Gå til innhold

Når mennesker blir hårsåre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det da slik at alle andre må rette seg etter den som er hårsår. Slik at man unngår konfrontasjon?

Hva mener dere?

Anonymkode: c8db0...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er den hårsåre som må lære seg å bli mindre hårsår. Jeg kan være ganske hårsår selv, allikevel så mener jeg dette. Jeg ønsker på sett og vis ikke at folk skal rette seg etter meg bare fordi jeg er sånn eller slik. Jeg sidestiller det med å sy puter under armene på folk, hvilket er å gjøre dem en bjørnetjeneste. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må gå på nåler til slutt hvis vi alltid skal ta hensyn til de hårsåre. Jeg blir litt skremt av utviklingen vi har sett de siste årene. Alt skal pakkes inn for at ingen skal bli støtt, og folk roper om krenkelser for den minste ting. Jeg tror ikke det er bra hverken for folk eller samfunnet. Vi må tåle litt motgang, motstand og ubehag. 

Jeg kan ta ekstra hensyn til folk som er i en spesielt sårbar situasjon. Da hender det at jeg retter meg etter den hårsåre og lar det gå for å ikke legge sten til byrden, men da må det være gode grunner til det og det de vil ha gjennom(eller hva det nå gjelder) må ikke være komplett urimelig eller skape problemer for andre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint møtes må mitden. Syntes ikke alle skal få brøyte seg frem i verden og bare klage på de som er "hårsåre" eller,

Anonymkode: 57531...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, fullførsetningen skrev:

Nei. Det er den hårsåre som må lære seg å bli mindre hårsår. Jeg kan være ganske hårsår selv, allikevel så mener jeg dette. Jeg ønsker på sett og vis ikke at folk skal rette seg etter meg bare fordi jeg er sånn eller slik. Jeg sidestiller det med å sy puter under armene på folk, hvilket er å gjøre dem en bjørnetjeneste. 

Ha slik ser jeg og på denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint møtes må mitden. Syntes ikke alle skal få brøyte seg frem i verden og bare klage på de som er "hårsåre" eller,

Der hårsåre kaller jo alt for frekt. Når ikke ting går deres vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det da slik at alle andre må rette seg etter den som er hårsår. Slik at man unngår konfrontasjon?

Hva mener dere?

Det er et spørsmål som ikke er så lett å svare på, for det kommer jo veldig an på hvordan personen er utover det å være hårshår. Jeg syntes ikke man skal rette seg etter det, men det kommer jo an på hva du mener er hårshår og i forhold til hva da?
Hvor like/ulike er dere i meninger, i livet generelt? Så først og fremst må du være litt mer spesifikk og finne ut om personen er hårshår i utgangspunktet. Er det bare du som mener det? I såfall er det da du som er hårshår, eller muligens bare sur.

Du kunne skrevet litt mer omfattende rundt det - hva er hårshår for deg og i forhold til hva da f.eks? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange er dårlige på å vurdere hva som er hårsårt og hva som er en ok reaksjon. Noen ganger er det helt innafor å bli såret eller fornærmet. Noen ganger er folk drittsekker og skylder på at andre er hårsår, andre ganger er folk hårsåre og skylder på at folk er drittsekker

Jeg tror dess mer man maser om at andre mennesker er hårsåre, dess mer tyder det på at det er en selv som sier teite ting i feil situasjoner

Anonymkode: 5f793...c64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, antbug skrev:

Vi må gå på nåler til slutt hvis vi alltid skal ta hensyn til de hårsåre. Jeg blir litt skremt av utviklingen vi har sett de siste årene. Alt skal pakkes inn for at ingen skal bli støtt, og folk roper om krenkelser for den minste ting. Jeg tror ikke det er bra hverken for folk eller samfunnet. Vi må tåle litt motgang, motstand og ubehag.

Utviklingen vi har sett? Hva sammenligner du det med? Tror du ikke folk hadde blitt forbannet på deg om du ikke respekterte gud og kristendommen en tid tilbake? Vi har mer ytringsfrihet nå enn noensinne. Da vil det også skje oftere at folk reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der hårsåre kaller jo alt for frekt. Når ikke ting går deres vegne. 

Kanskje de til tider har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte er veldig hårsåre og lager drama ut av alt som blir sagt. Kjenner en som tar alt galt, fra alle. Hvis det er sånn at man går rundt og nager på ting som blir sagt av andre hele tiden, så er det på tide å jobbe med seg selv.  Ja, som også blir sagt her, så går man til slutt på nåler for vedkommende.  

Og hvis man opplever at folk reagerer på ens utsagn ganske ofte, så får man også gå inn i seg selv. 

Men det et veldig slitsomt når man føler man må veie ordene sine og er redd at meldingen man har sendt kanskje "så litt slem ut"  . Der alle andre ikke reagerer i det hele tatt, så er det en som virkelig tar det negativt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utviklingen vi har sett? Hva sammenligner du det med? Tror du ikke folk hadde blitt forbannet på deg om du ikke respekterte gud og kristendommen en tid tilbake? Vi har mer ytringsfrihet nå enn noensinne. Da vil det også skje oftere at folk reagerer.

Jeg tenker mer på forventningen om å bli tatt hensyn til i alle mulige sammenhenger og å skjermes for alt som gir ubehag. Det ser for meg ut som de blir stadig flere som krever å bli behandlet med stor respekt og mye hensyn uansett hva de foretar seg, og som ikke er villige til å tilpasse seg men nærmest forventer at andre tilpasser seg dem. Offermentaliteten er alle steder og brukes som en hersketeknikk. Man shamer de som stiller spørsmålstegn og stempler dem som fæle mennesker for få viljen sin. Jeg tror vi kan komme til å havne i samme situasjon som USA der studenter krever å skjermes for pensum de kan føle seg støtt av hvis vi fortsetter å tilpasse oss de krenkede hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, wintergirl skrev:

Enkelte er veldig hårsåre og lager drama ut av alt som blir sagt. Kjenner en som tar alt galt, fra alle. Hvis det er sånn at man går rundt og nager på ting som blir sagt av andre hele tiden, så er det på tide å jobbe med seg selv.  Ja, som også blir sagt her, så går man til slutt på nåler for vedkommende.  

Og hvis man opplever at folk reagerer på ens utsagn ganske ofte, så får man også gå inn i seg selv. 

Men det et veldig slitsomt når man føler man må veie ordene sine og er redd at meldingen man har sendt kanskje "så litt slem ut"  . Der alle andre ikke reagerer i det hele tatt, så er det en som virkelig tar det negativt uansett. 

Det kommer helt an på settingen, og hvem som sier det. Hvis en god venninne sier noe sånt ville jeg ikke gangd på noe sånt. Hvis en fremmed mente sånt ville jeg blitt bekymret. Da har det heller ingenting med å være hårshår. Man får da vitterlig meg få stille spørsmåltegn angående seg selv hvis det er tilfellet. Alle har en rett til det, så får folk bare mene at man er hårshår.

Anonymkode: ce137...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, wintergirl skrev:

Det kommer helt an på settingen, og hvem som sier det. Hvis en god venninne sier noe sånt ville jeg ikke gangd på noe sånt. Hvis en fremmed mente sånt ville jeg blitt bekymret. Da har det heller ingenting med å være hårshår. Man får da vitterlig meg få stille spørsmåltegn angående seg selv hvis det er tilfellet. Alle har en rett til det, så får folk bare mene at man er hårshår.

Anonymkode: ce137...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lesehest__ skrev:

Det var var da fælt til sitering! Selv om du mener at du har rett til å holde på sånt, så er det ikke dermed sagt at det er rett. Det sier seg selv, gjør det ikke? Hvis man til stadig skal ta alt negativt så er det til slutt ikke mange som vil være rundt deg. Ikke hyggelig å bli tilsnakket til når du har sagt ting i god tone og beste mening. Selv da skal det gnages på.  Og hvis man føler at alle kun er ute etter å såre deg/ta deg, da er det på tide at man snakker med noen om problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror siteringer har låst seg helt for noen på tråden.

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Det var var da fælt til sitering! Selv om du mener at du har rett til å holde på sånt, så er det ikke dermed sagt at det er rett. Det sier seg selv, gjør det ikke? Hvis man til stadig skal ta alt negativt så er det til slutt ikke mange som vil være rundt deg. Ikke hyggelig å bli tilsnakket til når du har sagt ting i god tone og beste mening. Selv da skal det gnages på.  Og hvis man føler at alle kun er ute etter å såre deg/ta deg, da er det på tide at man snakker med noen om problemet. 

Tror ikke det er vedkommendes feil. Opplevde siteringsproblem sel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svært hårsår. Du må bare behandle sånne som meg som alle andre uten å ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...