Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du/dere i husstanden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.9.2016 at 19.09, AnonymBruker skrev:

g at de ikke dusjer hver dag. Det kom i en bisetning om strøm og varmtvann. Hun sa noe som at heldigvis dusjer de ikke hver dag, for da ville det gå så mye strøm og vann. Ble ganske perpleks om mumlet bare at vi dusjer hver dag. Da himlet hun med øynene, og kom med en leksjon om strøm og vann og miljø og tørr hud, u name it. Av og til dusjer vi også to ganger. Både jeg, mannen og tenåringen på 13. Det er en selvfølge for meg å dusje hver dag, også for mannen og poden. Unntaket er selvfølgelig på fjelltur, men overnatting i fjellet gjør vi toppen et par ganger i året.   Men er det ikke normalt å dusje hver dag? For meg er det utenkelig å legge meg om kvelden uten å ha dusjet først! Og har vi hatt sex er det en selvfølge med en dusj neste morgen! Jeg har langt hår, så vasker selvfølgelig ikke håret hver dag, det vasker jeg annenhver dag. 

Vi dusjer som regel raskt, så det går ikke allverdens med varmtvann. Og strengt tatt tenker vi ikke så mye over om det går et par hundrelapper mer hver måned om vi har unnet oss en lang varm dusj et par ganger i uka. 

Jeg har problemer med å skjlnne hva som evt er lettere med å stå å kladde seg med en klut over kroppen.

Jeg dusjer hver eneste morgen. Handler om å føle meg våken og fresh og vel. Står i dusjen rundt 10 minutter totalt. Det samme med min mann. Trener jeg, dusjer jeg også om kvelden. Jeg kan ikke se for meg å dusje hver tredje dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dusjer gjennomsnittlig hver dag, enkelte dager annenhver eller to ganger daglig. Har barn som dusjer et par ganger i uka eller ved behov. I stedet for dusj blir det da en klut i ansikt og en i rompe, langt ifra 70-80 i uka! Er det så nøye hvordan andre folk rengjør seg egentlig, bare de holder normal hygiene og ikke lukter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer 6-9 ganger i uka. Kommer helt an på hva jeg skal, hvor mye jeg jobber, trener og hva jeg driver med i uka. Kan godt ta klutvask en dag. Sliter med tørr hud høst og vinter og burde ikke dusje hver dag, blir mye verre av hyppig dusjing.  Vasker håret ca 3 g i uka.     Sambo dusjer litt oftere, kanskje 10-14 ganger. Tenåringen i huset  omtrent det samme som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. september 2016 at 19.34, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor møkkete blir du egentlig i løpet av et døgn? Hva er det du jobber med? Kloakktømming? Jeg har ikke skitt over hele kroppen etter en dag eller to, ei heller gammel svette som "dras rundt med kluten". Den siste der skjønner jeg heller ikke, du må ha en veldig uvanlig produksjon av hudceller og svette hvis du blir så skitten som du sier, jeg ville faktisk gått til legen og sjekket ut hva som er feil. 

Anonymkode: 58d04...169

Tja, en gang kjente jeg en lat slabbedass av en fyr som aldri trente, og hadde dertil kropp (ble fysisk sliten av ingenting). Han kunne sitte i sofaen hele dagen og bli svett - av å gjøre ingenting. Han burde dusjet hver dag, men det gjorde han ikke. Når han faktisk dusjet ble han sliten og svett igjen ganske fort, av å se på tv.

Jeg har i hvert fall ikke noe behov for å dusje de dagene jeg stort sett bare ligger på sofaen eller ikke gjør noe spesielt fysisk anstrengende.

Anonymkode: 12373...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg dusjer annen hver dag. Den dagen jeg ikke dusjer bruker jeg en klut med vann for å få vasket visse steder der solen ikke skinner. Har ingen egen håndklehenger på badet da vi ikke har plass til det (skulle ønske vi hadde plass), men henger det opp på baksida av døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.9.2016 at 19.30, Cathrine88 skrev:

Jeg dusjer etter trening og jeg trener hver dag. Får aldri tørr hud. :vetikke: 

Mens jeg dusjer hver 3. dag og har tørr hud og store sår av eksem over store deler av kroppen.. dusjer jeg to dager på rad får jeg åpne sår som blør... 

 

Huden din er ikke fasiten vettu. 

Anonymkode: 681d4...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.9.2016 at 20.11, Sukkerbit skrev:

Dusjer hver dag. De som ikke gjør det sier det tørker ut huden, som om at alle har lik hud. Jeg har absolutt ikke tørr hud. Smører meg med fuktighetskrem max en gang annenhver måned. Når det ikke ødelegger huden ser jeg ikke problemet? Tar mye lengre tid å bruke klut, så ser ikke vitsen med å bytte til det når det ikke er like effektivt og det ikke spiller noen rolle for huden. 

Trener ca hver dag, så da blir håret vasket like ofte selvsagt. 

Du må jo uansett bruke klut i dusjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag. Men bare kroppen, veldig raskt. Håret er 1-2 ganger i uka. 

Men ææææsjjj!! Hvis jeg har hatt sex MÅ jeg dusje underlivet ihvertfall etterpå,jeg klarer ikke å legge meg å kjenne lukter av sæd og kjønnssaft mens jeg skal sove og la dette bare ligge der hele natta. Jævli ekkelt. DET trodde jeg var normalt, dusje rett etter sex! 

Anonymkode: 337e5...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dusjet jeg hver dag og det var utenkelig å gå på jobb uten det. Aldri i livet. Hårvask og dusj hver dag.

Men så gikk det noen år. Jeg ble uføretrygdet og har bare meg selv som selskap om dagene hjemme. Det føles ikke like presserende å skulle dusje og vaske håret daglig da, så det har jeg innskrenket til et par ganger i uka. Eller jeg dusjer hvis jeg skal noe spesielt, eller hvis jeg venter besøk. Men skal dagen bare forløpe med meg selv og hunden og ikke noe sosial omgang, ser jeg ikke helt behovet for å dusje daglig. Før i tiden hadde jeg et grusomt utslett på leggene og føttene, men dette er helt borte etter at jeg sluttet å dusje hver dag.

Hvis jeg ikke har dusjet en dag, men skal en tur ut på butikken (der det er folk), så vasker jeg meg under armene og på brystet med klut og såpe/vann før jeg går ut av huset.

Anonymkode: 3ca7f...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren dusjer hver dag, jeg dusjer ett par ganger i uka (med mindre det har vært trening eller lignende innvolvert). Men jeg vasker meg likevel hver dag.

Jeg har ca 14+ kluter, slik at jeg har en ren morgen og kveld. Og vasker de når det begynner å bli 2-3 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg dusjer hver 3. dag og har tørr hud og store sår av eksem over store deler av kroppen.. dusjer jeg to dager på rad får jeg åpne sår som blør... 

 

Huden din er ikke fasiten vettu. 

Anonymkode: 681d4...f12

Jeg svarte på hovedinnlegget. Jeg aner ikke hvor du leser at jeg regner huden min som fasiten på noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit
8 timer siden, puffy123 skrev:

Du må jo uansett bruke klut i dusjen? 

Jeg visste ikke at man MÅ bruke klut i dusjen? Hva skjer om jeg ikke gjør det siden jeg MÅ? Kommer vaskepolitiet og henter meg? Eller blir man liksom ikke ren med vann og såpe? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer hver dag. Men bare kroppen, veldig raskt. Håret er 1-2 ganger i uka. 

Men ææææsjjj!! Hvis jeg har hatt sex MÅ jeg dusje underlivet ihvertfall etterpå,jeg klarer ikke å legge meg å kjenne lukter av sæd og kjønnssaft mens jeg skal sove og la dette bare ligge der hele natta. Jævli ekkelt. DET trodde jeg var normalt, dusje rett etter sex! 

Anonymkode: 337e5...067

Tror det ene er like normalt som det andre, jeg blir ikke plaget av å sove etter sex så lenge jeg vasker meg eller dusjer om morgenen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Sukkerbit skrev:

Jeg visste ikke at man MÅ bruke klut i dusjen? Hva skjer om jeg ikke gjør det siden jeg MÅ? Kommer vaskepolitiet og henter meg? Eller blir man liksom ikke ren med vann og såpe? :fnise: 

Du må ikk. Men det er utrolig mange som ikke vasker seg godt nok i dusjen.

Anonymkode: 12be1...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2016 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva jeg gjør den dagen. Jobber jeg fysisk dusjer jeg gjerne hver dag, men i perioder hvor jeg kun sitter foran skjermen dusjer jeg kanskje hver tredje dag. 

Og ja, jeg får faktisk alltid høre hvor godt jeg lukter, både oventil og nedentil.

Anonymkode: 853da...9a8

Samme her.

Men jeg har vært forferderlig lat de siste årene, så det går ofte to,tre dager mellom hver dusj.

Anonymkode: 0423f...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikk. Men det er utrolig mange som ikke vasker seg godt nok i dusjen.

Anonymkode: 12be1...bf5

Det er ikke mitt problem. Jeg vasker meg godt nok ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...