Gå til innhold

Boikott av blogg-Norge 1.-7. oktober

Sandin

Anbefalte innlegg

Klipper fra mitt eget innlegg på tråden om Camilla Øvestad/Villa Paprika.

Jeg tror den KG-relaterte trafikken til bloggerne er stor. Dels alle de som er aktive i debattene og klikker seg inn, men vel så mye på stille lesere som klikker seg inn for å se galskapen i sin helhet. Jo mer de snakkes om, jo flere får det med seg og jo flere klikk får de. Klikk = penger, forenklet sagt.

Jeg oppfordrer alle til en boikott av blogg-Norge fra 1.-7. oktober, både i trådene om de her, og med klikk inn til de. Da kan vi se hvordan det påvirker statistikken. Gjør det et signifikant utslag, så bør noen og enhver gå i seg selv og se om de vil være med på å støtte galskapen ved å klikke seg inn eller skrive i trådene om de. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fulgte godt med på lesertallene til cbe-bloggen, da det stod på som verst med skriverier her inne. Lesertallene gikk bare nedover og nedover da. Jeg tror at det kommer an på saklighetsnivået. Dvs. er det saklig dokumentert kritikk, så kan lesertallene gå nedover. Er det kun "slarv", kan det være at man gir bloggerne klikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandin skrev:

Klipper fra mitt eget innlegg på tråden om Camilla Øvestad/Villa Paprika.

Jeg tror den KG-relaterte trafikken til bloggerne er stor. Dels alle de som er aktive i debattene og klikker seg inn, men vel så mye på stille lesere som klikker seg inn for å se galskapen i sin helhet. Jo mer de snakkes om, jo flere får det med seg og jo flere klikk får de. Klikk = penger, forenklet sagt.

Jeg oppfordrer alle til en boikott av blogg-Norge fra 1.-7. oktober, både i trådene om de her, og med klikk inn til de. Da kan vi se hvordan det påvirker statistikken. Gjør det et signifikant utslag, så bør noen og enhver gå i seg selv og se om de vil være med på å støtte galskapen ved å klikke seg inn eller skrive i trådene om de. 

De som klikker seg inn for å ha noe å sladre om får du ikke til å bli med på boikott. Du bør også presisere hvilke blogger dette er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om rosabloggere er et dekkende begrep lengre, men mener selvsagt ikke matbloggere, hobbybloggere og den slags. Tenker på kommersielle, spekulative blogger som er gjenstand for mange og lange tråder her inne. Blogger som høster mye kritikk altså.

For eksempel

- Caroline Berg Eriksen
- Sophie Elise
- Mamma til Michelle
- Villa Paprika
- Annebrit
- Helene Drage
- Isabell 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29. september 2016 den 16.32, Sandin skrev:

Vet ikke om rosabloggere er et dekkende begrep lengre, men mener selvsagt ikke matbloggere, hobbybloggere og den slags. Tenker på kommersielle, spekulative blogger som er gjenstand for mange og lange tråder her inne. Blogger som høster mye kritikk altså.

For eksempel

- Caroline Berg Eriksen
- Sophie Elise
- Mamma til Michelle
- Villa Paprika
- Annebrit
- Helene Drage
- Isabell 

👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Leser ikke blogger. Holder med oppdateringer i media, ikke at jeg skjønner hvorfor landets aviser må skrive om dem. Boikotter og butikker de er sponset fra. De får kjøpe ting, klær, møbler, sminke og operasjonene sine slik alle andre må.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med at bloggerne tjener penger på bloggen sin, eller hvorfor det oppfordres til å boikotte dem? Nå leser ikke jeg blogger egentlig, men jeg forstår ikke helt hvorfor noen vil boikotte dem. De skriver om ting som folk vil lese, og de tjener penger på det. Akkurat som journalister. Så hvorfor boikotte dem? 

Er virkelig bare nysgjerrig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Verena skrev:

Skjønner egentlig ikke hva som er problemet med at bloggerne tjener penger på bloggen sin, eller hvorfor det oppfordres til å boikotte dem? Nå leser ikke jeg blogger egentlig, men jeg forstår ikke helt hvorfor noen vil boikotte dem. De skriver om ting som folk vil lese, og de tjener penger på det. Akkurat som journalister. Så hvorfor boikotte dem? 

Er virkelig bare nysgjerrig. 

Vel jeg støtter å droppe disse som tjener penger på å selge ved å bruke mennesker som ikke kan velge selv om de vil være med eller ikke.

Nå leser jeg ikke blogger så kan vel bli med på boikotten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at folk på KG styrer statisikken slik at det blir så himla stort utfall :P Det er mest oss unge som leser bloggerne på topplisten og som styrer den statisitkken.

Hva får du ut av det egenltig? Haha

Endret av 1Cecilie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raiu skrev:

Vel jeg støtter å droppe disse som tjener penger på å selge ved å bruke mennesker som ikke kan velge selv om de vil være med eller ikke.

Nå leser jeg ikke blogger så kan vel bli med på boikotten ;)

Hvem er det som ikke får velge å være med på hva? Folk velger vel selv om de vil lese bloggene eller ikke? Det er jo ikke slik at bloggerne tvinger dem til noe som helst. Om det gjelder reklame av produkter, så burde jo voksne lesere klare å vurdere selv om produktet er nødvendig for dem selv eller ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Verena skrev:

Hvem er det som ikke får velge å være med på hva? Folk velger vel selv om de vil lese bloggene eller ikke? Det er jo ikke slik at bloggerne tvinger dem til noe som helst. Om det gjelder reklame av produkter, så burde jo voksne lesere klare å vurdere selv om produktet er nødvendig for dem selv eller ikke. 

Barna som brukes i bloggene :) Ville ikke si det rett ut da det ofte ender med å bli moderert bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...