Gå til innhold

jaktsesong og døde dyr på facebook.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å se blodige dyrelik med pels på facebook. Jeg liker heller ikke å spise blodige dyrelik med pels.

Jeg liker ikke å se bilder av rå kjøttfileter på Facebook. Jeg liker heller ikke å spise rå kjøttfileter. Jeg liker ikke så godt å ta på de heller.

Jeg liker å spise varmebehandlet og tilberedt kjøtt. Og det synes jeg er greit å se bilde av på Facebook.

Jeg liker ikke å spise ferdigfordøyd kjøtt, og jeg liker heller ikke å se bilder av bæsj på Facebook.

---

Poenget er at dyrelik er ekkelt rett etter at de er skutt/drept. At jeg ikke liker å se slikt, betyr ikke at samme dyret ikke kan smake fortreffelig og se kjempedelikat ut etter at det er tilberedt på en tallerken.

Anonymkode: 86d94...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 9/26/2016 at 0.16, Macro skrev:

Helt enig. Jegerene er som regel mer på viltets side enn alle andre. Gode verdier ligger til grunn!

Yeah right!  Jeg tror ikke det døyt på at  det er "dyrets ved og vel" som liksom er drivkraften. Tror mer på kameratskapet, muligens liten p, andredalinet etv. Er kun tullinger med lavt innhold av testosteron som legger ut bilder av byttet .

Anonymkode: bf6a9...59f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yeah right!  Jeg tror ikke det døyt på at  det er "dyrets ved og vel" som liksom er drivkraften. Tror mer på kameratskapet, muligens liten p, andredalinet etv. Er kun tullinger med lavt innhold av testosteron som legger ut bilder av byttet .

Slutt å døm andre basert på DINE verdier...

Anonymkode: 35ba8...0e5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enhver grunneier er opptatt av å forvalte vilt og natur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Macro skrev:

Enhver grunneier er opptatt av å forvalte vilt og natur.

Det er vel en drøy påstand. Jeg vil heller si at det er over 50% av grunneiere som driter tynt i hvordan eiendommen deres forvaltes.

Anonymkode: 35ba8...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.9.2016 at 7.41, AnonymBruker skrev:

Døde elger, harer, ryper, rådyr osv som jakttrofe og skryte bilde på face. Jeg hater å se slik. Folk må jakte om de vil, men hvorfor skal det være lov å pepre face med døde dyr?? Hater spesielt de som legger ut bilde av bare hodet... 

Anonymkode: 9d61b...365

I gamle dager så la man ut bilder av fisker og sånt og - syntes du det er like ille?
Det er nok en slags mannekultur hvor de satt ved grottene for å klare å fø familien. Jeg er enig i at og bare se hodene er ikke noe hyggelig, men å se et dødt dyr det syntes jeg ikke gjør noe en gang i blandt. For dem så er jo det en bragd. 

Hvordan takler du å gå forbi fisketorget i Bergen forresten?

Endret av lesehest__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26/09/2016 at 7.57, AnonymBruker skrev:

Ikke alle spiser kjøtt. Og hvis jeg gjorde det så hadde jeg ville handlet det i butikken ja. Men Flatpakket? Mener du vakumpakket? Ikeavarer får du flatpakket. 

nei, du får dyr også flatpakket i kjøledisken på rema 1000, de har flatpakket elg, flatpakket okse, men hvis du skal kjøpe det vil jeg anbefale litt plass, også er monteringstiden også ganske krevende, allikevel sparer du mye penger på det. En flatpakket elg kontra en hel en krever ganske mye plass.

Anonymkode: 83493...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lesehest__ skrev:

I gamle dager så la man ut bilder av fisker og sånt og - syntes du det er like ille?
Det er nok en slags mannekultur hvor de satt ved grottene for å klare å fø familien. Jeg er enig i at og bare se hodene er ikke noe hyggelig, men å se et dødt dyr det syntes jeg ikke gjør noe en gang i blandt. For dem så er jo det en bragd. 

Bor ikke I Bergen. Aldri vært der så kan ikke påstå jeg vet hvordan jeg reagerer. Men går aldri å stirrer ned I fiskedisken på butikker jeg handler i. Akkurat å posere med en fisk har jeg ikke sett på face. Kun jegere. Har bare begynt å skjule alle bildene eller blokket personer som hyppig legger ut bilder til jaktsesongen er over. Vi mennesker er forskjellige,  noen synes det er en bragd å ta livet av noe og andre ikke. Det er greit nok og får bare respektere at det er spennende for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lesehest__ skrev:

Hvor la man ut? Internett for den gjevne borger er ikke over 20 år gammel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke det er bedre eller verre enn den gjengse skrytinga på fb. De intime familebildene som stolte foreldre viser til verden, turbildene som skal vise hvor sporty man er eller selfiene som viser hvor fresh man ser ut. Jaktbilder er bare enda en form for skryting

Anonymkode: 5a3e6...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som jakter som blir stolt og glad når du dreper et dyr? Tar fra noen livet? Noen som ikke kan forsvare seg? Jeg er ingen hater, jeg er oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: ace89...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...