AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1 Del Skrevet 26. september 2016 Hva er det med folk som har for vane å snylte på og utnytte andre? Jeg har vært borti en del slike. Anonymkode: bec66...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #2 Del Skrevet 26. september 2016 Utrolig irriterende. Har en slik venninne! Hun inviterer seg og barna bort til meg gjerne 3 ganger i uken på middag. Dette har hun gjort i et par år. Nå har jeg stengt døren og sagt at vi heller kan komme til dem. Nei, det vil hun ikke fordi der er det så rotete. Hun har spist hos meg 2-3 dager i uken og hos andre venner flere ganger i uken. Hun har lagt til oppå rullebåndet sammen med mine varer og sagt at:"Oi, jeg så ikke at jeg la de oppå med dine varer. Kan du betale, så overfører jeg?" Har aldri fått en eneste krone av henne til tross for at jeg har spurt flere ganger. Nå har jeg og vi i venninnegjengen satt en stopper. Hun får ikke spise hos noen, ei heller betaler vi maten, aktiviteter, is, shipping ol. Gjett hvem som nå har sittet ikke i 3 uker fordi hun ikke har råd til å dra på noe? Greit nok at hun får sosialstønad, men hun får vel så hun og barna klarer seg? Har selv to barn og lever på 1 inntekt. Anonymkode: e48b9...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #3 Del Skrevet 27. september 2016 De ser i alle fall nytteverdien i folk. Jeg kuttet ut alle slike. Ubehagelige folk som ofte har flere tendenser til manipulering enn utnytting. Føltes som om jeg ble groomed i lang tid i tilfelle det var behov eller åpning for utnytting. Anonymkode: 6b6de...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 27. september 2016 #4 Del Skrevet 27. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med folk som har for vane å snylte på og utnytte andre? Jeg har vært borti en del slike. Anonymkode: bec66...b32 Det lønner seg for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 27. september 2016 #5 Del Skrevet 27. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig irriterende. Har en slik venninne! Hun inviterer seg og barna bort til meg gjerne 3 ganger i uken på middag. Dette har hun gjort i et par år. Nå har jeg stengt døren og sagt at vi heller kan komme til dem. Nei, det vil hun ikke fordi der er det så rotete. Hun har spist hos meg 2-3 dager i uken og hos andre venner flere ganger i uken. Hun har lagt til oppå rullebåndet sammen med mine varer og sagt at:"Oi, jeg så ikke at jeg la de oppå med dine varer. Kan du betale, så overfører jeg?" Har aldri fått en eneste krone av henne til tross for at jeg har spurt flere ganger. Nå har jeg og vi i venninnegjengen satt en stopper. Hun får ikke spise hos noen, ei heller betaler vi maten, aktiviteter, is, shipping ol. Gjett hvem som nå har sittet ikke i 3 uker fordi hun ikke har råd til å dra på noe? Greit nok at hun får sosialstønad, men hun får vel så hun og barna klarer seg? Har selv to barn og lever på 1 inntekt. Anonymkode: e48b9...689 Hmm, hva bruker hun penger på egentlig? Kan det være noe gjeld/substansbruk dere ikke vet om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #6 Del Skrevet 27. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig irriterende. Har en slik venninne! Hun inviterer seg og barna bort til meg gjerne 3 ganger i uken på middag. Dette har hun gjort i et par år. Nå har jeg stengt døren og sagt at vi heller kan komme til dem. Nei, det vil hun ikke fordi der er det så rotete. Hun har spist hos meg 2-3 dager i uken og hos andre venner flere ganger i uken. Hun har lagt til oppå rullebåndet sammen med mine varer og sagt at:"Oi, jeg så ikke at jeg la de oppå med dine varer. Kan du betale, så overfører jeg?" Har aldri fått en eneste krone av henne til tross for at jeg har spurt flere ganger. Nå har jeg og vi i venninnegjengen satt en stopper. Hun får ikke spise hos noen, ei heller betaler vi maten, aktiviteter, is, shipping ol. Gjett hvem som nå har sittet ikke i 3 uker fordi hun ikke har råd til å dra på noe? Greit nok at hun får sosialstønad, men hun får vel så hun og barna klarer seg? Har selv to barn og lever på 1 inntekt. Anonymkode: e48b9...689 Kanskje være en venninne og spør om hun trenger økonomisk hjelp i form av råd? Jeg sier ikke at du skal låne penger, men tilby å hjelpe henne med å lære henne hvordan hun skal fordele sine ressurser. Anonymkode: f562b...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #7 Del Skrevet 28. september 2016 Den 27. september 2016 at 15.21, AnonymBruker skrev: Kanskje være en venninne og spør om hun trenger økonomisk hjelp i form av råd? Jeg sier ikke at du skal låne penger, men tilby å hjelpe henne med å lære henne hvordan hun skal fordele sine ressurser. Anonymkode: f562b...c9b På sosialstønad er det ikke akkurat så mye å fordele. De lever på eksistensminimum. Anonymkode: 6b6de...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #8 Del Skrevet 28. september 2016 Hun får husleie dekket, strøm dekket og bhg dekket, i tillegg til 7500 kr i mnd. Hun reiser til utlandet 2-3 ganger i året, så tviler på at hun har det så trangt økonomisk til tross for sosial stønad. Anonymkode: e48b9...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #9 Del Skrevet 28. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun får husleie dekket, strøm dekket og bhg dekket, i tillegg til 7500 kr i mnd. Hun reiser til utlandet 2-3 ganger i året, så tviler på at hun har det så trangt økonomisk til tross for sosial stønad. Anonymkode: e48b9...689 Da har hun kanskje finansiert det på vennene sine. De fleste på sosialstønad lever under fattigdomsgrensen og har ikke råd til 2-3 utenlandsturer i året. De 7500 skal dekke mat til alle, hygieneprodukter, klær, telefon, TV, forsikring, legeutgifter etc. Så mye er det ikke. Anonymkode: 6b6de...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå