Gå til innhold

Kolleger reagerer på vennskapet vårt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har havnet i en litt ubehagelig situasjon på jobb,som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal forholde meg til. Jeg jobber på en arbeidsplass med ca.35 ansatte. De fleste som jobber der er 45-55 år. Så er det meg som er i slutten av 20-årene, og en mannlig kollega som er i begynnelsen av 30-årene. Det er derfor naturlig at jeg og sistnevnte har "funnet sammen" som venner. Vi har det veldig gøy på jobb og har veldig god venne-kjemi. Vi har begge samboere, så det er absolutt ikke noe mer mellom oss enn godt vennskap, og det vet vi veldig godt begge to. Vi begge har samboere som jobber turnus, og da ofte kvelder. Jeg og den mannlige kollegaen henger derfor mye sammen på kvelder og i helger hvor vi begge er alene og har fri. Vi er begge innflyttere, så ingen av oss har så stort nettverk på stedet vi bor utenom hverandre og samboere. Problemet er at stedet vi bor på er lite,og vi har ofte blitt observert sammen på fritiden av kolleger. Det har derfor begynt å gå endel rykter på jobb om at vi har en affære. Dette har vi fått høre av den éne kollegaen som ikke tror vi har en affære. De andre kollegaen har begynt å bli mer avvisende og korte mot oss,og vi blir mer eller mindre utestengt fra alt av sosialt samvær med resten av kollegaene. Hva gjør jeg? Sier i plenum at vi ikke har en affære? Later som ingenting? 

Anonymkode: e52a7...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som har en affære skjuler seg, det gjør ikke dere. Ergo: ingen affære?

Anonymkode: 3dfd7...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske mye å henge sammen både på jobb og i fritiden. Dere er jo ikke tolv år heller og må leke sammen hele tiden? Er det ikke mulig å bli kjent med andre der du bor? Få noen hobbyer å bruke tiden på sammen med andre? 

Anonymkode: 49b38...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begge vært ærlige med partnerne deres om hvor mye og når dere er med hverandre? 

Jeg synes ikke dette høres bra ut. Følelser utvikler seg ofte sakte men sikkert, uten at man kanskje merker det før de er det. 

Anonymkode: 9eb4b...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut

At du ikke ser på det som noen potensiell affære tror jeg på. Kvinner søker ofte platoniske vennskap med menn av mange gode grunner. Men det er uhyre sjelden at menn søker det samme hos kvinner, så fra hans side er nok dette noe han håper vil utvikle seg til en affære. Det kan godt hende at kollegene deres plukker opp hans intensjoner, og da blir du automatisk litt "medskyldig" når du spiller med, selv om det ikke er din intensjon at det skal bli noe mer enn et vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dette ikke er et problem for hverken din eller hans samboer, så burde det vel være greit?

Anonymkode: 3e20f...282

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik at samboerene deres også er med dere når dem har fri? Hvis ikke så få dem med og finn på noe dere alle fire, gå ut sammen offentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig gutte-jente (selv om jeg er femenin utseendemessig), derfor er det naturlig for meg å ha guttevenner. Kollegaen min har heller aldri vist noe tegn til å like meg som noe mer enn en god venn. Ingen av samboerene våre finnes sjalu,så ingen av dem har reagert. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Forundret.. skrev:

Er det slik at samboerene deres også er med dere når dem har fri? Hvis ikke så få dem med og finn på noe dere alle fire, gå ut sammen offentlig. 

Samboerene våre pleier ikke å være med, nei. Men dette skyldes at min sliter med sosial angst og hans ikke er så glad i å stifte nye bekjentskap. Hun har en fast venninnegjeng hun henger med hele tiden. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboerene våre pleier ikke å være med, nei. Men dette skyldes at min sliter med sosial angst og hans ikke er så glad i å stifte nye bekjentskap. Hun har en fast venninnegjeng hun henger med hele tiden. TS

Åja. Tanken var at hvis dere kom dere ut sammen og folk ser dere så slutte de kanskje å snakke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere burde la samboerne deres bli kjent med kompisen deres. Selv om din samboer har sosial angst bør han likevel møte den kameraten du er mest sammen med. Det er en nødvendig utfordring, mener jeg. Og den samboeren til kollegaen din, hvis hun ikke vil møte deg en gang når du er en god venninne av hennes partner, så er hun rimelig sær.

Anonymkode: 72abf...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen. Vennskapet mellom meg og denne kollegaen endte brått og uventet i dag. Vi var alene på et kontor og hadde det hyggelig, så begynte han plutselig å stryke meg på låret på en sensuell måte. Jeg var visst ikke bare en venn for han allikevel. Mannfolk! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...