Gjest Catalina Culès Skrevet 28. februar 2018 #181 Del Skrevet 28. februar 2018 Her er det helt jævlig kaldt, var 11- på morgenen, nå er det 8-. . Kan ikke huske å hatt det så kaldt før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. februar 2018 #182 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) De kaldeste stedene i Norge Temperaturer målt onsdag 28.02.2018: Folldal i Østerdalen –42,0 - Europas kaldeste, denne dagen ! Sel i Gudbrandsdalen –39,7 Tynset i Østerdalen –37,5 Alvdal i Østerdalen –30,8 Drevsjø i Østerdalen – 29,5 Endret 5. mars 2018 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. februar 2018 #183 Del Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, Wonders skrev: De kaldeste stedene i Norge Temperaturer målt onsdag 28.02.2018: Folldal i Østerdalen –42,0 Sel i Gudbrandsdalen –39,7 Tynset i Østerdalen –37,5 Alvdal i Østerdalen –30,8 Drevsjø i Østerdalen – 29,5 Der hadde ikke jeg overlevd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. februar 2018 #184 Del Skrevet 28. februar 2018 Det er nesten 20 år siden det har vært så kaldt her jeg bor som det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. februar 2018 #185 Del Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Der hadde ikke jeg overlevd... Bilene skjærer seg og vannrør fryser ...kjipt. Dette er min barndom, og når vi når sitter i Oslo å ser dette blir jeg litt lettet over minus 19 her. Det er sikkert effektive 30 kuldegrader siden det blåser så innmari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. februar 2018 #186 Del Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, Wonders skrev: Bilene skjærer seg og vannrør fryser ...kjipt. Dette er min barndom, og når vi når sitter i Oslo å ser dette blir jeg litt lettet over minus 19 her. Det er sikkert effektive 30 kuldegrader siden det blåser så innmari! Høres ikke mye gøy ut nei, her hvor jeg bor, pleier det ikke bli kaldere enn et par minus grader, så når dette kommer, føles det nok mye kaldere for meg enn de som er vant til ekstrem kulde, men skal ikke klage er jo "bare" 8- nå, og vinden gjør det enda kaldere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. februar 2018 #187 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) 8 minutter siden, Catalina Culès skrev: Høres ikke mye gøy ut nei, her hvor jeg bor, pleier det ikke bli kaldere enn et par minus grader, så når dette kommer, føles det nok mye kaldere for meg enn de som er vant til ekstrem kulde, men skal ikke klage er jo "bare" 8- nå, og vinden gjør det enda kaldere. Det er smertefullt å puste inn, man hoster, og tar små åndedrag. Øyevippene får Endret 28. februar 2018 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. februar 2018 #188 Del Skrevet 28. februar 2018 5 minutter siden, Wonders skrev: Det er smertefullt å puste inn, man hoster, og tar små åndedrag. Øyevippene får Huff, høres helt grusomt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 28. februar 2018 #189 Del Skrevet 28. februar 2018 Ingen som har -30C som kommer her og klager? De er vel så herda at de bryr seg ikke. Jeg har "bare" -14C når sola går ned her nå og syns det er slitsomt da jeg igrunn liker best plussgrader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. februar 2018 #190 Del Skrevet 28. februar 2018 Nei. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 28. februar 2018 #191 Del Skrevet 28. februar 2018 Her har vi for første gang på mange år vi har hatt det så kaldt som nå. Vannrør i huset her frøys til, de har heldigvis ikke sprukket så vi har fått tint det sakte opp igjen over en periode på to døgn. Min kroniske sykdom har tatt helt av i denne kulda og jeg har ikke orket å gjøre stort mer enn å sitte i sofaen med store pledd rundt og over meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 28. februar 2018 #192 Del Skrevet 28. februar 2018 Det skal visst være over i morgen, i hvert fall den aller verste spengkulda. Det har vært borti -14 her. Effektive kuldegrader har vært bortimot -30 pga vinden, som også andre nevnte her. Det ER vinden som er verst. Det går fint an å kle på seg nok klær til å tåle minusgradene, men det er vinden som gjør at det blir uholdbart. Kaldt inne også. Akkurat nå er det 21.7 grader i stua, og det er for kaldt for meg. Jeg sitter med tre lag med klær og stillongs under buksa, men er kald på fingra og tærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 28. februar 2018 #193 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg sliter ikke så mye i tørr og vindstille kulde, men når det blåser samtidig som det er kaldt sliter jeg virkelig. Jeg hater vind! Var -15 igår, bittelitt snø i lufta og i følge yr 9 sekundmeter vind, var sikkert -30 effektive. Helt grusomt. Mandag kveld, derimot var det -20 da jeg satte inn hestene mine, men helt vindstille, klart og tørr luft. Det føles mye mer behagelig enn 0 og kraftig vind og fuktig vær syns jeg. Får så vondt i leddene når det blåser sånn og det blir vondt å puste. Syns ned i -10, sol, tørt og vindstille er helt perfekt. Er det noe særlig under blir det i kaldeste laget, men heller -20 og vindstille enn -8 og kraftig vind. Glad for ull nå altså. Ull er gull! Hadde aldri overlevd uten selv om jeg elsker vinteren. I skrivende stund ligger jeg under teppet i stolen foran peisen med pus på fanget og en kopp te. Digg ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 1. mars 2018 #194 Del Skrevet 1. mars 2018 Nei nei nei...nå er det ned mot -17 her...usj. Dere som fryser inne, få tak i en varmeflaske og ha den i fanget med et pledd over, veldig effektivt. En dame jeg møtte på et kurs en gang sa at det viktige når man fryser er å dekke knærne av en eller annen grunn. Og det stemmer, et pledd over knærne gjør en verden av forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelSierraFan Skrevet 1. mars 2018 #195 Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg sliter ja, sitter her fullt påkledd, inntullet i teppe, men er iskald på hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 2. mars 2018 #196 Del Skrevet 2. mars 2018 Her hvor jeg bor har det vært minst -10 i 2 mnd nå. Ikke noe mildvær, og ikke noe nedbør. Jeg bor ved sjøen. På innlandet, 2 mil unna meg, har det vært -20-30 grader minus de samme to mnd. Det er mange som er uten vann. Både her og to mil lenger inn i landet. Noen får ikke vann før til våren når det tiner, andre har vært så heldig at de får vann nå (med store utgifter til det). De som ikke får vann før til våren, har også gjort sitt for å få vann før, men det finnes ikke. Det er for tørt. Det er gjerne de som har lokalt vannverk/brønn, og de finnes det mange av. Selv har vi varmekabel på vannledningen. Og ja, mange kunne ha sikret seg bedre sånn sett, men den kulda som har vedvart så lenge, kan ingen huske å ha opplevd før. I tillegg har det tatt hardt på bilbatterier og ved. Ved finnes nesten ikke til salgs nå. Er glad vi har nok ved! Akkurat i dag er det 0 grader, og det er vi veldig glade for. Men det meldes fortsatt kaldt, med samme temp som vi har hatt de siste 2 mnd. Jeg selv fryser ikke, men det er fordi jeg har nok ved. Er ute med hundene hver dag, men kler jo på meg. Har klær til å takle kalde dager. Om natta sover jeg naken, med vinduet åpent, samme hvor kaldt det er. Men det er fordi vi har en tykk dundyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 2. mars 2018 #197 Del Skrevet 2. mars 2018 I dag var det -4 og vindstille så i dag var det bare behagelig. Kulde plager meg egentlig bare når det blåser veldig. Om det er vindstille så må det ned mot -20 før det begynner og plage meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 2. mars 2018 #198 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) . Endret 2. mars 2018 av Majott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 2. mars 2018 #199 Del Skrevet 2. mars 2018 På 28.2.2018 den 14.24, Wonders skrev: Det er smertefullt å puste inn, man hoster, og tar små åndedrag. Øyevippene får Jepp. Helt vanlig her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 5. mars 2018 #200 Del Skrevet 5. mars 2018 Folldal var europas desidert kaldeste sted natt til onsdag. Folldal er registrert med 42 minusgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå