Gjest CKT Skrevet 26. september 2016 #21 Del Skrevet 26. september 2016 6 timer siden, ti10 skrev: Mulig vi bare må bli enige om å bli uenige her , men du kan da ikke mene at alle som deler div ting på nett er ute etter å plage andre ved å generere misunnelse? Hvis man først skal tillegge dem en mening bak innlegg, så tenker jeg mer at det er usikkerhet ute og går hos de som legger ut x antall trutmunnbilder, lettkledde antrekksbilder osv. Og nei, jeg synes ikke at alt folk legger ut er dødsspennende, men jeg kaller det ikke skryting. Det var egentlig det jeg reagerte på i hovedinnlegget her. Man kan jo mene hva man vil om ting, men jeg synes det blir feil å kalle alt man ikke er enig i/ ikke forstår for skryt. Når det er sagt er jeg nok mer som deg, jeg reserverer det meste av livet mitt for nærstående, men jeg har respekt for at andre tenker annerledes og gjerne deler med flere. Det kan være farlig å dele for mye. Spesielt ang unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #22 Del Skrevet 27. september 2016 20 timer siden, NuckingFutz skrev: Ja, man blir lei av å være vitne til folks selvopptathet og ønske om å bli sett og hørt og bekreftet. Jeg føler ubehag over å observere at så mange mennesker har så lite evne til å motivere seg selv i hverdagen sin dithen at de stadig må oppsøke sosiale medier for å få en selvtillits-boost og oppnå midlertidig stress-lindring istedenfor å bygge ekte selvtillitt og trygghet i seg selv, - Wow, du overtolker! Anonymkode: dd316...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #23 Del Skrevet 27. september 2016 Er ikke så mange trutmunner i newsfeeden min. Men er litt interiør og fjellturer. Jeg ser ikke på det som skryt, og synes det er interessant å lese om og se hva folk gjør og viser frem av hus og andre hobbyer. Dette ser jeg på som positive ting, og er en fin kontrast til sutrete og bitre innlegg som jeg fort skjuler fra newsfeeden (da mener jeg ikke folk som er lei seg for noe, men folk som klager på alt og alle og som henger ut andre og som kommer med kryptiske statuser så "alle" spør "hva har skjedd?" "Nei, jeg vil ikke ta det på face...".) Om noen pynter på sannheten, så synes jeg ikke det er krise. Hvis man er lei seg, så går det an å bare skrive noe positivt på facebook om en vil skrive noe, og så heller søke trøst privat hos noen nærme. Hvis en konemishandler skryter daglig om hvor perfekt familien deres er, så ville jeg dog reagert på det. Eller hvis noen skryter over alle innkjøpene deres når jeg vet at de burde hatt klippekort hos luksusfellen....... Anonymkode: c0ec7...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NuckingFutz Skrevet 27. september 2016 #24 Del Skrevet 27. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, du overtolker! Anonymkode: dd316...5a8 Utdyp gjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. september 2016 #25 Del Skrevet 27. september 2016 (endret) Folk må da få lov til å være litt stolt over hva de har oppnådd og hvordan de har det. En sympatiserer like mye med de som ikke har det så bra, selv om en legger ut flotte bilder på fb. Endret 27. september 2016 av Honey Dew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #26 Del Skrevet 28. september 2016 19 timer siden, NuckingFutz skrev: Utdyp gjerne! Fb er for mange det samme som telefonen var før. Vi ringer jo aldri hverandre mer! Før ringte man jo venner for å skravle... Eller vi skrev brev og kort. Nå har vi liksom kontakt når vi treffes eller så blir det meldinger, men meldinger går også mer og mer ut ift sosiale medier. Fb blir en arena for "småprat" og sosial kontakt der man kanskje før snakket sammen. Dekker litt samme behov som kg. Anonymkode: dd316...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 28. september 2016 #27 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Når jeg leste denne kommentaren. Slo det meg, at det stemmer det du sier. Jeg slettet facebook, og de tok en stund før noen venner ringt. Vi avtalte og møtes hadde en hyggelig dag sammen. Møttes IRL ikke på Facebook. Det var så koselig. Tid uten sosiale medier er nok mye bedre for meg. Liker å snakke med dem øye for øye. Ikke via melding. Endret 28. september 2016 av CKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NuckingFutz Skrevet 28. september 2016 #28 Del Skrevet 28. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fb er for mange det samme som telefonen var før. Vi ringer jo aldri hverandre mer! Før ringte man jo venner for å skravle... Eller vi skrev brev og kort. Nå har vi liksom kontakt når vi treffes eller så blir det meldinger, men meldinger går også mer og mer ut ift sosiale medier. Fb blir en arena for "småprat" og sosial kontakt der man kanskje før snakket sammen. Dekker litt samme behov som kg. Anonymkode: dd316...5a8 Telefon og facebook kan ikke sammenlignes. Før i tiden hadde man ikke "konferansesamtale" med sinde 500 "venner" på telefonen. På facebook blir det vi deler primært kringkastet til perifere bekjente, ikke kun vår lille krets av nære og fortrolige venner. Dette påvirker innholdet i det vi legger fram. Innholdet er mer preget av selvskryt og fasade, sammenlignet med de gode gamle telefonsamtalene som var preget av fortrolighet og mer ektefølt kommunikasjon, en-til-en. Det er såvisst mye småprat på facebook, men utrolig hvor mye fasadebygging og glansbilde-show man kan pakke inn i småprat. Særlig hvis det blir ofte og mye av det. På KG er vi anonyme, så det blir igjen en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. september 2016 #29 Del Skrevet 28. september 2016 Vi må glede oss over de som har et godt liv. Har de klart å oppnå suksess er jo det en positiv ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 28. september 2016 #30 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg trykker på liker hvis jeg liker det. Samme om det er trutmunn eller ikke. Hvorfor ikke finne en side på nettet som interesserer deg hvis du syntes det er teit eller kjedelig? Selv så har jeg funnet ut av at en bekjent satte seg på mobilen, hadde klart å trykke på del eller noe slik at det på en måte hadde blitt delt noe de ikke ville ha delt. Så det kan jo være at noe sånt har skjedd. Når ting er digitalt så er det litt vanskelig å være et ekte menneske. Et ekte menneske finner man ute i livet, og på nett så blir jo ting veldig oppstilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 28. september 2016 #31 Del Skrevet 28. september 2016 1 time siden, Honey Dew skrev: Vi må glede oss over de som har et godt liv. Har de klart å oppnå suksess er jo det en positiv ting Jo men det blir jo presisert at det er fake. Det er så selvmotsigende. Og jeg forbauser meg over at personer ikke heller snakker med disse personene på ordentlig i stedet for å henvende seg til et menneske som er så tragisk på en chat, for deretter å klage på disse menneskene. Så steng siden for en selv da. Verre kan det da ikke være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #32 Del Skrevet 28. september 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Jo men det blir jo presisert at det er fake. Det er så selvmotsigende. Og jeg forbauser meg over at personer ikke heller snakker med disse personene på ordentlig i stedet for å henvende seg til et menneske som er så tragisk på en chat, for deretter å klage på disse menneskene. Så steng siden for en selv da. Verre kan det da ikke være? ? Anonymkode: 026d4...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #33 Del Skrevet 28. september 2016 Hvor ser du så mye av dette? På blogger? Anonymkode: 16b2c...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå