AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1 Del Skrevet 26. september 2016 Døde elger, harer, ryper, rådyr osv som jakttrofe og skryte bilde på face. Jeg hater å se slik. Folk må jakte om de vil, men hvorfor skal det være lov å pepre face med døde dyr?? Hater spesielt de som legger ut bilde av bare hodet... Anonymkode: 9d61b...365 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #2 Del Skrevet 26. september 2016 Foretrekker du maten din flatpakket i kjøledisken på rema1000? Vet du hvordan kjøttindustrien fungerer? Vil du helst ikke vite hvor maten du spiser kommer fra? Anonymkode: 7021f...6a7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #3 Del Skrevet 26. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker du maten din flatpakket i kjøledisken på rema1000? Vet du hvordan kjøttindustrien fungerer? Vil du helst ikke vite hvor maten du spiser kommer fra? Anonymkode: 7021f...6a7 Hæ?? Har da lite med at det er idiot oppførsel å legge ut bilder av drepte dyr på FB! Ubrukelig oppførsel er det. Bondeknøl stilen på det meste usympatiske. ÆSJ. Anonymkode: bf6a9...59f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #4 Del Skrevet 26. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Døde elger, harer, ryper, rådyr osv som jakttrofe og skryte bilde på face. Jeg hater å se slik. Folk må jakte om de vil, men hvorfor skal det være lov å pepre face med døde dyr?? Hater spesielt de som legger ut bilde av bare hodet... Anonymkode: 9d61b...365 Jeg hater de også. Anonymkode: bf6a9...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #5 Del Skrevet 26. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker du maten din flatpakket i kjøledisken på rema1000? Vet du hvordan kjøttindustrien fungerer? Vil du helst ikke vite hvor maten du spiser kommer fra? Anonymkode: 7021f...6a7 Ikke alle spiser kjøtt. Og hvis jeg gjorde det så hadde jeg ville handlet det i butikken ja. Men Flatpakket? Mener du vakumpakket? Ikeavarer får du flatpakket. Anonymkode: 9d61b...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #6 Del Skrevet 26. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle spiser kjøtt. Og hvis jeg gjorde det så hadde jeg ville handlet det i butikken ja. Men Flatpakket? Mener du vakumpakket? Ikeavarer får du flatpakket. Anonymkode: 9d61b...365 Så du vil heller spise en priorkylling enn kjøtt fra dyr som har levd fritt hele livet? Anonymkode: 7021f...6a7 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 26. september 2016 #7 Del Skrevet 26. september 2016 Facebook legger vel ikke slike bilder på din tidslinje. Dine venner som gjør det. Du får enten legge de vennene i gruppen begrenset, eller slette de som venn, men å legge skylden på Facebook er helt på jordet. Før du slenger løst rundt med ord som hat, så ta deg en tur til midt-østen og se hva hat egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelia Skrevet 26. september 2016 #8 Del Skrevet 26. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vil heller spise en priorkylling enn kjøtt fra dyr som har levd fritt hele livet? Anonymkode: 7021f...6a7 "Folk må jakte om de vil, men hvorfor skal det være lov å pepre face med døde dyr??" Det var dette som var problemstillingen, ikke om folk skal jakte eller ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CKT Skrevet 26. september 2016 #9 Del Skrevet 26. september 2016 (endret) Er bedre å se på et trofe etter jakt, en halvfulle nakne jenter , på bilder på FB. Og skrytebilder av interiør, eller hva de har shoppet. For ikke snakke om skrytebilder av familien, som står der med påklistret glis. for og fremstå som perfekt. Endret 26. september 2016 av CKT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #10 Del Skrevet 26. september 2016 Jeg blokkerer alle som legger ut bilder av døde dyr på den måten. Det gjør meg utrolig ukomfortabel. Jeg spiser ikke kjøtt, men har ingen problemer med at andre gjør det. For å sette det på spissen hadde jeg heller ikke likt bilder av døde mennesker... Anonymkode: fde1b...8c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #11 Del Skrevet 26. september 2016 Du HATER sånne mennesker? Litt sterkt ordbruk bare for det kanskje? For min del blåserne jeg i om folk legger ut jakttrofeer. Heller det en alt tullet med interiør eller hva slags middag folk spiser den dagen. Anonymkode: ce721...146 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #12 Del Skrevet 26. september 2016 Har stor forståelse for at noen heller ønsker å spise kjøtt fra naturen enn kjøttindustrien, men det at de skal poste med jakttroféet sitt mangler jeg forståelse for. Spesielt dersom det er kun hodet som er med i bildet, man jakter jo for kjøttet, og ikke hodet? Ellers så misliker jeg dem som jakter kun for adrenalinet (hobby å drepe, varsellamper..) sin skyld og ikke for kjøttet eller bestanden sin del. Anonymkode: 0eceb...00e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #13 Del Skrevet 26. september 2016 Jeg jakter og slikt gjør jeg ikke. Det er ikke for å spare dere sarte sjeler, men av respekt til dyret Anonymkode: 4aa75...4c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #14 Del Skrevet 26. september 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vil heller spise en priorkylling enn kjøtt fra dyr som har levd fritt hele livet? Anonymkode: 7021f...6a7 Slutt å avspore. Dette handler ikke om å spise kjøtt. Men å legge ut blodige døde dyr på nettet. Anonymkode: 9d61b...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #15 Del Skrevet 26. september 2016 47 minutter siden, 2Bhonest skrev: Facebook legger vel ikke slike bilder på din tidslinje. Dine venner som gjør det. Du får enten legge de vennene i gruppen begrenset, eller slette de som venn, men å legge skylden på Facebook er helt på jordet. Før du slenger løst rundt med ord som hat, så ta deg en tur til midt-østen og se hva hat egentlig er. Jeg har heller ikke skrevet at det er facebook, men på facebook. Ikke kom med Midtøsten praten din. Vi lever i Norge og må få lov å ha meninger om det som skjer rundt oss. Du er helt på jordet. Anonymkode: 9d61b...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #16 Del Skrevet 26. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du HATER sånne mennesker? Litt sterkt ordbruk bare for det kanskje? For min del blåserne jeg i om folk legger ut jakttrofeer. Heller det en alt tullet med interiør eller hva slags middag folk spiser den dagen. Anonymkode: ce721...146 Så drit i å kommentere da... har du ikke bedre å gjøre? Anonymkode: 9d61b...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #17 Del Skrevet 26. september 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vil heller spise en priorkylling enn kjøtt fra dyr som har levd fritt hele livet? Anonymkode: 7021f...6a7 Jeg spiser kjøtt kanskje maks 1 gang i uka, og da velger jeg villt om det er mulig å få tak i. I min drømmeverden så hadde alle vært sånn. At kjøtt er noe man spiser innimellom for å kose seg, og at man da spiser dyr som har levd et langt og godt liv. Eller sjølfiska. Fremfor at alle spiser fabrikkdyr 7 ganger i uka, året rundt. Så mye kjøtt trenger vi ikke. Og nordmenn spiser vel såpass mye kjøtt at det er usunt også. Uansett, beklager avsporingen. Jeg syns uansett det er merkelig å skulle posere med disse dyrene som man har drept og poste bildet på facebook. Anonymkode: a6d2c...391 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywise Skrevet 26. september 2016 #18 Del Skrevet 26. september 2016 Om dette plager deg ville jeg blokkert disse personene eller slettet dem fra vennelisten. Som med andre hobbyer har man som regel lyst til å skryte litt, og det er det disse bildene er. Dyret er allerede dødt og tatt ut av bestanden av en grunn (dyrevelferd og artsbevaring, blant annet). For meg er det mer respektløst ovenfor dyret å skyte og "glemme" det, enn å ta vare på et trofé. Det viser at man satte pris på nettopp dette dyret og jaktturen det ga meg, det gjør at dyret får egenverdi og ikke bare blir en del av antallet dyr av arten jeg har skutt. På hjortedyr er det hodet som er det interessante å vise fram for skryt (geviret), derfor blir det en del hodebilder. Kan likevel garantere at ingen skyter verken rådyr, hjort, villrein eller elg for å la det ligge. De aller, aller fleste jegere tar vare på hele dyret, både kjøtt, skinn, bein og noe innvoller. Nå er det allerede en trend at slike bilder blir mer vanlig å legge ut i lukkede jaktgrupper enn åpent på profiler, rett og slett på grunn av en del menneskers reaksjon på det. At det har blitt slik at mange ikke kan se på et lovlig jakttrofé som er jaget og avlivet på human måte (og lovlig, ikke minst), synes jeg er trist, men det er likevel noe de fleste jegere prøver å ta hensyn til i dag. Jeg kan forstå at folk misliker bilder av veldig blodige dyr eller dyr som er skutt i stykker, men det er som regel ikke disse det legges ut bilder av. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 26. september 2016 #19 Del Skrevet 26. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Døde elger, harer, ryper, rådyr osv som jakttrofe og skryte bilde på face. Jeg hater å se slik. Folk må jakte om de vil, men hvorfor skal det være lov å pepre face med døde dyr?? Hater spesielt de som legger ut bilde av bare hodet... Anonymkode: 9d61b...365 Legg ut følgende på facebooken din: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #20 Del Skrevet 26. september 2016 Anonymkode: 725b6...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå