Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #41 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg sitter i en lederstilling i stabsfunksjon i Telenor og kan herved opplyse om at den lønn Milla her oppgir er HELT urealistisk. Kun et fåtall i konsernet oppnår denne påståtte lønnen Milla skryter på seg, og da snakker jeg brutto, FØR skatt. Milla; man trenger ikke å dra en løgn sååå langt. Jeg har ved en tidligere anledning også nevnt at for å lyve må man ha god hukommelse... hender det glipper litt?!? Håper dere har forståelse for at jeg er anonym denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 22. mai 2002 #42 Del Skrevet 22. mai 2002 Har valgt et lavtlønnet yrke der timelønnen er 112,-.Paserer vell så vidt 200000 i årslønn. Trives kjempebra. Kommer ikke til å endre yrke for bedre betalt. Har 3 års udannelse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 22. mai 2002 #43 Del Skrevet 22. mai 2002 680 000 etter skatt. I Telenor! Hehe! Nesten like mye som Tormod Hermansen det.... Telenor er nok ingen høytlønnsbedrift akkurat, nei! Selv: Ca. 800 000 per år (FØR skatt) pluss litt forsikringer og sånn. Jobber med ledelse, høy utdanning, noen års erfaring, 60-timers arbeidsuker i mange år. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klara Skrevet 22. mai 2002 #44 Del Skrevet 22. mai 2002 + hovedfag fra universitetet + arbeidet tre og et halvt år + jobber med forskning og utredning + har en bruttolønn på 276.000,- og ingen frynsegoder, overtid eller bonuser, kun avspasering og fleksitid. = konklusjon: Høy akademikerutdanning lønner seg ikke med mindre man kaster seg nådeløst inn i armene på det private næringslivet... ) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #45 Del Skrevet 23. mai 2002 Humrer litt jeg, når jeg leser innlegget til "Anonym" som jobber i stab i Telenor. Er helt enig med deg; det er helt urealistisk at Milla tjener det hun påstår der. Jeg skrev et innlegg over, hvor jeg fortalte at jeg har en ledende stilling i et IT-selskap (hovedfag i informatikk; systemarbeid) og tjener meget bra. Har MASSE bekjente i Telenor, gamle stud. venner etc. også med hovedfag, og de tjener ikke brøkdelen av hva Milla sier hun gjør. Virker litt tåpelig å forfølge dette temaet, men det blir litt for dumt å komme med påstander som er så lett gjennomskuelige... Tipper Moderator stopper denne tråden snart, men kjære Moderator: når man stiller seg så til de grader til hoggs, må man regne med reaksjoner. Stikk finger'n i jorda, Milla! Til deg Klara; det er helt forkastelig at du med din utdanning og erfaring har slik en luselønn! Godt at det fortsatt eksisterer dyktige mennesker som på tross av dårlig lønn fortsetter å gjøre en god jobb mye basert på et stort engasjement! Modesty (ikke innlogget) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 23. mai 2002 #46 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg synes det ville være synd å lukke denne tråden, men jeg kommer til å gjøre det dersom den ikke nå tar seg inn i sporet igjen. Vi skal vel ikke diskutere Milla her, skal vi vel? Moderator.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NangaParbat Skrevet 24. mai 2002 #47 Del Skrevet 24. mai 2002 ca 290.000 + overtid. Har jobbet 2 år innen media og har 4 år høyere utdanning. Klarer meg finfint med det. Det er jo i og for seg ingen nyhet at mange lyver om lønna. Etter at det er blitt mulig å sjekke ligningen til folk på nettet, har jeg funnet ut at det er flere av mine venner og bekjente som plutselig har mellom 50 og 100 tusen mer enn det som står på ligninga deres(jeg vet det finnes fradrag, men ikke SÅ store fradrag). Det vitner vel egentlig bare om liten selvsikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #48 Del Skrevet 24. mai 2002 Til deg som har hovedfag i informatikk og tjener meget bra: Jeg holder på med den samme utdannelsen som deg, og lurer på hvilken vei du har gått for å få en så bra stilling. Hvor lenge er det siden du ble uteksaminert, og hva hadde du i begynnerlønn? Har du hatt mange jobber før den du har nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #49 Del Skrevet 24. mai 2002 Milla...... de tallene du serverer oss er ikke realistiske i det hele tatt. Masse overtid til tross vil uansett ikke få deg i nærheten av den årslønnen - det tror jeg også at du selv ser. Man skal heller ikke skamme seg over å tjene godt, hvorfor skulle man det? Tror du føler deg temmelig trengt opp i et hjørne når du påstår at argumentene MOT det ene og alene baseres på misunnelse...... jøjjemeg. Hva meg selv angår så arbeider jeg som konsernleder i et lite konsern og har en årslønn på ca. 600.000,- 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2002 #50 Del Skrevet 24. mai 2002 Som sagt jeg gidder ikke og forsvare meg. Jeg prøver og unngå og diskutere penger så langt det er mulig fordi det bare fører til bråk. Jeg fjerner nå alle mine innlegg i denne tråden. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 24. mai 2002 #51 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg er ikke misunnelig på lønna til Milla. Det jeg er misunnelig på er hvordan hun får tiden til å strekke til: Full jobb med MASSE overtid, i tillegg ca 150 sminkeoppdrag på begravelsesbyrå, reising frem og tilbake mellom Oslo og Kongsberg...o.s.v o.s.v. På toppen av dette er det tid til både trening, kjæreste, hjelpe venner, shopping i NY...... JEG ER IMPONERT. Skulle ønske jeg klarte å få tid til så mye Selv tjener jeg helt greit (ca.400.000), og jobber innen IT. Det går sånn passelig jevnt oppover, og jeg har alt hva jeg trenger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2002 #52 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg reiser ikke mellom Oslo og Kongsberg hver eneste dag, og jeg jobber mye mens jeg reiser også. Jeg har ikke tid til venner hver dag men kun i helgene. Min forlovede jobber i NRK og er mye på farten så vi sees ca. annenhver uke. Men når vi har anledning reiser vi sammen som feks. til NYC el lign. Dessuten er jeg godt organisert og er flink til å prioritere. Milla PS: Nå kommer det vel en eller annen knøl som jobber i NRK og påstår at hun har snakket med alle ansatte og ingen er forlovet med Milla _________________ she knows she knows she knows *www.milla-world.com* kommer snart [ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-05-24 11:56 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-05-24 11:58 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NangaParbat Skrevet 24. mai 2002 #53 Del Skrevet 24. mai 2002 Det svir når man blir avslørt Milla? Kanskje like greit at du fjerner alle innleggene dine.. Hadde du skrevet at du var konsernsjef, , selvstendig næringsdrivende, administrerende direktør e.l kunne du kanskje tjent så mye. Men det hadde kanskje ogå vært litt merkelig, din alder tatt i betraktning... Påstanden om 680.000 netto + reisetillegg og bonuser(for hva forresten?) + ekstrajobb på begravelsesbyrå faller litt på sin egen urimelighet. Skulle du virkelig oppnådd en slik lønn måtte du hatt MYE overtid, langt over det lovlige. Jeg tviler sterkt på at Telenor fusker noe særlig med overtid for sine ansatte da de ofte har Arbeidstilsynet på besøk. Ut fra det du skriver antar jeg du er ansatt innen IT i Telenor, og ikke som ekstern konsulent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2002 #54 Del Skrevet 24. mai 2002 NangaParbat; Bare en liten kommentar om det du skriver om ligningen på nettet. Vil bare si at det er ikke sikkert vennene dine har løyet for deg. Jeg har jo selv sett selvangivelsen til samboeren min, og på nettet var han oppført med nesten 200.000 mindre enn hva han virkelig hadde. Så ligningstallene skal du ikke nødvendigvis ta for god fisk.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2002 #55 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg fjernet dem fordi jeg ikke er interessert å diskutere dette noe mer. Og har du ett problem med meg så får du ta det på PM. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #56 Del Skrevet 24. mai 2002 hihihi...... dette er rett og slett blitt patetisk morsomt Hva er vitsen med å ha ekstrajobb når en tjener 680.000,- i året + bonus???? Etter min mening bør en kunne klare seg fint med de 680'........ Nei Milla, troverdigheten din har fått seg en alvorlig knekk i mine øyne. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NangaParbat Skrevet 24. mai 2002 #57 Del Skrevet 24. mai 2002 Matahari Jeg vet det kan være misvisende, men for å få "senket" inntekten med 200.000 må man være i en spesiell situasjon - selvstendig næringsdrivende/omfattende aksjesalg/kjøp/personlig konkurs/svart arbeid/storstilt skatteunndragelse.. Jeg mener å kjenne mine venner såpass godt at jeg hadde ant noe om slike tilfeller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry Skrevet 24. mai 2002 #58 Del Skrevet 24. mai 2002 Dessverre ble Milla diskusjonstemaet her... Lukkes. _________________ Gry (red)1212[ Dette Innlegg er endret av: Gry (red) den 2002-05-24 12:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2002 #59 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har ikke Begravelsesbyråjobben fordi jeg trenger pengene. Min egen familie har drevet ett slik byrå og jeg er tilnærmet vokst opp i ett, dermed har jeg kontakter som bruker meg fordi de vet at jeg gjør jobben godt. Sminkører som takler og jobbe med lik finner du ikke via Aetat eller en annonse i avisen. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg