AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #1 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg har ikke så himla mange venner. Så synes det er vanskelig å invitere til fest. Har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å prøve mer. Arg! Nok en gang inviterer jeg til fest i god tid og folk sier de vil komme. 6 stykker ville komme, men 3 stykker har avlyst. 2 av de de ga meg ingen grunn. Vedder på noe gøyere dukket opp. Mens hun 3 er visst syk. Blir jo stusslig med kun 4 på fest, men bedre enn ingenting. Håper bare ingen flere avlyser. Det hadde vært kjipt. Sist gang jeg inviterte til fest, da dukket kun 1 opp mens resten avlyste. Merker jeg er lei folk som ikke tar avtaler seriøst. Har man sagt ha, så har man sagt ja. Flere som har samme problem? Anonymkode: a48af...337 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 1. oktober 2016 #2 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg pleier å invitere noen stykker ekstra for jeg vet noen kommer til å avlyse. Skjer hver gang. Det dukker opp andre tilbud om fester de heller vil på. Irriterende. Ikke så mye å få gjort med det. Hvis jeg har sagt ja til å komme på en fest, så har ikke jeg samvittighet til å stikke på en annen fest. Som du sier, har man sagt ja så har man sagt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Del Skrevet 1. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke så himla mange venner. Så synes det er vanskelig å invitere til fest. Har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å prøve mer. Arg! Nok en gang inviterer jeg til fest i god tid og folk sier de vil komme. 6 stykker ville komme, men 3 stykker har avlyst. 2 av de de ga meg ingen grunn. Vedder på noe gøyere dukket opp. Mens hun 3 er visst syk. Blir jo stusslig med kun 4 på fest, men bedre enn ingenting. Håper bare ingen flere avlyser. Det hadde vært kjipt. Sist gang jeg inviterte til fest, da dukket kun 1 opp mens resten avlyste. Merker jeg er lei folk som ikke tar avtaler seriøst. Har man sagt ha, så har man sagt ja. Flere som har samme problem? Anonymkode: a48af...337 Hvor gammel er du? Kanskje folk er lei festing? Anonymkode: e7ce7...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 1. oktober 2016 #4 Del Skrevet 1. oktober 2016 Kanskje dem sier nei fordi det er så få som er invitert? Høres jo ikke ut som fest med 6 inviterte gjester. Det er vel mer en sammenkomst med venner enn en fest, eventuelt ett lite vors om dere skal ut på byen etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sly Skrevet 1. oktober 2016 #5 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hva slags fest er det? Bare noen som sitter rundt et bord og drikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Kanskje folk er lei festing? Anonymkode: e7ce7...0b6 Ja det kan godt hende, men da burde de ikke si ja til at de vil komme for å så avlyse. Anonymkode: b970e...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #7 Del Skrevet 1. oktober 2016 1 time siden, LeilaS skrev: Herregud hva skjedde over? Merkelig. Merkelig, er enig med deg,det er frekt. men i det minste sier de ifra, utrolig irriterrende med de som ikke sier ifra. Og når man sender sms eller prøver å ringe, svarer de ikke... Så utrolig frekt. Anonymkode: ce938...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. oktober 2016 #8 Del Skrevet 1. oktober 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker jeg er lei folk som ikke tar avtaler seriøst. Har man sagt ha, så har man sagt ja. Flere som har samme problem? Anonymkode: a48af...337 Har du spurt dem om hvorfor de ikke kommer? Ville ikke kalt det fest med bare seks stykker da, pluss på ti så kan vi snakke om fest. Jeg vet at en av de tingene jeg syns er koselig med fest er å kunne sosialisere seg med mange andre mennesker, og stifte nye bekjentskap. Når du skal ha bare seks stykker, så tenker jeg det spørs litt på hvilken relasjon man har til de andre personene, gjestene har til de andre gjestene. Samtidig så er det en uting å si ja til noe hvis man ikke har tenkt til å komme, du sier jo at to av dem ikke ga deg noe grunn så det spørs jo litt hva de skal da siden de avlyser. Å avlyse på grunn av sykdom er jo ganske innenfor, syns jeg. Er man syk så er man syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #9 Del Skrevet 1. oktober 2016 2 minutter siden, Wanda Maximoff skrev: Har du spurt dem om hvorfor de ikke kommer? Ville ikke kalt det fest med bare seks stykker da, pluss på ti så kan vi snakke om fest. Jeg vet at en av de tingene jeg syns er koselig med fest er å kunne sosialisere seg med mange andre mennesker, og stifte nye bekjentskap. Når du skal ha bare seks stykker, så tenker jeg det spørs litt på hvilken relasjon man har til de andre personene, gjestene har til de andre gjestene. Samtidig så er det en uting å si ja til noe hvis man ikke har tenkt til å komme, du sier jo at to av dem ikke ga deg noe grunn så det spørs jo litt hva de skal da siden de avlyser. Å avlyse på grunn av sykdom er jo ganske innenfor, syns jeg. Er man syk så er man syk. Litt rart av 5 av 6 er syke... Og uansett da burde man ikke å takket ja, hvis man tenker sånn, det er utrolig respektløs ovenfor verten, som bruker tid, og energi og PENGER på en hyggelig aften, uansett om det er selskap, fest eller hva faen man kaller det for. Da takker man ikke JA! Det er ikke vertens ansvar, og dette er noe de visste fra før av.. Anonymkode: ce938...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #10 Del Skrevet 1. oktober 2016 Nei, men har opplevd at få har kommet på fester hvis jeg har kommer, men jeg også opplevd at mange har kommet. Nå er ikke jeg så flink til å invitere og å stelle i stand sånt da, så... Anonymkode: 641aa...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. oktober 2016 #11 Del Skrevet 1. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt rart av 5 av 6 er syke... Og uansett da burde man ikke å takket ja, hvis man tenker sånn, det er utrolig respektløs ovenfor verten, som bruker tid, og energi og PENGER på en hyggelig aften, uansett om det er selskap, fest eller hva faen man kaller det for. Da takker man ikke JA! Det er ikke vertens ansvar, og dette er noe de visste fra før av.. Anonymkode: ce938...628 3 av 6 leste jeg, hvor en har oppgitt å være syk og to ikke har oppgitt noe grunn så her kan man jo bare anta om hvorfor de er fraværende. Det er jo høysesong for sykdom nå, så sånn sett så er det ikke rart om en del er syke om dagen. Men hva mener du? Mener du at man ikke skal takke ja sånn i tilfelle hvis man blir f.eks syk? Men ja, jeg er enig at det er en uting om man ikke har noen intensjon i å møte opp eller kun venter på¨noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #12 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg synes det er kjempe frekt, jeg! Det verste er jo de som avlyser uten å gi grunn, eller rett og slett bare ikke dukker opp. Sykdom er OK grunn da. Man kan ikke noe for at man er blitt syk. Går du på skole? Driver med hobby? Du kan jo prøve å få mer (og bedre) bekjentskap på andre areaner Anonymkode: 1115d...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #13 Del Skrevet 1. oktober 2016 2 minutter siden, Wanda Maximoff skrev: 3 av 6 leste jeg, hvor en har oppgitt å være syk og to ikke har oppgitt noe grunn så her kan man jo bare anta om hvorfor de er fraværende. Det er jo høysesong for sykdom nå, så sånn sett så er det ikke rart om en del er syke om dagen. Men hva mener du? Mener du at man ikke skal takke ja sånn i tilfelle hvis man blir f.eks syk? Men ja, jeg er enig at det er en uting om man ikke har noen intensjon i å møte opp eller kun venter på¨noe bedre. Du kommer bare med masse unskyldninger til at det er greit å avlyse- Og grunner til hvorfor de kanskje ikke har lyst til å komme, bl annet at det ikke er fest i dine øyne. Er dette unslydninger du bruker for justify for deg selv at det er ok å avlyse og ikke dukke opp? Nå vet du hvordan folk reagere på det og synes om det-den eneste gyldig grunn til å avlyse er sykdom. Anonymkode: ce938...628 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. oktober 2016 #14 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer bare med masse unskyldninger til at det er greit å avlyse- Og grunner til hvorfor de kanskje ikke har lyst til å komme, bl annet at det ikke er fest i dine øyne. Er dette unslydninger du bruker for justify for deg selv at det er ok å avlyse og ikke dukke opp? Nå vet du hvordan folk reagere på det og synes om det-den eneste gyldig grunn til å avlyse er sykdom. Anonymkode: ce938...628 Jeg har aldri sagt noe om dette eller påstått det du skriver om meg, men hvis du har lyst til å være frekk på den måten, så greit, men da har jeg ingen intensjon i å diskutere videre med deg. Endret 1. oktober 2016 av Wanda Maximoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 1. oktober 2016 #15 Del Skrevet 1. oktober 2016 4 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Kanskje dem sier nei fordi det er så få som er invitert? Høres jo ikke ut som fest med 6 inviterte gjester. Det er vel mer en sammenkomst med venner enn en fest, eventuelt ett lite vors om dere skal ut på byen etterhvert. Synes 6 stykker er mange jeg ... skjønner jo nå at jeg sliter på den fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #16 Del Skrevet 1. oktober 2016 4 timer siden, PhilosopherSe7en skrev: Kanskje dem sier nei fordi det er så få som er invitert? Høres jo ikke ut som fest med 6 inviterte gjester. Det er vel mer en sammenkomst med venner enn en fest, eventuelt ett lite vors om dere skal ut på byen etterhvert. 4 timer siden, Sly skrev: Hva slags fest er det? Bare noen som sitter rundt et bord og drikker? Frekk? Jeg ser du og flere her som kommer opp med unskylning om at det ikke er fest når det bare seks stk.,som om det er en gyldig grunn til avlyse i siste øybelikket noe man har takket ja til. Da har man ikke mye respekt for den andre personen sin tid, man er lite empatisk i tillegg, når man ikke skjønner at den andre personen har brukt tid, energi og penger til en kveld som de gleder seg til! Som de sikkert har gledet seg til i hele uka, kanske i lengre tid! 25 minutter siden, Wanda Maximoff skrev: Har du spurt dem om hvorfor de ikke kommer? Ville ikke kalt det fest med bare seks stykker da, pluss på ti så kan vi snakke om fest. Jeg vet at en av de tingene jeg syns er koselig med fest er å kunne sosialisere seg med mange andre mennesker, og stifte nye bekjentskap. Når du skal ha bare seks stykker, så tenker jeg det spørs litt på hvilken relasjon man har til de andre personene, gjestene har til de andre gjestene. Anonymkode: ce938...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 1. oktober 2016 #17 Del Skrevet 1. oktober 2016 Mener ikke at det er en unnskyldning, og ikke synes jeg det var spesielt frekt å hentyde at det er mer en sammenkomst enn en fest med 6 personer. Jeg har alltid koblet fest med bryllup, runde dager osv, altså typisk der en inviterer 20+ personer. Skulle jeg invitert 6-7 venner på besøk for å drikke hadde jeg ikke tenkt på det som en fest, men mer en sammenkomst av de nærmeste vennene, eventuelt et vors før en skal videre på byen. Men selvsagt, har en sagt ja bør en dukke opp eller i det minste gi beskjed i god tid at en ikke kan komme likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #18 Del Skrevet 1. oktober 2016 Det er jo samme hva man kaller det. Man har takket ja til å delta på noe, men avlyser i siste liten. Det er respektløst. Jeg opplever ofte det samme. Til f.eks vors, ut å spise middag på bursdagen min, feire bursdagen på bar. Og ja, nå inviterer jeg bare til bursdag, for jeg blir så lei meg når nesten ingen kommer. Jeg stiller alltid opp for alle vennene mine så sant jeg ikke har en annen plan før jeg fikk invitasjon. Men det er det mange som ikke gjør. Jeg blir såret når halparten av gjestene i bursdagsmiddag avlyser så vi plutselig bare er 4 stk. Føler ikke at jeg er noe viktig for de som avlyser. Gjerne dagen før eller samme dag. Anonymkode: 919b1...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 2. oktober 2016 #19 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) Samme hva det er. Fest, sammenkomst eller wathever. Fælt og folk skal henge seg opp i det da. Det er jo utrolig dårlig gjort å avlyse fordi man heller vil noe annet. Har man takket ja, så har man takket ja. Du avlyser ikke fordi det ikke kommer 15 stykker på festen liksom. Ikke alle har mange venner og har 15 stykker å invitere. Blir helt oppgitt over folk som har så lite respekt for andre. Det er veldig kjipt når du inviterer folk og halvparten bare avlyser. Det sårer. (Snakker ikke om folk som er syke, må jobbe oav) Man føler seg ikke så viktig. Så jeg skjønner ts veldig godt jeg. Endret 2. oktober 2016 av CherryBlossom90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå