AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #21 Skrevet 24. september 2016 Legger til at han er 100% pappa, altså har henne alene, hun er kun hos mor en gang i mnd. Jeg er med henne hver dag, både alene vi to når pappa er på jobb og sammen alle 3. TS. Anonymkode: f0d5c...6e9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #22 Skrevet 24. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger til at han er 100% pappa, altså har henne alene, hun er kun hos mor en gang i mnd. Jeg er med henne hver dag, både alene vi to når pappa er på jobb og sammen alle 3. TS. Anonymkode: f0d5c...6e9 Da synes jeg det er rart at du ikke er invitert! Det blir som å si til jenta at du ikke er en del av familien hennes, og det er du jo. Ville ikke godtatt at du ikke var invitert, helt annerledes om du var invitert mdn ikke kunne. Da synes jeg far skulle fått dratt alene. Anonymkode: 10ef0...136
Biloba Skrevet 24. september 2016 #23 Skrevet 24. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt bonusbarn fyller 4. Pappan til barnet - min kjæreste har pleid å gjøre det slik at hans familie feirer her med barnet og at moren til barnet har feiring med familien der oppe. Men i år ville de ha faren med i bildet også, det ble først snakk om å samle både hans og hennes familie til selskap. Men det ble litt mange. Så familien hennes kom med et kompromiss: At faren feiret barnet sammen med moren og hennes familie. Besteforeldrene hennes er så glad i faren til barnet fremdeles og vil se dem 3 som en familie. Jeg syns det er en vanskelig situasjon å være i. Noen som har erfaringer å komme med her? Hvordan gjør dere feiringer? Hva er normalt? Anonymkode: f0d5c...6e9 Ser ikke helt kompromisset her. Hvis de først vurderte å ta begge slektene, er det vel plass til en pinnestol til ts, slik at barn og stemor også får feire sammen. Ikke særlig i inkluderende å kun invitere far, når far (og bursdagsbarnet) også har ny familie de bor med. Her synes jeg far kunne tatt telefonen og sagt at han synes det blir unaturlig å ekskludere deg. Uansett vil vel familie på fars side også ha en feiring. 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #24 Skrevet 24. september 2016 Fars side vil også ha en feiring for barnet. Og så ville mors side ha far med på hennes families feiring også. TS. Anonymkode: f0d5c...6e9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #25 Skrevet 24. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fars side vil også ha en feiring for barnet. Og så ville mors side ha far med på hennes families feiring også. TS. Anonymkode: f0d5c...6e9 Ja, det har vi skjønt. Og de fleste av oss ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 14eed...580 1
Zienna Skrevet 24. september 2016 #26 Skrevet 24. september 2016 Jeg synes ikke det er greit at du ikke skal delta i barnets bursdag. Det er fars ansvar å inkludere deg, og han bør si at han gjerne kommer sammen med deg. Her feires barnas bursdager alltid hos pappa, som de bor hos. Mor kommer, og hennes skilte foreldre med sine nye partnere. Fra vår familie kommer mannen min og jeg, og vår andre sønn og familie. Slik har det vært fra foreldrene gikk fra hverandre. Vårt eldste barnebarn er tenåring nå, og har bodd 50/50 hos foreldrene fra hun var 4 år. Både mor og far har nye partnere, og mor har fått et barn til. Bursdagene feires ett år hos mamma og ett år hos pappa. Besteforeldre på begge sider, ny partner og nytt barn er selvfølgelig invitert på alle bursdager. 1
smilo Skrevet 24. september 2016 #27 Skrevet 24. september 2016 Jeg hadde laget en egen feiring for fars familie og evt din, og latt resten være opp til mannen. 4 timer siden, CaramelDevil skrev: Jeg og barnefar er ikke sammen, men det blir EN feiring for vårt barn og den blir hos meg. Han og hans familie blir invitert, han med partner om han får det. Så får de velge selv om de vil komme. Men dette med to bursdager og to julaftner er jo helt idiotisk. Man må da klare å omgås som folk. 1 time siden, Zienna skrev: Jeg synes ikke det er greit at du ikke skal delta i barnets bursdag. Det er fars ansvar å inkludere deg, og han bør si at han gjerne kommer sammen med deg. Her feires barnas bursdager alltid hos pappa, som de bor hos. Mor kommer, og hennes skilte foreldre med sine nye partnere. Fra vår familie kommer mannen min og jeg, og vår andre sønn og familie. Slik har det vært fra foreldrene gikk fra hverandre. Vårt eldste barnebarn er tenåring nå, og har bodd 50/50 hos foreldrene fra hun var 4 år. Både mor og far har nye partnere, og mor har fått et barn til. Bursdagene feires ett år hos mamma og ett år hos pappa. Besteforeldre på begge sider, ny partner og nytt barn er selvfølgelig invitert på alle bursdager. Jeg har vært singel en del år nå, og kunne fortsatt gått for en felles feiring slik dere skriver om her. Det hadde hele min side av familien også gjort. Og jeg har et helt greit forhold til min eks. Men jeg er tydeligvis et ikketema for mine ekssvigerforeldre. Hva jeg har gjort dem vet jeg fortsatt ikke etter 5 år, men de snakker ikke til meg hvis de ikke må ( vår datters konfirmasjon var en av de tilfellene de måtte ) og når jeg har vært invitert i bursdager av min tidligere svoger og svigerinne ble de sure fordi jeg dukket opp. Jeg skulle ønske de i det minste kunne oppføre seg som voksne mennesker når vi treffes, men de overser meg selv med ungene til stede. Så en slik felles feiring ville aldri kunne vært mulig. 5
ViljaH Skrevet 24. september 2016 #28 Skrevet 24. september 2016 Barnefar kan si at han godt kan komme for barnets skyld i morsidens feiring, hvis moren kommer for barnets skyld i farsidens feiring.
ViljaH Skrevet 24. september 2016 #29 Skrevet 24. september 2016 Barnefar kan si at han godt kan komme for barnets skyld i morsidens feiring, hvis moren kommer for barnets skyld i farsidens feiring.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #30 Skrevet 24. september 2016 For barnet er far og mor familie. Derfor er faktisk faren en del av familien fordi barnet er det. Akkurat som moren er en del av fars familie. Legg bort dine egoistiske følelser og behov. Et barn kommer altid først. Hvis min partner hadde vist slike tendenser fordi jeg og far tilbringer tid med alle familiemedlemmer så hadde valget hvert enkelt. Anonymkode: 04a1a...e78 5
Biloba Skrevet 24. september 2016 #31 Skrevet 24. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For barnet er far og mor familie. Derfor er faktisk faren en del av familien fordi barnet er det. Akkurat som moren er en del av fars familie. Legg bort dine egoistiske følelser og behov. Et barn kommer altid først. Hvis min partner hadde vist slike tendenser fordi jeg og far tilbringer tid med alle familiemedlemmer så hadde valget hvert enkelt. Anonymkode: 04a1a...e78 Har fireåringen sagt at hun vil ha mors familie og far der, men ikke stemor? Hvor står det? Besteforeldrene vil treffe far, men ikke syemor. Hvem er egoistisk her? Når barnet treffer mor en helg i måneden og stemor hver dag unntatt den helgen, så er stemor ganske sentral i barnets liv. 1
Gjest Bettys Skrevet 25. september 2016 #32 Skrevet 25. september 2016 Fars familie skal arrangere et bursdagsselskap for barnet og mor skal arrangere et bursdagsselskap, hvis jeg har forstått det rett. Hvorfor skal far være med på begge?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #33 Skrevet 25. september 2016 Hva er du redd for skal skje hvis far drar på bursdagsfeiringen som morens familie steller i stand? Hvis de klarer å overbevise han om at de skal bli sammen igjen, så er han uansett ikke noe å samle på. Og hvis du ikke er redd for det, hva er problemet da? Si takk for invitasjonen, og så dukker dere opp begge to, så får de finne frem en ekstra stol. Det har de plass til. Anonymkode: 8fa7f...e47
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #34 Skrevet 25. september 2016 Den Saturday, September 24, 2016 at 13.50, AnonymBruker skrev: Mitt bonusbarn fyller 4. Pappan til barnet - min kjæreste har pleid å gjøre det slik at hans familie feirer her med barnet og at moren til barnet har feiring med familien der oppe. Men i år ville de ha faren med i bildet også, det ble først snakk om å samle både hans og hennes familie til selskap. Men det ble litt mange. Så familien hennes kom med et kompromiss: At faren feiret barnet sammen med moren og hennes familie. Besteforeldrene hennes er så glad i faren til barnet fremdeles og vil se dem 3 som en familie. Jeg syns det er en vanskelig situasjon å være i. Noen som har erfaringer å komme med her? Hvordan gjør dere feiringer? Hva er normalt? Anonymkode: f0d5c...6e9 Jeg skjønner ikke familier som skal deles på denne måten. De har doble bursdager. Feirer julaften 2 ganger, og noen gjør det også med konfirmasjonen også. Hva gjør dette med barna? Det blir sånn....de..og oss... Far har ny samboer. Da skal ikke utenforstående bestemme om hvordan bursdagen blir. Enten feirer alle hjemme hos mor eller far. Hvordan gjøres det når ungene blir eldre? Fortsetter lære ungene ...de...og oss.... Anonymkode: 11345...a41 1
Sariou Skrevet 25. september 2016 #35 Skrevet 25. september 2016 Jeg er veldig forkjemper for at de to som har barn sammen skal være sammen med barnet sitt sammen innimellom og at de to foreldrene faktisk er barnets familie, men akkurat denne situasjonen synes jeg hadde vært veldig ugrei. Hva er hensikten med å ekskludere deg på den måten? Jeg kunne aldri gjort det sånn og jeg hadde blitt veldig lei meg om det var jeg som ble ekskludert sånn.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #36 Skrevet 18. oktober 2016 Sånn har jeg det med min mann også. Hans eks har stor familie og min mann blir ofte bedt i selskaper osv i hennes familie. Men sjelden av henne, mest av hennes familie. De liker ham. Jeg blir også bedt med ofte, men jeg pleier å avslå. Min mann er ikke så interressert i dette han heller men han gjør det for å holde husfreden og pga barna. I starten var dette sårt, spesielt da de skulle ta bilder osv å jeg var den eneste i hele selskapet som måtte stå å se på hele seansen. Nå er det mer irriterende. De få helgene i året vi har tid for oss selv skal vi altså stille i barnebursdager og konfirmasjoner osv hos hans eks's familie. Det gidder ikke jeg lenger og det vet han. Så han må gjerne dra på slikt så finner jeg på noe annet gøy. Også angrer han senere for at han ikke ble med meg isteden, da det ikke var like moro å feire med eks Anonymkode: edae4...c7d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #37 Skrevet 18. oktober 2016 Stemor blir jo en viktig del av barnets liv, så jeg syns det er viktig at hun er med på bursdagsfeiringer og den slags. Hvilke signaler sender det barnet om stemor plutselig ikke er med på bursdagsfeiring lenger? Anonymkode: 28ea0...d23
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #38 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde ikke likt det. Her var det slik at alle bursdager skulle foregå hos mor, med både mor og fars familie. Fordi det var tradisjon. Men skulle aldri far få lage sine tradisjoner da? Nå skal det sies at mor og far ikke er gode venner så etter to bursdager hos mor der hun var etter han hele tiden så orket jeg ikke mer og vi begynte å lage bursdager hjemme hos far. Far vil heller ikke gå i bursdager hos mor da dette ikke er særlig hyggelig. Må da vel være supert for ungene å ha to bursdagere? Anonymkode: 3256c...be4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #39 Skrevet 19. oktober 2016 Ugh, the eternal dilemma. Å ha mange familier å forholde seg til er noe dritt pga barn. Spesielt når den ene familien ikke har noe forståelse, der det er personer i familien med fritidsproblemer. Heldigvis har jeg bare min familie å forholde meg til. Gud så irritabel jeg var før da jeg måtte balansere alt og gjøre alle familiene glad hele tiden. Anonymkode: 56b49...78d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #40 Skrevet 20. oktober 2016 På 24.9.2016 den 13.50, AnonymBruker skrev: Mitt bonusbarn fyller 4. Pappan til barnet - min kjæreste har pleid å gjøre det slik at hans familie feirer her med barnet og at moren til barnet har feiring med familien der oppe. Men i år ville de ha faren med i bildet også, det ble først snakk om å samle både hans og hennes familie til selskap. Men det ble litt mange. Så familien hennes kom med et kompromiss: At faren feiret barnet sammen med moren og hennes familie. Besteforeldrene hennes er så glad i faren til barnet fremdeles og vil se dem 3 som en familie. Jeg syns det er en vanskelig situasjon å være i. Noen som har erfaringer å komme med her? Hvordan gjør dere feiringer? Hva er normalt? Anonymkode: f0d5c...6e9 Min erfaring er at de i omgangskretsen kun velger barnet og barnets foreldre, besteforeldre, tanter/onkler osv. Ingen andre. De har 50/50 og nye partnere bor i egen bolig og holder seg unna alt som har med barnet å gjøre. Alle er selvstendige og har "egne liv". Anonymkode: 6b852...ee7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå