AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #1 Del Skrevet 28. september 2016 Skulle inn på et idrettsarrangement, og ble spurt om jeg skulle ha voksen eller studentbillett. Billett for voksne var fra 13 år og oppover, studentbillett gjaldt tydeligvis for personer på ungdomsskole og videregående med bevis etter hva jeg har funnet ut i etterkant. Hun gamle dama som solgte billetter spurte om jeg gikk på vgs eller ungdomsskolen. Virket nesten som hun spurte i fullt alvor. Hadde litt lyst til å si, "nei, jeg går på barneskolen". Hvis hun bare hadde nevnt videregående hadde det vært greit (da hadde jeg ikke brydd meg), men jeg vil da faen meg ikke bli tatt for å være 13 år når jeg er 21. Det er nesten mer fornærmende enn det er oppmuntrende. Jeg ser da ikke spesielt ung ut for alderen, så jeg forstår ikke helt hva det var hun dreiv med. Uansett bør hun klare å se forskjell på et BARN og en VOKSEN. Andre som har opplevd lignende situasjoner? Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 28. september 2016 #2 Del Skrevet 28. september 2016 Like hårsår som en ungdomsskoleelev, i hvert fall. :-) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #3 Del Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, Hjärtat skrev: Like hårsår som en ungdomsskoleelev, i hvert fall. :-) Neida. Synes bare at det er litt rart å spørre om. Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #4 Del Skrevet 28. september 2016 Det var vel ikke galt av henne å spørre om du gikk på ungdomsskolen eller vgs? Det var være alt fra 12-18 år. Ikke heng deg opp i akkurat ungdomsskoledelen. Hun var nok bare vant med å spørre på den måten. Du var sikkert ikke den eneste hun gjorde det med, og det var nok ikke personlig ment i det hele tatt. Om man sitter lenge og sier "går du på ungdomsskollen eller vgs?" så blir det en vane. Anonymkode: b4506...94c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #5 Del Skrevet 28. september 2016 Når man ikke er rundt unge personer i de aldergruppene til vanlig, så er det vanskeligere å skille alder. Tipper du hadde hatt like store problemer med å se forskjell på en 50, 60, 70 og 80-åring. Man er ikke sammen med dem i hverdagen og da er man ikke vant til å se de nyansene som skiller alder Anonymkode: 2ad42...73d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhorning Skrevet 28. september 2016 #6 Del Skrevet 28. september 2016 Det kan være veldig vanskelig å gjette alder på folk. En frisør spurte meg om jeg hadde fri fra skolen en gang, og da jeg sa nei, ingen forelesning i dag, så lo hun og sa "jeg trodde du gikk på ungdomsskolen". Dette var like før jeg fylte 20. Noen folk ser veldig unge ut for alderen (jeg har fått høre at jeg gjør det), og noen ser faktisk ut som de enten er 40 eller 12 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #7 Del Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når man ikke er rundt unge personer i de aldergruppene til vanlig, så er det vanskeligere å skille alder. Tipper du hadde hatt like store problemer med å se forskjell på en 50, 60, 70 og 80-åring. Man er ikke sammen med dem i hverdagen og da er man ikke vant til å se de nyansene som skiller alder Anonymkode: 2ad42...73d Har faktisk ikke det problemet. Er vant til å omgås folk i alle aldersgrupper, og som regel pleier mine antagelser å stemme ganske bra, noe det ikke gjorde her. Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #8 Del Skrevet 28. september 2016 1 minutt siden, Enhorning skrev: Det kan være veldig vanskelig å gjette alder på folk. En frisør spurte meg om jeg hadde fri fra skolen en gang, og da jeg sa nei, ingen forelesning i dag, så lo hun og sa "jeg trodde du gikk på ungdomsskolen". Dette var like før jeg fylte 20. Noen folk ser veldig unge ut for alderen (jeg har fått høre at jeg gjør det), og noen ser faktisk ut som de enten er 40 eller 12 år gamle. Enten 40 eller 12? Snakker du om samme person da? Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #9 Del Skrevet 28. september 2016 Folk på VGS kan vel være opp til 19 år ved ordinært løp, så synes ikke det var et rart spørsmål. Du høres heller utrolig hårsår ut. Anonymkode: fb830...f3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #10 Del Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Folk på VGS kan vel være opp til 19 år ved ordinært løp, så synes ikke det var et rart spørsmål. Du høres heller utrolig hårsår ut. Anonymkode: fb830...f3e Ja, den biten er grei. Ungdomsskolen derimot, var å dra den litt langt. Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhorning Skrevet 28. september 2016 #11 Del Skrevet 28. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enten 40 eller 12? Snakker du om samme person da? Anonymkode: 80b9c...afd Snakker om folk jeg har sett som faktisk enten ser ut som de er enten veldig godt voksne eller barn. Noen er det faktisk vanskelig å se alder på, og kan være enten eller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #12 Del Skrevet 28. september 2016 3 minutter siden, Enhorning skrev: Snakker om folk jeg har sett som faktisk enten ser ut som de er enten veldig godt voksne eller barn. Noen er det faktisk vanskelig å se alder på, og kan være enten eller. Stort sett slipper jeg så mye snakk om alder, men har opplevd litt av det du er inne på. Kan bli tatt for å være ganske oppi åra, men også bli tatt for å være betrktlig yngre. Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhorning Skrevet 28. september 2016 #13 Del Skrevet 28. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stort sett slipper jeg så mye snakk om alder, men har opplevd litt av det du er inne på. Kan bli tatt for å være ganske oppi åra, men også bli tatt for å være betrktlig yngre. Anonymkode: 80b9c...afd Ja. Har en venninne som faktisk ser ut som hun enten er 12 eller 40, hun er ganske liten og ansiktet er på en måte helt ubestemmelig. Ingen rynker og veldig fin hud, og hvis hun faktisk hadde sagt til meg at hun var 12 - eller 40 - så hadde jeg trodd på henne på begge delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #14 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg fikk problemer da jeg skulle kjøpe snus her en dagen. Viste leg og hun myste og kikket veldig med ett tvilende utrykk. Jeg er 28 og det er ikke første gang. Tror det er fordi mange unge er veldig flinke med sminke og klær nå, det er jo tutorials for alt mulig. Da jeg var tenåring kladdet vi bare på oss noe og håpte d så bra ut. Anonymkode: fbad9...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 28. september 2016 #15 Del Skrevet 28. september 2016 Velkommen til min lille verden TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 28. september 2016 #16 Del Skrevet 28. september 2016 Men hun trodde jo ikke at du gikk på ungdomsskolen? Hun spurte om du skulle ha voksen eller student-billett. Du kan da fint ha studentbevis som 21-åring (evt 19 hvis de kun godtar studentbevis for vgs). Da synes jeg at jeg har opplevd "verre". Jeg åpnet døra en gang en fra Sector alarm ringte på. Han spurte om mammen eller pappaen min var hjemme. "Ehh, jeg eier det huset her jeg..." svarte jeg (var 25). Han ble litt paff da 😅 Senest i går var det en fra Hafslund som ringte på og spurte om jeg var myndig. Nå er jeg 26 😉 Jeg prøver å tenke at jeg er nok bare glad til for å se ung ut når jeg bikker 30 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 28. september 2016 #17 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg antar hun spurte fordi den gruppen som får rabatt er "de som går på ungdomsskolen eller videregående", ikke fordi hun lurte på om du gikk på undomsskolen eller om du gikk på videregående. Uansett er det bare å ta det med et smil, sånt skjer mange av oss hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #18 Del Skrevet 28. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, den biten er grei. Ungdomsskolen derimot, var å dra den litt langt. Anonymkode: 80b9c...afd HUn spurte nok ungdomsskolen eller vgs fordi rabatten var for de som gikk på ungdomsskolen eller vgs. Ikke bare for de som går på vgs. Da er det vanlig å ta med alt. Ikke ta det så personlig. Hun synes sikkert du så eldre ut en 16 år. (som forresten er alderen til mange som går ut av ungdomsskolen, ikke 13 år) Anonymkode: b4506...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #19 Del Skrevet 28. september 2016 2 minutter siden, MarenogAron skrev: Men hun trodde jo ikke at du gikk på ungdomsskolen? Hun spurte om du skulle ha voksen eller student-billett. Du kan da fint ha studentbevis som 21-åring (evt 19 hvis de kun godtar studentbevis for vgs). Da synes jeg at jeg har opplevd "verre". Jeg åpnet døra en gang en fra Sector alarm ringte på. Han spurte om mammen eller pappaen min var hjemme. "Ehh, jeg eier det huset her jeg..." svarte jeg (var 25). Han ble litt paff da 😅 Senest i går var det en fra Hafslund som ringte på og spurte om jeg var myndig. Nå er jeg 26 😉 Jeg prøver å tenke at jeg er nok bare glad til for å se ung ut når jeg bikker 30 👍 Hun spurte om det ja. Men i setningen etterpå la hun til det med ungdomsskolen. Var den biten jeg reagerte på. Måten hun valgte å ordlegge seg og tonefallet hun hadde mens hun sa det. For øvrig morsom historie du kom med. Ha-ha. Anonymkode: 80b9c...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runnershigh Skrevet 28. september 2016 #20 Del Skrevet 28. september 2016 Mannen min blir ofte spurt om legitimasjon ved kjøp av øl. Han er 25 år og ser ikke spesielt ung ut. Jeg bare gliser når han blir spurt, og synes et er gøy. Kassadama som spurte han sist, gliste tilbake, og sa "jeg har spurt folk godt opp i 30 åra jeg, så ikke ta det personlig" Ikke alltid like lett å vurdere alder, og mye letter å stille spørsmålet istedet for å selge deg feil billett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå