Gå til innhold

Misfornøyd med ting i livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger kan jeg henge meg opp i ting i livet mitt som ikke fungerer, og føle meg så mindreverdig på grunn av dette. Jeg er en kvinne på 32 år, med mann, barn, bil, hus, osv. Det meste er på stell. Jeg har masse fine ting i livet mitt, og er generelt veldig fornøyd med å være meg. Men så er det noen ting der jeg sammenligner meg med andre, og kommer dårlig ut av. Og det gjør meg så trist! Den ene greia er at jeg skulle hatt flere venner/en vennegjeng. Den andre handler om sex. Lever i et sexløst ekteskap (av grunner som ikke er relevante her), og er så sinnsykt misunnelig på de som har jevnlig sex med partneren sin. Det føles noen ganger som om det er det eneste som betyr noe... Jeg klarer liksom ikke å bry meg om alt som er bra i mitt liv, jeg ser kun dette som jeg ikke har. Høres jo helt sykt ut, for egentlig mener jeg jo at å være frisk, bo i et trygt land, være så heldig å ha barn, er viktigere enn regelmessig sex. Jeg ville ikke bytta. 

Hvorfor kan jeg ikke heller fokusere på alt som er bra?! 

Skulle gjerne visst om noen teknikker for å håndtere misunnelse bedre. For det er vel misunnelse det er?

Anonymkode: 61070...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt. Både sec og venner dekker basale behov.

Sex er lettere å leve uten nårman er single, selv om det er et savn, da er det slik det er og man kan jo treffe noen og slik ha noe å glede seg til, men når man er gift er liksom løper kjørt. Og du er enda ung og nærmer deg så smått kvinnelig prime age for sex. 

Siden du ikke skriver årsak, må jeg spørre; vil det være sånn alltid? Eller er det forbigående? Har dere annen nærhet dere i mellom? Kan dere ha sex uten samleie? Det høres ut som det er noe du bør ta opp. 

Ang. venner; har du noen? Bedre med få gode enn mange overfladiske, men kan du ta initiativ til noe overfor barnas mødre, naboer eller søke etter noen venninner via FB? 

Anonymkode: eeaf6...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...