bra med lille frø

Nat26: Så kjedelig å ha oppvaskmaskin i kjelleren, da!! Det skal nok bli deilig å få den på plass kan jeg tenke meg.

Madden: Jeg har egentlig ikke så mye energi... Men det er så deilig å ha litt overskudd etter jobben, noe jeg ikke hadde før da jeg jobbet 100% så da er det deilig å få gjort noe. Kjenner jeg får vondt i ryggen av å sitte stille for lenge. Men litt bevegelse har jeg bare godt av... Har gått opp 10 kilo allerede! :-x

Popelka: Sånn er det bare, energinivået går opp og ned. Det er godt å ha noe å skylde på innimellom... :wink: På våren pleier jeg å få et lite energikick, men på vinteren er jeg mer eller mindre i dvale.

Soul: Koselig å se deg igjen, du er hjertelig velkommen tilbake. Skjønner godt du synes metode og statistikk ikke er bare toppers, jeg var ikke så veldig glad i det selv. Av en eller annen grunn ble metode det faget jeg fikk best karakter i på NMH for mange herrans år siden. Hva det kom av kan jeg ikke forklare...

Jeg har glemt å fortelle at jeg gikk berserk på Barneverden i går. Kjøpte masse klær til frøet, kluter og neglesaks. Tror egentlig ikke han trenger flere bodyer nå, men jeg trenger litt av hvert av andre klær. Får ta meg en tur på H&M snart.

De hadde ikke noe særlig barnevogner på Barneverden. Jeg må nok ta meg en tur på Babyshop igjen snart.

Jeg har lyst til å se på Teutoniavognene også, men jeg vet ikke hvor jeg kan se dem...

I dag har jeg vasket ferdig vinduene og raket i hagen, er ganske sliten nå, så det blir sofa resten av kvelden.

Sovnet på sofaen da jeg kom hjem fra jobben, så jeg er nok litt trøttere enn vanlig i dag.

Kanskje det blir tidlig i seng i kveld?

25+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Siam! :)

Wow, imponert over at du gjorde det så bra i metode! Den kvalitative delen går helt greit, men den kvantitative... er litt mer matte og statistikk enn jeg hadde regnet med. ;)

Sove godt og drømme søtt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye matte og statestikk for min del. Har aldri likt det noe særlig, det var derfor jeg ble så overrasket.

Kanskje det samme vil skje med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg har lyst til å se på Teutoniavognene også, men jeg vet ikke hvor jeg kan se dem...

Fru Lyng fører Teutonia. Finnes på bl.a. i Oslo sentrum, på Steen og Strøm, Sandvika storsenter, Strømmen storsenter og Ski storsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...